Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch (2/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 18-07-2006 18:39
Nou kwamen "gethigh" en ik in een discussie over hardcore. gethigh beweert dat hardcore racistisch & sadistisch is. Tevens vindt hij dat mensen die deze muziek leuk vinden alleen maar probleem kinderen zijn, en geweldadige mensen.:p:D

gethigh:
als ik hardcore hoor wordt ik echt knettergek, van die muziek wordt je crimineel
gabbers is nu ook niet echt de meest positief ingestelde bevolkingsgroep, alles wat die kerels uitkramen is puur negatief, sadistisch en racistisch
hardcore is gabber muziek, hoe je het ook wil keren

tis gemaakt voor en door gabbers, tis nie omdat die tijd nu wa voorbij aant gaan is dat die muziek ineens een compleet andere stijl wordt, hij is mss wat zachter en minder agressief geworden tegenover vroeger, maar er gaan nog altijd producers zijn die hem net als 10 jaar geleden gaan maken

als ik naar thunderdome of rtc ofzo luister, daar wordt ik niet echt bepaald gek van, daar wordt ik echt LETTERLIJK gek van, mocht ik naar een fuif gaan waar ik 15 euro inkom heb betaald en ineens beginnen ze daar hardcore te draaien, dan ben ik weg

btw, rotterdan TERROR corps, Thunderdome, en al die andere namen klinken niet echt zo positief

ik zeg nu ook niet dat iedereen die naar hardcore luisterd een gabber is en supernegatief is, maar daaruit is het toch opgegroeid
die stylen zijn of waren ook onder het motto, zo extreem en zo hard mogelijk
waarom maakt iemand anders in godsnaam speedcore? 350bpm in een liedje pompen heeft toch compleet geen nut

ik ken trouwens ook wel wat gabbers, probeer die mensen altijd zoveel mogelijk te ontwijken dan wel, maar ofwel zijn het wannabe's ofwel van die extreme probleemkinderen die alles kapot moeten hebben, 2 die ik goed ken, zijn allebei van huis weggelopen al, positive thinking

Het leek mij nu wel leuk om deze discussie te delen met jullie:p, hoe denken jullie hieroverConfused

@ gethigh: sorry maar hier moest ik ff een nieuw topic over maken:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 18-07-2006 @ 18:39:58 (1%)

What do you think about Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch ??

Vote :   
Engage    posted on 19-07-2006 19:55

dat slaat nergens op: waarom maakten de negers Jazz? daar zit helemaal geen maat laat staan vast tempo in.. en dat muziekgenre word ook gerespecteerd..

Rotterdam Terror Corps is niet Rasictissh dat zou ook een beetje zot zijn want hun MC is een neger Winking my eye

mensen proberen nog enigzins gevoel in een nummer te creeeren en doen daar erg hun best voor! dit word waarschijnlijk gerespecteerd. en natuurlijk kun je de geluiden die in jazz voorkomen ook mooi vinden of lekker in de oren klinken.

dit kun je niet zeggen van speedcore, want kom op... na je snapt het zelf ook wel.

Verder ben ik van mening dat het 1 groot sneeuwbal effect een groot deel van de hardcorescene op zich te nemen heeft.  Observe;

kleine pubertjes die hun weg in het leven nog moeten vinden. komen na basisschool in contact met ''de grote wereld'' ze hebben nog geen mening en staan open voor veel dingen (Globaal). ze leren langzamerhand mensen kennen die bepaalde muziek leuk vinden, zo zijn er meerdere mensen die hardcore luisteren omdat , de wat oudere mensen dit al hebben ''ontdekt''  en laten het dus ook horen. de pubertjes denken he geinig. en gaan dit downloaden, de meeste nummers die worden gedownload zijn commercieel zoals nummers als, white power en dat soort shit.

men luisterd het steeds meer en denken he ik wil wel naar zo'een feest toe! en gaan daar samen met hun vriendtjes heen.

ze komen in contact met een vreemde wereld met mensen die heel raar uit hun ogen kijken, lopen te freaken e.d. vinden dit interessant en komen zo in contact met drugs. dit gaat verder totdat de eerste een pil neemt oid. en zn vriendtjes willen niet achterblijven dus doen mee...

vanwege de commerciele nummers en drugs vormd zich een wat ''donker'' karakter, en gaan zich zo gedragen. waaruit dus herrieschopperij, vechtpartijen e.d. voortvloeit.  Ook een slecht presterende student kan  drugs de orzaak van zijn!

nu is lonsdale iets heel gewoons maar een idioot verzint er wat moois op en gaat ermee aan de haal, HYPEN die handel. mensen die daar het meest vatbaar voor zijn, zijn die uit de hardcorescene. want zoals eerder gezegd komen racistische uitingen alleen maar voor in hardcore. dus word het al krankzinniger door deze woorden(combinatie) op straat te roepen enzo.

verhaal is gedeeltelijk gebaseerd op werkelijkheid (meegemaakt met wat maten van me)

ik ben echter zeker geen hardcorefan, Hardstyle is mijn muziek, van het begin af aan al!
Lukaz    posted on 19-07-2006 19:58
Wat moet ik me voorstellen met: kleine pubertjes die hun weg in het leven nog moeten vinden?
Engage    posted on 19-07-2006 20:04
 jongens en meisjes die naar het eerste van de middelbare school gaan

Lukaz    posted on 19-07-2006 20:23
spreek voor jezelf want ik weet niet hoe het er bij jullie aan toe gaat hoor maar hier is dat juist  niet zo: mijn zusje gaat nu naar de 2e maar toen zij naar het voorgezet onderwijs ging werd ze helemaal geen gabber (het vrouwelijke negetatiefe uitdrukking zal ik niet gebruiken) maar zij luisterde en luisterd nog steeds Reggaeton , lijkt niet echt op Hardcore ehWinking my eye
tairip    posted on 19-07-2006 20:27
@ DNR

Die post sloeg erop dat je toch ook nie alles geloofd wat een MC of iemand in een nummer zegt?

Hoe kan je nou zeggen dat een bepaalde beat, of melody discriminerend is? Das echt een van de zotste dingen die ik ooit gehoord heb!

Als er wel uitdrukkingen worden gedaan zoals in bepaalde nummers zijn het gewoon jongens met een identiteits probleem denk ik. Reconsitrante mensen zijn 't!

Mijn mening: Je mag/kan iemand niet beoordelen op zijn muziek soort/ kleding enz.!

P.S. Muziek is een universele taal voor iedereen!

ciderke    posted on 19-07-2006 22:51
Het valt mij op, dat ik alleen gabbers "ken" (= kennen van zien) die elke week gaan vechten.
Ik was ooit eens op een verjaardagsfeestje, er waren 2 gewone mensen en de rest waren gabbers. één kreeg er een telefoontje van een vriend, hij zei dat er een zwarte in z'n stamcafé zat.
Toch raar dat enkel de gabbers er direct naartoe gingen om "op z'n bek te slaan". de 2 normale mensen en ik bleven zitten. Toeval? Ikdenk het niet ...
Reind    posted on 19-07-2006 23:04
Poster: Djillusion

wetenschappelijk onderzoek... jeah right, als de wetenschappers alle mensen onderzich gaan onderzoeken, dan zijn het allemaal mensen die lager opgeleid zijn. Die wetenschappers weten niks van hardcore:p Dat slaat eigenlijk nergens op

En toch denk ik dat er wel degelijk een kern van waarheid in zit.

En het hoeft ook absoluut geen geheim te zijn dat de meeste racistische uitspraken worden gedaan in die scene en dat in die hoek het drugs gebruik het hoogst is (al is dat laatste iets wat de jaren door de rest van de stromingen aardig word ingehaald Winking my eye )

Dat er een vooroordeel is heeft vaak een reden, dat een vooroordeel al jaar en dag in stand word gehouden betekent ook iets en daar hoeft echt niet iedere gabber onder te vallen, tuurlijk zijn er ook goede.... maar er zijn ook goede turken en marokanen en daar hoor je ook nooit iemand over als er weer eens wat gebeurd Winking my eye

Ik loop nu een kleine 10 jaar mee in de dance scene als dj en heb ondertussen alles al wel gedraaid maar als ik iets nooit van mijn lang zal zijn levensdagen meer zal doen is het hardcore draaien. Niet zozeer omdat ik de muziek verschrikkelijk vind maar eerder om de mentaliteit die er heerst op de feestjes. Ik kan namelijk net zo'n hekel hebben aan iemand die discrimineerd als aan iemand die die discriminatie tolereerd en er niets van zegt.

Als de hardcore scene van zijn slechte naam af wil komen zouden ze mischien een moeten beginnen met die sjonnies die witte veters in hun kisten dragen te weren van feestjes Winking my eye
gethigh    posted on 19-07-2006 23:22
zo denk ik er ook over, het heeft dan ook helemaal geen zin om proberen argumenten te geven om er rond heen te draaien om niet moeten toe te geven dat het zo is, want wat Reind zegt is 100% de waarheid
tairip    posted on 20-07-2006 00:49
Poster: ciderke
Het valt mij op, dat ik alleen gabbers "ken" (= kennen van zien) die elke week gaan vechten.
Ik was ooit eens op een verjaardagsfeestje, er waren 2 gewone mensen en de rest waren gabbers. één kreeg er een telefoontje van een vriend, hij zei dat er een zwarte in z'n stamcafé zat.
Toch raar dat enkel de gabbers er direct naartoe gingen om "op z'n bek te slaan". de 2 normale mensen en ik bleven zitten. Toeval? Ikdenk het niet ...

Ben ik blij dat ik in NL woon! Winking my eye
Reind    posted on 20-07-2006 08:41
Poster: tairip

Ben ik blij dat ik in NL woon! Winking my eye

Gieterveen noem je nederland? Daar moeten ze de neger nog ontdekken man Winking my eye

Of het moet in de 8 jaar die ik er inmiddels niet meer ben geweest zo gegroeid zijn dat er meer is dan een buurtsuper, kerk en stam café. En Kim euhmmmm achternaam (Koehoorn geloof ik, woonde tegenover het schooltje aan de andere kant van het grasveld) ben ik ff kwijt zal ook al wel niet meer de lekkerste chick van het dorp zijn en inmiddels aan het uitdijen zijn. Winking my eye

(nu vraag je je af hoe weet die idioot dat allemaal? Nou mijn moeders heeft daar ooit eens gewoont Winking my eye )
BillyArd    posted on 20-07-2006 08:54
Quote reind:Gieterveen noem je nederland? Daar moeten ze de neger nog ontdekken man
 BillY :hahahahahahahah Dikke mega lol, veeg mij maar op , lig onder m,n bureau!

2 illusion:het onderzoek wat toen gedaan is was wel degelijk wetenschappelijk, het was een onderdeel van een research project waarop een groep studenten is afgestudeerd. Misschien als je heel goed googled dat je er nog wat over terug kan vinden , al is het wel lang geleden !
User edit by BillyArd on 20-07-2006 @ 08:54:56 (1%)
tairip    posted on 20-07-2006 09:01
Poster: Reind

Gieterveen noem je nederland? Daar moeten ze de neger nog ontdekken man Winking my eye

Of het moet in de 8 jaar die ik er inmiddels niet meer ben geweest zo gegroeid zijn dat er meer is dan een buurtsuper, kerk en stam café. En Kim euhmmmm achternaam (Koehoorn geloof ik, woonde tegenover het schooltje aan de andere kant van het grasveld) ben ik ff kwijt zal ook al wel niet meer de lekkerste chick van het dorp zijn en inmiddels aan het uitdijen zijn. Winking my eye

(nu vraag je je af hoe weet die idioot dat allemaal? Nou mijn moeders heeft daar ooit eens gewoont Winking my eye )

Kim woont al enkele jaren in Denemarken! Misschien heeft ze de negers opgezocht!
Maar je kan zeggen wat je wil, ik wil hier voor geen goud weg. Alles binnen handbereik!
Illusion    posted on 20-07-2006 16:08
Inderdaad. Ik ben blij met Gieterveen, gezellig en leuk om eens te draaien:p. Aardige mensen, en wat negers betreft.:p:p die hebben we volgens mij helemala niet in gieterveen:D
neutje    posted on 20-07-2006 16:43
volgens mij is het echt bullshit dat rtc racistische muziek zou maken, volgens mij zijn het gewoon van die racistische kneuzen die thuis met een microfoon door een hardcorenummer white power enz roepen.

en die dan op limewiren of een ander programma zetten onder de naam van rtc

dj-t    posted on 20-07-2006 18:44
neutje meschien, en dat ze het dan op het internet zetten als RTC. dat kan, maar kale vandale valt dat onder RTC zo ja dan hebben ze dj's die racistische muziek maken.Winking my eye

en ciderke

ik denk dat het wel toeval is, dat dat gewoon allemaal rasicten waren.
als je gabber bent, vind ik het niet meteen beteken dat je rasict bent.
ik ken gabbers en die gaan gewoon met zwarte om, dus niet alle gabbers zijn rasict, er zijn wel feesten waar het meschien verstandiger is, om als neger daar weg teblijven! tenzij je van dat vies eten in het ziekenhuis wil.:P
User edit by dj-t on 20-07-2006 @ 18:53:41 (100%)
neutje    posted on 20-07-2006 21:37
tjah ik weet niet of kale vandalen onder rtc valt. ik ga het ff onderzoeken
Lukaz    posted on 20-07-2006 23:36
check ook dit:

Site 1
Site 2
Reind    posted on 20-07-2006 23:54
Poster: Djillusion
Inderdaad. Ik ben blij met Gieterveen, gezellig en leuk om eens te draaien:p. Aardige mensen, en wat negers betreft.:p:p die hebben we volgens mij helemala niet in gieterveen:D

Haha nog 1 die er vandaan komt. Grappig..... de wereld blijkt ook hier maar weer kleiner dan dat veel mensen denken Winking my eye

Ik was trouwens in mijn lijstje met gelegenheden de speciaalzaak voor tuin benodigheden nog vergeten.... die zit er ook nog Winking my eye
Illusion    posted on 21-07-2006 00:02
oow wat is hardcore heerlijk trouwens @ neutje... over RTC, wie heeft dat nummer "kut marokanen" gemaakt dan. ahaaaah, dat was ook RTC, zoals ik hem heb gevonden. Maar ik vind hier niks verkeerd aan hoor.
DNR    posted on 21-07-2006 09:08
Poster: ciderke
Het valt mij op, dat ik alleen gabbers "ken" (= kennen van zien) die elke week gaan vechten.

dat noem je nazi's.
DNR    posted on 21-07-2006 09:38
k heb gehoord dat er ook allemaal valse nummers van neophyte zijn, deze zijn alleen maar in downloadprogamma's als bearshare, ares, limewire enz. te krijgen. dit maken gewoon andere luitjes thuis. het zijn vaak ook rasistische nummers. dus eigenlijk kun je zegen dat ze neophyte zwart maken. stelletje fucking naaiballen die luitjes die dat gaan doen!!! wtf. een beetje hun naam gebruiken en ze gewoon naar onderen halen.
Illusion    posted on 21-07-2006 12:53
volgens mij klopt dat wel... Neophyte maakt voor de rest ook gewoon goede nummers. @ DNR(post 1) Inderdaad.. maar dat zijn Neo Naties... Deze jongens zijn gewoon dom, oerdom, nog dommer dan het achtereind van een koe. Ze weten niet beter... de moeten eigenlijk de  . . . . .   hebben
User edit by Illusion on 21-07-2006 @ 12:54:06 (7%)
DNR    posted on 21-07-2006 12:55
k bedoel daarmee ook neo nazi's
ciderke    posted on 21-07-2006 13:08
Poster: DNR

dat noem je nazi's.

sorry voor de gabbers die niet zo zijn, maar ik beschouw gabbers als potentiële neo-nazi's in wording. Als je ze hoort praten over neo-nazi's ... ze kijken er echt naar op.
ik denk dat de grens tussen gabbers en nazi's veel kleiner is dan tussen de gemiddelde belg/nederlander en nazi's. En natuurlijk zal iedereen weer afkomen met "ik ken een gabber die goed overeen komt met zwarten". Het zou raar zijn mocht ELKE gabber racistisch zijn.
Ik gok zo'n 90% (in mijn regio). Ik denk dat dit in Nederland een pak lager ligt. Zwarten zijn er meer ingeburgerd. (In nederland zie je zelfs een zwarte omroeper op tv, in België ondenkbaar)
tairip    posted on 21-07-2006 13:12
Poster: Reind

Haha nog 1 die er vandaan komt. Grappig..... de wereld blijkt ook hier maar weer kleiner dan dat veel mensen denken Winking my eye

Ik was trouwens in mijn lijstje met gelegenheden de speciaalzaak voor tuin benodigheden nog vergeten.... die zit er ook nog Winking my eye

Haha zullen we maar eens even een topic los gooien over Gieterveen :DWinking my eye nee laten we dat maar niet doen!

Dit is oud en nieuw >> KLIK << Resultaat,  werk straffen varieerend van een 10 tot 140 uur! :S
User edit by tairip on 21-07-2006 @ 13:18:56 (29%)

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

78 Users online: 13 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 42.616
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.430.990

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy