Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch (3/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 18-07-2006 18:39
Nou kwamen "gethigh" en ik in een discussie over hardcore. gethigh beweert dat hardcore racistisch & sadistisch is. Tevens vindt hij dat mensen die deze muziek leuk vinden alleen maar probleem kinderen zijn, en geweldadige mensen.:p:D

gethigh:
als ik hardcore hoor wordt ik echt knettergek, van die muziek wordt je crimineel
gabbers is nu ook niet echt de meest positief ingestelde bevolkingsgroep, alles wat die kerels uitkramen is puur negatief, sadistisch en racistisch
hardcore is gabber muziek, hoe je het ook wil keren

tis gemaakt voor en door gabbers, tis nie omdat die tijd nu wa voorbij aant gaan is dat die muziek ineens een compleet andere stijl wordt, hij is mss wat zachter en minder agressief geworden tegenover vroeger, maar er gaan nog altijd producers zijn die hem net als 10 jaar geleden gaan maken

als ik naar thunderdome of rtc ofzo luister, daar wordt ik niet echt bepaald gek van, daar wordt ik echt LETTERLIJK gek van, mocht ik naar een fuif gaan waar ik 15 euro inkom heb betaald en ineens beginnen ze daar hardcore te draaien, dan ben ik weg

btw, rotterdan TERROR corps, Thunderdome, en al die andere namen klinken niet echt zo positief

ik zeg nu ook niet dat iedereen die naar hardcore luisterd een gabber is en supernegatief is, maar daaruit is het toch opgegroeid
die stylen zijn of waren ook onder het motto, zo extreem en zo hard mogelijk
waarom maakt iemand anders in godsnaam speedcore? 350bpm in een liedje pompen heeft toch compleet geen nut

ik ken trouwens ook wel wat gabbers, probeer die mensen altijd zoveel mogelijk te ontwijken dan wel, maar ofwel zijn het wannabe's ofwel van die extreme probleemkinderen die alles kapot moeten hebben, 2 die ik goed ken, zijn allebei van huis weggelopen al, positive thinking

Het leek mij nu wel leuk om deze discussie te delen met jullie:p, hoe denken jullie hieroverConfused

@ gethigh: sorry maar hier moest ik ff een nieuw topic over maken:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 18-07-2006 @ 18:39:58 (1%)

What do you think about Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch ??

Vote :   
DNR    posted on 21-07-2006 13:21
je hoeft die neo's nog niet gelijk gabbers te noemen. ten eerste een echte gabber draagt geen kisten maar gympen, ten 2e gabbers zijn geen rasischten en als ze dat wel zijn kun je het geen gabbers noemen. het woord 'gabber' komt nota bene van het Hebreeuwse woord 'gavér', dat 'vriend' betekent.
Illusion    posted on 21-07-2006 15:28
Poster: tairip

Haha zullen we maar eens even een topic los gooien over Gieterveen :DWinking my eye nee laten we dat maar niet doen!

Dit is oud en nieuw >> KLIK << Resultaat,  werk straffen varieerend van een 10 tot 140 uur! :S

haaha gruwelijk, ben blijd at ik daar niet bij was:p
tairip    posted on 21-07-2006 17:00
Idd...

Gabber = Vriend!
Je mag niet iedereen over 1 kam scheren!

RenéKuppens    posted on 21-07-2006 17:37
Hardcore Hardstyle Ravecore etc... Ik denk dat het LANG LANG LANG niet iedereen die de wat grovere muziek luisterd rasist of sadist hoeft te zijn in tegenstelling de meeste mensen luisteren hun muziek toch omdat ze het mooi vinden en waarom zouden alleen bij deze muziek soorten slechten mensen zitten ik denk dat iedere soort wel `tuig`bevat (om het zo maar te zeggen :D)
Illusion    posted on 22-07-2006 16:59
Poster: Dj-RK
Hardcore Hardstyle Ravecore etc... Ik denk dat het LANG LANG LANG niet iedereen die de wat grovere muziek luisterd rasist of sadist hoeft te zijn in tegenstelling de meeste mensen luisteren hun muziek toch omdat ze het mooi vinden en waarom zouden alleen bij deze muziek soorten slechten mensen zitten ik denk dat iedere soort wel `tuig`bevat (om het zo maar te zeggen :D)

Bij deze mening sluit ik me helemaal bij aan.
dj-t    posted on 23-07-2006 13:56
gister weer uitgegaan, de dj bewees weer dat hardcore het goed doet, en het zeker niet altijd rasicities hoeft tezijn, wat me wel opviel was dat tussen de hardcore stukken steeds holland werd geroepen door een groep mensen. maar lang niet iedereen die stond te jumpen en tehakken. dus ik denk dat het wel echt een bepaalde groep mensen is, die zo weing verstand hebben om rasict tezijn. ik vraag me af waarom mensen racist zijn? vinden ze dat blank beter is? zo ja waarom? vaak weten die mensen zelf niet waarom ze het zijn, meestal zijn het gewoon meelopers. of hebben zo een reden van: ja ze mollen alles. dat zijn er dan een paar. en Nederlanders zijn ook niet perfect:PWinking my eye
ceesietopc    posted on 23-07-2006 18:26
Eigenlijk kan je hardcore een beetje onder verdelen in groepen:

- Mensen die van de muziek houden, lekker uit hun dak kunnen gaan op de beat. Zijn uit intresse of liefde voor de muziek op hardcore afgekomen. Deze mogen met recht gabbers genoemd worden.
- Mensen die in aanraking gekomen zijn met hardcore omdat het een harde muzieksoort is, waaraan veel mensen ook helemaal gek van worden. Dit geeft het weer een beetje het sfeertje dat het fout is ,  niet mag. Stoer doen dus => Deze worden door de meute ook gabbers genoemd, en geven de echte gabbers een slechte naam. Aan neo nazi's hebben ook veel mensen een hekel, ook een beetje fout sfeertje dus. Daar gaan we weer met een groepje stoer doen.

Mijn mening:
Blank of wit maakt geen ene fuck uit. Ik heb even snel ruzie met een neger als met een bleekscheet :D Even  snel vrienden dus ook.

Wat wel irritant wordt, is dat iedereen super reactief wordt. Zodra je ruzie hebt met een neger, ben je racist. Ook negers (marrokanen en turken en....... ook natuurlijk) die racistisch zijn tegen over blanken zijn niet goed bezig. Zo wordt het een grote ketting reactie.

De racistische teksten in hardcore vind ik doodzonde. Hierdoor wordt hardcore nog minder geaccepteerd in het algemeen. Als je iemand vraagt waarom ie een hekel aan hardcore heeft, is de kans dat ie over de teksten begint, best groot. Dit geldt ook voor "duivelse" teksten.

Iedereen met een paar gram hersenen in zn hersenpan snapt toch wel dat Lonsdale niet racistisch is, maar racistisch is gemaakt?

Ik heb nog lang niet het gevoel dat ik hierover uitgepraat ben, maar ik kom ff niet meer zo goed uit mn woorden :P

Zoals al is gezegd: Muziek (ook hardcore) is een taal voor IEDEREEN. niggah of bleekscheet, spleetoog of dwerg het maakt niets uit.
Illusion    posted on 23-07-2006 20:59
Goede post,

en ik denk dat we nog met heel veel over dit onderwerp niet zijn uitgepraat, omdat iedereen een andere mening erover heeft.

maar met ceesietopc ben ik het helemaal eens

Prozei    posted on 23-07-2006 21:25
ik zelf denk dat de agressiviteit meer in een groep zit.
dat mensen in die groep zich een beetje willen bewijzen dmv aggresief gedrag
maar er zitten meer goede groepen tussen als slechte maar dat iets wat de pers en de mensen niet zien. net als er gezegt wordt dat gabbers pillen slikkers zijn en
lonsdale rascistisch. de mensen die zo denken sporen niet.

bijna bij elke muziekcultuur heb je bepaalde kledingstylen die gedragen worden en drugs die gebruikt worden. in alle muziekculturen zullen ook altijd mensen zitten die zich niet kunnen gedragen,in de een wat meer als de ander.
maar om dan gelijk iedereen over 1 kant te scheren
Yorick    posted on 23-07-2006 22:09
Poster: djprozei
ik zelf denk dat de agressiviteit meer in een groep zit.
dat mensen in die groep zich een beetje willen bewijzen dmv aggresief gedrag
maar er zitten meer goede groepen tussen als slechte maar dat iets wat de pers en de mensen niet zien. net als er gezegt wordt dat gabbers pillen slikkers zijn en
lonsdale rascistisch. de mensen die zo denken sporen niet.

bijna bij elke muziekcultuur heb je bepaalde kledingstylen die gedragen worden en drugs die gebruikt worden. in alle muziekculturen zullen ook altijd mensen zitten die zich niet kunnen gedragen,in de een wat meer als de ander.
maar om dan gelijk iedereen over 1 kant te scheren
 JHier ben ik het helemaal mee eensWinking my eye
Camino    posted on 24-07-2006 22:02
Heb niet veel tijd of zin om hier over te spreken, maar check ook de dj adolf en Lonsdale threads
kroket    posted on 25-07-2006 09:21
Poster: dj-t
hardcore en hardstyle is fantastise muziek, ja vind ik.
ik heb gek op de bass en de snelle beat.
je kut er lekker uit je dak van gaan.

hardcore is gabber muziek, dat klopt. lekker stampen enz.
maar het klopt dat er nummers zijn die een agressie op roept in mensen.
dat is terror in de meeste gevallen en dat vind ik weer minder

ja hebt verschillende soorte clubs zal ik het ff mrr noemen,
moh en rtc zal ik even zeggen want dat zijn toch 2 heel bekende.

rtc heeft meer rasictische muziek, ik weet het niet zeker maar kale vandale is toch van rtc? die heeft veel rasicme.
rtc heeft meer muziek waar je echt sloop nijgingen van krijgt.

en dat is het verschil tussen rtc en moh
ik vind dat moh echt meer uit je dak gaan muziek is, hakken, springen en hossen. ik vind niet dat dat sloop nijgingen geeft.

luister maar is naar de verschillend tempoos tussen hun 2, en die bass.

rtc is echt terror. er zitten dj's bij die echt kut zijn, net een vast lopende cd speler die muziek lijkt echt nergenst op. maar ik vind bijvoorbeeld een dj als neophyte echt geweldig.

de bass klinkt goed.

mijn mening is:

Hardcore is nie slecht, (geld ook voor hardstyle)
en terror is naar mijn mening klote muziek.

(nou weet ik niet of de zinne allemaal wel kloppen mrr het zal wel:P)

wat een lulkoek. in rtc zitten negers als mc`s.
en wat lul je allemaal over rtc als terror shit enzo. jij snapt er totaal NIKS van. rtc is gewoon een groepje mannen die muziek maakt. nisk bijzonders. en de style die ze maken is gewoon hardcore en niets anders. (geen terror).
dacht dat mensen hier wel beetje verstand van zaken hadden op zon muziek forum. helaas denken de meeste dus nog steeds dat hardcore rascistisch is.

hardcore is gewoon een hardere stijl muziek. zit niks verder achter ofzo. gewoon beuken. die sfeer is ook op een feest te merken. geen lulkoek, gewoon met z`n allen feesten. daarom is hardcore zo vet.
en het heeft niks met rascisme te maken (zoals we allemaal wel weten hoop ik?)
eeen beetje 'holland' roepen bijv is natuurlijk geen rascisme.
en sadisme heeft er ook weinig mee te maken natuurlijk. omdat het hard en snel is, word meteen daarmee de link gelegd?
User edit by kroket on 25-07-2006 @ 09:25:59 (21%)
Illusion    posted on 25-07-2006 16:01
zo als kroket het beschrijft denk ik ook, en zo wou ik het ook beschrijven
kroket    posted on 27-07-2006 13:35
thnx :P
moest het ff kwijt, want ik kan er niet tegen als zon snotjong alles weer gaat verpesten door het rasictisch te noemen, terwijl er niks van klopt

btw ook wel grappig (als ik de rest zon beetje lees) is dat toch nog het grootse deel van de mensen hier denken dat gabbers echt rascisten zijn.
in de gabebrcultuur noemen we dat wazi`s (wannabe nazis). en meestal zijn dat gastjes van 16 ofzo ergens uit een vaag dorp die denken dat ze heel wat zijn en nog nooit op een (groot) hardcore feest zijn geweest.
maarja. na 10 jaar is dat nog niet duidelijk
User edit by kroket on 27-07-2006 @ 13:44:08 (100%)
Jori    posted on 23-04-2007 19:12
Ik vind Hardstyle geweldig en Hardcore gaat ook wel, maar Trance en Dance ook. Ik hou opzich van BIJNA alle DJ-muziek. Er zijn idd racistische en sadistische nummers, maar daar hou ik ook niet van. Mijn vriend houdt ook van Hard muziek en wij 2 zijn zeker geen probleem kinderen, we zijn allebei slim (VWO) en doen niet aan vandalisme. Je hebt eigenlijk 3 Hard groepen:
- mensen zoals ik en mijn vriend
- probleem kinderen
- Extreem erge mensen (drugs, verkrachting, racisme etc.)
Dus je kan een globaal idee hebben, maar dat wil niet zeggen dat iedereen zo is en er zijn heel veel mensen zoals mij en mijn vriend.
Devotion    posted on 23-04-2007 19:26
Poster: Jori
we zijn allebei slim (VWO)

Off-topic: Hier vraag je om... Voor een VWO-student maak je nog erg lelijke taalfouten; zes stuks om precies te zijn. Waar gaat dat heen met het onderwijs in Nederland...
tairip    posted on 23-04-2007 19:37
Poster: Devotion

Off-topic: Hier vraag je om... Voor een VWO-student maak je nog erg lelijke taalfouten; zes stuks om precies te zijn. Waar gaat dat heen met het onderwijs in Nederland...

Niet geheel 6 om ook maar even off topic te reageren. Ik tel er nog een aantal meer. Winking my eye Voornamelijk hoofdletters en een aantal vergeten letters.
Trouwen wie zegt dat iemand op VWO slim is? Hij heeft inderdaad misschien een redelijk denk niveau maar dat zegt nog niets over de rest van zijn ontwikkelingen. Als iemand compleet contact gestoord is maar wel VWO heeft geef mij dan maar een LBO'er die wel contactvaardig is!
Jori    posted on 23-04-2007 20:47
Poster: Devotion

In een forum let ik niet op mijn spelling en er zijn mensen die nog veel meer fouten maken. Bijna alle fouten waren omdat ik niet zo goed typ(en dat leer je niet op een school), zoals: kindren, iedee dugs. En ik zit ook pas in mijn eerste leerjaar. Ontopic: Ik hou eigenlijk meer van Trance.
Twello    posted on 23-04-2007 20:50
ik zat in mijn 1e leerjaar ook op atheneum nu zit ik op havo en een paar andere klasgenoten van me zitten nu op vmbo dus dat vwo zegt nog niks
Jori    posted on 23-04-2007 20:52
Poster: Twello
ik zat in mijn 1e leerjaar ook op atheneum nu zit ik op havo en een paar andere klasgenoten van me zitten nu op vmbo dus dat vwo zegt nog niks
  Het gaat ook niet om je niveau, maar of je ijverig bent of gewoon lager ging omdat je geen zin had om te leren. Het was mischien ook stom van mij om dat erbij te noemen, ik had er beter bij kunnen zetten dat ik ijverig was(al zeg ik het zelf). En nu ook niet denken dat ik een eigendunk ben. Maar uhm... ff ontopic?
tairip    posted on 23-04-2007 20:58
Poster: DNR
je hoeft die neo's nog niet gelijk gabbers te noemen. ten eerste een echte gabber draagt geen kisten maar gympen, ten 2e gabbers zijn geen rasischten en als ze dat wel zijn kun je het geen gabbers noemen. het woord 'gabber' komt nota bene van het Hebreeuwse woord 'gavér', dat 'vriend' betekent.

Gabber heeft vandaag de dag ook niets meer met kleding te maken! Gabber is een gevoel voor een bepaalde muzieksoort. Zo heeft ieder zijn ding.
A-flex    posted on 23-04-2007 21:26
Ik luister soms ook naar hardcore. en dat doe ik om me eens te laten gaan als ik vb een rotdag had of om eens uit de bol te gaan.
en ik ik word er mischien wel een betje agressief van ma daaronm gaa'k geen criminele dingen doen hoor.
tairip    posted on 23-04-2007 22:05
Ik draai zelf Hardstyle voor mij is het juist helemaal geen agressie maar juist ontspanning. Draaien werkt ontspannend en uitgaan ook.
ccc    posted on 24-04-2007 00:52
Wat een leuk topic, ik kon hem namelijk nog niet. :D

Morgen ff doorlezen, maar de titel al: sadistisch hahaha?

Erg vervelend dat mensen denken dat hardcore rascitisch is. Ik heb  talloze hardcore en hardstyle nummers maar ik snap niet  wat daar rascitsch aan is.
waarom maakt iemand anders in godsnaam speedcore? 350bpm in een liedje pompen heeft toch compleet geen nut

Omdat dat relaxt is¿ En je daar een ongeloofelijke kick van krijgt? YEAH

Ow en ik ben geen gabber ofzo. En geen rare kledings merken om 'erbij' te horen.

djwillem    posted on 23-12-2007 21:15
Hardcore is een muziekstyle die sneller dan hardstyle gaat en iets harder!

voor de rest is er geen verschil.

veel gabbers zijn kaal omdat gabbers vroeger ook kaal zijn en het heefd dus niets met nazi`s of wat te maken (nazi`s waren vroeger niet kaal, die mochten geen eens kaal zijn)

en JA er zijn racistische nummers maar kijk dan naar de dj: KALE VANDALEN, nee die moet je niet sireus noemen, dat zijn gewoon een stel nerds die achter hun pc muziek aan het veranderen is, want veel nummers zijn van neophyte maar dan hebben ze er 1 of andere tekst doorheengesodemoeterd. neophyte is niet racistisch zoals ik ook vaak hoor.... en RTC ook niet, die lui zijn zelf zwart dus dat zou dan wel heel scheef zijn.

mensen hebben gewoon een te groot vooroordeel over deze muziekstyle, ik hield er eerst ook neit van maar veel nummers zijn gesampled uit rap nummers en je hoort bij merendeel van de nummers ook een rap erdoor heen , om het zo te zeggen. vooral de opbouw bij deze nummers is geweldig, je voeld gewoon dat de energy zich ophoopt en later helemaal rijkomt als het nummer op zen top is...

maara, weet niet of ik het goed heb verwoord, maar hardcore is dus net als alle andere muziekstylen.. het begint zelf razend populair te wordenWinking my eye

137 Users online: 9 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 13.531
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.401.905