Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 18-07-2006 18:39
Nou kwamen "gethigh" en ik in een discussie over hardcore. gethigh beweert dat hardcore racistisch & sadistisch is. Tevens vindt hij dat mensen die deze muziek leuk vinden alleen maar probleem kinderen zijn, en geweldadige mensen.:p:D

gethigh:
als ik hardcore hoor wordt ik echt knettergek, van die muziek wordt je crimineel
gabbers is nu ook niet echt de meest positief ingestelde bevolkingsgroep, alles wat die kerels uitkramen is puur negatief, sadistisch en racistisch
hardcore is gabber muziek, hoe je het ook wil keren

tis gemaakt voor en door gabbers, tis nie omdat die tijd nu wa voorbij aant gaan is dat die muziek ineens een compleet andere stijl wordt, hij is mss wat zachter en minder agressief geworden tegenover vroeger, maar er gaan nog altijd producers zijn die hem net als 10 jaar geleden gaan maken

als ik naar thunderdome of rtc ofzo luister, daar wordt ik niet echt bepaald gek van, daar wordt ik echt LETTERLIJK gek van, mocht ik naar een fuif gaan waar ik 15 euro inkom heb betaald en ineens beginnen ze daar hardcore te draaien, dan ben ik weg

btw, rotterdan TERROR corps, Thunderdome, en al die andere namen klinken niet echt zo positief

ik zeg nu ook niet dat iedereen die naar hardcore luisterd een gabber is en supernegatief is, maar daaruit is het toch opgegroeid
die stylen zijn of waren ook onder het motto, zo extreem en zo hard mogelijk
waarom maakt iemand anders in godsnaam speedcore? 350bpm in een liedje pompen heeft toch compleet geen nut

ik ken trouwens ook wel wat gabbers, probeer die mensen altijd zoveel mogelijk te ontwijken dan wel, maar ofwel zijn het wannabe's ofwel van die extreme probleemkinderen die alles kapot moeten hebben, 2 die ik goed ken, zijn allebei van huis weggelopen al, positive thinking

Het leek mij nu wel leuk om deze discussie te delen met jullie:p, hoe denken jullie hieroverConfused

@ gethigh: sorry maar hier moest ik ff een nieuw topic over maken:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 18-07-2006 @ 18:39:58 (1%)

What do you think about Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch ??

Vote :   
Sunrise8    posted on 23-12-2007 21:27
weet niet waarom je dit topic hebt heropend maar goed. om even je standpunt duidelijk te maken lijkt me.

Poster: djwillem
Hardcore is een muziekstyle die sneller dan hardstyle gaat en iets harder!
voor de rest is er geen verschil.

niet mee eens, hardcore is vaak eentoniger en vind hardstyle dus ook leuker. op hardcore hak je en op hardstyle hardstyle je :P zoek op youtube voor filmpjes Happy, laughing. ook zit in hardstyle meer 'melodie' vindi k zelf. is wat ja swingender in mijn ogen.. ik luister meer hardstyle hoor. gewoon GEEN hardcore voor mij.

maara, weet niet of ik het goed heb verwoord, maar hardcore is dus net als alle andere muziekstylen.. het begint zelf razend populair te wordenWinking my eye

hardcore begint niet populair te worden, hardcore begint af te zakken, mensen hebben de gabbertijd gehad en gaan nu richting hardstyle. kijk alle hardstyle feesten: qlimax, in qontrol, qrime-time etc.. ook de organisatie q-dance is erg groot geworden en staat op bijna elk feest.. ik vind het een groot verschil tussen HC en HS hoor Happy, laughing
Music made me who i am
MoXeGy    posted on 23-12-2007 21:31
ik vind dat je er hardstyle niet bij mag betrekken gezien het wel ietsjes anders is als hc en het heeft geen racistische nr's. Ook trekt hardstyle een ander volk. ik zie soms ook buitenlanders hardstyle luisteren.
Natuurlijk snap ik wel dat mensen zo denken gezien er altijd mafkezen rondlopen(zijn al genoemd in dit topic)
Sunrise8    posted on 23-12-2007 21:39
Poster: MoXeGy
ik vind dat je er hardstyle niet bij mag betrekken gezien het wel ietsjes anders is als hc en het heeft geen racistische nr's. Ook trekt hardstyle een ander volk. ik zie soms ook buitenlanders hardstyle luisteren.
Natuurlijk snap ik wel dat mensen zo denken gezien er altijd mafkezen rondlopen(zijn al genoemd in dit topic)

ik reageerde ook alleen maar op de topickicker Happy, laughing.. dat hardcore rassistisch kan zijn lijkt me duidelijk, maar dit is allang niet meer het gesprek van de dag.. want HC is wegge ebt of hoe je het schrijft Happy, laughing.. daarom wilde ik even mijn mening geven erover
Music made me who i am
MoXeGy    posted on 23-12-2007 21:42
haha, het was ook niet op jouw bedoeld Winking my eye Ik had iets duidelijker moeten zijn, want ben het met je eens.
christiano    posted on 23-12-2007 23:28
rtc is zelf een groep waarbij de mc zwart is
de mouth of madnes is ook zwart  
en ik ben zelf ook gabber en ik wil niet alles kapot hebben een van mijn beste vrienden is zwart :P
ik ben nog nooit weggelopen van huis 
uit onderzoek bleek dat er 5 procent onder de gabbers rasictiese ideeen heeft 
(dat is net zoveel als in de house-trance dance rap scene) 
kale vandalen nummers zijn gewoon kut en nep
het is gewoon een bestaat nummer geknipt en zij gingen er doorheen schreewen white power en alle zwarte moet dood Etc
de media heeft het gewoon verneukt voor ons
overal waar ik kom zeggen ze tegen mij kut nazi
kut hooligan

User edit by christiano on 23-12-2007 @ 23:47:24 (55%)
ccc    posted on 23-12-2007 23:46
Hardcore is een muziekstyle die sneller dan hardstyle gaat en iets harder!
voor de rest is er geen verschil.

Hardcore en hardstyle zijn muziekstijlen die iets sneller zijn en meer bass en beats hebben dan rnb en er wordt bij nooit in gezongen, voor de rest is er geen verschil. Happy, laughing

Cool man.
User edit by ccc on 23-12-2007 @ 23:50:58 (4%)
Volano    posted on 24-12-2007 00:04
Ik ben een student van 21 jaar en ik luister nog altijd naar hardcore etc. Ik zit nu in men laatste jaar Accounancy en word waarschijnlijk volgend jaar boekhouder. Ik mag nog altijd overal binnen en heb nog altij een blanco strafblad. Dus gaan we niet veralgemenen aub. Ik ga vaak uit in een discotheek waar ze in de ene zaal R&b draaien en de andere jumpstyle/hardstyle/hardcore. En de portiers moeten even vaak uitrukken voor relletjes in r&b als in jumpstyle. Dus veralgemenen is niet nodig.

mvg
Daan86    posted on 24-12-2007 01:14
ach, het is wel een beetje een oeverloze discussie. Het betreft enkel stereotypen van mensen die naar een bepaalde muzieksoort luisteren. Aan elke groep mensen zijn altijd bepaalde afwijkende kenmerken toe te kennen. Dit komt omdat deze groep een andere demografie kent als de gehele samenleving. Om het generaliserend te zeggen: mensen met eenzelfde denkwijze zoeken elkaar op. In dit geval zijn het vooral jongeren. Groepskenmerken als een bepaalde kledingstijl, taalgebruik, opleidingsniveau of denkbeelden kunnen als deze kenmerken beschouwd worden. Dit is terug te vinden bij elke "groep mensen" die er maar bestaat. Maar om een persoon al te veroordelen, want dat gebeurt er als je deze muziekstijl direct relateerd aan racisme, is nooit terecht. Natuurlijk kan je over het algemeen zeggen dat deze groep deze bepaalde kenmerken vertoont, maar een individu kan je in dit geval niet veroordelen op basis van deze groepskenmerken. Het voorbeeld van "elke marokkaan is crimineel" is al genoemd.

Vaak wordt juist de extremistische kant uitgelicht van ene bepaalde groep. Wat je hoort in de media of via andere wegen hoeft dus geen goed representaterend beeld te zijn van de gehele groep. In het geval van oordelen over bepaalde groepen mensen binnen de samenleving is het dus dan ook altijd verstandig wat terughoudend te zijn.

Binnen veel muziekstijlen zijn er "extremistische takken". Bij elke muziekstijl bestaat er een beeld van de mensen die binnen deze groep horen. Iedereen generaliseerd, bewust of onbewust en rekent de mensen die het betreft daar dan ook bewust of onbewust op af. Bewust een stempel drukken op een individu vanwege zijn muzieksmaak is echter enkel een teken van onwetendheid en angst. Niemand verdient een stempel gebaseerd op stereotypen, schamele informatie, vooroordelen, kortzichtigheid en generalisatie.
Max-E    posted on 24-12-2007 12:37
Sorry hoor, maar hardcore bestaat toch niet alleen uit RTC, Thunderdome en de shit:S dit vind ik zelf de Aso-hardcore... (Vindt RTC eerder van die kut-speedcore maja) Maar als je gaat luisteren naar de muziek van bijvoorbeeld Traxtorm records(Label uit italie, waarvan the stunned guys eigenaar zijn) hoor je veel meer vocals enz.. Hardcore is wel sneller enzo dan R&B enzo, maar zoals hier gezegd wordt, dr zijn altijd van die gasten die de muziek verpesten(kijk ook maar bij rock, staan ook van die gothics en skatertjes bij..) Terwijl dat egt niet iedereen hoeft te zijn:S En waarom is t racistisch? dr zijn genoeg dj's die ook n andere huidskleur hebben dan ''white-boy''.. Toch wel grootste voorbeeld is the darkraver(die trouwens wel ook jump en hardstyle draait..) Ik vind t dom dat er zoon vooroordelen zijn:S, maar ik zeg niet dat er geen aso's hardcore luisteren..
Roos    posted on 24-12-2007 19:27
Nou wil wel even 2 ervaringen met jullie delen:
1. Bij ons in de buurt een feestje onder het mom van hardstyle/hardcore, ik dacht ff kijken, lachen! Nou niet dus, toen ik de eerste vlaggen zag hangen in het rood met een wit rondje met een zwart teken erin (jullie weten vast wat ik bedoel) had ik het al snel bekeken!
2. Ground Zero in de terrortent dit jaar (ik was toch even benieuwd naar de 15-jarige 'little terror man'). Ik wilde even kijken naar de mixtechniek (whahaha, sloeg nergens op!). Maar mijn hemel wat een volk! Ik dacht even dat ik in een bepaalde oorlog was.

Dit zijn voorbeelden en ik wil en ga dus zeker NIET alle feesten over 1 kam scheren! Er zijn helaas 'heil de persoon' feesten die onder het mom van een hardstyle/hardcore feest gegeven wordt, maar dat wil niet zeggen dat alle feesten zo zijn! Ik vind het wel jammer dat ze regelmatig deze muziek gebruiken als 'dekmantel'. En bijdeweg die kleren kun je kopen bij o.a. een winkel waar voornamelijk getinte mensen kleding kopen.

Mijn visie: Er zijn gelukkig genoeg mensen die van hardcore houden en niets met racisme of iets dergelijks te maken willen hebben! Jammer alleen van sommige mensen die hardcore misbruiken als dekmantel, die sukkels weten zelf niet eens waar ze mee bezig zijn.
Twello    posted on 24-12-2007 21:29
Poster: Roos

Dit zijn voorbeelden en ik wil en ga dus zeker NIET alle feesten over 1 kam scheren! Er zijn helaas 'heil de persoon' feesten die onder het mom van een hardstyle/hardcore feest gegeven wordt, maar dat wil niet zeggen dat alle feesten zo zijn! Ik vind het wel jammer dat ze regelmatig deze muziek gebruiken als 'dekmantel'. En bijdeweg die kleren kun je kopen bij o.a. een winkel waar voornamelijk getinte mensen kleding kopen.

Ik heb het al een paar keer in dit topic gezegt en ik blijf het zeggen. Hardcore moet je helemaal niet vergelijken met hardstyle Cry de enige overeenkomst tussen hardstyle en hardcore is dat er allebij hard in het woord staat, bij hardstyle heb je helemaal geen racistische shit ofzo!

Wat jullie van hardcore vinden moet je zelf maar invullen maar hardstyle heeft er niks mee te maken Cry
ccc    posted on 24-12-2007 21:33
Nou wil wel even 2 ervaringen met jullie delen:
1. Bij ons in de buurt een feestje onder het mom van hardstyle/hardcore, ik dacht ff kijken, lachen! Nou niet dus, toen ik de eerste vlaggen zag hangen in het rood met een wit rondje met een zwart teken erin (jullie weten vast wat ik bedoel) had ik het al snel bekeken!
2. Ground Zero in de terrortent dit jaar (ik was toch even benieuwd naar de 15-jarige 'little terror man'). Ik wilde even kijken naar de mixtechniek (whahaha, sloeg nergens op!). Maar mijn hemel wat een volk! Ik dacht even dat ik in een bepaalde oorlog was.

Dit zijn voorbeelden en ik wil en ga dus zeker NIET alle feesten over 1 kam scheren! Er zijn helaas 'heil de persoon' feesten die onder het mom van een hardstyle/hardcore feest gegeven wordt, maar dat wil niet zeggen dat alle feesten zo zijn! Ik vind het wel jammer dat ze regelmatig deze muziek gebruiken als 'dekmantel'. En bijdeweg die kleren kun je kopen bij o.a. een winkel waar voornamelijk getinte mensen kleding kopen.

Mijn visie: Er zijn gelukkig genoeg mensen die van hardcore houden en niets met racisme of iets dergelijks te maken willen hebben! Jammer alleen van sommige mensen die hardcore misbruiken als dekmantel, die sukkels weten zelf niet eens waar ze mee bezig zijn.

Wat jij beschrijft lijkt mij geen hardcore feest, maar een nazi feest?
Roos    posted on 25-12-2007 00:21
Poster: ccc

Wat jij beschrijft lijkt mij geen hardcore feest, maar een nazi feest?

Feest 1 was idd een nazi feest met als 'dekmantel' een hardstyle/hardcore feest. Bij feest 2 voelde ik me niet op mijn gemak door de kleding en de agressieve houding die sommige mensen hadden.

@ Twello: Ik vergelijk hardstyle ook helemaal niet met hardcore! Ik wil alleen maar zeggen dat bij verhaal 1 het feest hardstyle en hardcore gedraaid werd. Een vergelijking heb ik niet gemaakt, ik weet wel degelijk het verschil Cry.
Melle    posted on 25-12-2007 00:44
Trouwens hij zegt dat GABBERS niet de meeste positieve ingestelde bevolkingsgroep is.
Gabber=vriend.

Hardcore is ontstaan als een muziekstijl waar vrienden (oftewel gabbers) op gingen hakken.
Net zoals je ook even jumpen hebt gehad bij jumpstyle alleen dat bleef nou niet lang populair.
Dat gabbers rasitisch zijn, fout zijn enz. is gewoon een vooroordeel net als dat het een vooroordeel is dat alle marokanen en turken slecht zijn, dit is ook helemaal niet waar.

En verschil tussen hardstyle en hardcore is er ook zeker.
Hardcore is vaak eentoniger, luister bijvoorbeeld maar is naar angerfist-loser of gabbertime.
Hardstyle is ook een ruige muziek soort alleen heeft vaak wel meer een melodie in zich.
Luxx    posted on 25-12-2007 00:49
hardcore is voor mij 1 grote takkeherrie. ook hun logo's stralen niet bepaald iets positiefs uit: vrijwel altijd doodshoofden en skeletten. hardstyle vind ik qua muziek wel tof om soms naar te luisteren. maar hardcore is not done bij mij
www.mothermusic.nl
MoXeGy    posted on 25-12-2007 13:49
Rock is ook een en al doodshoofden en skeletten, dus dan moet je dat genre er ook bij betrekken vind ik.
-Richard-    posted on 25-12-2007 15:36
Vindt prsoonlijk ook weinig mis met Hardstyle. Hardcore is weer niet echt mijn ding, maar het is, naar mijn idee, zoals hier al eerder gezegd, vaak de manier waarop het word gebruikt,en bepaalde groepperingen, organisatoren van hun feestje, kortom veel mensen gebruik maken van de verpakking ín deze soort muziek, dat hier helaas een slechte stempel op afdrukt.

Heel zwartwit gezegd vindt ik het gewoon een ietwat opgepompte muzieksoort, inderdaad met vaak een wat hogere snelheid, en stevige melodieen. Zou dit echter nooit gebruikt zijn bij de typerende feestjes/mensen die er gebruik van maken deze muziek te assosieren met allerhande slechte dingen, in mijn ogen niets aan de hand. Ik zie het meer als, stel dat mensen allerlei slechte terroristische en rasistische dingen teboven haalden op een hardrockfeest. Dán zou hardrock een superfoute muzieksoort worden?
-Overdreven gezien dan he.

Ik denk dat het juist een bepaalde groep mensen die wél 'slechte' gedachten hebben voldoende aanspoort, en evt. een bepaalde vorm van agressie vrijspeelt bij hun, deze muziek, en da's jammer, want zonder die bijgedachte, hoor ik regelmatig érg mooie hardstyle sets...met tevens weinig tot géén mensen aanwezig met die dubbele gedachten...puur genietend, van die sets!

En dan nog een klein dingetje. Agressie, kwaad, ruzie, terrorisme, het zou al voortkomen door muziek. Door computergames. Door films. Mensen, ik hoop niet dat deze uitspraak verkeerd wordt opgevat, maar hey, we zitten hier allemaal met gezond verstand. We laten ons dan toch niet uit de tent lokken/gek maken, door muziek,films,spelletjes etc. ConfusedEen ieder met een klein beetje de juiste draadjes bij elkaar in het hoofd, weet zélf wel dat dat niet zo hoort, en is dan inmijn ogen ook zo ver, in dit geval, te kunnen genieten van dit soort muziek, en niet het als een verpakking te gebruiken, nu opeens vanalles te kunnen gaan doen wat niet hoort. Dit ligt dan niet aan die muziek, maar is dan toch bij voorbaat al één van die draadjes die een kleinnnn beetje losser zat dan 't hoorde..De muziek wordt dan slechts als excuus gebruikt, wat dit tevens een slechte naam zou kunnen geven.

User edit by -Richard- on 25-12-2007 @ 15:42:17 (69%)
ccc    posted on 25-12-2007 17:47

Feest 1 was idd een nazi feest met als 'dekmantel' een hardstyle/hardcore feest. Bij feest 2 voelde ik me niet op mijn gemak door de kleding en de agressieve houding die sommige mensen hadden.

@ Twello: Ik vergelijk hardstyle ook helemaal niet met hardcore! Ik wil alleen maar zeggen dat bij verhaal 1 het feest hardstyle en hardcore gedraaid werd. Een vergelijking heb ik niet gemaakt, ik weet wel degelijk het verschil Cry.

Tja bij feest 2. :P Als je van terror houdt krijg je super veel adrenaline. En die wil je dan uiten, en sommige doen dat op een foute manier.

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen gabber. En draag ook niet dat soort kleren. Happy, laughing
kroket    posted on 25-12-2007 18:50
ik gok dat degene die dit gezegd heeft 10 jaar is. dit omdat hij absoluut niet weet waar hij over praat (ik bedoel, rascistische liedjes? waar heb je het over gast?), en daarbij ook nog eens taalgebruik/zinsopbouw etc. van een 10-jarige gebruikt.

ik heb geen eens zin om uit te leggen wat hardcore is en waar het voor staat, want het is duidelijk dat je zo iemand niks wijs kan maken Happy, laughing

gegroet
djwillem    posted on 25-12-2007 23:05

als de mensen hier zich een paar dagen verdiepen in hardcore dan komen ze te weten dat er toch meer is dan RTC, Neophyte en angerfist....

niet dat er iets mis mee is maar de onbekende namen(voor buitenstaanders) zijn meestal het beste zoals:

stunned guys
endymion
nosferatu
vince
Tha playah
Tommyknocker

dat zijn er maar een paar, maar zoals Endymion & nosferatu maken heel veel muziek met samples uit rapnummers.. en ze dragen zelfs niets geen kleding van: kisten, nike air max, en al het andere spul.

HARDCORE is op dit moment WEL razend populair, het begint weer meer terug te komen in nederland, en nu ook vooral in duitsland, italie en spanje.. dus snap die mensen niet die zeggen dat het bijna dood is en dat hardstyle groeit... hardstyle zit naar mijn mening nu in een dip en er willen steeds meer mensen buiten het dagelijkse leven effe lekker los gaan op zon feest...

maarja, de mensen die zich er niet in verdiepen zullen het nooit begrijpen en gaan in hokjes denken...

maarja genoeg geluld.

prettige kerstdagen(y)

Hen    posted on 26-12-2007 01:25
Zoals inmiddels wel duidelijk is gemaakt, is er een duidelijk verschil tussen hardcore en hardstyle. Ben zelf allochtoon en donker van huidskleur maar luister af en toe best graag naar hardstyle evenals hiphop en rap. Hardcore daarentegen niet echt omdat ik het simpelweg niet leuk vind, vind hardstyle toch wat afwisselender en leukere melodien te hebben.

Wat betreft het 'bekende volk' dat graag hardcore luisterd en vaak als racisisch wordt gezien: Denk dat hier ook weleens over het algemeen verwarring ontstaat tussen gabbers en skinheads misschien, die laatste hebben rechtste ideeen, tonen vergelijking in uiterlijk met gabbers en ja luisteren dezelfde muziek. Daarom lijken ze misschien op elkaar. Ik dacht in ieder geval niet dat bij het originele idee van gabber zijn, ook racistisch zijn hoort. Ik ken de originele teksten van hardcore niet echt, maar ik denk dat het eerder zo zit dat mensen over het algemeen bij een groep willen horen en binnen die groep dezelfde kenmerken willen vertonen. Nou zijn de skinheads/rechtste gabbers toevallig hardcore/hardstyle gaan luisteren en ja dan krijg je natuurlijk dat ook zij muziek gaan maken en er rechtste teksten in voorkomen. Ik denk dus eerder niet dat de muziek de mensen racistisch maakt, maar de racistische/rechtste mensen gewoon die muziek luisteren. Als hiphop en rap niet door zwarten werd gemaakt, luisterden ze misschien wel dat(zou wat zijn geweest trouwensCry)
djwillem    posted on 26-12-2007 17:27
uhhh, zonder hiphop en rap was er nu geen hardcore... of veel kleiner.

en skinheads lopen niet op gabberfeesten, want ga jij maar eens met een hakenkruis of iets anders dergelijks op je kleding naar zon feest, dan word je er gelijk uit gebeukt. het past totaal niet bij hardcore. meestal lusiteren skinheads naar dat rare rock met veel geschreeuw erdoorheen met racistische teksten..
Hen    posted on 26-12-2007 20:10
uhhh, zonder hiphop en rap was er nu geen hardcore... of veel kleiner.

en skinheads lopen niet op gabberfeesten, want ga jij maar eens met een hakenkruis of iets anders dergelijks op je kleding naar zon feest, dan word je er gelijk uit gebeukt. het past totaal niet bij hardcore. meestal lusiteren skinheads naar dat rare rock met veel geschreeuw erdoorheen met racistische teksten..

Hmm dat ook, maar volgens mij zijn er veel skinheads die ook hardcore luisteren. Maar hoe verklaar je dan het feit dat hardcore dat image heeft van racisme en rechtse denken.
Max-E    posted on 26-12-2007 20:31
Uhm, hardcore is n tijd lang ''dood'' verklaart door de press... waarschijnlijk kapte de meeste met hardcore en bleven de skinheads wel doorgaan(niet dat zij de enige waren ofso.... maar wel n hele groep die bleef(gabbers ook) waardoor hardcore tog alleen maar voor gabbers en skinheads enz.. was......
ccc    posted on 26-12-2007 21:00
Poster: Hen

Hmm dat ook, maar volgens mij zijn er veel skinheads die ook hardcore luisteren. Maar hoe verklaar je dan het feit dat hardcore dat image heeft van racisme en rechtse denken.

Omdat je van die pipo's hebt die rascistisch zijn en toevallig hardcore luisteren. Die schreeuwen iets rascitisch en schreeuwen Hardcore 4 Life motherfucker. Dit wordt gefilmd en op het nieuws en in de krant gezet.

Alle mensen denken wat zijn dat voor schooiers, en ze luisteren hardcore. De mensen denken, wat is dat hardcore, gaan het eventjes snel navragen of zelf luisteren, en denken weer-> wat een vreselijke muziek. En  dan roepen ook nog rascitische jongeren Hardcore 4 Life. En deze combinatie lijdt tot de gedachte: Dus dan zal hardcore ook wel rascistisch zijn!!!.

Zit ik ongeveer goed?

Owja dan heb je natuurlijk ook nog Lonsdale (begrijp niet waarom mensen dit dragen haha), maar dat is weer een verhaal appart.
User edit by ccc on 26-12-2007 @ 21:02:09 (16%)

94 Users online: 17 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 42.842
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.431.216