Waarom Virtual DJ slecht (3/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Verjicke    posted on 29-09-2006 16:58
Hallo,
Nu ik hier al wat langer op dit forum rond neus zie ik bij sommige topics dingen staan over Virtual DJ die niet echt positief zijn.
Nu dacht ik waarom maak ik er niet eens een topic over aan...
Waarom vind je VDJ slecht??
Wat is er slecht aan??

PS:1.ik weet dat er een bpm counter opzit en dat je dit normaal gezien zonder  
        moet doen maar daarvoor moet je idd oefenen.
     2.ik weet ook wel dat het geen programma is dat je kunt gebruiken later als je
        ergens wil gaan draaien.

What do you think about Waarom Virtual DJ slecht ??

Vote :   
PatrickBeuken    posted on 02-10-2006 09:13
Alleen nog wat punten en komma's, maar het is nu begrijpelijk. :P
User edit by PatrickBeuken on 02-10-2006 @ 09:13:13 (6%)
diggersfan    posted on 02-10-2006 10:30
quote:
Poster: Reind
Is het je overigens opgevallen dat de meeste vernieuwende dj's (die dus met software e.d werken) ook wel verrekte succesvol zijn, richie hawtin, sascha, james zabiela enzovoort. Het ontgaat veel mensen maar kijk eens hoeveel grote jongens nu al gebruik maken van software icm hardware oplossingen.

2 weken geleden nog een waanzinnige set van Sasha in Duitsland mogen aanschouwen. Kijk Sasha maar eens Abletonnen...
Sasha1
Sasha2
DizZorder    posted on 02-10-2006 10:39
VDJ... ik wil nu niet zeggen dat et een slecht programma is, maar wat ju nu krijgt is de jonge generatie die willen DJ'en.
Die kopen die software en dopen zich om tot "DJ" ......

Ze downloaden alle muziek lkkr illegaal.... (bah)
Dat betekend voor DJ's zoals ik en de meeste van jullie dat onze vinyltjes duur gaan worden. En ik draai gewoon liever met vinyl omdat de kwaliteit die daarop staat niet op cd te krijgen is...

en wrom zou VDJ slegt zijn en is Final Scratch the bomb !!!! uiteindelijk is et etzelfde :p
Verjicke    posted on 02-10-2006 11:00
Poster: djprozei
pas ook iets vaags meegemaakt moest draaien op een feestje en de eerste artiest kwam met een laptop aan die werdt aan t mengpaneel aangesloten.
start ie magix music maker op en speelt ie een vooraf in elkaar gezette mix af.
en heeft daarna 45 minuten stil achter de dj booth gestaan.

en ik me daarna helemaal in t zweet werken om een vette set neer te zetten.
terwijl hij met z'n luie reet 1 x op play drukt.
het liefst gooi ik die laptop dan zo door de zaal heen.

ik heb vele jaren in me slaapkamertje moeten oefenen om een strakke set neer te kunnen zetten terwijl er een sukkel met een laptop aan komt met software die alles voor hem doet.
deze mensen zijn gewoon lui.
en ik vindt het absoluut niet professioneel ogen.

Ja dat vind ik ook erg dom dat hij gwn niets doet terwijl hij daar gwn staat,dat wil toch niet zeggen dat andere dj's dat zouden doen die VDJ gebruikenConfusedwat heb je daar nu aanConfusedIn iedergeval ik ken geen enkele dj die zo lui is om zo te mixen met VDJ.
Camino    posted on 02-10-2006 11:13
Poster: Reind

Is het je overigens opgevallen dat de meeste vernieuwende dj's (die dus met software e.d werken) ook wel verrekte succesvol zijn, richie hawtin, sascha, james zabiela enzovoort. Het ontgaat veel mensen maar kijk eens hoeveel grote jongens nu al gebruik maken van software icm hardware oplossingen.

Dik gelijk. Maar, ik vind dat men een duidelijk onderscheid moet maken tussen het gebruik van exclusief software en het gebruik van software om een hardware set uit te breiden. Een DJ die aankomt met een behoorlijke dj set en die ondersteund met een laptop met finalscratch, serato, ableton, etc... is nogsteeds heel erg verschillend van een of andere 15jarige die atomix illegaal gedowned heeft, een playlist samenstelt, en verder de computer al het werk laten doen.

Persoonlijk heb ik niks tegen het gebruik van software; in tegendeel, ik heb er erg veel bewondering voor. Mij zegt het niks om het te beginnen gebruiken, dus blijf ik gewoon bij mijn klassiek setje.

kortom = software ondersteuning van een set - , exclusief gebruik van software -

EDIT: Check trouwens ook dit filmpje om de mogelijkheden van ableton te zien
User edit by Camino on 02-10-2006 @ 11:51:59 (8%)
the-melody    posted on 02-10-2006 11:13
Poster: Verjicke

Ja dat vind ik ook erg dom dat hij gwn niets doet terwijl hij daar gwn staat,dat wil toch niet zeggen dat andere dj's dat zouden doen die VDJ gebruikenConfusedwat heb je daar nu aanConfusedIn iedergeval ik ken geen enkele dj die zo lui is om zo te mixen met VDJ.
 Ik begrijp je misschien niet goed maar.... Je gebruikt het toch zelf?
_Ivan_    posted on 02-10-2006 12:25
Poster: the-melody

Hij bedoeld proffesionele dj's volgens mijWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Verjicke    posted on 02-10-2006 16:55
Poster: the-melody

Sorry ik heb het wat mis gezegt.
Ik bedoelde dat als je mixt met VDJ je daarvoor niet lui bent je bent wel lui als je gwn eerst je set opneemt thuis en dan laat spelen.Dit is gwn lui.Dat bedoel ik:p
Hopelijk snap je het watWinking my eye
Camino    posted on 02-10-2006 17:31
Setje opnemen is wel heel wat anders dan software gebruiken, dat kan je even goed op een CD'tje en is al helemaal NOT DONE. Ik vraag me wel af of top DJ's wel eens voor de veiligheid een setje opnemen voor grote evenementen....
Verjicke    posted on 02-10-2006 18:42
Poster: DeafDJ
Setje opnemen is wel heel wat anders dan software gebruiken, dat kan je even goed op een CD'tje en is al helemaal NOT DONE. Ik vraag me wel af of top DJ's wel eens voor de veiligheid een setje opnemen voor grote evenementen....

Ik bedoel dat als je gwn op een feestTJE moet draaien en je daarvoor een vooropgenomen mix afspeelt je gwn lui bent.Maar als idd op een grote fête moet draaien dan kun je dit wel doen voor de veiligheid.
Camino    posted on 02-10-2006 18:44
Maar als idd op een grote fête moet draaien dan kun je dit wel doen voor de veiligheid.

Dat is een kwestie van persoonlijke mening, ik vind het in geen enkel geval kunnen....
Winston    posted on 02-10-2006 18:44
Veilig waarvoor? Als je op een groot feestje draait moet je toch gewoon kunnen beatmixen. Misschien een opname van een eigen remix afdraaien i.p.v. live foutloos uitproberen.
Tic Toc
Thomz    posted on 02-10-2006 18:45
Poster: DeafDJ

Dat is een kwestie van persoonlijke mening, ik vind het in geen enkel geval kunnen....

Is helemaal juist, als men dit doet kan men evengoed een mix van internet downloaden en gewoon laten afspelen.
Camino    posted on 02-10-2006 18:49
We gaan wel erg offtopic, hier kunnen we verder discusseren over vooropgenomen sets.
markus007    posted on 03-08-2008 04:53
veel mesen hebben hier gelijk als je vollop gebruik maakt van VDJ ben je niet echt een dj - zelf gerbuik ik allen VDJ als cd speler die ik op mijn behringer heb aangesloten. voor de rest gebruik ik alleen VDJ om handmatig te beatmatchen. VDJ is voor de de beginnende DJ zeker een aanrader zou ik zelf zeggen

de enige reden waarom een dj ( meestal een dj die net begint ) VDj gebruikt is omdat je de volldeige apparatuur nog niet ter beschking hebt. iemand zoals ik dus Happy, laughing ik heb alles behalve een dubbele cd speler.
User edit by markus007 on 03-08-2008 @ 04:54:55 (70%)
skyline643    posted on 03-08-2008 07:25
Poster: DizZorder
en wrom zou VDJ slegt zijn en is Final Scratch the bomb !!!! uiteindelijk is et etzelfde :p

waarom, slecht, het en hetzelfde is de correcte schrijfwijze Winking my eye

Geloof me: VDJ is echt wel slecht. Als het op stabiliteit aankomt dan. Ik heb eens enkele pogingen ondernomen om hget via MIDI te laten werken met mijn HC-4500 en het programma slaagt er maar niet in om langer dan 15 minuten te werken. Binnen die tijd blokkeert het en moet ik mijn PC heropstarten. Vooraleer ik mijn laptop gebruikte om te dj'en heb ik hem eerst volledig geformatteerd. Ik ga er nooit mee op het net en hij is zeker zwaar genoeg, dus daaraan kan het niet liggen. Nu gebruik ik al enkele weken Traktor DJ Studio 3.4 en daar heb ik 0,0 problemen mee. Zo stabiel als het maar kan. Buiten geen werkend display en geen werkende LED's werkt dit super. Dat van die LED's en display komt wel nog, juist een kwestie van tijd Winking my eye

Zoals je kunt lezen gebruik ook ik software in combinatie met hardware, naast mijn cd's en platen. Eens je cd-kisten en platentassen bomvol zitten en je het beu bent om die iedere keer mee te sleuren ga je echt wel op zoek naar een andere oplossing (zijnde mp3), geloof me Winking my eye
Xtremer    posted on 03-08-2008 14:46
Ik vind het slecht omdat je die hele DJ feeling mist en je een groot deel van het Basis principe mistWinking my eye. Een DJ draait toch op een set of ben ik nou gekCool?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Berbo    posted on 03-08-2008 14:47
als je gewoon met timecode draait ZONDER de synq knop maakt het me niets uit of je nou met virtual dj of met traktor draait
jannickv    posted on 03-08-2008 15:56
ik gebruik het voor als ik op een feestje moet draaien waar all-round moet gedraaid worden....
daar is beatmatchen er zowiso niet bij...
markus007    posted on 03-08-2008 16:32
ik gebruik het alleen als tijdelijke vervanging voor mijn cd speler maal julie hebben wel allemaal gelijk het is non-professioneel en erg onstabiel maar voor een beginnend iemand zoals mij is het wel handig als je geen cd speler hebt Unhappy
markus007    posted on 03-08-2008 19:58

PS:1.ik weet dat er een bpm counter opzit en dat je dit normaal gezien zonder  
        moet doen maar daarvoor moet je idd oefenen.

je hoeft niet altijd zonder te doen, mijn behringer dx626 heeft een ingebouwde BPM counter
Yorick    posted on 04-08-2008 13:22
Pioneer mixer hebben ook een ingebouwde beat couter..
Bambilaner    posted on 04-08-2008 20:51
Poster: markus007

je hoeft niet altijd zonder te doen, mijn behringer dx626 heeft een ingebouwde BPM counter

Maar hij is niet funky...ik heb die mixer ook...die bpm-counter is toch bijna nooit juist? Bij mij toch niet
www.facebook.com/vinniebegooddj
Bambilaner    posted on 04-08-2008 21:24
Poster: Nandi

Dat is ook waar
www.facebook.com/vinniebegooddj
Xtremer    posted on 08-08-2008 20:02
Offtopic: Zijn er hier eigenlijk mensen die zonder BPM counter kunnen mixen/beatmatchenWinking my eye? Als DJ hoor je toch echt zonder die metertjes te kunnen mixen namelijk. Alles puur op gehoor vind ik gewoon knap als je daar goed in bent. Daarom zeggen ze ook: als je goed wilt leren beatmatchen.. begin dan op TT's! Niks counters, puur gehoor, de BPM op een mixer is toch waardeloosWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

30 Users online: 10 Guests (20 Unknown)
Pages generated today : 13.372
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.592.683