Poster: Antoine88
Good point. Er zijn genoeg voorbeelden van personen die in de ban van het DJ-zijn
raken en meteen een superbooth aanschaffen. Helaas kunnen ze dan geen moer EN zijn
dus geen DJ.Met definities gooien is altijd leuk. :P Maar goed, om even aan te vullen naar jou
en Illusion het volgende.
Staat iemand te draaien voor een publiek met Virtual DJ dan Figureerd die persoon ALS DJ.
Claim je te zeggen dat je DJ BENT, dan moet je toch wel een bepaald niveua aan skills hebben.
En zeker wel benodigde kennis over gear, muziek, techniek(mixen) etc.
Ik kan opmaken uit dit onderwerp dat iemand die met Virtual DJ werkt, niet voldoende kennis
kan opdoen om, bij wijze van spreken, te groeien naar de titel 'DJ'. (Als we deze leuke
context aanhouden.)
Ik heb al een aantal gesprekken gevoerd waarbij die persoon zei: Hey, ik ben DJ en dit dat,
zus zo. Is het iemand die gewoon in de kinderschoenen staat, doh.
Zelf noem ik mij nog geen DJ, al kan ik redelijk goede sets maken. Ben gewoon een jongen met
ambitie die kan draaien en zoekt naar goede mogelijkeheden om mij te kunnen profileren tot DJ.
Ik kan opmaken uit dit onderwerp dat iemand die met Virtual DJ werkt, niet voldoende kennis
kan opdoen om, bij wijze van spreken, te groeien naar de titel 'DJ'. (Als we deze leuke
context aanhouden.)
Poster: erikselhorst
Ik ben een paar jaar geleden zelf begonnen met plaatjes af spelen in Virtual DJ, waarna ik overgestapt ben op "het echte werk". Ik ben van mening dat je van Virtual DJ toch een heleboel dingen kunt leren m.b.t. het draaien van plaatjes. Als beginner heb je het namelijk nog niet over "loopen", "maten", "cue points" en "bpm". Deze dingen zijn heel makkelijk te begrijpen wanneer je begint met Virtual DJ.
<...>
Natuurlijk gaat er niks boven cd's/platen spelers, omdat je dan veel meer vrijheid hebt en dus creatiever kunt zijn, maar om de beginselen te begrijpen kun je prima met VDJ beginnen.
Poster: RiX
Als ik mijn mening mag geven:
Met VDJ ben je voornamelijk in de weer met je muis, toch? Dus kan je slechts 1 handeling tegelijk doen.
Poster: Illusion
Virtual Dj is iets voor amateurs, sorry.
Echt dj, dan ben je een Dj met kennis van Gear, Plaatjes, mix techniek. Dat vind ik
DAN PAS heb ik respect voor een dj. Ik heb geen respect voor mensen die draaien met virtual Dj, Daarnaast vind ik gewoon niet dat je dan Dj kan noemen. Gewoon belachelijk. Het is gewoon goedkoop aan je dj titel komen. De Term Dj, ben je dan gewoon niet waard.
Mensen lachen je uit, als je zegt dat je Dj bent in Virtual Dj. Dit is niet gemaakt om serieus plaatjes mee te draaien voor publiek.
Het is voor mensen die geen ECHTE dj booth kunnen aanschaffen. Een ECHTE BOOTH, vind ik de oldskool Technics SL 1200 tjes, + een Pio of Technics mixertje. Sorry maar Virtual Dj Dj's zijn de Titel "DJ" niet waard, en zullen nooit mijn waardering krijgen. Mensen die het met mij oneens zijn zullen uiteraard voor VDJ opkomen omdat ze er zelf mee draaien, of zelf mee gedraaid hebben.
Geef nou toch toe, dit is niet proffessioneel.
Echt dj, dan ben je een Dj met kennis van Gear, Plaatjes, mix techniek. Dat vind ik
DAN PAS heb ik respect voor een dj. Ik heb geen respect voor mensen die draaien met virtual Dj, Daarnaast vind ik gewoon niet dat je dan Dj kan noemen. Gewoon belachelijk. Het is gewoon goedkoop aan je dj titel komen. De Term Dj, ben je dan gewoon niet waard.
Mensen lachen je uit, als je zegt dat je Dj bent in Virtual Dj. Dit is niet gemaakt om serieus plaatjes mee te draaien voor publiek.
Het is voor mensen die geen ECHTE dj booth kunnen aanschaffen. Een ECHTE BOOTH, vind ik de oldskool Technics SL 1200 tjes, + een Pio of Technics mixertje. Sorry maar Virtual Dj Dj's zijn de Titel "DJ" niet waard, en zullen nooit mijn waardering krijgen. Mensen die het met mij oneens zijn zullen uiteraard voor VDJ opkomen omdat ze er zelf mee draaien, of zelf mee gedraaid hebben.
Poster: BoydGrift
Btw, je heeft geen pio of technics set te hebben.
eeen paar stanton draaitafels en un mixertje is ook voldoende, maar om software nou je beats te laten matchen...Nah!
Poster: jeroeni
virtual dj heeft niet een al te beste naam en daarom denken velen bij voorbaat al dat het slecht is!!
Poster: Ywe
overgens ben ik niet beter dan VDJ gewend angezien ik jaren terug toch al 250 euro neergelegd en het nogsteeds aan mijn eisen voldoet
Medelijden:o logisch dat je je programma gaat verdedigen:p je wilt je niet schamen dat je een but programma hebt gekocht:D.
p
Maar komt die slechte naam niet van dat het zo bekend is en daarom door zoveel "auto-sync-met-muis-en-5.1-suround-set-zonder-dat-ze-ooit-van-BPM-gehoort-hebben-DJ's" gebruikt worden?
Dus één groep gebruikers die een andere groep (de "serieus-met-muziek-bezig-met-bijvoorbeeld-een-timecode-systeem-en-een-stel-cd-of-platenspelers-die-wél-weten-wat-BPM-is-en-daar-ook-mee-om-kunnen-gaan-DJ's) waar ik dan toebehoor een slechte naam geven...
vind ik wel jammer want ik vind het een fijn programma en vind het vervelend dat het altijd zo de grond ingeboord word (wat ik dan passioneel ga verdedigen :p)
overgens ben ik niet beter dan VDJ gewend angezien ik jaren terug toch al 250 euro neergelegd en het nogsteeds aan mijn eisen voldoet
hier ben ik het dus weer niet mee eens juist om de redenen die eric ook al gaf:
Poster: erikselhorst
Ik ben een paar jaar geleden zelf begonnen met plaatjes af spelen in Virtual DJ, waarna ik overgestapt ben op "het echte werk". Ik ben van mening dat je van Virtual DJ toch een heleboel dingen kunt leren m.b.t. het draaien van plaatjes. Als beginner heb je het namelijk nog niet over "loopen", "maten", "cue points" en "bpm". Deze dingen zijn heel makkelijk te begrijpen wanneer je begint met Virtual DJ.
Ik krijg geen tekst meer onder mijn boven staande post. Dus dan maar zo.
Eric geeft zelf aan overgestapt te zijn nadat hij VDJ heeft gebruikt. Is dat niet wat ik aangaf in mij post die jij hebt gequote.
Poster: DJ-Xtremer
Even iets anders... Zie jij jezelf al staan met enkelt een laptop en een goedkoop speakersetje? Nou ik echt niet, misbruik van de term DJ!
VDJ, gebruik het alleen voor het afspelen van tracks, maar hou a.u.b. op met die onzin van 'ik ben DJ'!
Mee eens, daarom heb ik mij ook getraint in de skills en gebruik ik Timecode voor de nummers die ik niet in mijn vinyl-koffer of cd tassen heb. Als ik voor een bepaalde stijl geboekt word neem ik de desbetreffende CD map mee, en een externe harde schijf met mijn hele collectie als ik even een uitstapje naar een andere stijl wil maken. 80% draai ik dus "ouderweds" omdat ik dat fijner vind werken.
Volgens mij heb ik nu al een aantal keer uitgelegd wat er naar mijn mening mis is met VDJ, namelijk niet de software, maar de mentaliteit van de gebruiker. De persoon die komt met zijn pc en dan automix doet en zegt dat hij DJ is.
overgens hou ik wel van een leuke discussie op zijn tijd dus vind het wel een goed onderwerp
Poster: the-melody
Er zit een automatische mix functie op, zit een automatische bpm teller op: echte dj's doen daar jaren over om dat perfect te kunnen. Komen de pc dj'tjes aan klik en baf perfecte bpm. Daarom heb ik zo'n hekel aan die jongentjes. Ik begin pas respect voor de gozers te krijgen wanneer ze een dj booth hebben staan(en dit kunnen bewijzen).