Waarom Virtual DJ slecht (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Verjicke    posted on 29-09-2006 16:58
Hallo,
Nu ik hier al wat langer op dit forum rond neus zie ik bij sommige topics dingen staan over Virtual DJ die niet echt positief zijn.
Nu dacht ik waarom maak ik er niet eens een topic over aan...
Waarom vind je VDJ slecht??
Wat is er slecht aan??

PS:1.ik weet dat er een bpm counter opzit en dat je dit normaal gezien zonder  
        moet doen maar daarvoor moet je idd oefenen.
     2.ik weet ook wel dat het geen programma is dat je kunt gebruiken later als je
        ergens wil gaan draaien.

What do you think about Waarom Virtual DJ slecht ??

Vote :   
IbiziX    posted on 29-09-2006 18:44
maakt toch niet uit met wat je mixt?
het is het publiek die zich moet amuseren!
dat is toch het voornaamste waar een organisator van een fuif zich moet mee bezighouden :p
U-Vinyl    posted on 29-09-2006 21:03
Poster: Bastian
ik vind het ook gewoon nep aanvoelen als ik met zo'n programma op me computer mix doe mij maar lekker echte dj gear

Helemaal mee eens.  Het geeft een goed gevoel om een echte plaat/cd in handen te hebben en er mee te mixen ipv slappe graphics platen!
PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 21:34
Poster: Verjicke
Hallo,
Nu ik hier al wat langer op dit forum rond neus zie ik bij sommige topics dingen staan over Virtual DJ die niet echt positief zijn.
Nu dacht ik waarom maak ik er niet eens een topic over aan...
Waarom vind je VDJ slecht??
Wat is er slecht aan??

PS:1.ik weet dat er een bpm counter opzit en dat je dit normaal gezien zonder
moet doen maar daarvoor moet je idd oefenen.
2.ik weet ook wel dat het geen programma is dat je kunt gebruiken later als je
ergens wil gaan draaien.

Dat er een BPM counter op zit wil niet zeggen dat het programma slecht is. Alle Pioneer spelers hebben een BPM counter, dus dat wil niks zeggen.

Poster: the-melody
Er zit een automatische mix functie op, zit een automatische bpm teller op: echte dj's doen daar jaren over om dat perfect te kunnen. Komen de pc dj'tjes aan klik en baf perfecte bpm. Daarom heb ik zo'n hekel aan die jongentjes.

Je hebt dus geen hekel aan het programma maar aan de moderne manier van mixen? Er is nu eenmaal niks aan te doen dat het digitaal draaien er 'vroeger' nog niet was en dat veel mensen zich hebben moeten behelpen met de draaitafels. Als men 'vroeger' software- en hardwarematig net zo ver was als nu en men de draaitafels had overgeslagen, dan stond je nu ook gewoon fijn digitaal te mixen. Tijden veranderen... wordt wakker! Ik heb alle respect voor mensen die zich veel moeite hebben gedaan om de draaitafels te leren beheersen, maar je kunt je niet voor altijd aan die draaitafel blijven vastklampen. Het wordt je makkelijker gemaakt... maak daar gebruik van! En nog wat... de automix-mogelijkheid maakt het programma niet per definitie slecht. Als je de feature niet wilt gebruiken doe je het toch niet... niemand die er last van heeft.
Poster: TheSupercrab
Ik vind het opzich geen slecht progamma, het doet wat het doen moet.. Voor de rest interessert het mij niet zo. Als je een PC progamma wil gebruiken om mixes te maaken gebruik dan ableton. Dan ben pas echt creatief bezig en zit je niet echt DJen na te doen op en softwarematige controller!

Wat hebben radio dj's, drive-in dj's, oftewel 'gewone plaatjesdraaiers' aan ableton? Virtual DJ voldoet aan al hun behoeften.
Poster: Dj_Fantasy
Ik heb ook in het begin toen ik echt 0,00000000€ had gewerkt met VDJ, maar echt nu ik men booth heb wil ik er niets meer mee te maken hebben. Het is echt een waardeloos programma!!
Je bent geen dj als je eraankomt met je laptop en je HD met illigale downloads!!

Dus nu is het opeens waardeloos geworden? Headscratch Ennuh... wordt wakker... de spelers met HD's en laptops veroveren de markt!
Dan nog. Je hebt nogaltijd niet de feeling. Ik heb niks tegen finalscratch enzo. Maar het is gewoon dat virtual dj het dj'en een slechte naam geeft. Ik denk dat 99% die ermee werkt gebruikt van de auto mix en de auto bpm. Anders kun je net zo goed begonnen zijn met hardware.

'Feeling'... dat is iets dat je je in de loop der tijd hebt aangewend. Daar heb ik alle begrip voor, maar sta open voor nieuwe technieken. En je hebt niks tegen finalscratch? Daarbij wordt toch ook software gebruikt! Het enige verschil is de interface... voor mensen die een draaitafel van 'vroeger' gewend zijn is dat leuk, maar waarom zouden moderne/nieuwe dj's zich de draaitafel eigen gaan maken terwijl er nieuwere en betere technieken zijn ontwikkelt en terwijl die draaitafel over een tijdje nog maar heel weinig te vinden is? Ennuh... niet iedereen kan zich meteen apparatuur aanschaffen... Software is een heel goede manier om kennis te maken met het wereldje.
Ik niet dus: dan ga je ff wat vrienden opzoeken, of je bezoekt elke dag de plaatselijke gear winkel en je koopt wat goedkoops en kijk dan of het wat is. Je leert toch niks van dat programma, je hebt geen gevoel, je hebt niks van feeling, je kunt niet op je gehoor ontwikkelen etc....

Jouw denken spreekt me wel aan... Dat jij gewend bent aan die draaitafel wil niet zeggen dat iedereen dat is. Waarom zouden moderne/nieuwe dj's voor draaitafels kiezen waarvoor de platen vele malen duurder zijn dan audio-bestanden of cd's? Nieuwe/moderne dj's hebben dat draaitafel gevoel niet, dus die hoeven zich helemaal niet aan een nieuwe ontwikkeling aan te passen. Voor hen is de cd-speler of de interface voor software zoals de draaitafel voor jou is.
Poster: IbiziX
maar mensen die niet kunnen mixen zijn ook de naam dj niet waart dus je moet hier ook niet veel beginnen te reageren.

Je weet wat een radio-dj is? Dat is dus ook een dj... en er zijn maar ontzettend weinig radio dj's die kunnen mixen. Mixen hoort bij een DJ, maar een DJ hoeft niet per definitie te kunnen mixen. Mixen is leuk, maar het allerbelangrijkste wat een DJ moet kunnen is het publiek amuseren. Dat is waar het om draait. Als je ontzettend goed kunt mixen, maar niemand vind jouw muziek interessant/leuk, dan heb je er geen bal aan... dan kom je in geen één club te staan en dan wordt je nergens gevraagd. Overigens mag iedereen hier een reactie plaatsen... dj of niet. Ook niet dj's kunnen zich over dit onderwerp een mening vormen.
Nee... Nadat ik met mijn laatste windows pc zoveel shit heb gehad, heb ik gewoon voor een mac gegaan omdat het veel stabieler was en aangezien ik ook mijn eige nummers maak en geen zin heb om elke keer opnieuw te beginnenHappy, laughing Maar: ik weet dat ik te hard uit de hoek ben gekomen dus als jij me echt kan overtuigen zal ik me conclusie's intrekken....

edit: ok... Hier gebruiken ze het dus zoals virtual dj... Ok respect voor deze mensen omdat ze hardware hebben...Happy, laughing

Je kunt Windows volledig op je Mac draaien, dus alle software die op pc's draait, draait ook op Mac's.

User edit by PatrickBeuken on 29-09-2006 @ 22:20:17 (20%)
the-melody    posted on 29-09-2006 21:44
Poster: PatrickBeuken

Je kunt Windows volledig op je Mac draaien, dus alle software die op pc's draait, draait ook op Mac's.

Mits je windows hebt geinstaleerd op je mac want als ik een .exe bestand op me mac zet kan ie het niet openen.,

Quote: dus jij hebt niks tegen finalscratch?

Nee omdat ik uit het standpunt ga van de knop auto bpm(of dergelijke). Bij final scratch heb je alles te doen.
User edit by the-melody on 29-09-2006 @ 21:55:11 (61%)
PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 21:46
Mits je windows hebt geinstaleerd op je mac want als ik een .exe bestand op me mac zet kan ie het niet openen.

Dat zeg ik toch :P
TheSupercrab    posted on 29-09-2006 21:46

Wat hebben radio dj's, drive-in dj's, oftewel 'gewone plaatjesdraaiers' aan ableton? Virtual DJ voldoet aan al hun behoeften.

Ik had het over DJs die echt bezig zijn met creatief mixen.. spreekt voor zich als je mijn posts leest! Maar ja, als je het toch over radio Djs hebt en Drive in Djs oftwel jouwe gewoone 'plaatjesdraaiers' kun je ze net zo goed 2 hifi cd spelers geven Happy, laughing. Wat voor nut heeft virtual DJ dan nog die toch niet precies hoeven te pitchen of tecnhisch goed bezig zijn met het creative inmixen van tracks.

Het heele topic draait volgens mij over dit soort Djs en niet over Radio Djs die gewoon met hifi spelers om kunnen (heb zelf voor Radio geDJed dus weet wel hoe het daar ging). Vind het zoiezo vreemd dat je het opeens over Radio Djs hebt.. Das een totaal andere tak!

Oh.. en jij hebt nog vast nooit geprobeerd om windows software op een mac aan de gang te krijgen Winking my eye. Is echt niet 1.2.3 zo als jij het beschijft.

User edit by TheSupercrab on 29-09-2006 @ 21:47:35 (1%)
PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 21:55
Er wordt hier overal gesproken over dj's... daaraan zie ik niet of er mix-dj's bedoeld worden. Het programma wordt zelfs gepromoot als multifunctioneel! Zie de website (beginners, passionate dj's, occasional dj's, mobile dj's, resident dj's, turntablists, vj's en karakoke dj's). Aangezien het in dit topic over Virtual DJ gaat, gaat het dus ook over al deze soorten dj's... niet alleen de turntablists ofzo.

Je zou radio- en drive-in dj's inderdaad twee gewone hifi spelers kunnen geven in plaats van Virtual DJ, maar dan hebben ze geen database met zoekfunctie meer, geen cue-functie, geen effecten, enz... Lijkt me dus geen strak plan.

En ik heb dat wel geprobeerd... en dat is ook gewoon gelukt. Het loopt als een tierelier, zonder enige problemen of beperkingen.
User edit by PatrickBeuken on 29-09-2006 @ 21:58:48 (71%)
IbiziX    posted on 29-09-2006 22:00
@ the melody: voor je mac: heb je daar geen patches voor ofzo om dat wel te laten werken?

@ patrick: je reactie is echt mooi gezegd! :p
User edit by IbiziX on 29-09-2006 @ 22:02:59 (95%)
the-melody    posted on 29-09-2006 22:04
geen idee of ik daar wat voor kan vinden. Ik heb me ook wat te vlug conclusies getrokken.... Ik zal het daarom zo verwoorden: Vanaf er bij software een controller wordt gebruikt is het voor mij goed!Happy, laughing
DJdarkness    posted on 29-09-2006 22:09
Denk dat de discussie heel makkelijk is....

Iedereen is erop tegen dat er een auto mix functie op zit. Best begrijpelijk. Maar bekijk het is even van de andere kant. Een dubbele cd speler kost voor een beginneling een hoop geld. Ik ben ook begonnen met pcdj, dit kost niets, maar je leerd er wel mee mixen. Met de muis en toetsen bord gaat dit prima, je weet tenslotte niet beter.

Uit eindelijk heb ik diverse profi mixers gehad en profi cd spelers, en dat voelt veel beter als zo'n toetsen bord.

Wat ik probeer te zeggen is..... probeer nu eerst eens met software of je het wat vind, en iedereen koopt daarna toch wel echte hardware erbij, alleen al voor het gevoel.

PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 22:10
geen idee of ik daar wat voor kan vinden. Ik heb me ook wat te vlug conclusies getrokken.... Ik zal het daarom zo verwoorden: Vanaf er bij software een controller wordt gebruikt is het voor mij goed!Happy, laughing

OK dan... je mening veranderen of anders verwoorden kan uiteraard altijd. Ik vind het ook erg lastig om met de laptop te draaien zonder externe controller. Dus ik vind een controller wel een vereiste indien je software wilt gebruiken om voor publiek te draaien.

Ennuh... ook iets waar ik niet van houd... de DJ-console van Hercules. Dat apparaat vind ik gewoon onpraktisch... hij lagt, knoppen te dicht bij elkaar, te weinig weerstand op t jogwheel, enz.. Maar toch heb ik alle respect voor mensen die dit apparaat gebruiken... je moet tenslotte ergens beginnen en dit is een hele goede manier om te ontdekken of het draaien iets voor je is. Als het iets voor je is ga je vanzelf verlangen naar wat beters en dan kom je er ook wel. Prof. apparatuur is namelijk niet goedkoop.

Ik zeg dus niet dat alles wat met software-dj'en ofzo te maken heeft goed is. Maar het gebruik van software is wel een nieuwe en goede ontwikkeling waar je op den duur niet meer onderuitkomt en waaraan je je zult moeten aanpassen.

Zie het als 3 fasen... de tt-fase, de overgangsfase (denk aan final scratch, cd-spelers met draaitafel gevoel, enz..) en de nieuwe-fase. In de nieuwe fase ben je het draaitafel alweer bijna vergeten. Nu zitten we in die overgangsfase en fabrikanten van apparatuur spelen dus met stuff zoals final scratch, cd-spelers met vinyl gevoel, etc heel goed in op mensen zoals jou. Mensen die ergens aan gewend zijn en niet graag aan iets nieuws willen wennen, omdat dat wennen aan dat vorige zo veel tijd, moeite, enz. heeft gekost.
User edit by PatrickBeuken on 29-09-2006 @ 22:19:33 (100%)
TheSupercrab    posted on 29-09-2006 22:23

Er wordt hier overal gesproken over dj's... daaraan zie ik niet of er mix-dj's bedoeld worden. Het programma wordt zelfs gepromoot als multifunctioneel! Zie de website (beginners, passionate dj's, occasional dj's, mobile dj's, resident dj's, turntablists, vj's en karakoke dj's). Aangezien het in dit topic over Virtual DJ gaat, gaat het dus ook over al deze soorten dj's... niet alleen de turntablists ofzo.

Dat het progamma handig is ben ik het de heele tijd al mee eens! Als je nou gewoon is leest wat ik schrijf, had ik het uitsluitend over om het maar eve zo te zeggen "echte DJs" die dus mixtechnisch goed bezig zijn en nee ik had het niet over turntablists das weer een heele discussie apart.. Die kunnen namelijk allen maar met echte TTs en vinyl goed scratchen.

Ik blijf bij mijn mening.. Zonder controller is het wel iets voor een beginner, met een Hercules controller voor iemand die iets langer bezig is, Maar als je echt aan de slag wil en het meeste wil haalen uit het DJ gebeuren gezien van een technisch aspect heb je toch een meer professionele Controller nodig (Die namen ken ik neit zo uit mijn hoofd.. heb dr allen maar wat filmpjes van gezien) of Timecode Vinyl (of nog beter Cds.. kun je zelfs met de heele grap loopjes maaken)

Ik denk trouwens dat in 10 jaar of zo de meeste DJs met Software bestuurt door een controller zal draaien voraal door alle Muziek die je tegenwordige Online kan Koopen (Ala Beatport) en omdat je geen zware plaatentas hoeft rond te sjouwen!

p.s. Zelfs de nieuwe macs hebben nog al problemen met windows software Winking my eye.
PatrickBeuken    posted on 29-09-2006 22:41
Ik heb op onderstaand comment van je inderdaad een beetje kort door de bocht gereageerd.
Poster: TheSupercrab
Ik vind het opzich geen slecht progamma, het doet wat het doen moet.. Voor de rest interessert het mij niet zo. Als je een PC progamma wil gebruiken om mixes te maaken gebruik dan ableton. Dan ben pas echt creatief bezig en zit je niet echt DJen na te doen op en softwarematige controller!

Maare... ik heb nooit iets gemerkt van Mac's die problemen hebben met Windows software, terwijl ik hier toch regelmatig op werk.
Reind    posted on 30-09-2006 00:05
Ik ben het helemaal met Patrick eens :P

Software zal over een paar jaar niet meer weg te denken zijn, bedenk alleen al eens hoeveel creative mogelijkheden we erbij hebben gekregen sinds er goede software is. Jongens zoals bijvoorbeeld een James Zabiela doen geen set meer zonder Ableton en als ik naar mezelf kijk kan ik vandaag de dag al veel meer met FS dan ik vroeger ooit met een plak vinyl heb kunnen doen.

Neem bijvoorbeeld Final Scratch, 15 samples op 1 plaat en je bepaald zelf welke en in welke volgorde. Vroeger moest je daar een cd voor branden en hopen dat er een beetje cd speler stond op de plek van bestemming. Nu doe ik het on the fly en gebruik ik samples wanneer ik dat wil.

Zelfde verhaal met loops, Traktor is prima in staat kloppende loops te maken, waarom zou ik dan zelf gaan kloten met loops die of net te kort of te lang zijn (want zelf loopen zonder hulp van software is een vak apart) terwijl de software dat veel beter kan en ik me dus kan concentreren op andere dingen.

Door de software kan een dj meer, het is alleen niet de schuld van een stukje software of hedendaagse technologie als een dj het niet voor elkaar krijgt die creativiteit te benutten.
Illusion    posted on 30-09-2006 00:38
ik heb zelf gewoon niet iets met virtual Dj, tís leuk en makkelijk... maarjah.. nooit echt gemixt.

voor drive=in is het uiteraard goed
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Camino    posted on 30-09-2006 00:44
Poster: Reind
Ik ben het helemaal met Patrick eens :P

Zelfde verhaal met loops, Traktor is prima in staat kloppende loops te maken, waarom zou ik dan zelf gaan kloten met loops die of net te kort of te lang zijn (want zelf loopen zonder hulp van software is een vak apart) terwijl de software dat veel beter kan en ik me dus kan concentreren op andere dingen.

Beetje technisch vraagje: kan je met software de loops perfect maken? of zit je ook met de 74 (of was het 73?) frames per seconde?
Reind    posted on 01-10-2006 02:26
Poster: DeafDJ

Beetje technisch vraagje: kan je met software de loops perfect maken? of zit je ook met de 74 (of was het 73?) frames per seconde?

PC kan indien voorzien van de goede software perfecte loops maken en als ze bijvoorbeeld niet kloppen in traktor dan maak je hem kloppend door een marker iets te verslepen. Sim-pel Winking my eye
Verjicke    posted on 01-10-2006 10:45
Ben blij dat jullie niet meer zo negatief denken over VDJ want kvind dit wel een zeer goed programma om mee te beginnen mixen en ook om gwn verder te gaan.
Ik ben ook aan het sparen voor een 'echte DJ booth' maar dat wil niet zeggen dat ik VDJ van m'n computer smijt.(net als IbiziXWinking my eye)
Ben blij dat dit topic nut heeft:p
PatrickBeuken    posted on 01-10-2006 11:23
De nieuwste versie van Virtual DJ vind ik erg goed... de ondersteuning van externe controllers is perfect. De vorige versies vn virtual DJ vind ik niet interessant.
ramses    posted on 01-10-2006 21:52
ik ben dr gerust in in die pc freakjes maar ik moet toe geven dat ik wel vroeger keek hoeveel je je song moet pitchen maar nu kan ik zonder en ben daar blij mee
Thomz    posted on 01-10-2006 22:06
Poster: ramses
ik ben dr gerust in in die pc freakjes maar ik moet toe geven dat ik wel vroeger keek hoeveel je je song moet pitchen maar nu kan ik zonder en ben daar blij mee

Kan iemand dit vertalen, want dit is echt geen nederlands hoor...

ABN
PatrickBeuken    posted on 01-10-2006 22:15
Hahahaha :D Ik dacht dat het één of andere belgische manier van spreken was, waardoor ik het niet zou kunnen verstaan, maar zelfs Belgen verstaan het niet :D Het ligt dus niet aan mij...
Prozei    posted on 02-10-2006 00:52
pas ook iets vaags meegemaakt moest draaien op een feestje en de eerste artiest kwam met een laptop aan die werdt aan t mengpaneel aangesloten.
start ie magix music maker op en speelt ie een vooraf in elkaar gezette mix af.
en heeft daarna 45 minuten stil achter de dj booth gestaan.

en ik me daarna helemaal in t zweet werken om een vette set neer te zetten.
terwijl hij met z'n luie reet 1 x op play drukt.
het liefst gooi ik die laptop dan zo door de zaal heen.

ik heb vele jaren in me slaapkamertje moeten oefenen om een strakke set neer te kunnen zetten terwijl er een sukkel met een laptop aan komt met software die alles voor hem doet.
deze mensen zijn gewoon lui.
en ik vindt het absoluut niet professioneel ogen.

ik denk dat het soms voor een drive-in of discotheek noodzakelijk is om een pcdj systeem te gebruiken omdat je dan vaak zit met verzoekjes etc.
maar op feesten zie ik het liefst de laptops niet te voorschijn komen.
met uitzondering van producers die met een liveset hun eigen muziek ten gehoren brengen. 

ik vraag me af wat de lol is van een programma als vdj
er zitten zoveel functies op die de leuke dingen van het draaien weghalen.
er is geen uitdaging meer alles ken automatisch.
en ja je staat om het publiek te vermaken.
maar geef mij maar lekker ouderwets vinyl (of soms een cd'tje)dat geeft toch een grotere kick.
en als het publiek dan lekker uit z'n dak ziet gaan weet ik waar ik al die jaren voor in me slaapkamer achter me draaitafels heb doorgebracht.

Poster: Reind

omdat het kloten met loopjes etc toch leuk is.
en zo ken je door blijven gaan.
strax hoef je nix meer te doen.
ken je beter concentreren op het bier wat bij de bar op je staat te wachten.
of dat leuke meisje dat je rond heb zien lopen.
als je zo denkt ken je beter een andere hobby zoeken

User edit by Prozei on 02-10-2006 @ 01:12:15 (42%)
Reind    posted on 02-10-2006 04:05
Poster: djprozei
als je zo denkt ken je beter een andere hobby zoeken

Toch fijn dat andere mensen dat altijd voor je weten te bedenken.

Ik draai nu al 10 jaar en ik heb het draaien geleerd op 2 belt drive turntables en cd spelers zonder true instant start..... ik weet dus echt wel wat draaien is.

Probleem is alleen dat mensen zichzelf maar vast blijven klampen aan oude technologie en niets anders kunnen dan het nieuwe afzeiken zonder zichzelf er ooit in verdiept te hebben. Ik kan je namen van dj's geven die in staat zijn een set met ableton neer te zetten die jij van je lang zal zijn levensdagen niet had kunnen doen op een setje draaitafels.

Voor je dus zo lekker kortzichtig oordeelt over andere mensen is het mischien verstandig om je eerst te verdiepen in de mogelijkheden en dan pas te gaan kafferen. De schuld geven aan de technologie is geen schoolvoorbeeld van hoe het wel moet, alles gaat vandaag de dag vooruit dus ook de ontwikkeling van nieuwe media en mogelijkheden. Als jij die hard vast wil blijven plakken aan je draaitafels zal mij dat persoonlijk echt weinig kunnen schelen, realiseer je echter wel dat de technologie gewoon door gaat en die vandaag de dag harder gaat dan ooit tevoren en dat door die technologie mensen in staat zijn veel meer neer te zetten.

Niet raar op staan te kijken als zo'n 16 jarig snotjong straks met een laptopje en ableton live in staat is een veel exclusievere set neer te zetten dan je zelf had kunnen dromen, technologie is vooruitgang en bied meer mogelijkheden. Dat jij bang bent om straks niks meer te hoeven doen is voor mij echt een reden van niets, ooit wel eens met ableton en final scratch e.d gewerkt? En dan niet een half uurtje pielen, nee echt gewerkt? Als dat het geval was geweest dan had je mischien wel wat anders gepraat. Je bent namelijk net zo hard aan het werk, alleen op een andere manier.

Dat er iemand een keer met magix een zogenaamde set weg zet is niet representatief voor alles wat met software gebeurd. Ik ken ook dj's die niets anders doen dan plaatjes beatmatchen en over mixen..... voor mij net zo interessant als die gozer met zijn magix setje.

Daarnaast stelt het draaien met een setje draaitafels ook geen ruk voor, of gaan we nou ineens allemaal heel zwaar tillen aan het beatmatchen..... loop een gemiddelde dj school binnen en kijk hoe snel ze dat mensen kunnen leren. Binnen 1 middagje kun je iemand leren beatmatchen..... zo moeilijk is het nou. Niet dus.

Ik zou je bijna uit willen nodigen om een keer langs te komen, ik een setje met FS icm Traktor 3 en dan mag jij met 2 simpele cd spelers en 2 draaitafels. Ik wil je bij voorbaat al wel op een briefje geven dat er met FS2 icm Traktor 3 een midi controller en een mixer als de DJM800 of Ecler Nuo5 wel veeeeeeeeel meer leukers te doen is dan wat jij in gedachten hebt.

Het gaat er niet om waar je het mee doet maar om wat je er uit weet te halen. Dat is belangrijk en of je dat nou met draaitafels of met software doet zal de gemiddelde feestganger echt een rotzorg zijn, zolang het maar goed is. Dat willen mensen namelijk, iets goeds en geen conservatieve dj's die altijd maar aan hetzelfde blijven plakken.

Voor 5 jaar geleden was het de cd speler waar iedereen zo over viel, dat is nu een standaard item in een dj set. Let maar op, over 5 jaar is de software net zo standaard als de cd speler nu is.

Is het je overigens opgevallen dat de meeste vernieuwende dj's (die dus met software e.d werken) ook wel verrekte succesvol zijn, richie hawtin, sascha, james zabiela enzovoort. Het ontgaat veel mensen maar kijk eens hoeveel grote jongens nu al gebruik maken van software icm hardware oplossingen.

Technologie stop je niet, je kunt het hooguit bijhouden.
User edit by Reind on 02-10-2006 @ 04:13:08 (49%)
the-melody    posted on 02-10-2006 08:41
Poster: Thomz

Kan iemand dit vertalen, want dit is echt geen nederlands hoor...

ABN
  Ik ben er gerust in in die pc freakjes maar ik moet toegeven dat ik vroeger wel keek hoeveel % ik mij lied moest bijpitchen maar ik kan nu zonder te kijken en ben daar blij mee.

Zo goed?

47 Users online: Lead & 14 Guests (32 Unknown)
Pages generated today : 15.837
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.595.148