Problemen met Beatport... (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

the-melody    posted on 01-01-2007 22:12
Hey mede members, ik krijg af en toe bij sommige nummers een foutmelding namelijk:

One or more of the items you've selected for purchase are unavailable in your territory:

Tracks:
    Adagio For Strings - Original LP Version

Deze heb ik ook al gehad bij het numer van Armin van Buuren- Burned With Desire(Kyau vs albert remix) wat dus echt storend is. Ik heb al een mailtje gestuurt naar support@beatport.com maar daar antwoorden ze niet(is ongeveer een week geleden).
Iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?

What do you think about Problemen met Beatport... ??

Vote :   
Jorrit    posted on 01-01-2007 22:33
Nee dat kan niet verholpen worden, het is expres gedaan door beatport omdat bijvoorbeeld locale platenlabels deze tracks niet vrijgegeven hebben om ook te downloaden naast de vinyl verkoop.
the-melody    posted on 01-01-2007 22:36
Hmmm ok bedankt, maar kan het dan helpen als ik bv mijn instellingen op America zet of kunnen ze gewoon helemaal niet gedownload worden?
tym    posted on 01-01-2007 22:59
het gaat op IP adres
BURN    posted on 01-01-2007 23:03
ahaa... k denk al k heb nergens opgegeven waar ik woon voor zover ik weet... dus voor die platen moet je dan tog naar 'n store in de buurt Happy, laughing
ceesietopc    posted on 02-01-2007 10:30
Met je IP adres is wel het een en ander te faken, maar ik denk niet dat dat legaal is. Je zou het eens met een proxy kunnen proberen..
the-melody    posted on 02-01-2007 11:26
En is dat te doen op Mac?
Twello    posted on 02-01-2007 11:54
maar waarom staat die dan op hun site als je hem toch niet kan downloaden...?

btw ff een vraagje: Ik gebruik vinyl maar ik wil misschien overgaan op final scratch dus ik zit ff te kijken op die download sites, maar in wat voor formaat krijg je die muziek dan?
User edit by Twello on 02-01-2007 @ 11:57:59 (100%)
the-melody    posted on 02-01-2007 12:10
Dat kun je bij beatport zelf kiezen, ik dacht MP3 WAV en MP4(pf M4P kan ook). Bij dancetunes is het gewoon mp3.Happy, laughing
Twello    posted on 02-01-2007 12:30
oke mooi dan ga ik waarschijnlijk bij beatport downloaden want ik wil wav'jes
tym    posted on 02-01-2007 13:16
Poster: Twello
maar waarom staat die dan op hun site als je hem toch niet kan downloaden...?

btw ff een vraagje: Ik gebruik vinyl maar ik wil misschien overgaan op final scratch dus ik zit ff te kijken op die download sites, maar in wat voor formaat krijg je die muziek dan?

mja volges mij is beatport een van de weinigen met wav, dus je zult toch echt mp3tjes ook moeten gaan gebruiken denk ik, tenzij je alles bij beatport wilt doen.

en het staat op de site omdat platenlabels in andere landen misschien wél de track digitaal hebben vrijgegeven.. ;o
diggersfan    posted on 03-01-2007 00:25
Poster: ceesietopc
Met je IP adres is wel het een en ander te faken, maar ik denk niet dat dat legaal is. Je zou het eens met een proxy kunnen proberen..

Dat heb ik geprobeerd. Ik dacht daarin te slagen, want ik kreeg toen keurig de site in dollars. Lekker lage dollarkoers was mooi meegenomen, want de tracks kosten hetzelfde in euro's als dollars.
Alleen het afrekenen lukte niet meer, want de 3 cijferige code van de CC werd niet meer gepakt.

Wavjes op BP kosten trouwens 1 euro extra. Zonde van het geld. Ik hoor iig het verschil niet met mp3's op 320.
DJ_IVI-R    posted on 03-01-2007 01:38
Platinum Hide ip (proggie), dan connect die op saudi arabie ofzo en kan je het wel normaal gezien..
www.nikan.be
Reind    posted on 03-01-2007 09:23
Poster: DJ_IVI-R
Platinum Hide ip (proggie), dan connect die op saudi arabie ofzo en kan je het wel normaal gezien..

Als je dan meteen af rekent met een credit card nummer afkomstig uit dat land....

Je kunt wel via een proxy gaan surfen of iets dergelijks en waarschijnlijk kun je hem dan ook wel toevoegen totdat je af gaat rekenen en je creditcard nummer in moet gaan voeren want dat koppelen ze gewoon rechtstreeks terug aan het land van herkomst en dus krijg je alsnog een nee.

Poster: Twello
oke mooi dan ga ik waarschijnlijk bij beatport downloaden want ik wil wav'jes

Als jij het verschil kunt horen tussen een.wav, een 320kb/s en een 192kb/s file ben je een hele knappe jongen. Bespaar jezelf die centen dus en koop gewoon 320 of 192kb/s. .wav is echt zonde van je geld.
User edit by Reind on 03-01-2007 @ 09:25:47 (65%)
ceesietopc    posted on 03-01-2007 09:39
Het is sowieso illegaal om met proxy's te gaan klooien, je hebt dan immers een track digitaal die niet vrijgegeven is in je land.. maarja..
Zijn er behalve creditcard ook andere methoden? ik denk dat Ideal bijv. geen/minder problemen geeft als creditcard
Reind    posted on 03-01-2007 13:09
Ideal is nederlands en dus ook erg simpel te herleiden net als paypall e.d. En een proxy is niets illegaals aan, ik ken genoeg mensen die via de proxy van hun ISP het net over surfen.

Kort door de bocht genomen is zo'n track gewoon niet legaal te krijgen.
User edit by Reind on 03-01-2007 @ 13:11:10 (73%)
the-melody    posted on 03-01-2007 13:13
Dus met dat programma zou ik hem ook niet kunnen downloaden?
Reind    posted on 03-01-2007 14:19
Nope. Kun je nog zo anoniem mogelijk surfen, zonder een buitenlandse rekening/creditcard is het onmogelijk af te rekenen en dus de track te kopen.

Dat word illegaal downloaden Winking my eye
ccc    posted on 03-01-2007 14:33
Een appartment in Amerika kopen, hier een een goedkope pc zetten met internet, een programma installeren zodat je de pc op afstand kunt beheren.
Zo kom je legaal aan je tracks. :D
the-melody    posted on 03-01-2007 14:38
Poster: Reind
Nope. Kun je nog zo anoniem mogelijk surfen, zonder een buitenlandse rekening/creditcard is het onmogelijk af te rekenen en dus de track te kopen.

Dat word illegaal downloaden Winking my eye
 Heb ik ook al achter gezocht maar vond hem nietHappy, laughing Dus wordt niet illigaal downloaden Achja op plaat zoeken en dan kopenHappy, laughing Toch bedankt voor de infoHappy, laughing De original mix heb ik al van adagio, de burned with desire is moeilijker. Ik heb wel een video gevonden waar de full opstaat maar geen idee hoe ik dat kan rippen...
User edit by the-melody on 03-01-2007 @ 14:38:53 (56%)
BURN    posted on 09-01-2007 00:43
Maar tis goed kut want dit heb je dus met de meeste nummers. Nu loopt BP weer trots te doen dat ze van Fedde het nummer No Shhh als eerste hebben. Dance-tunes heeft het weer eens niet maar ook weer territory blabla... Dan vraag je je af, wij Hollanders met DE dance-industrie kunnen het nummer van onze eigen Fedde niet legaal kopen. Dan moeten ze ook niet zeiken als we weer fijn illegaal verder gaan want ik doe egt mn best alles legaal te kopen maar het wordt je niet makkkelijk gemaakt ofzo...
DJ_IVI-R    posted on 01-02-2007 00:06
solid sounds blijft natuurlijk ook leuk Happy, laughing daar vind je alles ook wel vrij snel op gereleased
www.nikan.be
DiscJunkie2    posted on 03-02-2007 11:16
Even een reactie op Beatport.
Men kan mij denk ik ook wel helpen hier, zonder dat ik een nieuw TOpic hoef aan te maken neem ik aan. Happy, laughing

Laten we zeggen, dat niet alle muziek die ik heb legaal verkregen is. Aangezien ik nog niet op feesten draaide was dit ook niet nodig.
Nu begin ik toch meer interesse te krijgen, en mag ik ook steeds vaker draaien op feesten met een van me.
Oftewel, het hebben van Legale muziek is wel zo prettig Happy, laughing!

Ik ben nu dan ook op een punt dat ik bereid ben, daar gewoon geld voor te betalen, maar dan ook zeker te weten dat ik met goede kwaliteit MP3's draai.
Ik erger mij namelijk ook aan het feit, dat ik de vetste nummers die ik vind via Beatport nu net niet gevonden krijg op de minder legale wegen.

Ik heb zojuist een account aangemaakt op beatport, en ben eens gaan rond liggen kijken.
Ik wil nog een aantal bevestigingen hebben voordat ik daadwerkelijk nummers ga kopen.

We schetsen het volgende normale scenario:

Ik zoek muziek, in het house genre aangezien dit is wat ik draai.
Na wat zoeken besluit ik een aantal nummers dus graag te willen hebben.

Bijvoorbeeld:
- Panic - All in the Game € 1,99
- Xs Night- After Love € 1,99
- Sebastian Leger - Agualight € 2,49

Bij deze nummers klik ik op "BUY", waarna ik naar Check out ga rechts boven in het scherm.
Daar is de prijs te zien, en ook in welk formaat je de nummers wilt ontvangen.
Dit is verstandig om gewoon om MP3 te houden denk ik?!

Vervolgens vul ik straks mijn CC gegevens in, zodat ik de nummers kan betalen.
Daarna naar de grote button onder de beeld, "Check Out" zodat ik de betaling bevestig lijkt mij.

De grote vraag is dan,
Hoe en Wat ontvang ik mijn nummers?!
Als MP3 via de mail, of krijg ik een download scherm te zien?

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vragen, zodat ik ook aan de gang kan gaan met het downloaden via Beatport.

Edit:/
Tevens mijn laatste vraag.
De nummers die ik afluister op Beatport vind ik anders klinken dan de nummers die je afluisterd via AudioJelly.
Is men het daarmee eens?

Of zijn de uiteindelijk gekochte beatport nummers van betere kwaliteit dan wanneer je het stukje afluisterd via de site?
User edit by DiscJunkie2 on 03-02-2007 @ 11:19:42 (16%)
RenéKuppens    posted on 03-02-2007 11:39
@ DiscJunkie2

jij krijgt gewoon een download scherm te zien....
2e vraag de nummers die je op beatport luisterd zijn van slechte kwaliteit
maar als je ze koopt is het gewoon de geode kwaliteit...:D
DiscJunkie2    posted on 03-02-2007 11:48
Had het download scherm inderdaad gevonden Happy, laughing!
Maar wanneer je ze koopt, klinken ze inderdaad beter dan wanneer je ze afluisterd vanaf de site?

RenéKuppens    posted on 03-02-2007 11:50
ja om de kwaliteit van het kopen op de site te zetten heb je ten eerste
grooter bestanden
ten 2e ze zouden ze kunnen rippen (kan nou ook maar minder kwaliteit)

85 Users online: 21 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 14.181
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.194.050