Waarom Virtual DJ slecht (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Verjicke    posted on 29-09-2006 16:58
Hallo,
Nu ik hier al wat langer op dit forum rond neus zie ik bij sommige topics dingen staan over Virtual DJ die niet echt positief zijn.
Nu dacht ik waarom maak ik er niet eens een topic over aan...
Waarom vind je VDJ slecht??
Wat is er slecht aan??

PS:1.ik weet dat er een bpm counter opzit en dat je dit normaal gezien zonder  
        moet doen maar daarvoor moet je idd oefenen.
     2.ik weet ook wel dat het geen programma is dat je kunt gebruiken later als je
        ergens wil gaan draaien.

What do you think about Waarom Virtual DJ slecht ??

Vote :   
the-melody    posted on 29-09-2006 17:03
Er zit een automatische mix functie op, zit een automatische bpm teller op: echte dj's doen daar jaren over om dat perfect te kunnen. Komen de pc dj'tjes aan klik en baf perfecte bpm. Daarom heb ik zo'n hekel aan die jongentjes. Ik begin pas respect voor de gozers te krijgen wanneer ze een dj booth hebben staan(en dit kunnen bewijzen).

User edit by the-melody on 29-09-2006 @ 18:22:53 (100%)
TheSupercrab    posted on 29-09-2006 17:05
Ik vind het opzich geen slecht progamma, het doet wat het doen moet.. Voor de rest interessert het mij niet zo. Als je een PC progamma wil gebruiken om mixes te maaken gebruik dan ableton. Dan ben pas echt creatief bezig en zit je niet echt DJen na te doen op en softwarematige controller!
Dj_Fantasy    posted on 29-09-2006 17:06
Ik heb ook in het begin toen ik echt 0,00000000€ had gewerkt met VDJ, maar echt nu ik men booth heb wil ik er niets meer mee te maken hebben. Het is echt een waardeloos programma!!
Je bent geen dj als je eraankomt met je laptop en je HD met illigale downloads!!
dj2dj.nl
Verjicke    posted on 29-09-2006 17:16
Poster: the-melody
Er zit een automatische mix functie op, zit een automatische bpm teller op: echte dj's doen daar jaren over om dat perfect te kunnen. Daarom heb ik zo'n hekel aan die jongentjes.

Van die automix vind ik het wat gezever er zit ergens idd een automix op...
Maar die trekt wel op niets echtwaar.
En van die bpm counter ja dat is waar zei ik ook maar je kan het ook zonder die bpm dinges daar hoor.
the-melody    posted on 29-09-2006 17:19
Dan nog. Je hebt nogaltijd niet de feeling. Ik heb niks tegen finalscratch enzo. Maar het is gewoon dat virtual dj het dj'en een slechte naam geeft. Ik denk dat 99% die ermee werkt gebruikt van de auto mix en de auto bpm. Anders kun je net zo goed begonnen zijn met hardware.
Verjicke    posted on 29-09-2006 17:24
Die automix trekt ten schoonste gezegt op de zak als je daarmee werkt...
En die bpm counter is de enigste jammere zaak eraan.
Mss heb je dan wel idd die feeling niet ja maar als je begint met mixen vind ik dit een goed programma ervoor.
Bastian    posted on 29-09-2006 17:29
ik vind het ook gewoon nep aanvoelen als ik met zo'n programma op me computer mix doe mij maar lekker echte dj gear

the-melody    posted on 29-09-2006 17:30
Ik niet dus: dan ga je ff wat vrienden opzoeken, of je bezoekt elke dag de plaatselijke gear winkel en je koopt wat goedkoops en kijk dan of het wat is. Je leert toch niks van dat programma, je hebt geen gevoel, je hebt niks van feeling, je kunt niet op je gehoor ontwikkelen etc....
IbiziX    posted on 29-09-2006 17:31
Er zit een automatische mix functie op, zit een automatische bpm teller op: echte dj's doen daar jaren over om dat perfect te kunnen. Komen de pc dj'tjes aan klik en baf perfecte bpm. Daarom heb ik zo'n hekel aan die jongentjes. Ik begin pas respect voor de gozers te krijgen wanneer ze een dj booth hebben staan(en dit kunnen bewijzen). Quote van hier(waar ook genoeg te lezen valt):

'Moest ik kiezen tussen hardware en VDJ kies ik gewoon voor hardware. VDJ is gewoon voor beginners die het eens willen zien hoe het 'dj'en' is(en dan zie je nog niks). Nee ik maak geen mix met dat programma, dat komt hier zelfs niet eens op. Het is ook zo dat als je wat carriere wilt maken je van dat VDJ moet afstappen en naar hardware gaan. In clubs gaan ze je later echt niet aannemen als je daar met je laptopje en kabeltje aankomt(met vdj dan). Moet je gewoon eens snappen. En ibizix weet je hoe jij nu bij mij overkomt?: Je zei: Het is gewoon makkelijker mixen met VDJ. Wel dan heb ik gewoon de indruk dat je nog nooit gemixt hebt met hardware en er niks van bakt zonder je VDJ. En zoals ik al zei: mensen die VDJ gebruiken zijn de naam 'dj' niet waart omdat zelfs het kleinste kind dat kan egebruiken. Sorry maar dat is mijn mening. Als je hierop verder wilt gaan maak je gewoon en ander topic aan.'

maar mensen die niet kunnen mixen zijn ook de naam dj niet waart dus je moet hier ook niet veel beginnen te reageren.
Ik vind je reactie alles dan beleefd en hoop dat je je wat beleefder zult gedragen, als jij vindt dat het kleinste kind daarmee een goeie mix kan mee maken wil ik wel eens een wedstrijdje doen met je, genaamd: beste mix met VDJ!!!
Kunnen we het nu wat beleefder houden?? en liefst  on-topic en niet beginnen met mensen uit te kafferen!
Dj_Fantasy    posted on 29-09-2006 17:32
Poster: IbiziX

maar mensen die niet kunnen mixen zijn ook de naam dj niet waart dus je moet hier ook niet veel beginnen te reageren.
Ik vind je reactie alles dan beleefd en hoop dat je je wat beleefder zult gedragen, als jij vindt dat het kleinste kind daarmee een goeie mix kan mee maken wil ik wel eens een wedstrijdje doen met je, genaamd: beste mix met VDJ!!!
Kunnen we het nu wat beleefder houden?? en liefst  on-topic en niet beginnen met mensen uit te kafferen!

HIj geeft zijn mening en die wordt hier aan iedereen gevraagd dus.. toontje lager eh!!
dj2dj.nl
the-melody    posted on 29-09-2006 17:36
ten 1ste ik kaffer geen mensen uit, ik zeg mijn mening en die moet je maar respecteren. ten 2de: ik heb me beleefd genoeg gedragen en ik zei enkel maar jouw woorden met mijn mening erachter. Ten 3de: mix met vdj haha 1knopje indrukken.... LEUK! Zie mezelf al 1uur voor me scherm zitten terwijl me dj setup gewoon achter me staat. En idd het kleinste kind kan dat. Verjicke zei dat er een automatische bpm counter opzit: nou die kleine heeft er maar op te drukken en ff inmixen.
IbiziX    posted on 29-09-2006 17:52
ten 1ste ik kaffer geen mensen uit, ik zeg mijn mening en die moet je maar respecteren. ten 2de: ik heb me beleefd genoeg gedragen en ik zei enkel maar jouw woorden met mijn mening erachter. Ten 3de: mix met vdj haha 1knopje indrukken.... LEUK! Zie mezelf al 1uur voor me scherm zitten terwijl me dj setup gewoon achter me staat. En idd het kleinste kind kan dat. Verjicke zei dat er een automatische bpm counter opzit: nou die kleine heeft er maar op te drukken en ff inmixen.

ok maak een mixje met de demo van VDJ
we zullen zien wat je ervan maakt!
the-melody    posted on 29-09-2006 17:53
Bestaat er een demo voor mac? Zoja geef maar een link, zonee pech.
IbiziX    posted on 29-09-2006 18:05
dno, web je dan geen gewone pc?

kijk eens hier naar al die pc met VDJ:

klik hier

vind je dat nu nog voor kleine kindern?
User edit by IbiziX on 29-09-2006 @ 18:32:57 (100%)
the-melody    posted on 29-09-2006 18:08
Nee... Nadat ik met mijn laatste windows pc zoveel shit heb gehad, heb ik gewoon voor een mac gegaan omdat het veel stabieler was en aangezien ik ook mijn eige nummers maak en geen zin heb om elke keer opnieuw te beginnenHappy, laughing Maar: ik weet dat ik te hard uit de hoek ben gekomen dus als jij me echt kan overtuigen zal ik me conclusie's intrekken....

edit: ok... Hier gebruiken ze het dus zoals virtual dj... Ok respect voor deze mensen omdat ze hardware hebben...Happy, laughing
User edit by the-melody on 29-09-2006 @ 18:10:06 (34%)
IbiziX    posted on 29-09-2006 18:16
er zijn veel mensen die met VDJ draaien, zelfs op grote fuiven
ok je kan het je gemakkelijk maken door op een knopje te duwen maar beatmatchen is niet het enige wat een dj moet kunnen.
als je goeie muziek hebt, maar je kan helemaal niet mixen, het kan zo nog altijd zijn dat de mensen helemaal uit de bol gaan!
een echte set is natuurlijk leuk maar met VDJ heb je veel meer effecten en kan je ze zelf maken, je kan ermee uitzenden op internet, zelf samples maken,.........
je kan heel veel met dat programma!
Ben ook aan het sparen voor een "echte DJ-Booth" maar dat wil niet zeggen dat ik dat programma'tje van mun pc ga gooien.
de ene vindt het goed, de andere vindt het slecht, maar als je eens kijkt op virtualdj.com kun je veel terugvinden van mensen die op fuiven draaien met VDJ.

met welk programma maak je je nummers/welk genre?
TheSupercrab    posted on 29-09-2006 18:19
Edit aub die link eve!! (zet hem aub als Link.. dit molt de Layout zo Winking my eye) Ik vind die setups wat meer hebben. ie -> ze worden bedient door controller of door Timecode Vinyl, zo vind ik het wel van toe voegende waarde! Als je allen de software gebruikt dan wat is de point? (behalve als je net een beginner bent) Gebruik dan zo als k al eerder zei abelton.. dan heb je het pas over toe gevoegde waarde!!
Laidback    posted on 29-09-2006 18:21
even overal tegenin..
Als jij BPM Studio Gebruikt of Virtual DJ..
hoor je er ook echt nog wel bij hoor..
er zijn ZAT mensen die Virtual mixen..
en die Automix feature..  die werkt toch voor geen 1ne moer.. dus komt het toch weer op jezelf aan..
BPM studio vind ik zelf een heel fijn programma.. wat ik nog best wel is gebruik voor het nodige oefen werk..
zorg  dat je een beetje pc met 2 goede geluidskaarten heb.. een klein goedkoop mixertje met 2 kananelen.   en hoppa.. je kan aan de slag..
tis nog nooit zo simpel gweest..

dus ik vind het totale Bullshit dat Virtual DJ Slecht is ...

the-melody    posted on 29-09-2006 18:22
Poster: IbiziX

met welk programma maak je je nummers/welk genre?
 check je inbox evenHappy, laughing Hier laten we terug ontopic gaan.
MrPecho    posted on 29-09-2006 18:22
En idd het kleinste kind kan dat. Verjicke zei dat er een automatische bpm counter opzit: nou die kleine heeft er maar op te drukken en ff inmixen.

Het hangt er van af wat je een klein kind vind,
Ik vind jou een klein kind, anderen vinden dan mij weer een snotneus.
Dus begin gelieve niet als iemand te praten alsof hij al 25 is.
Zijn jullie btw niet even oud!?

En ik stel voor direct door te sparen voor wat draaitafels ofzo.
User edit by MrPecho on 29-09-2006 @ 18:24:17 (26%)
the-melody    posted on 29-09-2006 18:23
Je snapt best wat ik bedoel.
neutje    posted on 29-09-2006 18:31
ik blijf het nep vinden.
al ga je op een feest draaien en je staat een beetje met je computer te pielen ziet dat er niet profesioneel uit vind ik.
IbiziX    posted on 29-09-2006 18:35
Poster: TheSupercrab
Edit aub die link eve!! (zet hem aub als Link.. dit molt de Layout zo Winking my eye) Ik vind die setups wat meer hebben. ie -> ze worden bedient door controller of door Timecode Vinyl, zo vind ik het wel van toe voegende waarde! Als je allen de software gebruikt dan wat is de point? (behalve als je net een beginner bent) Gebruik dan zo als k al eerder zei abelton.. dan heb je het pas over toe gevoegde waarde!!

is geregeld :p

heb zelf ook een controller en het handige aan de hercules dj control mp3 is:
als ik mijn fader van mijn mengpaneel beweeg op mijn mengpaneel, dan beweegt die ook in virtualdj. dit mixt heel ergrelaxt! :p
Laidback    posted on 29-09-2006 18:37
Poster: neutje
ik blijf het nep vinden.
al ga je op een feest draaien en je staat een beetje met je computer te pielen ziet dat er niet profesioneel uit vind ik.

dan zijn er een hoop feesies die er on-professioneel uit gaan zien Happy, laughing
Reemz    posted on 29-09-2006 18:42
Poster: Laidback

dan zijn er een hoop feesies die er on-professioneel uit gaan zien Happy, laughing

Je haalt de woorden uit me mond.

De PC ofwel de laptop wordt steeds vaker gespot in de DJ wereld. Gewoon mixen is tegenwoordig niet meer voldoende en steeds meer mensen pakken dan ook de laptop erbij voor bijvoorbeeld Ableton om ook live te kunnen mixen.

Maar ook het digitale draaien zoals Final Scratch tref je steeds vaker aan bij DJ's.

En als iemand nou lekker wilt mixen met VDJ of BPM studio is toch helemaal niet erg. We zijn met z'n allen voor één reden DJ en dat is omdat we van muziek houden ongeacht waarmee je het mixt.

231 Users online: 209 Guests (22 Unknown)
Pages generated today : 30.810
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 241.428.170