schoolfeest coming up.. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Leoo    posted on 01-02-2007 16:23
Hey hallo iedereen,

Ik heb een vraag, over 2 maandjes ga ik draaien op het schoolfeest. Nu is mijn stijl clubtrance/techtrance. Het is dansbare muziek maar ik moet ook iets hebben om de hip-hop/r&b en weet ik veel liefhebbers in mijn draai-uur op de vloer te krijgen. Heeft er iemand suggesties? Ik kan bijvoorbeeld nummers editen enzo...

What do you think about schoolfeest coming up.. ??

Vote :   
tairip    posted on 01-02-2007 16:52
Mash up's maken met de vocalen van R&B nummers?
Alla Don Diablo stijl wel ineens verassend een R&B nummer erdoor draaien dus je niet vasthouden aan wat jezelf leuk vind want je staat er voor het publiek en het publiek niet voor jou!
RenéKuppens    posted on 01-02-2007 16:57
als je commercieel draait en dan gewoon van alle stijlen de goede nummers dan maakt het niet zoveel uit wat je draait als je maar genoeg afwissling verzorgdWinking my eye
Leoo    posted on 01-02-2007 17:35
Poster: tairip
Mash up's maken met de vocalen van R&B nummers?
Alla Don Diablo stijl wel ineens verassend een R&B nummer erdoor draaien dus je niet vasthouden aan wat jezelf leuk vind want je staat er voor het publiek en het publiek niet voor jou!
  Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik zal het schoolfeest uitleggen. De activiteitencommissie van onze school had de avond zo uitgedacht, dat ik en 2 mede dj's van school, ieder in eigen stijl zouden draaien.. . Dat werden trance/clubtrance - daarna house/eclectic - en ook nog een uur hardstyle/jump. Zo is er voor ieder wat. Daarom blijf ik wel in mijn stijl, maar wil ik ook water bij de wijn doen voor de r&b liefhebbers. Bijvoorbeeld met dat mash-up idee.
Yorick    posted on 01-02-2007 17:35
als je gewoon hitjes zoek zou ik gewoon even in de top40 kijkenWinking my eye
rickdekoning    posted on 01-02-2007 19:58
gewoon de standaard nummers die je vind op van die dance smash hits cd's enzo:P
Antoine88    posted on 01-02-2007 20:56
Kan je mij ook duidelijk maken wat een mash-up is.?
Mijn turf is Hip-Hop, hier een paar nummers die het toch wel doen:

Cassie - Me & You
Mark Ronson ft. Nate Dogg - Ooh Wee
R. Kelly ft. LL Cool J - I'm About To Get Her

Alleen, wat is je vraag precies... ...
soundcollector    posted on 01-02-2007 22:58
da liedje zo van snoop dog da zo gaat nananana its da d o double g (ben de naam ff kwijt ma das hennig bekend) da doet et em ook soms of gravel pit
kriss kross - jump misschien?
sucksir    posted on 01-02-2007 23:10
Een plaat die het ook super doet op zulke feesten is Fouradi - een ding

ACTIVE    posted on 02-02-2007 00:21
Hier een aantal nummers waar je wel wat aan kan hebben...

Als ik 1 van deze nummers draai heb ik altijd mensen op de dansvloer, maar je moet wel het juiste nummer op de juiste moment draaien...

Let op tempo en genre..!!!!

Dit zijn een aantal titels die ik onder andere in gedachte heb op dit monent....

Old Classics:

Crooklyn Clan - Let's get ill
Criss Cross - Jump
House of Pain - Jump Around
Dr. Dre with Snoop Dogg - Still Dre
Fatman Scoop ft Faith Evans - Love Like This before
Montell Jordan - This Is How We Do It
Wu Tang Clan - Gravel Pit
The Wiseguys - Ooh La La

Dancehall:

Rupee - Tempted 2 Touch
Kevin Little - Turn me on
Mr. Vegas - Tamale
TOK - Shake Your Bam Bam
Sean Paul - Like Glue
Notch - Nothing go so
Lumidee- Never leave you
Wayne Wonder - No Letting Go
Mr. Vegas - Heads High
Sasha - Dat Sexy Body

Bubbling:

K-liber - Dansen
K-liber - Magnifico
Chaka Demus & Pliers - Murder She Wrote
Bunny General - Full Up A Class
Chich - Bogling queen
Falume - Ding ding ding

Salsa etc:

Elvis Crespo - Suavemente
Trafassi - Pum Pum (sexy body)

Reggaeton:

Immorales - Ik wil je neuken
Beenie Man - Dude (Reggaeton Remix)
Daddy Yankee - Gasolina
Daddy Yankee - El Truco
Daddy Yankee - Lo Que Paso, Paso
Daddy Yankee - Muevete y Perrea
Daddy Yankee ft Sean Paul - Oh Man
R.Kelly - Burn it up
Speedy Lorna & Lumidee - Sientelo
Don Omar - dale don dale
Don Omar - Dile
Don Omar - Pobre Diabla
Don Omar - Reggaeton Latino
Wisin y Yandel - Rakata
Tony Touch, Nina Sky - Hey DJ
Regue Express - Ven Bailalo
Nina Sky - Bailando

R$B:

Bow Wow - Let;s get down
Joe Budden - Pump it up
Busta Rhymes feat. P. Diddy - Pass The Courvoisier (Part II)
Busta Rhymes ft spliff star - make it clap
Sean Paul - Gimme the light
Snoop Dogg - Beautiful (feat. Pharrell, Un)
Christina Aguilera ft. Red Man - Dirrty
Missy Elliot & Sisco - How Many Licks
Sean Paul - Get Busy
Missy elliott - Work it
Ja Rule - Livin It Up
50 Cent - In Da Club
Missy elliott - Gossip folks ft ludacris
Missy Elliott - Get Your Freak On
Shaggy - Hey Sexy Lady
Yes-R feat. Derenzo - Fissa
Eve - Who's that girl
Nelly, P.Diddy - Shake ya tailfather
Lil' Kim - The jump off
sean paul - ever blazin
Rhianna - Pon De Replay
Dmx - X Gon Give It To Ya
MVP f Stagga Lee - roc ya body
Terror squad - lean back
Panjabi Mc - Mundian to Bac
THC - Je bakt er niets van
Partysquad - Rampeneren
etc....

New Recente Urban:

Akon ft. Snoop Dogg - I wanna luv
Diddy ft. Christina Aguilera - Tell me
Black Eyed Peas - Dum diddly (New)
gelazer - iedereen gaat los
Darnell ft. Fatman Scoop - Babygirl (New)
Gia Farrell - Hit me up
Gwen Stefani - Wind It Up
Sean Paul - Sufferer (New)
Relic ft Thalisha - Ghetto Club (New)
Rihanna - Let Me
Sean Paul ft Rihanna - Break it off
PartySquad - Non Stop
Dicecream Ft. Brainpower - Vlinders
Justin Timberlake ft. Stat Quo - Summer Love (New)
Yes-R - Een Beetje Verliefd
Fouradi - 1 Ding

ETcc....... Etc.... Etc......

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Greetz Active

User edit by ACTIVE on 02-02-2007 @ 00:23:00 (6%)
greup    posted on 02-02-2007 08:48

Ik heb een vraag, over 2 maandjes ga ik draaien op het schoolfeest. Nu is mijn stijl clubtrance/techtrance.

Ik neem aan dat jij draai ervaring hebt op feesten,... Clubtrance/techtrance is nou niet bepaald geschikt voor de gangbare schoolfeesten,... Een beetje commerciele house willen de meeste kinderen wel, maar ik denk dat een uurtje Clubtrance/techtrance het niet gaat redden.

schoolfeestjes blijft nou eenmaal een plaats waar een groot deel van het publiek bestaat uit 12 t/m 16 jarige. En die houden *helaas* doorgaans alleen van de top 40 muziek.

Jij staat er voor het publiek, jij moet dat aanvoelen, en jij moet dat dan kunnen draaien. Anders zouden ze er beter een andere dj kunnen neerzetten.

Maar misschien is jouw school wel HELEMAAAL anders
Illusion    posted on 02-02-2007 09:16
Je hebt gelijk greup, 12 t/m 16 jaar houd idd veel van top 40 (gemiddeld dan). Ik heb afgelopen december nog op een schoolfeest gedraaid. Hier werd veel Reggaeton en R&B aangevraagd.

Gewoon je eigen muziekstijl aanhouden. Misschien dat je in het begin een beetje R&B ofzo kan draaien (half uurtje) en het andere half uur je eigen stijl, zo heeft ieder watWinking my eye

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 02-02-2007 @ 09:17:22 (79%)
Leoo    posted on 02-02-2007 10:43
Een beetje ervaring greup, maar wat je zegt is waar hoor. Mijn school is als elke andere school. *Iedereen bedankt voor de tips trouwens!

Mijn plan is om binnen mijn stijl de commercielere ''dancesmash'' tracks van dat moment te verwerken in mijn set. Verder ga ik naar de urban neigende tracks zoeken van justin timberlake etc.
Zo gaat m'n set dus een clubtrance set worden, verweven met commercielere en urban-achtige tracks.

Mij heeft er zin in

Illusion    posted on 02-02-2007 10:45
Heel veel succes:DWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Ft    posted on 02-02-2007 11:22
Inderdaad! Veel succes, en laat ff weten hoe het gegaan is...
greup    posted on 02-02-2007 13:45
En vooral de commerciele house tracks, met zo nu en dan een niet commercieel house nummertje, gecombineerd met wat commerciele dancenummertjes doet het ( althans deed het bij een schoolfeest waar ik onlangs nog was komen draaien) gewoon goed.

Ook zie je vaak dat op de mbo scholen de r&b / reagaton veel meer in trek is dan op havo/vwo scholen.

Gewoon een beetje experimenteren en aanvoelen en dan moet je er komen ( alleen vooral dat aanvoelen is iets wat niet iedereen kan)
Leoo    posted on 02-02-2007 13:50
binnenkort gesprek met de activiteitencommissie enzo, zodra ik meer weet, en zodra het geweest is.. maak ik een topic aan met de nodige foto's
Sandr    posted on 02-02-2007 14:38
Kijk ook eens naar geremixte nummers.

Missy Elliot - 4 my people (basement jaxx remix) etc.
Deze kan je makkelijk in je set gooien (in ieder geval qua tempo) en zal door veel mensen toch als R&B gekwalificeerd worden.

En zoals iedereen al zegt. Ik denk dat het op school belangrijker is dat je voor het publiek draait dan dat je perse je eigen stijl aanhoud. Zorg dus dat je van alle muziek voldoende platen hebt.
Je merkt snel genoeg wat wel aanslaat en wat niet.
Play that funky music white boy....
Leoo    posted on 02-02-2007 14:52
ik ga idd breder draaien sandr, missy elliot kan ik idd oa gebruiken. Ik zorg dat de house dj na mij ook wat makkelijker op me aan kan sluiten
Sandr    posted on 02-02-2007 16:04
Okej

Als je dan eindigt met een paar house nummertjes kan hij makkelijk aansluiten.
Je kan ook met hem afspreken dat je dat juist niet doet.
Als jij eindigt met r&b en hij knalt er direct een lekkere houseplaat tegenin dan heeft het publiek sneller door dat er een ander is gaan draaien.
djmamo    posted on 02-02-2007 16:15
het origineel van missy elliot - 4 my people kun je ook makkelijk draaien is ongeveer 136 bpm, dus een beetje dance plaat kan dat wel hebben.

en ik vind persoonlijk niet dat je rekening met de dj na jou rekening moet houden, hij heeft zijn eigen set en een beetje dj kan op creative wijze wel een break of spin-beak maken. of hij gooit er een intro in.
www.moonentertainment.nl
Leoo    posted on 02-02-2007 16:33
Poster: djmamo
het origineel van missy elliot - 4 my people kun je ook makkelijk draaien is ongeveer 136 bpm, dus een beetje dance plaat kan dat wel hebben.

en ik vind persoonlijk niet dat je rekening met de dj na jou rekening moet houden, hij heeft zijn eigen set en een beetje dj kan op creative wijze wel een break of spin-beak maken. of hij gooit er een intro in.

hmmz.. dat is wel waar, njah goed ik heb nog 2 maanden om alles uit te vogelen, morgen ff krediet op dancetunes zetten en dan kijken wat ik kan vinden
djmarcelm    posted on 02-02-2007 16:45
ik zeg allround draaien

tip van de all-round dj Winking my eye
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
ACTIVE    posted on 02-02-2007 16:54
Ik zeg ook gewoon all-round draaien, want denk dat jongeren het niet leuk vinden om 2 uur te wachten op een bepaald muziek genre of nummer die ze leuk zullen vinden..

Ik spreek uit ervaring want heb op veel schoolfeesten gedraaid, en ik zeg dan gewoon..

ALLES DRAAIEN DOOR ELKAAR MAAR WEL MET EEN OPBOUW VAN TEMPO EN GENRE...

Leoo    posted on 02-02-2007 18:24
Ik snap jullie over dat all round, maar het schoolfeest heeft een andere opzet dan de 'ow die hebben we toch 4x per jaar?'. Ten eerste is de entree 1 euro, puur om het aantrekkelijk te maken, onze stijlen worden op de posters vermeld, de activiteiten comissie heeft ons echt zo uitgekozen.  Bovendien gaat er hoogstwaarschijnlijk een dj contest aan verbonden worden

Sandr    posted on 02-02-2007 18:41
Als het feest meer word georganiseerd om de stijl dan om de leerlingen moet je gewoon je eigen stijl aanhouden natuurlijk.
Dan moet je er wel voor zorgen dat wat je al zegt, het voor iedereen duidelijk is dat het om die stijlen gaat. Dat voorkomt een teleurstelling bij de R&B etc. liefhebbers.

227 Users online: 20 Guests (207 Unknown)
Pages generated today : 102.456
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.580.457