Wat is de moeilijkste stijl om te mixen. (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 08-01-2007 10:05
Ik bedoel eigenlijk, wat is je persoonlijkste moeilijkste stijl om te draaien?

Iedereen heeft wel een stijl die hij iets moeilijker vind om te draaien dan zijn favouriete stijl.

Welke stijl vind jij moeilijker om te draaien, of wat voor gedeelte in een nummer vindt jij lastig om mee te mixen?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 08-01-2007 @ 10:15:19 (36%)

What do you think about Wat is de moeilijkste stijl om te mixen. ??

Vote :   
ScottB    posted on 27-01-2007 18:29
Poster: lolbroek
Oefening baart kunst

Dat is bij alle stijlen toch zo  Zonder oefening kun je niets mooi mixen.
Laidback    posted on 27-01-2007 18:34
Salsa Muziek ?

the-melody    posted on 27-01-2007 18:36
Opera:d
ftheworld    posted on 27-01-2007 20:00
dnb
KoH_DutcH    posted on 11-03-2007 22:18
uhhm hardcore is redelijk te doen...
trance al helemaal maar ja hou ik weer nie van..

grtz.

Illusion    posted on 11-03-2007 22:35
Hardcore is snel, en is daarom ook moeilijker te mixen dan bijv. hardstyle. Hardstyle heeft een lekkere snelheid, en is minder moeilijk te mixen.

House, elektro is que beatmatchen het makkelijkste.

Hiphop, R&B bubbeling, is voor mij dan weer moeilijker,, maarjah, dat doe ik ook nooit.
djmamo    posted on 12-03-2007 11:05
eigenlijk heel makkelijk om te bepalen wat het moeilijkste is voor iedereen.

het gene wat je niet of nauwelijks draait.

draai je hardcore dan zul je moeite hebben met R&B en anders om.
dit is omdat je de platen waarschijnlijk niet kent en de beats per style toch verschillen. r&b heeft maar een korte inmix tijd, en hardcore vaak een lange tijd
www.moonentertainment.nl
Jer-E    posted on 12-03-2007 11:12
Poster: djmamo

draai je hardcore dan zul je moeite hebben met R&B en anders om.
tijd

als je heel goed luisterd is het met jump bijna dezelfde beat als met hiphop (A) dus das wel mogelijk om te mixxen

maar idd r&b is denk k 1 van de wat moeilijkere stylen maar als je het onder de knie dan kan je de mense wel los laten gaan
djmamo    posted on 12-03-2007 11:30
ja maar als je het nooit draait dan ken je de platen niet en is dat dus het moeilijkste om te draaien, maar dat is bij alles.

als je voor beroep lasser bent dan kun je niet in 5 minuten een vliegtuig besturen.
oke mischien wel erg overdreven maar wel duidelijk wat ik wil zeggen.

mensen die r&b draaien zullen ook veel moeite hebben met hardcore omdat het sneller is en andere breakpunten en een andere manir van mixen (langere overgangen dan r&b)

dus ik denk dat het moeilijkste om te draaien is een style die je nooit draait.

en R&B met jump mixen? R&B rond de 100 bpm en jump rond de 140 bpm denk dat je dat toch wel hoord.
www.moonentertainment.nl
Jer-E    posted on 12-03-2007 12:16
de beats hoeven niet perse gelijk te zijn zolang ze maar zelfde klinken en acapela's maken enzo
moet je maar eens uitproberen.
is wel grappig hor

djmamo    posted on 12-03-2007 18:42
de beats moeten toch gelijk zijn om het te mixen met elkaar, oke 1 kan pof zijn en de andere ping qua geluid. maar de ene een 4 kwarts maat en de andere een 5 kwarts maat dat gaat niet werken.

en hoe wil je het doen met de 100 bpm en de 140 bpm dat krijg je nooit mooi gepitcht.

en met een acapella, dan zit je nog steeds met je bpm's.
of zie ik dit verkeerd?

www.moonentertainment.nl
Vibemaster-D    posted on 12-03-2007 18:45
jaren 60 muziek
TheSupercrab    posted on 12-03-2007 19:26
Ik persoonlijk vind Trance moelijk mixen... DNB./break beat heb ik minder moeite mee.. Dit komt vooral als ik die stylen draai is het gewoon een kwestie van raggen met die beats. Met trance wil ik altijd dat je een overgang niet hoort... dus dat is heele goed letten op toon/volume etc.. aardige moelijk vind ik om het perfect voor elkaar te krijgen!
Mforge    posted on 12-03-2007 20:13
het is juist makkelijker om op een hoog bpm al 135 - 145 of sneller te mixen, dan muziek rond de 120 bpm. Omdat bij zulke hoge bpm's hoor je juist minder snel dat je plaat scheef loopt!
en de moeilijkste stijl is afhankelijk van hoe je mixt, er zijn ook dj's die met vinyl draaien en waarbij beatmatchen helemaal niet belangrijk is!
Sandr    posted on 12-03-2007 21:47
Er is geen stijl die het moeilijkst te mixen is.
De een draait 2 R&B in elkaar over met 2 vingers in zijn neus en dat je denkt van:
De ander doet dat met house of hardstyle of weet ik het niet wat.

Iedereen heeft zijn eigen specialiteit en zijn eigen genre waar hij/zij zich in kan vinden.
Bovendien wat is mixen? Een beatmix van 3 minuten? Dat zal je bij R&B niet lukken nee. Maar mixen zoals sommige met R&B doen  zal je met 2 house platen ook niet zo makkelijk lukken.
Er zijn zoveel verschillende manieren van mixen.

Dit is een appels en peren verhaal.
Play that funky music white boy....
Sammow    posted on 12-03-2007 21:47
ik vind house makkelijker dan jump, en ook een heel stuk leuker! en beter!
Yorick    posted on 12-03-2007 22:02
ik kan alle stylen wel mixen maar de ene beter dan de andere

djmamo    posted on 12-03-2007 22:16
dus het komt er op neer:

wat je niet draait, is het moeilijkste om te draaien.

case closed.

next
www.moonentertainment.nl
Yorick    posted on 12-03-2007 22:25
wat jij wil joh
ik draai van hip hop tot hardcore
van apres ski tot top 40....
djmamo    posted on 13-03-2007 11:10
en wat draai je dan niet?...... dat is waarschijnlijk voor jouw de moeilijkste style om te draaien.

je kan niet zeggen dat 1 bepaalde style het moeilijkste is, dat is heel erg persoonlijk.

en anders ga ik voor apreski.
www.moonentertainment.nl
Yorick    posted on 13-03-2007 17:03
laten we deze topic niet meer vervuilen,,,,,
voeg me anders lekker toe en ga dan maar tegen me aan zijken,,,, beter dan een forum onder te kladeren met onzin..
djmamo    posted on 13-03-2007 19:59
Poster: dj_jr
laten we deze topic niet meer vervuilen,,,,,
voeg me anders lekker toe en ga dan maar tegen me aan zijken,,,, beter dan een forum onder te kladeren met onzin..

vind jouw wel een zielig mannetje als je zo gaat reageren, helemaal niet bedoeld om jou afte zeiken. maar als jij dat graag wilt....... ik dacht gewoon dat je het niet begreep waar het topic over ging.
www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 14-03-2007 09:39
Kinderen...:D

Anders moet er maar ff een moderator of admin komen die dit wat opschoont. Is erg onoverzichtelijk geworden.
Jer-E    posted on 14-03-2007 10:16
:offtopic:

mamo is je nooit opgevallen dat jij vaak degene ben die begint met mensen afzeiken Confused??
dude get a life

:ontopic:

k denk ook dat apreski 1 van de moeilijkere stylen is samen met gewoon simpel pop muziek. het is gewoon iets waar je mee begonnen ben is het makkelijkst voor je en wat voor muziek je luisterd ook.
als je veel hous luisterd ken je al die tracks enzo.. en dat heb wel zo zijn voordelen
djmamo    posted on 14-03-2007 10:32
Poster: Jer-E

:offtopic:
mamo is je nooit opgevallen dat jij vaak degene ben die begint met mensen afzeiken Confused??
dude get a life

ja klopt, omdat er zoveel mensen hier zijn die niet denken voordat ze hun post plaatsen.
en als ik ze er dan op wijs dat het totaal nergens opslaat wat erin staat ja dan ben ik wel een zeikert "in jouw ogen".

maar ik weet over het algemeen wel hoe dingen werken, als er dan zoveel domme mensen zijn die niet kunnen nadenken is dat niet mijn fout.

ik heb trouwens al een leven en een heel erg goed leven.

www.moonentertainment.nl

249 Users online: 35 Guests (214 Unknown)
Pages generated today : 1.202
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.653.214