Wat is de moeilijkste stijl om te mixen. (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 08-01-2007 10:05
Ik bedoel eigenlijk, wat is je persoonlijkste moeilijkste stijl om te draaien?

Iedereen heeft wel een stijl die hij iets moeilijker vind om te draaien dan zijn favouriete stijl.

Welke stijl vind jij moeilijker om te draaien, of wat voor gedeelte in een nummer vindt jij lastig om mee te mixen?
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 08-01-2007 @ 10:15:19 (36%)

What do you think about Wat is de moeilijkste stijl om te mixen. ??

Vote :   
sjefkuh    posted on 08-01-2007 17:43
hip hop en R&B denk ik,, zelf heb ik nog nooit of zelden deze stijlen gemixt.
Margi    posted on 08-01-2007 17:53
Ik draai zelf veel Drum 'n Bass, en het is toch volgens mij wel één van de moeilijkste stijlen om te mixen...
ACTIVE    posted on 08-01-2007 18:03
Ik lees een lees en geef deze tip...!

URBAN, Zoals R&B, HIPHOP, REGGAETON, DANCEHALL, is op zich niet zo moeilijk..
Als je maar weet wat je draai en gaat draaien dan is het gestress een hoop minder
Ik zelf vind dat Urban het makkelijkste genre is wat er is, maar kijk ik draai die SH#T, dus ik ben niet veel tijd kwijt met het volgende nummer opzoeken want heb die meestal al klaarliggen... Dus als je Urban draai, doe gewoon je huiswerk thuis goed en zorg dat je alles in orde heb en weet wat waar op staat...

Ik zelf denk dat ik Klassiek wel moeilijk vind.. Mix Mozart maar eens vloeiend over op Beethoven...

Maar voor Tips over URBAN MIXEN..
 HALLOO DAAR..!!!! Zal me voorstellen..!

Greetz ACTIVE

Cyspoz    posted on 08-01-2007 18:26
Poster: lolbroek
@ Cyspoz, R&B mix ik juist niet met een hoge pitchrange, omwille van de vele vocals. Op de break mixen is hier mijn tip.

Ja je kan inderdaad niet al te ver gaan met pitchen natuurlijk. Maar met master-tempo kun je wel redelijk je best doen. Maar ik ga meestal ook voor de breaks Happy, laughing Bovendien is het net wat Active zegt. Zorg dat je de juiste nummers bij elkaar zoekt en je kan het gewoon overgooien zonder dat iemand het merkt.
ACTIVE    posted on 08-01-2007 18:31
Cyspoz wat ook makkelijk is, om platen te kopen of do#*loaden die met een beat beginnen, zijn meestal Remixen van Dj's of een label die ze uitbrengt... Heb wel wat Linkjes om te zoeken dus PM me maar als je interesse heb... Zijn voornamelijk Beatmixen die met 4x8 tellen beginnen en dan 2x8 verder en dan begint het nummer pas... Dat maakt de overgang een stuk makkelijk, gelijk laten lopen en doormixen.. Ze eindigen ook zo trouwens..
dutchman    posted on 08-01-2007 18:48
voor mij blijft hiphop/r&b het moeilijkst, aangezien ik het liefst hardstyle/club draai:D
Illusion    posted on 08-01-2007 19:13
Poster: ACTIVE
Cyspoz wat ook makkelijk is, om platen te kopen of do#*loaden die met een beat beginnen, zijn meestal Remixen van Dj's of een label die ze uitbrengt...

Dit zijn ook wel genoemd:d, Extended versions.
ACTIVE    posted on 08-01-2007 19:29
Djillusion JA maar ik wou alleen maar even aangeven dat dat met de Urban Muziek ook het geval is als je er de tijd voor neemt om te zoeken en te bestellen..  dus ik gaf dat aan zodat ik het een hoop andere dj's m,akkelijker kan maken om Urban te draaien....

Greetz
Illusion    posted on 08-01-2007 19:31
haha okee :D k'heb het door:D

greetz backWinking my eye
lrfist    posted on 08-01-2007 20:45
Poster: Margi
Ik draai zelf veel Drum 'n Bass, en het is toch volgens mij wel één van de moeilijkste stijlen om te mixen...

bwa, persoonlijk vind ik dat nog wel meevallen. natuurlijk, hoe meer beats per minute, hoe rapper hij verkeerd gaat lopen hé. maar bij drum'n'bass is dat juist handig: doordat de beats een beetje gebroken is, zal men dat minder snel horen
yougow    posted on 08-01-2007 20:49
Idd En als je een beetje de opbouw van muziek kent is drum 'n bass ook helemaal neit meer moeilijk, je hebt enorm veel referentiepunten, en je hoort meteen als het misloopt, is misschien de eerste drempel ff moeilijk, maar als je gewoon kan beatmatchen is het maar een kleine kunst meer
Margi    posted on 08-01-2007 21:03
hohja, ik heb toch wel erg lang moeten oefenen vooraleer ik een naadloze beatmatch kon met D&B hoor, veel langer dan bij andere stijlen

DJ_Inspiration    posted on 08-01-2007 21:25
Ik denk toch ook wel R&B. Ik heb dat al een paar keer gedraaid tussendoor: Soms krijg je er toch wel een vette mix uit door ook af en toe enkel vocals en dergelijke te mixen, soms een scratch tussendoor, maar het gebeurt toch vaker dat het niet zo geweldig lukt. Gewoonweg omdat ik ook niet thuis ben in deze stijl.
lolbroek    posted on 08-01-2007 21:29
Oefening baart kunst is denk ik het toverwoord bij hiphop/R&B.

Andere stijlen kan je nog wel eens improviseren als je al kan beatmatchen.
djjw    posted on 08-01-2007 21:41
Het verbaasd mij dat er nogal wat tips zijn om urban op /in een break temixen,
en dat de tip is om liedjes tedownloaden die met een beat beginnen,
Heeft er niemand loop op zn cd speler? ? ?
Je maakt een loop net voor een vocal begint, of hij nou met of zonder beat begint, je mixt hem in en dan kun je zelf bepalen wanneer die 2e track er uit kan...

Ik zelf heb ook meer moeite met de orginele dance classics, die nog zonder
computer gemaakt zijn, hoogst waarschijnlijk om dat ik en die muziek niet
goed genoeg ken... en omdat ik altijd druk bezig ben tijdens het draaien...

En als je een muziek stijl "gaat/moet" draaien die je niet echt kent,
is het meestal wel vervelend omdat je niet weet wat er gaat komen..
User edit by djjw on 08-01-2007 @ 21:43:17 (25%)
ACTIVE    posted on 08-01-2007 22:05
Wat ik bedoelde met die Nummers downloaden en beatremixen is ook omdat niet iedereen een loop kan zetten met hun cdspeler.... Kijk ik doe niet anders maar andere beginnende Dj kunnen daarmee ook een Urban Setje mixen als ze die willen draaien...

SnapTe..
DJ_IVI-R    posted on 08-01-2007 22:49
rap it is Happy, laughing
www.nikan.be
Day-One    posted on 10-01-2007 01:01
REGGEA op de eertse plaats is zeker moeilijk en tweede is urban...vaak loopen en maten en klaar maja blijft lastig.
soundcollector    posted on 10-01-2007 17:07
hip hop en rnb met drum & bass, kheb da twee dj's zien doen het is onwijs moielijk ma het is echt super vet
DrMando    posted on 12-01-2007 18:31
RNB lijkt mij ook wel tmoeilijkste, en makkelijkste alles dat @ 140 knotst
DaDragon    posted on 26-01-2007 23:21
R&B, hip hop is denk ik het moeilijkste.

In deze stijl zijn veel verschillende ritmes die niet altijd makkelijk te beatmatchen zijn.
Want als je met turntables draait, en je zou een R&B nummer op 10% pitchen, dan klinkt dat nergens naar. Omdat de stemmen ook automatisch mee omhoog pitchen.

Dat is dan weer het voordeel van de cd-speler met mastertempo.

Een tranceplaat daarintegen, maakt niet echt verschil of je em nou op 0 of 10% zet. (in zekere zin he)

Jelmer    posted on 27-01-2007 00:31
R&B, trance, house, D&B, breakbeat. Allemaal een eitje als je een aantal jaren draait. Bij echt moeilijke stijlen moet denken aan  rock, jazz, discoclassics, speedcore enzo. Oftewel alle muziek die niet met een drumcomputer of clicktrack is gemaakt. Muziek van nu gooi je in een loop en na het eten koken loopt het nog gelijk.
Reemz    posted on 27-01-2007 00:46
Discoclassics.. daar ben ik het unaniem mee eens! Ik moet namelijk een demo in elkaar draaien met alleen maar discoclassics en dat is best pittig. Ik zelf draai house en dan krijg je al gauw de neiging om dezelfde mixtechniek toe te passen terwijl dat niet helemaal werkt.
RenéKuppens    posted on 27-01-2007 17:07
ik denk dat alle stijlen waar bij de beat afwijkend is moelijk te mixen zijn
maar met gevoel voor muziek kom je ver...:D
soundcollector    posted on 27-01-2007 17:29
Poster: Jelmer
R&B, trance, house, D&B, breakbeat. Allemaal een eitje als je een aantal jaren draait. Bij echt moeilijke stijlen moet denken aan rock, jazz, discoclassics, speedcore enzo. Oftewel alle muziek die niet met een drumcomputer of clicktrack is gemaakt. Muziek van nu gooi je in een loop en na het eten koken loopt het nog gelijk.

rockConfused dat is net een van de makkelijkste stijlen om te mixen die er zijn... je moet gewoon goeie nummers kenne en weten welke achter elkaar gaan en welke nie

375 Users online: 47 Guests (328 Unknown)
Pages generated today : 5.671
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.657.683