Indraaien en of Afterparty (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DrMando    posted on 19-12-2006 21:15
Yooo ik vroeg me is af: als jullie een set gaan draaie (langdurig), doen jullie dan eerst wat rustiger en dan opbouwen naar hard om dan weer af te zakken? draaien jullie ook afterparty tegen de late uurtjes ? of hoe bouw jij de sfeer op ...

Of eerder direct er in vliegen ?

Ik ben King of the Afterparty, het is mijn lievelingsmoment van de avond, lichtjes aangeschote meekwelen op de alom bekende traxx @ 125 - 130 BPM, waarin volgens mij Depeche mode toch wel bovenaan de lijst staat

What do you think about Indraaien en of Afterparty ??

Vote :   
Hansje    posted on 19-12-2006 23:00
Als ik een lang set van laten we zeggen 3 a 4 uur draai, dan bouw ik wel lekker op van vocal/uplifting trance naar hard/tech trance... in korte setjes van bv een uur draai ik meestal de floorfillers en dat varieërt dan wat meer, meer pieken en dalen zeg maar. En het belangrijkste is nog steeds goed op het publiek letten.

Afterparty's heb ik nog nooit gedaan, lijkt me wel een keer lache, maar dan wel iets sneller in de bpm's hoor 140/145
User edit by Hansje on 19-12-2006 @ 23:04:34 (61%)
HouseArrest    posted on 19-12-2006 23:34
Mijn afterparty's zijn nog altijd lekker na knallen!
Vaak gewoon club/house/groove style, maar ook vaak commercieel top 40 etc.

greup    posted on 20-12-2006 07:47
als jij een lange set draaid van 5/6 uur, Ofwel een hele avond dan is het logisch dat je rustig begint,. Immers, op moment dat jij begint met draaien moet de zaal nog vol lopen.

Vaak ga je aan het eind van de avond weer een beetje afbouwen, maar dat is een beetje sfeer afhankelijk ook.
Lead    posted on 20-12-2006 10:04
Als je een set van een uurtje draait heb je te weinig tijd om een mooi verhaal te vertellen, dan sta ik gewoon te knallen.

Als je 2 uur of langer moet draien kun je een 'verhaal'  vertellen met golvende bewegingen... je moet mensen af en toe ook ietsjes adempauze gunnen gedurende je set.
Let the BASS be louder
robbert    posted on 20-12-2006 10:17
Ja inderdaad. Als je 2 uur lang blijft knallen zul je vanzelf zien dat mensen stoppen met dansen. Het is niet altijd even leuk om een rustiger nummer tussendoor te draaien, maar het is voor de totale set wel beter.
Laidback    posted on 20-12-2006 10:20
2 uur lang keihard Snoeien is ook wel is leuk :P

ik vind het lekker om gewoon op te bouwen naar een soort Qlimax.. en dan eindigen
op het hoogtepunt stoppen is altijd fijn!..
allround zal je dit alleen niet lukken.. ofja.. moeilijk..
als je hardstyle draaid. 2 uur lang kan het wel.. langer word het echt heel moeilijk.. en niet fijn.. blijf je gewoon TE lang hangen op dezelfde versnelling.. (vind ik dan :P)

User edit by Laidback on 20-12-2006 @ 10:24:10 (4%)
djmamo    posted on 20-12-2006 10:35
als je lang moet draaien, 5/6 uur wat je als snel doet in een cafe of in een discotheek als je resident bent.

dan moet je wel opbouwen, omdat je om 10 uur niet meteen kan knallen, de mensen moeten ook nog wakker worden als ze binnen komen.

dit geld ook voor het licht, wat veel mensen niet weten is dat je vroeg op de avond geen blauw en rood moet gebruiken als de zaal niet vol is.

en als je dan je set rustig begint en dan aan de hand van het publiek je set opbouwd en je lj een beetje instrueerd dan komt het wel goed.

lj moet je altijd op de hoogte houden van wat je gaat doen, bijv. met breaks of plotselinge veranderingen.
www.moonentertainment.nl
Jer-E    posted on 20-12-2006 11:23
ik draai altijd maar een paar uurtjes uurtje of 2 en dan ga ik of feeste of slape :D

en als k volle avond moe draaie dan doek gwoon bijde beetj rlx beginnen opbouwen
wel leuk is altijd om met bijv 2 klappers te starten zodat iedreen denk van woooowww
bijv

put your hands up for detroit
en dan punk a delic

en daarna ga je bijv gwoon lekker chil club draaie en af en toe een klapper en afterparty is gwoon lekker beetje groovy rlx nie te hard muziek draaie gwoon voor de mensen die nog even willen uitblazen voordat ze naar huis gaan.
dus ni zorge da ze suisende oren hebben.
je moet gwoon zo denken hoe je het zelf zou willen meemaken
maar je moet de mensen bijv wel wakker houde
dus ga je beetje trick en skills uitvoere. :D
djmamo    posted on 20-12-2006 19:18
Poster: Jer-E

wel leuk is altijd om met bijv 2 klappers te starten zodat iedreen denk van woooowww
bijv

put your hands up for detroit
en dan punk a delic

dat zijn niet echt klappers meer, denk eerder dat andere denken van..... JA volgende dj, deze draait oude muziek.
www.moonentertainment.nl
robbert    posted on 20-12-2006 19:28
Poster: djmamo

dat zijn niet echt klappers meer, denk eerder dat andere denken van..... JA volgende dj, deze draait oude muziek.

Ja dat is altijd een moeilijk verhaal. Er zijn veel mensen die deze nummers nog steed als klappers zien, maar ook genoeg die dan inderdaad denken, oh nee he..

Dit hangt heel erg van het publiek af. Heb je te maken met mensen zonder inzicht in de laatste club nummers, dan is het geen probleem om dit te draaien.
ciderke    posted on 20-12-2006 20:15
dit geld ook voor het licht, wat veel mensen niet weten is dat je vroeg op de avond geen blauw en rood moet gebruiken als de zaal niet vol is.

waarom is dit dan?
dj-nick    posted on 20-12-2006 20:43
Poster: ciderke

waarom is dit dan?

ja dit slaat helemaal nergens op volgens mij welke kleuren zou je dan moeten gebruiken
djmamo    posted on 20-12-2006 21:17
Poster: dj-nick

ja dit slaat helemaal nergens op volgens mij welke kleuren zou je dan moeten gebruiken

alles behalve rood en blauw.

blauw: omdat de zaak dan koud aanvoelt en dit niet fijn wordt ervaren door de klanten

rood: omdat dit warmte uitstraalt en mensen zien er dan niet mooi uit in dit licht en zullen dan snel naar een andere zaak gaan.

kleuren die je wel kan gebruiken zijn: vooral lichte kleuren zoals geel en oranje.

ik weet dit omdat ik stage heb gelopen in de koninklijke schouwburg in denhaag en daar het licht heb gedaan.

en ben lichtjockey geweest in de senaat in Valkenswaard, en heb daar oa een cursus lj gekregen. en daar werd dat verteld.

en jij bent 15 jij mag niet eens een discotheek binnen dus waar praat je over, doe eerst maar een ervaring op voordat je tegen iemand in gaat die wel advies geeft.
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 20-12-2006 @ 21:18:46 (24%)
DiscJunkie2    posted on 21-12-2006 08:25

Niet helemaal mee eens....
Oude nummer kunnen ook gewoon relaxed zijn, zoals Same Man of Don Diablo met Who's you're Daddy. Happy, laughing
Uiteraard hoor je nieuwe muziek te draaien als DJ, maar klappers uit vroegere tijden () kunnen ook de boel op zijn kop zetten.

In elk geval, zoals de meesten hier al aangeven...
Het ligt eraan hoe lang je setje is.
dj-nick    posted on 21-12-2006 08:47

alles behalve rood en blauw.

blauw: omdat de zaak dan koud aanvoelt en dit niet fijn wordt ervaren door de klanten

rood: omdat dit warmte uitstraalt en mensen zien er dan niet mooi uit in dit licht en zullen dan snel naar een andere zaak gaan.

kleuren die je wel kan gebruiken zijn: vooral lichte kleuren zoals geel en oranje.

ik weet dit omdat ik stage heb gelopen in de koninklijke schouwburg in denhaag en daar het licht heb gedaan.

en ben lichtjockey geweest in de senaat in Valkenswaard, en heb daar oa een cursus lj gekregen. en daar werd dat verteld.

en jij bent 15 jij mag niet eens een discotheek binnen dus waar praat je over, doe eerst maar een ervaring op voordat je tegen iemand in gaat die wel advies geeft.

ja officieel zou je nog niet naar binnen mogen maar kan me herinneren dat ik toch elke week in een paar discotheken sta te draaien en wat dat licht betreft dat is een keer tegen mij gezegt dat je die kleuren juist wel moest gebruiken
djmamo    posted on 21-12-2006 10:39

ja officieel zou je nog niet naar binnen mogen maar kan me herinneren dat ik toch elke week in een paar discotheken sta te draaien en wat dat licht betreft dat is een keer tegen mij gezegt dat je die kleuren juist wel moest gebruiken

dan wil ik graag van jou weten waar je draad, naam en plaats.
en neem nou maar aan dat je dat niet moet doen.

heb een cursus gehad van nederlands meest gevraagd de licht man, denk dat hij wel weet wat die doet
www.moonentertainment.nl
soundcollector    posted on 21-12-2006 11:41
mja wat mamo hier zegt is wel juist door andere kleuren te gebrijken geraak je meer in the mooth en krijg je dat party gevoel bij rood en blauw (felle kleuren) moet de fuif eigenlijk al even bezig zijn (ik ken niets van licht maar dit merk je het best door zelf naar fuiven te gaan)

en ja zoals gezegd wordt: oude liedjes willen ze niet horen ik dnek dat als je nieuwe liedjes draait en daar een paar dikke goude oude platen tusse zwiert er niemand zal denke van wat is dat voor een dj....
Kymo    posted on 21-12-2006 13:07
Mijn ervaring... 16 jaar in een grote allround zaak, waar ik dan sets van een uur 6 draai... soms 7. Dat zonder pauze.

Begin van de avond lekker donker, warm en rokerig houden. Mensen de ilusie geven dat t al druk is. Door de rook durven ze sneller de dansvloer te vullen. Mooie scans, effects achter wege laten, die bewaar je voor de hoogtepunten.

Kwa muziek (daar weet ik meer van):
- Begin: Heel nieuw of juist oude toppers. Dat werkt bij mij altijd om de vloer vol te krijgen. Zo nu en dan een hitje.

- Middenstuk: 2 a 3 hoogte punten inbouwen. Vaak doe ik dat met 3 verschillende muziek soorten. Ook hier komen regelmatig oude toppers voorbij... en ook daarbij ontploft de zaak. Volgens mij is het een veel gemaakte fout van jonge DJ's te denken dat alles wat nieuw is, meteen ook goed is. Of dat t draaien van de nieuwste muziek je tot een top dj maakt... fout, kijk naar je publiek, voel ze aan en verplaats je in hun gedachte gang. Trek je niets aan van de altijd aanwezige "thuis dj's" die enkel hippe dingen willen horen in een perfecte mix. Voor hun draai je immers niet.

- Het einde: daar kan alles, ligt aan de avond en het publiek. Soms heel plat, soms heel hard. Veel afwisseling en de mensen blijven pakken, anders gaan ze naar huis. Er is niets zo leuk om om 6u de zaak te sluiten met een volle dansvloer. tussen 4.30 en 5.30 is voor mij alles veroorloofd....dan ben ik de "hoer" van mijn dansvloer. Daarna wat afbouwen en de dingen draaien die ik zelf leuk vind Thumbs Up
Yorick    posted on 21-12-2006 14:08
mooi verteld Kymo,

waar ik werk pakken we het soms ook zo aanHappy, laughing en dat werkt vrij goed...

Maar ik hoor ook verhalen van andere discotheeken dat de mensen steets later komen ( gaan indrinken, of gaan wat anders doen) maar daar hebben wij nog niet zo last van.
dj-nick    posted on 21-12-2006 16:44

dan wil ik graag van jou weten waar je draad, naam en plaats.
en neem nou maar aan dat je dat niet moet doen.

heb een cursus gehad van nederlands meest gevraagd de licht man, denk dat hij wel weet wat die doet

wat zou ik niet moeten doen
djmamo    posted on 21-12-2006 23:14

wat zou ik niet moeten doen

rood en blauw op de vroege avond gebruiken

maar weet ik nog niet waar je draait
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 21-12-2006 @ 23:14:31 (33%)
ACTIVE    posted on 22-12-2006 00:19
al die discusies over lange of korte setjes draaien, denk dat je eerder moet gaan kijken wat voor sfeer er hangt, wat voor mensen heb je binnen, en wat voor uitstraling heeft de tent en jezelf... Als de klanten weten wie je bent en wat voor kwaliteiten je in huis heb kan je je gang gaan wat je wilt... zo niet zou ik rustig opbouwen, zodra de zaal voller loop iets bekender en nieuwer gaan draaien en zoeken na de juiste nummers tot je de zaal aan je voetjes heb liggen... Tot ze uit je handjes eten, en dan gewoon lekker draaien en genieten van je avond want daar doe je het uiteindelijk voor en niet voor de Cash die je krijgt eind van de avond.. als je zo'n instelling heb komt het altijd goed, Want je klanten aan de andere kant van de booth kunnen zien hoe je je voelt... Neem maar van mij aan.. Dus Big Smile en Spinnen met die Wheels.. Wahahahaha Kijk ik draai Urban dus kan kwa tempo een hoop verschillen, Kwa Oud en nieuwe tracks.... Ols Skool etc.. Kan bij mijn genre ook nog een klapper zijn... is maar net hoe en wanneer je ze brengt... Greetz DJ ACTIVE...
DrMando    posted on 22-12-2006 10:39
Hmmm over dat licht is mischien een punt maar ik ken 1 uitzondering in heel de zaak ... La Bush das een en al blauw & paars die hebben geen andere kleuren :s (main hall) maar ja is ook de temple of house ... mischien daarom (wel hebben ze multi kleur lazer en blinders maar die gebruiken ze allicht niet in begin en bellenblaas maschiene ... )
dj-nick    posted on 22-12-2006 11:33

rood en blauw op de vroege avond gebruiken

maar weet ik nog niet waar je draait

waarom wil je dat zo graag weten dan

en waarom weet bijna geen ene lj dat
HouseArrest    posted on 22-12-2006 11:36
Een gemiddelde lj heeft geen cursus gehad

234 Users online: 47 Guests (187 Unknown)
Pages generated today : 29.107
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.681.119