Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 18-07-2006 18:39
Nou kwamen "gethigh" en ik in een discussie over hardcore. gethigh beweert dat hardcore racistisch & sadistisch is. Tevens vindt hij dat mensen die deze muziek leuk vinden alleen maar probleem kinderen zijn, en geweldadige mensen.:p:D

gethigh:
als ik hardcore hoor wordt ik echt knettergek, van die muziek wordt je crimineel
gabbers is nu ook niet echt de meest positief ingestelde bevolkingsgroep, alles wat die kerels uitkramen is puur negatief, sadistisch en racistisch
hardcore is gabber muziek, hoe je het ook wil keren

tis gemaakt voor en door gabbers, tis nie omdat die tijd nu wa voorbij aant gaan is dat die muziek ineens een compleet andere stijl wordt, hij is mss wat zachter en minder agressief geworden tegenover vroeger, maar er gaan nog altijd producers zijn die hem net als 10 jaar geleden gaan maken

als ik naar thunderdome of rtc ofzo luister, daar wordt ik niet echt bepaald gek van, daar wordt ik echt LETTERLIJK gek van, mocht ik naar een fuif gaan waar ik 15 euro inkom heb betaald en ineens beginnen ze daar hardcore te draaien, dan ben ik weg

btw, rotterdan TERROR corps, Thunderdome, en al die andere namen klinken niet echt zo positief

ik zeg nu ook niet dat iedereen die naar hardcore luisterd een gabber is en supernegatief is, maar daaruit is het toch opgegroeid
die stylen zijn of waren ook onder het motto, zo extreem en zo hard mogelijk
waarom maakt iemand anders in godsnaam speedcore? 350bpm in een liedje pompen heeft toch compleet geen nut

ik ken trouwens ook wel wat gabbers, probeer die mensen altijd zoveel mogelijk te ontwijken dan wel, maar ofwel zijn het wannabe's ofwel van die extreme probleemkinderen die alles kapot moeten hebben, 2 die ik goed ken, zijn allebei van huis weggelopen al, positive thinking

Het leek mij nu wel leuk om deze discussie te delen met jullie:p, hoe denken jullie hieroverConfused

@ gethigh: sorry maar hier moest ik ff een nieuw topic over maken:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 18-07-2006 @ 18:39:58 (1%)

What do you think about Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch ??

Vote :   
djwillem    posted on 26-12-2007 23:07
Poster: oMaxoNL
Uhm, hardcore is n tijd lang ''dood'' verklaart door de press... waarschijnlijk kapte de meeste met hardcore en bleven de skinheads wel doorgaan(niet dat zij de enige waren ofso.... maar wel n hele groep die bleef(gabbers ook) waardoor hardcore tog alleen maar voor gabbers en skinheads enz.. was......

dit slaat werkelijk nergens op, sorry hoor maar hardcore werd eind '99 heel veel minder en sinds 2001/2002 is het weer gaan groeien.

na 2002 is er een 2e generatie hardcore ontstaan: en werkelijk een veel betere hardcore ontstaan, het heefd meer teksten en er zit egt veel meer opbouw in. maar wat het probleem is, de mensen die hardcore luisteren vinden het hard, en dus ook sneller racistisch

EN, er luisteren egt werkelijk heel weinig skinheads naar hardcore, alleen jullie hebben er een ander beeld van, als je eenmaal in de hardcore scene zit dan weet je wel beter, racisten worden raar aangekeken op hardcore feesten of eruit gebeukt om het zo te zeggen.

en er zijn aardig wat zwarte hardcore/early/oldschool en terror DJ`s
zoals

Bass-D
Darkraver
Marc  Acardapane (als ik het goed schrijf)
Rotterdam terror korps(al een tijdje uitgestorven)

dit zijn er maar een paar maar er zijn er veel meer.

en er zijn tegenwoordig haast meer buitelandse DJ`s dan nederlandse...

snap soms egt niet de mensen die het racistisch vinden, en vind het jammer omdat het gabber gevoel een geweldig gevoel is wat je kracht en zelfvertrouwen geeft, het samen zijn en het nachten doorfeesten dat zien de meeste mensen niet.
MoXeGy    posted on 26-12-2007 23:16
ben het met je eens. en naar die rockers(en dergelijke subgroepen) hoor je niets over.
Maar dat is juist de muziek genre die altijd doodskoppen/zwart en al die zooi draagt.
Bij hardcore ligt het meer aan de persoon zelf.
djwillem    posted on 27-12-2007 13:16
ja daarom, half nederland heefd er een verkeerd beeld van, hoe mooi hardcore toch kan wezen..

en het is lang niet zo eentonig als de meeste kennen, ik vind het moeilijker om met hardcore te gaan mixen dan met hardstyle..
Kessler    posted on 27-12-2007 15:17
Ik ben zelf meer van de Hardstyle, maar in mn vrije tijd draai en luister ik toch wel een hoop hardcore. Ik geef eerlijk toe dat van die Die-Hard gabbers er af en toe een beetje lijp uitzien maarja wat denk je van al die gothics en al die andere figuren die je op van die Lowlands feestjes rond ziet lopen.
Niks tegen lowlands vind het wel relaxed maar ik bedoel maar dat gabbers niet altijd voor gek aangezien moete worde. Ken een hoop weirdo's die zeker geen gabber zijn.

En gabbers racistisch? als je dat zegt ben je zelf toch gewoon gabbers aan het discrimineren?Cry
Nouwjaa hij denkt maar lekker wat ie wil de meeste weten wel beterCry
Peace out..
Max-E    posted on 27-12-2007 16:57

@ willem, t slaat niet nergens op, sinds 2001 is t weer gaan groeien omdat bijvoorbeeld Enzyme heel bekend werd, veel dj's zijn harder en sneller gaan draaien..(heb je dj promo al ns gehoord in de jaren 90, of n ander bekend voorbeeld ruffneck, nosferatu, endymion...(laatste 2 maakten samen met ruffneck t bekende ''artcore'' onder iets van 1000 en 1 namen..) ik zei trouwens niet dat t NU niet meer is, maar eind 90 liep t langzaam af en sinds 2001/2002 loopt t weer op door bijvoorbeeld Traxtorm en cardiac..

Ikzelf luister bijna alleen hardcore, oldskool(+earlyrave) en ben t dus niet naar beneden aan t kraken, maar dat betekent niet dat ik n probleem jongeren ben of rascsistisch..

EDIT:
hardcore is idd vind ik moeilijker om te mixxen dan bijvoorbeeld house... mix maar ns dat nr van Freemasons ft. *huppeldepup*-uninvited of mix maar ns Art of fighters met bijvoorbeeld Earthquake.. je hebt veel meer beat veranderingen(house nr heeft eigenlijk gewoon 1 loop die dehele tijd door loopt..) waardoor je gewoon maar n beperkte tijd heb om te beatmixen..

User edit by Max-E on 27-12-2007 @ 19:26:04 (56%)
djwillem    posted on 27-12-2007 23:49

@ willem, t slaat niet nergens op, sinds 2001 is t weer gaan groeien omdat bijvoorbeeld Enzyme heel bekend werd, veel dj's zijn harder en sneller gaan draaien..(heb je dj promo al ns gehoord in de jaren 90, of n ander bekend voorbeeld ruffneck, nosferatu, endymion...(laatste 2 maakten samen met ruffneck t bekende ''artcore'' onder iets van 1000 en 1 namen..) ik zei trouwens niet dat t NU niet meer is, maar eind 90 liep t langzaam af en sinds 2001/2002 loopt t weer op door bijvoorbeeld Traxtorm en cardiac..

zeg niet dat het door enzyme is gaan groeien, en ja idd veel dj`s zijn harder en sneller gaan draaien. ja heb promo gehoord in de jaren 90, maar vind zijn nummers nu ook niet echt tempo hebben(terwijl ze egt super zijn). en ja ruffneck hefd een eigen label opgericht(of zeg ik het verkeerd?) Enzyme, waar veel dj`s muziek onder produceren onder die naam.

User edit by djwillem on 27-12-2007 @ 23:50:55 (8%)
Max-E    posted on 28-12-2007 18:10
nee het is niet alleen door enzyme weer gaan groeien, maar toch werd er wel n andere groep mensen bij betrokken, die eerst niet veel hardcore luisterden..

Ruffneck is nu samen met iemand anders eigenaar van Cardiac, waaronder bijvoorbeeld Enzyme records n sub-label isWinking my eyewat jij bedoeld met enzyme waaronder dj's draaien is Enzyme X, je weet pas van wie dat nr is als er eentje op cd is uitgebracht en de echte namen van de dj's staan drbij voor copyrights e.d.(ook weetje nooit wie dr komen als dr op n event enzyme X bij staatHappy, laughing)

Maja, vind promo's laatste nrs niet veel soeps, als ik mag zeggen, kijk ns naar demolition 9 dacht ik en z'n laatste vinyl... geef mij maar de promofile collection haha:P, die zijn wel allemaal stuk voor stuk super. 
Illusion    posted on 28-12-2007 19:05

(house nr heeft eigenlijk gewoon 1 loop die dehele tijd door loopt..) waardoor je gewoon maar n beperkte tijd heb om te beatmixen..

eigenlijk elke electronische stijl, heeft zijn eigen opbouwWinking my eye

zoals iemand ooit hier op het forum zei:

intro, opbouw, qlimax, afbouw, outro.
Max-E    posted on 28-12-2007 19:35
ja, maar dat kent dat nr niet... makkelijk om te mixen dus..  Ik weet zelf ook dat iedere stijl zn eigen opbouw heeft, maar die in hardcore is meestal zo verschillend in opbouw(en dan heb ik t over melodie en beat veranderingen) als je dat vergelijkt met de andere stijlen zoals bijvoorbeeld house en dan blijven mensen rondroepen dat hardcore eentoniger is?Winking my eye

luister eers ns n paar keer goed naar nrs en geef dan nog ns je mening over hardcore... kijk verder dan NEOPHYTE-RTC-ANGERFIST.. logisch dat je allemaal voor oordelen krijgt, als mensen hun niet de moeite nemen om ff goed te luisteren omdat de melodie na 2 seconden volgens hun ''toch te snel is'' of ''dr zit te veel bass in''..
User edit by Max-E on 28-12-2007 @ 19:38:52 (96%)
ccc    posted on 28-12-2007 20:47
krijgt, als mensen hun niet de moeite nemen om ff goed te luisteren omdat de melodie na 2 seconden volgens hun ''toch te snel is'' of ''dr zit te veel bass in''..

Hier zit wel weer wat in.

Als ik een nieuwe cd heb dan beluister ik meestal ff snel alle nummers. Even het begin, en daarna snel een minuut verder springen. Dit doe ik gewoon altijd even snel voor een eerste indruk.

Doe ik dit bij een hardcore of hardstyle cd, dan vind ik elke plaat zwaar klote.
Hoppa gelijk bam bam bam. Het is gewoon super slecht 9 van de 10 keer.
Pas als ik een nummer vanaf het begin luistert vind ik het pas goed.
User edit by ccc on 28-12-2007 @ 21:10:48 (2%)
Max-E    posted on 28-12-2007 21:20

nee maar bij hardcore ligt t dr gwn aan of je n beetje geintresseerd luisterd.. ben zelf ook niet alleen maar hardcore, houdt soms ook wel van de house/trance nummers.. MAAR NIET OM TE MIXEN:P

Renzis    posted on 28-12-2007 21:32
Poster: Illusion

eigenlijk elke electronische stijl, heeft zijn eigen opbouwWinking my eye

zoals iemand ooit hier op het forum zei:

intro, opbouw, qlimax, afbouw, outro.

Gemiddelde hardstyle-track heeft meer intro-opbouw-climax-break-opbouw-clima-afbouw-outroWinking my eye

Hardcore is me net iets te snel, en wekt zoveel adrenaline op, dat al die kaalkoppies er wel eens agressief van worden. Ook logisch als je constant dat tempo in je kop heb.
En aangezien, ze over het algemeen niet zo positief over buitenlanders zijn slaat die agressie heel snel om naar racisme.

Is vrij weinig aan te doen. De scene is nou eenmaal zo.
Roos    posted on 28-12-2007 22:20
Poster: Renzis
Is vrij weinig aan te doen. De scene is nou eenmaal zo.

Ik vind (mijn mening dus Cry) dat je nu wel alles over 1 kam scheert. Er zijn echt wel genoeg feestjes waarbij het er niet zo agressief aan toe gaat (hoop ik Cry)
ccc    posted on 28-12-2007 23:14
Daar moet ik roos toch wel gelijk in geven, het is echt niet zo dat de scene eenmaal zo is.

En je geeft ook aan dat ze over het algemeen niet positief staan over buitenlanders. Bedoel je dan de kaalkoppen?
Renzis    posted on 28-12-2007 23:42
Poster: Roos

Ik vind (mijn mening dus Cry) dat je nu wel alles over 1 kam scheert. Er zijn echt wel genoeg feestjes waarbij het er niet zo agressief aan toe gaat (hoop ik Cry)

Het klinkt idd over een kamscherend, en ik ben ook mn hardcore feesten geweest. En het is gewoon standaard bepaalde sfeer. Het overgrote deel is zwaar opgefockt tijdens zo'n avond (logisch als er 3uur lang 150-200 bpm door je flikker gaat).

@ccc, dan bedoel ik de kaalkoppen. Niet iedereen die hardcore luisterd of het goed vind is racistisch. Maar de echte stampertjes die zijn daar niet positief over. Ik heb toevallig dit jaar met jongen gesproken, typisch stampertje, kale kop, aan de drugs en neo-nazi. En toen ik hem vroeg waarom hij zo was, waar dat begonnen was. Omdat zijn vrienden ze ook niet mochten enzz.
Die jongens steken mekaar aan. Die zijn na hun 16e niet uit het "dat-is-stoer-dus-doe-ik-het-ook"-periode gekomen
Max-E    posted on 29-12-2007 12:46
bpm van 150-200 volgens mij ben je naar n halve speedcore party geweest, ik ken niet veel nrs die over de 160 gaan ofso? maar van de kaalkoppen hebben we dacht ik ook 2 groepen

1)Neo-nazi's(racisten dus...)
2)Gabbers, n vrienden groep van hardcore luisteraars, mogen deze wel vaker vanuit de kampen en n beetje heel erg ''aso'' zijn..

maar daar bestaat hardcore egt niet uit toch? Anders ben ik een uitzondering ofso.. want er word net gedaan of hardcore alleen maar uit ''kaalkoppen bestaat'', misschien had je eerst n beetje moeten kijken welke artiesten kwamen en welk event t is... Ga je bijvoorbeeld naar n event waar Neophyte komt, zul je eerder deze 2 groepen tegenkomen.. ga je daarintegen naar bijvoorbeeld Dominator, oldskool event, zul je veel minder tegen komen, wrm? meeste tracks die dan gedraaid worden zijn lang niet zo snel en hard.. en daar komen ook andere artiesten die heel bekend zijn in de scene zoals bijvoorbeeld the stunned guys(ook buitenlands..)
Renzis    posted on 29-12-2007 14:34
Heb je een punt. In mijn vorige post zei ik ook dat ik de kaalkoppen bedoelde die voornamelijk zo zijn.
ccc    posted on 29-12-2007 18:37
Poster: Renzis

Het klinkt idd over een kamscherend, en ik ben ook mn hardcore feesten geweest. En het is gewoon standaard bepaalde sfeer. Het overgrote deel is zwaar opgefockt tijdens zo'n avond (logisch als er 3uur lang 150-200 bpm door je flikker gaat).

@ccc, dan bedoel ik de kaalkoppen. Niet iedereen die hardcore luisterd of het goed vind is racistisch. Maar de echte stampertjes die zijn daar niet positief over. Ik heb toevallig dit jaar met jongen gesproken, typisch stampertje, kale kop, aan de drugs en neo-nazi. En toen ik hem vroeg waarom hij zo was, waar dat begonnen was. Omdat zijn vrienden ze ook niet mochten enzz.
Die jongens steken mekaar aan. Die zijn na hun 16e niet uit het "dat-is-stoer-dus-doe-ik-het-ook"-periode gekomen

Ja heb je gelijk in.

Maar goed die meeste mensen die zo zijn, zijn ook niet al te snugger denk ik dan zo. Ik wil hier niemand mee beledigen.
Max-E    posted on 30-12-2007 00:01
ja ccc, maar dat is nou t beeld wat de mensen hebben gekregen over ons.. dat we f*cking racisten zijn, mensen compleet aan de drugs(nouja misschien tog wel, haha nee grapje:P) en dat we kaal zijn?
voor de mensen die mij kennen, ik heb dan tog wel erg lang haar voor n kale kop, haha:P
Enzyme    posted on 22-06-2008 12:24
Ik snap mensen best zie zeggen dat hardcore racistisch overkomt,
zon idee had ik 5 jaar geleden ook.
maar sinds ik me erin intereseer is het egt aders, de opbouw, de kracht, en alle emoties die loskomen.

ik raad de mensen aan die hardcore over 1 kam scheren om eens tog verder te kijken dan je neus lang is, want er zijn tegenwoordig veel 'talenten' nieuwe dj`s, labels na 2000 ontstaan. oftewel, er is een haast nieuwe sound ontstaan in de hardcore scene, dan dat je voor 2000 had.

Racistisch is iets heel anders dan de hele avond uit je dak gaan tot sochtends op een nogal, ruigere style!

dit is mijn mening, en als ik iets verkeerd heb gezegt hoor ik het graagWinking my eye
Convert    posted on 22-06-2008 14:15
Ik zeg het nu wat grof maar wat is dit voor een KINKKLARE ONZIN!.
Zelfde geld als je Lonsdale draagt dat je racist bent, wie heeft hier nou vooroordelen?!?

Het is gewoon een style waar je op los gaat en het is nou eenmaal ruiger/harder dan house. Maar het zou niet best zijn als de hele wereld naar House rnb of hiphop zou luisteren.

Je hebt nou eenmal groepen en die zijn heus niet anders dan anderen, ze kleden zich misschien anderes en praten anders. maar het zijn ook gewoon mensen Winking my eye
Illusion    posted on 22-06-2008 14:27
Poster: Enzyme

Racistisch is iets heel anders dan de hele avond uit je dak gaan tot sochtends op een nogal, ruigere style!

dit is mijn mening, en als ik iets verkeerd heb gezegt hoor ik het graagWinking my eye

Nee mooi gesprokenWinking my eye
User edit by Illusion on 22-06-2008 @ 14:27:36 (2%)
Xtremer    posted on 22-06-2008 14:34

Ik vind dat hele verhaal over Lonsdale gewoon de grootste bull shit die er maar is. Kleding is kleding, of het nou zwart, wit, pimpelpaars is maakt niet uit. Als er nou heel groot op stond White Power dan snap ik het wel, maar een logo uitmaken voor iets rasistisch is een nachtmerie voor de fabrikant.

Wat de muziekstijl Hardstyle/Hardcore betreft: de gene die heeft verzonnen dat dit rasistisch is die kan gewoon niet hebben dat er zoveel publiek op af komt! Als je naar een Hardstyle feest gaat merk je gelijk hoe gezellig het is en hoe opgewekt iedereen is! Als je dan naar een Hip-hop feest gaat kom meestal van dat arrogante volk tegen of van die zogeheten 'gangsters'. Echt waar ik ken de verschillen uit ervaring! Het is gewoon belachelijk dat je onderscheid maakt tussen verschillende culturen aan de hand van een muziekstijl. Ieder zijn ding toch?

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
JollyJunkie    posted on 22-06-2008 14:49
Hasrdsytle vind ik echt niet racistisch!
Hardcore kan racistisch zijn, maar dat vind ik ook best wel bespottelijk. In mijn ogen was hardcore namelijk eerst Happy-hardcore, toen werd eer een wending aangegeven dat et harder werd maar ook mooier. Toen kwamen er mensen die niet zo goed tegen hardcore konden en die er heel hyper van werden :P Die gingen dingen kapot maken en mensen discrimineren omdat ze hyper van hardcore werden. Toen gingen ze terror maken wat de 'alles-kapot-maak' variant van hardcore is (vind ik)! Daardoor kreeg hardcore een slechte reputatie en gingen ze mensen die hardcore luisterden haten, de mensen die hardcore luisterden en geen verstand hadden reageerden daar vrij aggresief op en dachten van 'als toch niemand ons meer steunt en iedereen ons haat dan ga ik hun ook haten, en loop ik naar de terror 'kant'. het probleem was dat hardcore een toen noch slechtere reputatie kreeg maar de jongeren van die tijd groeide er mee op en kende niets anders dus toen kwamen de wannebe's die dachten dat het normaal en stoer was om 'alles-kapot-maak' te zijn. Steeds meer mensen ingen hardcore zien als iets slechts en steedfs meer mensen gingen na-apen, er was dus noch maar een kleine groep echte hardcore liefhebbers waaronder de DJ's. Inmiddels hebben de nieuwe kinderen meer verstand dus krijg je minder wannebe's maar de ouderen uit de 'hardcore-is-slecht-tijd' bleven hardcore haten, maar er zijn inmiddels dus wel veel echte hardcore (nier racistisch/sadistische) liefhebbers alleen is het probleem om dat de ouderen duidelijk te maken. Maar als er weer een nieuwe generatie komt zal het hardcore haten steeds meer verdwijnen en zullen ook de mensen zoals gethigh verdwijnen.

Ofwel: hardcore is van oorsprong niet racistisch bedoeld Happy, laughing
(nou zijn er altijd gekken die wel racistisch doen maar 1 gek betekent nog niet dat iedereen zo is!)
MoXeGy    posted on 22-06-2008 15:03
ik had daar eens een beetje naar zitten zoeken maar je hebt ook een hoop rnb/hiphop/rap liedjes die over blanke mensen gaan(racistisch). Dit heb je zowat overal en zal ook blijven. overal heb je goede en slechte mensen.

120 Users online: 10 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 70.191
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.565