vocals (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-nick    posted on 07-12-2006 13:24
eey jongens,

waar hallen jullie je vocals en samples enzo vandaan.

zoals:
ow yeah you wanna rockin with the best
let's get ready to rumble
put your hands up rotterdam
User edit by dj-nick on 07-12-2006 @ 13:38:37 (100%)

What do you think about vocals ??

Vote :   
IbiziX    posted on 07-12-2006 15:52
Poster: dj-nick

let's get ready to rumble

komt van het VDJ forum (www.virtualdj.com)
DJMixing    posted on 07-12-2006 16:04
Hm, interessant. Ik heb dan ook een vraagje dat hiermee samenhangt, hoe kom je aan vocals, maar geen samples, ik bedoel echte vocals. Dus dat je een vrouwtje (meisje :P) hebt die gaat zingen? In veel trance nummers zijn er vrouwen die zingen. Moet je zo'n artiest huren? Hoe zit zoiets in elkaar?
ccc    posted on 07-12-2006 16:22
Poster: DJMixing
Hm, interessant. Ik heb dan ook een vraagje dat hiermee samenhangt, hoe kom je aan vocals, maar geen samples, ik bedoel echte vocals. Dus dat je een vrouwtje (meisje :P) hebt die gaat zingen? In veel trance nummers zijn er vrouwen die zingen. Moet je zo'n artiest huren? Hoe zit zoiets in elkaar?

Je moeder of buurvrouw?
En dan met wat apparaatje erover heen zodat je de rokerstem niet hoort :D
PatrickBeuken    posted on 07-12-2006 16:26
Poster: ccc
Je moeder of buurvrouw?
En dan met wat apparaatje erover heen zodat je de rokerstem niet hoort :D

Haha :D

Als DJ kun je vocals kopen... vaak op vinyl, maar de laatste tijd ook steeds meer online en ook vast wel op cd (maar met dat laatste heb ik geen ervaring, dus weet ik niet zeker). Verder zou je ze ook zelf uit een nummer kunnen filteren. Hiervoor heb je een goede kwaliteit instrumental en volledig nummer nodig.

Als je een eigen vocal wilt producen zul je inderdaad je hete buurmeisje ofzo moeten lenen.
DJMixing    posted on 07-12-2006 16:30
Nou, ik bedoel geen vocals die al op vinyl staan maar compleet nieuwe. Net als ze in trance nummers ook een hele nieuwe tekst hebben (soms dan). Is de enige manier mijn buurmeisje? :P (Hoe weet jij dat ze heet is? haha..)
PatrickBeuken    posted on 07-12-2006 16:34
Dan is de enge manier idd je buurmeisje, je oma of iemand anders... Vervolgens gijzel je haar in een studio en neem je haar geschreeuw om vrijheid op. Daar gooi je dan een echotje en nog wat shizzle overheen, je laat het op cd zetten en je hebt je vocal.
dj-nick    posted on 07-12-2006 16:43
ja okee maar bedoel egt van die bekende hoe je daar aan komt zonder dat je de beat erdoor heen hoort
PatrickBeuken    posted on 07-12-2006 16:49
Gewoon goed zoeken op internet en in (web)shops. Bruikbare fragmenten uit nummers knippen die je tegenkomt op je pc, enz... Bij Virtual DJ zitten er een aantal samples standaard bij. Maar die kun je volgens mij niet met een ander programma afspelen.
User edit by PatrickBeuken on 07-12-2006 @ 16:49:49 (100%)
dj-nick    posted on 07-12-2006 16:53
ooke en als iemand weet waar ik die kan kopen of iemand die me ze wil sturen stuur mij dan even een mailtje
Jorrit    posted on 07-12-2006 16:53
ow yeah you wanna rockin with the best

Oh Yeah, you ARE now rocking with the best!:P
dj-nick    posted on 07-12-2006 17:04
nee you wanna rockin with the best

User edit by dj-nick on 07-12-2006 @ 17:09:54 (100%)
Jelmer    posted on 07-12-2006 17:23
Poster: dj-nick
nee you wanna rockin with the best

Jouw versie is steenkolen engels, die van Jorrit is correct engels. MC Gee(die dit overal doorheen roept) is engels. Wat denk je dat de goede versie is?
Jorrit    posted on 07-12-2006 17:47
Goh, als zelfs de verzinner van de vocal (en elke flapdrol weet dat dat Laidback Luke is) zegt dat het 'are now...' is.... dan zal Luke inderdaad vast een foutje maken... Unhappy
Lead    posted on 07-12-2006 20:17
Samples en vocal kun je kopen op CD. Veelal zijn die rechten vrij.

Artiesten laten ze vaak speciaal maken, of nemen dingen zelf op. Er zijn ook mensen met een goede stem die (tegen betaling) samples voor je inspreken.

Links naar sites met samples die in commerciele tracks zitten kunnen nooit legaal zijn Winking my eye

En de beats eruit filteren kun je ook vergeten, daar is geen tooltje voor. Je verminkt altijd ook de vocal.
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 07-12-2006 20:58
Poster: Lead
En de beats eruit filteren kun je ook vergeten, daar is geen tooltje voor. Je verminkt altijd ook de vocal.

Nou... ik heb toch anders een mooie vocal uit een plaat gehaald door de frequentie om te draaien, of hoe t ook heet... je zult iig wel weten wat ik bedoel.... Door er dan een instrumental overheen te zetten houd je alleen nog maar de vocal over.
DrMando    posted on 07-12-2006 21:29
Beste is nog altijd de white labels met vocals op ... die zijn altijd netjes
ccc    posted on 08-12-2006 00:46
Poster: Jorrit
Goh, als zelfs de verzinner van de vocal (en elke flapdrol weet dat dat Laidback Luke is) zegt dat het 'are now...' is.... dan zal Luke inderdaad vast een foutje maken... Unhappy

Als ik het goed heb is er een hardcore nummer waarin inderdaad gezegd wordt "wanna".

Ik weet hem zo even niet. Morgen avond als ik tijd heb zal ik even zoeken.
lrfist    posted on 08-12-2006 13:18
en als je echt goed bent... gewoon degene met de rechten op de vocal aanspreken Happy, laughing mssch mag je die dan wel gebruiken...
Jorrit    posted on 08-12-2006 16:11
Als ik het goed heb is er een hardcore nummer waarin inderdaad gezegd wordt "wanna".

Dan is degene die dat hardcore nummer geproduceert heeft waarschijnlijk een verschrikkelijke flapdrol, das namelijk geen kloppend engels.
Maar ik denk dat (door alle vernaggelende acties die nodig waren om het in een hc plaat te laten passen) het gewoon slecht te horen is, of verkeerd verstaan is.
sonik    posted on 08-12-2006 19:21
Poster: ccc

Ik weet hem zo even niet. Morgen avond als ik tijd heb zal ik even zoeken.

Bespaar je de moeite, ik heb het album waar 'Rocking with the best' op staat inclusief songteksten en er staat toch echt 'you ARE NOW rocking...'
PatrickBeuken    posted on 08-12-2006 19:33
Boeie... waar hebben we het nog over? We dwalen behoorlijk af...
ccc    posted on 08-12-2006 20:23
Poster: PatrickBeuken
Boeie... waar hebben we het nog over? We dwalen behoorlijk af...

Je hebt gelijk.

Poster: sonik

Bespaar je de moeite, ik heb het album waar 'Rocking with the best' op staat inclusief songteksten en er staat toch echt 'you ARE NOW rocking...'

Omdat jij een album hebt en dat inclusief songteksten, betekent toch niet dat de vocal "ow yeah you wanna rock with the best" niet bestaat Confused

@ Jorrit: Veel hardcore wordt door Nederlanders gemaakt en er zijn Nederlanders die zelfs niet goed Nederlands kunnen spreken, laat staan Engels. :P

Maar goed dit was even offtopic. Ik zal erover ophouden of ik moet natuurlijk het nummer vinden.
User edit by ccc on 08-12-2006 @ 20:52:47 (5%)
dj-nick    posted on 08-12-2006 20:42
moet niet maar mag wel :P

maar bedoel gewoon heel simpel is er ergens een site of cd waar je dat allemaal vanaf kunt halen.

ook dat je iemand hoort aftellen van 10 naar 0 allemaal dat soort dingen
User edit by dj-nick on 08-12-2006 @ 21:20:20 (57%)
right1    posted on 08-12-2006 21:34
gewoon heeel goed zoeken.
bv er is een remix wedstrijd van steinberg (de wedstrijd)
waarvan je de vocals krijgt. die kan je dan nog eens hergebuiken ofzo.
maar ik denk dat je meer denkt van zelf maken van vocals
lrfist    posted on 08-12-2006 23:10
oké en we sluiten de rockin-discussie af met een wetenschappelijk onderzoek:
google de zinnen "you are now rockin with the best" en "you wanna rockin with the best" op:
de eerste 298 resultaten
en de tweede 42

soit, sluss en gedaan Happy, laughing

415 Users online: 206 Guests (209 Unknown)
Pages generated today : 34.781
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.686.793