Trance heeft zijn beste tijd gehad (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJMixing    posted on 04-02-2007 19:05
Ik vroeg mij eens af..heeft trance (wat ik in mijn ogen trance noem) zijn beste tijd gehad?

Hierbij doel ik op muziek die rond 2000 uitkwam. Meestal is het muziek die je maar even hoeft te horen en dan denk je al 'oh ja, dit ken ik'.

Denk dan aan:
Milk inc. - Walk on water
Delerium - Silence (Tiesto remix, Airscape mix, maakt niet uit welke ze zijn allemaal tof :P)
Kamaya Painters - Wasteland (en zat andere nummers van hun)
Robert Miles - Children (Dream version)
The Moon - Blow up your speakers (ofzo)
PPK - Resurection (ook heel popi geweest)
Barthezz - On the move

Waar is de tijd gebleven dat deze nummers gedraaid werden? Worden ze uberhaupt nog gedraaid? Ik ben van plan deze gouwe ouwe trance (om het zo maar te noemen he Patrick Happy, laughing ) weer te gaan draaien. Dit is, wat ik vind echte trance, toen het op zijn hoogtepunt was.
User edit by DJMixing on 04-02-2007 @ 19:09:51 (3%)

What do you think about Trance heeft zijn beste tijd gehad ??

Vote :   
DJMixing    posted on 05-02-2007 18:43
Poster: Mforge
ik ben het ook met chiron eens, milk inc? ppk? barthezz? kom op zeg, dit is geen trance, dit zijn nummers gemaakt met 1 doel geld verdienen in commerciele kringen. ik hou zelf helemaal niet van trance, maar bovengenoemde artiesten? het predikaat trance geven.....daar doe je trance mee te kort.
Trance was vroeger zowieso al veel harder dan nu, vroeger had trance nog power..en werd het gedraaid door o.a sven vath.
anyway...trance is dood, hoorde laatst een stuk tiesto op 538 waarin hij veelal minimale techno en neotrance (of hoe je het noemen wil) draaide.
en weet je wat, ik vind het een goeie zaak dat die zoute muziek verdwijnt!

Duh, elke muziek wordt gemaakt om geld mee te verdienen. Nou..ik vind vooral juist die artiesten die uitblonken in die tijd. Ik denk dat ik namens meer mensen spreek als ik zeg dat dat toch echt dé nummers waren/zijn.
Twello    posted on 05-02-2007 18:46
idd Milk inc is geen trance... maar ik ben het helemaal eens met dat trance breder word!

Zelf word ik de zachtere kant ook een !!beetje!! beu, ik ga nu meer de Tech-Trance Club-Trance kant op... dat zijn ook volgensmij echt de stylen van de toekomst...

Als je zegt dat Trance uit is zit je helemaal fout... kijk maar naar alle feesten waar Trance op gedraait word... allemaal uitverkocht!
Mforge    posted on 05-02-2007 18:58
elke muziek wordt gemaakt om geld te verdienen : ja en nee...tuurlijk goeie platen verkopen, maar platen maken doen veel dj"s! dus niet milk inc enzo..meer voor passie en naamsbekendheid, tuurlijk wordt en aan verdiend, maar en dj booking betaalt veel meer geld en tegenwoordig wordt je bijna niet geboekt als je geen platen maakt. En dan passie er zijn artiesten die hun muziek de wereld inhelpen maar zelf nooit of nauwelijks optreden.
En tuurlijk verkopen trance feesten uit, de meeste mensen gaan daar heen omdat het mainstream is en iedereen de naam "'trance" kent, maar wat ze voorgeschoteld krijgen tegenwoordig is een mix van minimal/techno/neotrance/hardtrance enz..en als iemand als tiesto dat draait hoe gaat iedereen dat noemen die er geen kaas van gegeten heeft : trance maar is het dat ook?

Chiron    posted on 05-02-2007 19:19
anyway...trance is dood, hoorde laatst een stuk tiesto op 538 waarin hij veelal minimale techno en neotrance (of hoe je het noemen wil) draaide.

Whahaha zelfs tiesto aan de minimal! :D (en zelfs minimal is het laatste half jaartje al flink op zn retour.. Dave Clarke had echt gelijk met zn uitspraak dat 'trance' dj's minimaal 3 jaar achterliepen op de rest)

Maar om even een paar goeie 'trance' platen te noemen:

Cygnus X - The Orange theme
Art of Trance - Madagascar
Push - Universal Nation
Mac Zimms - L'annonce les couleurs
Oliver Lieb - Subraumstimulation
Binary Finary - 1998
VDM - Domino
Kamaya Painters - Cryptomnesia
Delerium - Silence

Die platen stammen allemaal uit de periode '97 - '00, en dat is bijna 10 jaar geleden!  Logisch dat mensen niet willen blijven hangen in die sound, de muziek evolueert en ontwikkelt zich continu.
Ik denk dat een groot deel van de forummers hier toen nog nooit van 'trance' had gehoord, en pas net koud naar de brugklas ging.

User edit by Chiron on 05-02-2007 @ 19:22:01 (49%)
KwK    posted on 05-02-2007 19:29
Poster: the-melody
Yves draait toch alleen maar retro?

Yves is Retro
User edit by KwK on 05-02-2007 @ 19:46:30 (12%)
KwK    posted on 05-02-2007 19:37
quote:
Poster: DaDragon
Ik weet niet waar de klubbheads nu onder vallen, maar die vielen bij mij destijds ook onder het "trance" kopje.

Helaas hoor je nu niets meer van ze.
helaas...

die waren jaren daarvoor ook al aan t produceren
(Addy van der Zwan en Koen Groeneveld)
zijn nu dacht ik de eigenaars van Digidance
Mforge    posted on 05-02-2007 20:07
2 Chiron : hoogstwaarschijnlijk wel ja, en de dingen die zeg oliver lieb maakte gaan wel wat dieper dan de meeste trance, dat was trance zoals het hoort!
en toen ik tiesto een marc houle track hoorde draaien gevolgd door nog meer neotrance achtige gevallen wist ik het zeker : trance zoals het tussen 00 en 04 was is dood! gelukkig maar ook!
en dave clarke heeft ook gelijk qua muziek en skills zijn trance dj's gewoon de mindere

barthawk    posted on 05-02-2007 20:50
WTF wat maakt het uit hoe het heet als het maar vet klinkt daar gaat het toch om, trance is zo'n brede stroming en het is aan bepaalde muziektrends gekoppeld, de laatste tijd is de sound idd wat donkerder geworden....wat een gelul hier zeg wat wel en geen trance is...

RenéKuppens    posted on 05-02-2007 21:08
Trance is techno met tintjes van andere stijlen dus trance is zo breed...
sjefkuh    posted on 05-02-2007 21:12
de rustige zweverige trance als vroeger word niet meer gedraaid. ik ben zelf ook meer van de nieuwere stijlen; marcel woods, sander van doorn en noem maar op. trance is niet uit maar het word alleen steeds breder. er word volgensmij steeds meer techtrance enzo gedraaid.

Chiron    posted on 05-02-2007 21:35
2 Chiron : hoogstwaarschijnlijk wel ja, en de dingen die zeg oliver lieb maakte gaan wel wat dieper dan de meeste trance, dat was trance zoals het hoort!
en toen ik tiesto een marc houle track hoorde draaien gevolgd door nog meer neotrance achtige gevallen wist ik het zeker : trance zoals het tussen 00 en 04 was is dood! gelukkig maar ook!
en dave clarke heeft ook gelijk qua muziek en skills zijn trance dj's gewoon de mindere

Ja nu ik hoor dat zelfs tiesto aan de minimal zit weet ik het zeker, minimal zoals het is tussen 2001 en 2005 is dood Winking my eye

Trance dj's zijn niet zo zeer de mindere, ze lopen gewoon enorm achter wat muzikale innovatie betreft. Zo'n dj als Tiesto die moet ook met zn tijd mee, die kan niet alleen maar blijven hangen in dezelfde sound, want stilstand is achteruit gang.

Wat er tegenwoordig onder 'techtrance' verstaan wordt weet ik niet, maar wat voor mij 'techtrance' is dat is de sound die Marco V zo rond 2000 groot maakte.. en die is inmiddels voor mij ook allang uitgekauwd.
sjefkuh    posted on 05-02-2007 21:41
techtrance is volgensmij vooral marcel woods enzo
User edit by sjefkuh on 05-02-2007 @ 21:41:31 (13%)
barthawk    posted on 05-02-2007 21:48
Poster: sjefkuh
techtrance is volgensmij vooral marcel woods enzo

Een snelle auto is volgens mij vooral een Ferrari
RenéKuppens    posted on 05-02-2007 21:52
Zullen we gewoon zeggen Die gene die nog van trance houden Goed
diegene die er niet van houden hebben een geode reden om niet
en ik denk zus en de andere denkt zo Trance is trance en andere stijlen zijn andere stijlen wat je mooi vindt is belangrijker dan wat er is of juist uit is .... je moet toch je gevoel volgen WOW
barthawk    posted on 05-02-2007 21:55
Poster: Dj-RK
Trance is trance en andere stijlen zijn andere stijlen wat je mooi vindt is belangrijker dan wat er is of juist uit is .... je moet toch je gevoel volgen WOW

That's the point!
DJMartino    posted on 05-02-2007 21:59
ik vind het een btje raar dat trance hier voor dood verklaard wordt door sommige. dat zeggen ze waarschijnlijk gwoon omdat ze er niet van houden ofzow.
mijn stijl is trance en dat zal het blijven ook.
DJMartino    posted on 05-02-2007 22:00
Poster: Dj-RK
je moet toch je gevoel volgen WOW

cker je gevoel volgen
Illusion    posted on 05-02-2007 22:32
Idd je gevoel voelen. Milc Inc, Parla et Pardoux, Klubbheads, en noem maar op, zoveel oudere artiesten. Maar de muziek is gewoon nog steeds goed, althans dat vind ik.

(nou jah oude artiesten? Milc Inc heeft vorig jaar nog een nummer gereleased hoe heette die nog maarConfused:s)

Barthezz is ook een gegeven moment heel erg populair geweest. Ik denk niet dat trance er nog aan toe is om uit te zijn. Nog steeds hebben we over de wereld genoeg trance liefhebbers.

House, Elektro, Dance is wel Coming Up. Sensation 2004/2005 bestond grotendeels nog uit Trance. 2006 stond meer in het teken van Elektro/House.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Sandr    posted on 05-02-2007 22:47

Bedoel je misschien Tainted love?
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 05-02-2007 @ 22:48:15 (84%)
Illusion    posted on 05-02-2007 22:47
Dat kan hem wel eens wezen jah:d
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
barthawk    posted on 05-02-2007 22:48
Poster: Illusion

Barthezz is ook een gegeven moment heel erg populair geweest.

Nog altijd populair... a.k.a Bart Claessen
MuffHouse    posted on 05-02-2007 23:44
Doordat trance over over het algemeen niet meer commercieel op de voorgrond ligt vind ik het juist weer interessanter om te draaien. En zoals het altijd gaat met muziekstijlen, ze komen vroeg of laat altijd weer op de voorgrond. Ik ben nog steeds superblij dat als ik naar een Armada night ga er niet allemaal van die mensen komen die op Sail na geen 1 nummer kennen .  Nu moet ik ook wel zeggen dat ik de progressive kant van Armin mij meer aanspreekt.
tairip    posted on 05-02-2007 23:48
Trance is zo dood als dat Hardcore dat ook was 2 jaar terug!

NIET DUS, muziekstromingen blijven altijd leven soms in mindere mate maar dan komen ze weer terug en wie wil dat nou niet? Muziek moet leven en veranderen zo begint trance nu meer in tech trance / elektro achtige dingen te veranderen, de een kiest de hardere kant en de ander de softere zo zal het altijd blijven!
ArCee    posted on 06-02-2007 00:12
Er is natuurlijk een verschil. Is trance dood of is trance dood gedraaid?? Ik denk dat trance wel blijft bestaan en z'n eigen plek in de house inneemt, net als techno b.v. Trance was een tijdje muziek voor de massa. Elk feest draaide trance en niets anders. Nu is minimal in opkomst, daar gaat zometeen ook weer de massa op los tot er weer een andere stroming komt. Dit proces gaat al jaren zo. Laat trance dan maar lekker zijn eigen plek hebben binnen de stromingen met een paar feesten per jaar voor de liefhebbers. Ik zal van de partij zijn
DJ-Emotion    posted on 06-02-2007 07:59
2007 is nog maar net begonnen, en de grootste onzin stelling van 2007 die ik heb gehoord is nu al een feit

230 Users online: 34 Guests (196 Unknown)
Pages generated today : 23.842
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.675.854