Weet iemand waar je veel cd-singles kan kopen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ft    posted on 30-11-2006 17:32
Hallo,
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met mixen, en wil nu graag verder gaan in het Hardstyle genre. Het makkelijkste om te mixen zijn natuurlijk de originele versies van 6 a 7 minuten lang. Deze hebben een goede intro en outro. Deze versies zijn niet echt goed te downloaden, behalve bijvoorbeeld op dance-tunes.com, maar deze mag je niet voor commercieel gebruik gebruiken. Weet iemand dus waar je veel hardstyle singles kan kopen, of wat goede ongemixte hardstyle cd's zijn? Als ze al gemixt zijn, krijg je bij het zelf mixen soms 4 nummers door elkaar heen en dat klinkt niet...
Met vriendelijke groet,
Michael

What do you think about Weet iemand waar je veel cd-singles kan kopen ??

Vote :   
Nvie    posted on 30-11-2006 17:39
Ik kijk meestal bij de FRS in de bak met single's of er nog wat leuke plaatjes tussen zitten... voor de rest heb ik eigenlijk ook het zelfde probleem. Er wordt bijna niets op cd uitgegeven als op vinyl... Je vind op cd vrij weinig nummers met 5 remixes op 1 schijfje...
RenéKuppens    posted on 30-11-2006 17:48
Poster: Bonzaiboom
Deze versies zijn niet echt goed te downloaden, behalve bijvoorbeeld op dance-tunes.com, maar deze mag je niet voor commercieel gebruik gebruiken
Michael

Ik denk dat als jij de betaal bewijzen mee neemt dat er niemand is die daar moelijk over zou doen

betaalt is betaalt
Ft    posted on 30-11-2006 18:05
Op de site staat: "Delen van muziek-bestanden, gekocht via Dance-Tunes.com, met anderen op welke wijze dan ook is niet toegestaan en zelfs strafbaar."
Bedoelen ze hiermee dan ook draaien met die muziek, of bedoelen ze dan gewoon het doorsturen van liedjes etc? Of weten jullie dat ook niet?
ScottB    posted on 30-11-2006 18:23
Hier is al een topic overgeweest en daar kwam uit dat je als DJ geen muziek deelt. Je laat het alleen maar horen Happy, laughing Ik weet het niet heel zeker, je moet het ff nakijken.
the-melody    posted on 30-11-2006 18:26
Doorsturen van liedjes is delen.

de·len (ov.ww., ook abs.)1 (iets) in delen splitsen2 verdelen3 [wisk.] (een getal) splitsen in factoren4 gemeenschappelijk hebben
User edit by the-melody on 30-11-2006 @ 18:26:52 (100%)
ScottB    posted on 30-11-2006 18:35
Maar aan anderen laten luisteren is dus geen delen :D En dus mag je volgens het woordenboek je legaal gedownloade muziek gewoon als DJ draaien.
Ft    posted on 30-11-2006 18:48
Ik heb voor de zekerheid maar even een mailtje gestuurd naar Dance-tunes.com... die zullen het vast wel weten... In ieder geval bedankt allemaal voor jullie hulp.
Ik laat nog wel weten wat het antwoord is van Dance-tunes.com
sjefkuh    posted on 30-11-2006 18:49
Poster: Bonzaiboom
Ik heb voor de zekerheid maar even een mailtje gestuurd naar Dance-tunes.com... die zullen het vast wel weten... In ieder geval bedankt allemaal voor jullie hulp.
Ik laat nog wel weten wat het antwoord is van Dance-tunes.com

ik ben benieuwd, het zou toch belachelijk zijn dat je de muziek die je zelf betaald hebt niet mag draaien?
User edit by sjefkuh on 30-11-2006 @ 18:50:20 (3%)
Nvie    posted on 30-11-2006 18:59
Jorrit kan de nodige feedback geven over wanneer je gedownloade muziek nu eigenlijk illegaal wordt.

Voor nu wil ik jullie even verzoeken om back on topic te gaan, want wanneer dance tunes nu wel of geen goede muziek heeft of wel of niet illegaal is was niet de vraag.
Jorrit    posted on 30-11-2006 20:41

Jorrit kan de nodige feedback geven over wanneer je gedownloade muziek nu eigenlijk illegaal wordt.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik er zelf ook weinig touwen aan kan vastknopen. Uit de thread op new-line begreep ik in ieder geval dat zodra je de legaal gedownloade muziek op cdr brand de muziek illegaal is. Confused

Om maar even voor de duidelijkheid te citeren:

Ik heb net gebeld met Buma in Hoofddorp en heb het volgende te horen gekregen over geluidsdragers:

1. Illegaal verkregen downloads mag je NIET in het openbaar ten gehore brengen. Punt. In het uiterste geval kan worden overgegaan tot inbeslagname.

2. Het ten gehore brengen van eigen werk op CDR is WEL toegestaan. [EDIT] aanvulling KVM: een song die je zelf hebt bedacht en niet een zelf gemaakte mix van bestaande cd's [/EDIT]

3. Het draaien vanaf CDR (gekopiëerde cd's, eigen compilaties en mixen, legale MP3 downloads) én vanaf PC is officieel NIET toegestaan.

link

puntje 3 is dus hier het probleempunt.
Mod edit by Jorrit on 30-11-2006 20:46 (100%)
ScottB    posted on 30-11-2006 21:34
Oke maar daar was het topic eigenlijk niet voor bedoel zoals Nvie al zei Winking my eye Ik zou ook wel willen weten waar je aan hardstyle cd's kunt komen zonder dat ze gemixed of verkort(radio edit) zijn Happy, laughing
MartinDuncan    posted on 01-12-2006 07:40
ik heb bij midtown ook wel eens een single bak gezien, ik heb der nooit ingekeken maar daar zal vast wel iets bijzitten lijkt mij. En het draaien van je legaal gedownloade tracks is volges mij gewoon toegestaan hoor volges mij zijn sites als dance-tunes en beatport daar voor bedoeld.
Illusion    posted on 01-12-2006 14:23
Het probleem is dat niemand kan zien of het illegale of legale cd's zijn. TENZIJ je een bon of aankoopbewijs meeneemt.

Ik kan me niet voorstellen waarom het niet zou mogen. Platen die je koopt en legaal zijn mag je toch ook gewoon draaien. Ik zie het punt niet.

Het heeft waarschijnlijk allemaal te maken met het sharen, doorsturen, en branden van de nummers.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 01-12-2006 @ 14:23:49 (38%)
the-melody    posted on 01-12-2006 14:28
Waarom staat er dan bij Itunes store:

Welcome to the iTunes Store
  • Downloads go directly into your iTunes library
  • Unlimited CD burning of songs(burn any playlist up to 7 times)
  • Plan your music on your iPods
  • Play your music on up to 5 machines (Macs or PC's)
Ik ga me niet voorstellen dat ze het er gaan opzetten moest het illigaal zijn...
Illusion    posted on 01-12-2006 14:31
Nee idd. Zit allemaal best ingewikkeld in mekaar. Ik ga eens informeren, hoe het precies ziet.

Reemz    posted on 01-12-2006 16:28
Poster: Djillusion
Nee idd. Zit allemaal best ingewikkeld in mekaar. Ik ga eens informeren, hoe het precies ziet.

Als je wilt weten hoe het zit omtrent de regelgeving van legaal gedownloade tracks is deze newsfact misschien wel interessant.

Buma/Stemra en legale downloads
Vibemaster-D    posted on 01-12-2006 19:26
je mag toch wel een gekochte download branden en dan in de CDJ's doen. hoe moet ik dat anders doen. zullen ze bij de cd speler fabrikanten ook niet leuk vinden dan.
ScottB    posted on 01-12-2006 19:27
Maar waar kun je nu leuke hardstyle singles kopen? Want daar ging dit hele topic eigenlijk over :p
DrMando    posted on 04-12-2006 22:35
Musicman dance store hebben wij in belgië die zit op meerdere plaatsen(Gent,Oostende,Brussel) ze hebben ook online shop maar het zijn vooral grote winkels met luister mogelijkheden ook heel grote vinyl afdeling met vrijwel elk genre.
Sandr    posted on 04-12-2006 22:40
Ik ben daar ook benieuwd naar, ben vooral op zoek naar de wat oudere nummers die ik niet op single kan vinden.
Bijv:
House of pain : Jump around
 dat soort nummers zou ik graag op single willen hebben.
Weet iemand een goede (online) shop daarvoor..

Play that funky music white boy....
Illusion    posted on 04-12-2006 22:51
Poster: Reemz

Als je wilt weten hoe het zit omtrent de regelgeving van legaal gedownloade tracks is deze newsfact misschien wel interessant.

Buma/Stemra en legale downloads

Jij bent goed bezigWinking my eye trouwens (toffe naam)
User edit by Illusion on 04-12-2006 @ 22:52:06 (10%)
Reemz    posted on 04-12-2006 22:53
Poster: Djillusion

Jij bent goed bezigWinking my eye trouwens (toffe naam)

Thanx voor het compliment.... heb je trouwens me nieuwste mix al gedownload?
trance    posted on 04-12-2006 23:36
Poster: Sandr
Ik ben daar ook benieuwd naar, ben vooral op zoek naar de wat oudere nummers die ik niet op single kan vinden.
Bijv:
House of pain : Jump around
 dat soort nummers zou ik graag op single willen hebben.
Weet iemand een goede (online) shop daarvoor..

www.cdexpress.com

dit is wel vaak 2e hands wat ze verkopen, en wel duur. ben je echte freak en wil je echt iets ouds hebben kun je hier waarscheinlijk wel slagen.
LauW    posted on 04-12-2006 23:45
Wat ik altijd hoor en lees is; de regelgeving is dusdanig "vaag" dat je legaal gedownloade muziek zoiezo mag draaien voor publiek. Maarjah verder weet ik het ook niet en het boeit me eigenlijk niet ook Ik koop al meer legaal dan de gemiddelde dj.
Ft    posted on 05-12-2006 15:04
Mensen... ik heb EINDELIJK duidelijkheid :P
Ik kreeg net bericht terug van dance-tunes.com

:::::
Hi Michael,  
Dance-Tunes.com is net als een fysieke winkel. Wij betalen ook Buma ed. Du7s je mag deze gewoon gebruiken. Wel je digitale kassabon bewaren. Dit is je bewijs dat je het legaal gekocht hebt.  
Groeten,  
Peter.
:::::

418 Users online: 192 Guests (226 Unknown)
Pages generated today : 35.125
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.687.137