Poster: oMaxoNL
Uhm, hardcore is n tijd lang ''dood'' verklaart door de press... waarschijnlijk kapte de meeste met hardcore en bleven de skinheads wel doorgaan(niet dat zij de enige waren ofso.... maar wel n hele groep die bleef(gabbers ook) waardoor hardcore tog alleen maar voor gabbers en skinheads enz.. was......
@ willem, t slaat niet nergens op, sinds 2001 is t weer gaan groeien omdat bijvoorbeeld Enzyme heel bekend werd, veel dj's zijn harder en sneller gaan draaien..(heb je dj promo al ns gehoord in de jaren 90, of n ander bekend voorbeeld ruffneck, nosferatu, endymion...(laatste 2 maakten samen met ruffneck t bekende ''artcore'' onder iets van 1000 en 1 namen..) ik zei trouwens niet dat t NU niet meer is, maar eind 90 liep t langzaam af en sinds 2001/2002 loopt t weer op door bijvoorbeeld Traxtorm en cardiac..
Ikzelf luister bijna alleen hardcore, oldskool(+earlyrave) en ben t dus niet naar beneden aan t kraken, maar dat betekent niet dat ik n probleem jongeren ben of rascsistisch..
EDIT:
hardcore is idd vind ik moeilijker om te mixxen dan bijvoorbeeld house... mix maar ns dat nr van Freemasons ft. *huppeldepup*-uninvited of mix maar ns Art of fighters met bijvoorbeeld Earthquake.. je hebt veel meer beat veranderingen(house nr heeft eigenlijk gewoon 1 loop die dehele tijd door loopt..) waardoor je gewoon maar n beperkte tijd heb om te beatmixen..
Poster: oMaxoNL@ willem, t slaat niet nergens op, sinds 2001 is t weer gaan groeien omdat bijvoorbeeld Enzyme heel bekend werd, veel dj's zijn harder en sneller gaan draaien..(heb je dj promo al ns gehoord in de jaren 90, of n ander bekend voorbeeld ruffneck, nosferatu, endymion...(laatste 2 maakten samen met ruffneck t bekende ''artcore'' onder iets van 1000 en 1 namen..) ik zei trouwens niet dat t NU niet meer is, maar eind 90 liep t langzaam af en sinds 2001/2002 loopt t weer op door bijvoorbeeld Traxtorm en cardiac..
(house nr heeft eigenlijk gewoon 1 loop die dehele tijd door loopt..) waardoor je gewoon maar n beperkte tijd heb om te beatmixen..
krijgt, als mensen hun niet de moeite nemen om ff goed te luisteren omdat de melodie na 2 seconden volgens hun ''toch te snel is'' of ''dr zit te veel bass in''..
nee maar bij hardcore ligt t dr gwn aan of je n beetje geintresseerd luisterd.. ben zelf ook niet alleen maar hardcore, houdt soms ook wel van de house/trance nummers.. MAAR NIET OM TE MIXEN:P
Poster: Illusion
eigenlijk elke electronische stijl, heeft zijn eigen opbouw
zoals iemand ooit hier op het forum zei:
intro, opbouw, qlimax, afbouw, outro.
Poster: Renzis
Is vrij weinig aan te doen. De scene is nou eenmaal zo.
Poster: Roos
Ik vind (mijn mening dus) dat je nu wel alles over 1 kam scheert. Er zijn echt wel genoeg feestjes waarbij het er niet zo agressief aan toe gaat (hoop ik
)
Poster: Renzis
Het klinkt idd over een kamscherend, en ik ben ook mn hardcore feesten geweest. En het is gewoon standaard bepaalde sfeer. Het overgrote deel is zwaar opgefockt tijdens zo'n avond (logisch als er 3uur lang 150-200 bpm door je flikker gaat).
@ccc, dan bedoel ik de kaalkoppen. Niet iedereen die hardcore luisterd of het goed vind is racistisch. Maar de echte stampertjes die zijn daar niet positief over. Ik heb toevallig dit jaar met jongen gesproken, typisch stampertje, kale kop, aan de drugs en neo-nazi. En toen ik hem vroeg waarom hij zo was, waar dat begonnen was. Omdat zijn vrienden ze ook niet mochten enzz.
Die jongens steken mekaar aan. Die zijn na hun 16e niet uit het "dat-is-stoer-dus-doe-ik-het-ook"-periode gekomen
Poster: Enzyme
Racistisch is iets heel anders dan de hele avond uit je dak gaan tot sochtends op een nogal, ruigere style!
dit is mijn mening, en als ik iets verkeerd heb gezegt hoor ik het graag
Ik vind dat hele verhaal over Lonsdale gewoon de grootste bull shit die er maar is. Kleding is kleding, of het nou zwart, wit, pimpelpaars is maakt niet uit. Als er nou heel groot op stond White Power dan snap ik het wel, maar een logo uitmaken voor iets rasistisch is een nachtmerie voor de fabrikant.
Wat de muziekstijl Hardstyle/Hardcore betreft: de gene die heeft verzonnen dat dit rasistisch is die kan gewoon niet hebben dat er zoveel publiek op af komt! Als je naar een Hardstyle feest gaat merk je gelijk hoe gezellig het is en hoe opgewekt iedereen is! Als je dan naar een Hip-hop feest gaat kom meestal van dat arrogante volk tegen of van die zogeheten 'gangsters'. Echt waar ik ken de verschillen uit ervaring! Het is gewoon belachelijk dat je onderscheid maakt tussen verschillende culturen aan de hand van een muziekstijl. Ieder zijn ding toch?