Poster: djwillem
Hardcore is een muziekstyle die sneller dan hardstyle gaat en iets harder!
voor de rest is er geen verschil.
maara, weet niet of ik het goed heb verwoord, maar hardcore is dus net als alle andere muziekstylen.. het begint zelf razend populair te worden
Poster: MoXeGy
ik vind dat je er hardstyle niet bij mag betrekken gezien het wel ietsjes anders is als hc en het heeft geen racistische nr's. Ook trekt hardstyle een ander volk. ik zie soms ook buitenlanders hardstyle luisteren.
Natuurlijk snap ik wel dat mensen zo denken gezien er altijd mafkezen rondlopen(zijn al genoemd in dit topic)
Hardcore is een muziekstyle die sneller dan hardstyle gaat en iets harder!
voor de rest is er geen verschil.
Poster: Roos
Dit zijn voorbeelden en ik wil en ga dus zeker NIET alle feesten over 1 kam scheren! Er zijn helaas 'heil de persoon' feesten die onder het mom van een hardstyle/hardcore feest gegeven wordt, maar dat wil niet zeggen dat alle feesten zo zijn! Ik vind het wel jammer dat ze regelmatig deze muziek gebruiken als 'dekmantel'. En bijdeweg die kleren kun je kopen bij o.a. een winkel waar voornamelijk getinte mensen kleding kopen.
Nou wil wel even 2 ervaringen met jullie delen:
1. Bij ons in de buurt een feestje onder het mom van hardstyle/hardcore, ik dacht ff kijken, lachen! Nou niet dus, toen ik de eerste vlaggen zag hangen in het rood met een wit rondje met een zwart teken erin (jullie weten vast wat ik bedoel) had ik het al snel bekeken!
2. Ground Zero in de terrortent dit jaar (ik was toch even benieuwd naar de 15-jarige 'little terror man'). Ik wilde even kijken naar de mixtechniek (whahaha, sloeg nergens op!). Maar mijn hemel wat een volk! Ik dacht even dat ik in een bepaalde oorlog was.
Dit zijn voorbeelden en ik wil en ga dus zeker NIET alle feesten over 1 kam scheren! Er zijn helaas 'heil de persoon' feesten die onder het mom van een hardstyle/hardcore feest gegeven wordt, maar dat wil niet zeggen dat alle feesten zo zijn! Ik vind het wel jammer dat ze regelmatig deze muziek gebruiken als 'dekmantel'. En bijdeweg die kleren kun je kopen bij o.a. een winkel waar voornamelijk getinte mensen kleding kopen.
Mijn visie: Er zijn gelukkig genoeg mensen die van hardcore houden en niets met racisme of iets dergelijks te maken willen hebben! Jammer alleen van sommige mensen die hardcore misbruiken als dekmantel, die sukkels weten zelf niet eens waar ze mee bezig zijn.
Poster: ccc
Wat jij beschrijft lijkt mij geen hardcore feest, maar een nazi feest?
Feest 1 was idd een nazi feest met als 'dekmantel' een hardstyle/hardcore feest. Bij feest 2 voelde ik me niet op mijn gemak door de kleding en de agressieve houding die sommige mensen hadden.
@ Twello: Ik vergelijk hardstyle ook helemaal niet met hardcore! Ik wil alleen maar zeggen dat bij verhaal 1 het feest hardstyle en hardcore gedraaid werd. Een vergelijking heb ik niet gemaakt, ik weet wel degelijk het verschil.
als de mensen hier zich een paar dagen verdiepen in hardcore dan komen ze te weten dat er toch meer is dan RTC, Neophyte en angerfist....
niet dat er iets mis mee is maar de onbekende namen(voor buitenstaanders) zijn meestal het beste zoals:
stunned guys
endymion
nosferatu
vince
Tha playah
Tommyknocker
dat zijn er maar een paar, maar zoals Endymion & nosferatu maken heel veel muziek met samples uit rapnummers.. en ze dragen zelfs niets geen kleding van: kisten, nike air max, en al het andere spul.
HARDCORE is op dit moment WEL razend populair, het begint weer meer terug te komen in nederland, en nu ook vooral in duitsland, italie en spanje.. dus snap die mensen niet die zeggen dat het bijna dood is en dat hardstyle groeit... hardstyle zit naar mijn mening nu in een dip en er willen steeds meer mensen buiten het dagelijkse leven effe lekker los gaan op zon feest...
maarja, de mensen die zich er niet in verdiepen zullen het nooit begrijpen en gaan in hokjes denken...
maarja genoeg geluld.
prettige kerstdagen(y)
uhhh, zonder hiphop en rap was er nu geen hardcore... of veel kleiner.
en skinheads lopen niet op gabberfeesten, want ga jij maar eens met een hakenkruis of iets anders dergelijks op je kleding naar zon feest, dan word je er gelijk uit gebeukt. het past totaal niet bij hardcore. meestal lusiteren skinheads naar dat rare rock met veel geschreeuw erdoorheen met racistische teksten..
Poster: Hen
Hmm dat ook, maar volgens mij zijn er veel skinheads die ook hardcore luisteren. Maar hoe verklaar je dan het feit dat hardcore dat image heeft van racisme en rechtse denken.