Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Illusion    posted on 18-07-2006 18:39
Nou kwamen "gethigh" en ik in een discussie over hardcore. gethigh beweert dat hardcore racistisch & sadistisch is. Tevens vindt hij dat mensen die deze muziek leuk vinden alleen maar probleem kinderen zijn, en geweldadige mensen.:p:D

gethigh:
als ik hardcore hoor wordt ik echt knettergek, van die muziek wordt je crimineel
gabbers is nu ook niet echt de meest positief ingestelde bevolkingsgroep, alles wat die kerels uitkramen is puur negatief, sadistisch en racistisch
hardcore is gabber muziek, hoe je het ook wil keren

tis gemaakt voor en door gabbers, tis nie omdat die tijd nu wa voorbij aant gaan is dat die muziek ineens een compleet andere stijl wordt, hij is mss wat zachter en minder agressief geworden tegenover vroeger, maar er gaan nog altijd producers zijn die hem net als 10 jaar geleden gaan maken

als ik naar thunderdome of rtc ofzo luister, daar wordt ik niet echt bepaald gek van, daar wordt ik echt LETTERLIJK gek van, mocht ik naar een fuif gaan waar ik 15 euro inkom heb betaald en ineens beginnen ze daar hardcore te draaien, dan ben ik weg

btw, rotterdan TERROR corps, Thunderdome, en al die andere namen klinken niet echt zo positief

ik zeg nu ook niet dat iedereen die naar hardcore luisterd een gabber is en supernegatief is, maar daaruit is het toch opgegroeid
die stylen zijn of waren ook onder het motto, zo extreem en zo hard mogelijk
waarom maakt iemand anders in godsnaam speedcore? 350bpm in een liedje pompen heeft toch compleet geen nut

ik ken trouwens ook wel wat gabbers, probeer die mensen altijd zoveel mogelijk te ontwijken dan wel, maar ofwel zijn het wannabe's ofwel van die extreme probleemkinderen die alles kapot moeten hebben, 2 die ik goed ken, zijn allebei van huis weggelopen al, positive thinking

Het leek mij nu wel leuk om deze discussie te delen met jullie:p, hoe denken jullie hieroverConfused

@ gethigh: sorry maar hier moest ik ff een nieuw topic over maken:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 18-07-2006 @ 18:39:58 (1%)

What do you think about Hardcore, hardstyle. Racistisch & Sadistisch ??

Vote :   
gethigh    posted on 18-07-2006 18:59
ik zal maar afwachten wat hierover gezegt wordt zeker
User edit by gethigh on 18-07-2006 @ 18:59:49 (6%)
Verjicke    posted on 18-07-2006 19:37
Ben het wel met gethigh eens over dat Hardcore geen goeie muziek is maar daarvoor krijg je nog geen probleem kinderen en wordt je geen crimineel ieder zijn smaak hé
dj-t    posted on 18-07-2006 20:26
hardcore en hardstyle is fantastise muziek, ja vind ik.
ik heb gek op de bass en de snelle beat.
je kut er lekker uit je dak van gaan.

hardcore is gabber muziek, dat klopt. lekker stampen enz.
maar het klopt dat er nummers zijn die een agressie op roept in mensen.
dat is terror in de meeste gevallen en dat vind ik weer minder

ja hebt verschillende soorte clubs zal ik het ff mrr noemen,
moh en rtc zal ik even zeggen want dat zijn toch 2 heel bekende.

rtc heeft meer rasictische muziek, ik weet het niet zeker maar kale vandale is toch van rtc? die heeft veel rasicme.
rtc heeft meer muziek waar je echt sloop nijgingen van krijgt.

en dat is het verschil tussen rtc en moh
ik vind dat moh echt meer uit je dak gaan muziek is, hakken, springen en hossen. ik vind niet dat dat sloop nijgingen geeft.

luister maar is naar de verschillend tempoos tussen hun 2, en die bass.

rtc is echt terror. er zitten dj's bij die echt kut zijn, net een vast lopende cd speler die muziek lijkt echt nergenst op. maar ik vind bijvoorbeeld een dj als neophyte echt geweldig.

de bass klinkt goed.

mijn mening is:

Hardcore is nie slecht, (geld ook voor hardstyle)
en terror is naar mijn mening klote muziek.

(nou weet ik niet of de zinne allemaal wel kloppen mrr het zal wel:P)
User edit by dj-t on 18-07-2006 @ 20:27:32 (1%)
gethigh    posted on 18-07-2006 20:30
wat dj-t zegt komt overeen met alle objectieve praat uit mijn reactie, die subjectieve kant is natuurlijk onbetwistbaar en hoeft niet over gediscutieerd te worden
dj-t    posted on 18-07-2006 20:35
mee eens,
maar gethigh jij zegt dat je 2 gabbers kent die van huis zijn weggelopen?
ik vraag me af of het echt door de muziek komt, in het wereldje ''gabber''
is niets perfect.
drugs
agressie
problemen

maar ik vraag me af of vanwegen de muziek kinderen weg lopen? ik ken er ook die willen weglopen en Hardcore HATEN!
Klonic    posted on 18-07-2006 20:41
Sowieso niet iedereen. Ik geloof wel dat het percentage asociale/rasictische mensen in de gabber scene hoger ligt dan in de techno, house, minimal, electro scenes
djmamo    posted on 18-07-2006 20:46
ik ben wel van mening dat je wel bij elke muziek soort een bepaald type persoon kan plaatsen, en dan bedoel ik op uiterlijk gebasseerd maar ook enigzins op gedragen dat kun je voornamelijk in de hardere soorten muziek terug zien.

gabbers/hardcore: kaal hoofd veel hardcore holland en lonsdale, en over het algemeen is dit een tak van de dance muziek dat over het algemeen vaderlands lievend is en opstandig tegen de gevestigde orde.

en zo kun je bij elke muziek stroming wel aangeven hoe de globale luisteraar eruit ziet.

maar bedenk wel dat dit DE stereotypes zijn en dat er bij elke stroming ook uitzonderingen zijn.

ik werd afgelopen zaterdag gewijgerd bij de ASTA in Den Haag omdat er een "HARDSTYLE" avond was en de poortier dagt dat het niets voor mij en mijn vriendin was. en ik kan je vertellen dat ik er gewoon normaal uit zach een gaastra polo en een normale spijkerbroek en puma schoenen.

maar ik vind hardstyle wel gaaf om te luisteren, dus............

ik ben het niet met gethigh eens wat de muziek zorgt niet voor de probleem kinderen dat is de schuld van de ouders en niemand anders.

probleem kinderen komen niet door dat ze te veel tv kijken of andere dingen. probleem kinderen komen door dat de ouders te aardig voor hun kind willen zijn en het kind word verwend en is gewend dat het dan alles krijgt en mag, of dat de ouders er nooit zijn en dus niet de controle over hun kind hebben en dus niet weten wat ze doen of geen invloed hebben.

www.moonentertainment.nl
gethigh    posted on 18-07-2006 21:12
dat komt niet door de muziek, zo bedoelde ik het ook niet, maar door de mensen met wie ze in contact komen, die mensen hebben slechte invloed
djmamo    posted on 18-07-2006 21:33
Poster: gethigh
dat komt niet door de muziek, zo bedoelde ik het ook niet, maar door de mensen met wie ze in contact komen, die mensen hebben slechte invloed

nee hoor, ik heb ook vrienden die niet "zuiver" zijn maar wil dat dan zeggen dat ik dan ook meteen een crimineel ben? dagt het niet.

je bent altijd nog verantwoordelijk voor je eigen daden en je leert dingen als goed en fout door je opvoeding.

en als je geen opvoeding hebt gehad of een slechte dan gaat het mis.

en ja dat dat soort personen elkaar opzoekt is niet zo raar.

maar dat heeft niets met de muziek te maken
www.moonentertainment.nl
Mika    posted on 18-07-2006 21:45
Ik ben het totaal niet eens met DJIllusiion.
Ik ben zelf zo'n 10 jaar geleden begonnen met het opzoken van Hardcore feesten. In die tijd was ik een echte die-hard gabber, het was m'n levensstijl, ik was niet een van de vele meelopers die er in die tijd nog tussen liepen. Langzamerhand ben ik techno meer gaan waarderen, maar daar hebben we het niet over. Hoe ik er op kijk: Iedereen heeft een uitlaatklep nodig in het leven. De een vindt deze in een sport, de ander in de kroeg, de ander op een gabberfeest. Ik heb bij mezelf nooit enige vorm van agressie of whatsoever op voelen komen, ik vond het juist heerlijk alle dagelijkse frustraties (die iedereen wel eens heeft) van me af te stampen, lekker mee te schreeuwen. En de sfeer in die tijd was geweldig, ik heb nog nooit zo veel vrienden gemaakt in een periode als toen.. Iedereen was in voor een praatje, iedereen was je gabber, onderling was het juist heel erg relaxed allemaal. Zoals ik al zei ben ik de laatste 5 a 6 jaar steeds meer richting techno en inmiddels minimal/electro gegaan wat favo stijl betreft, je smaak verandert nou eenmaal naarmate je ouder wordt, dat is gewoon zo. Maar ik kijk toch met een warm gevoel terug naar die periode! (ondanks dat ik de muziek nu minder op prijs stel)
Illusion    posted on 18-07-2006 22:25
wat dj-t zegt komt overeen met alle objectieve praat uit mijn reactie,

dan hebben wij hier een zelfde mening:p ben ik het ook mee eens
gethigh    posted on 18-07-2006 23:34
Poster: djmamo

nee hoor, ik heb ook vrienden die niet "zuiver" zijn maar wil dat dan zeggen dat ik dan ook meteen een crimineel ben? dagt het niet.

je bent altijd nog verantwoordelijk voor je eigen daden en je leert dingen als goed en fout door je opvoeding.

en als je geen opvoeding hebt gehad of een slechte dan gaat het mis.

en ja dat dat soort personen elkaar opzoekt is niet zo raar.

maar dat heeft niets met de muziek te maken

als je natuurlijk alles als veralgemening gaat opnemen

als ik zeg dat het percentage criminelen bij de allochtonen hoger ligt wil dat toch ook niet zeggen dat alle allochtonen crimineel zijn

om maar een voorbeeld te geven dat goed past in de content, dus goei weer geen vooroordelen naar men kop he
dj-t    posted on 19-07-2006 07:37
hardcore is niet erg maar als er testen in komen met :
vol=vol
of dat alle zwarte op moeten rotten

dat is nou echt gewoon kloote muziek, zoon teksten zet je tog niet in een nummer
en dan zijn dit nog wat minder erge teksten
BillyArd    posted on 19-07-2006 10:17
Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan een jaar of wat geleden,

Toen bleek dat er in de hardcore scene overwegend(Lees Overwegend, dus niet allemaal)lager opgeleiden rondliepen, tevens waren het overwegend mensen uit de onderlaag van de maatschappij!

dus dan is het cirkeltje toch rond
Happy, laughing
User edit by BillyArd on 19-07-2006 @ 10:19:06 (15%)
dj_loser    posted on 19-07-2006 10:54
ik luister ook heelveel hardcore van rtc,moh,neophyte noem het maar op.
bijvoorbeeld het liedje je moet m**l houde 
daarmoet je gewoon nie op letten en los gaan 
DNR    posted on 19-07-2006 11:27
ik luister ****ing veel hardcore. ik ben het ook eens met dj_loser, de tekst vind ik zelf vaak wel kickn maar je moet het niet te serieus nemen,  het hoort gewoon bij de muziek.

tegen gabbers heb ik nix. maar in de buurt heb je wel van die bendes rondlopen, die luisteren ook hardcore, maar ze komen wel vaak in aanraking met de politie. dit komt volgensmij niet egt door de muziek. het is gewoon stoerdoen in de groep.

maar ik heb wel eens het verhaal van een kameraad van mij gehoord dat zijn neef had gezegt dat ie zo crimineel was doordat hij hardcore luisterde. maarja somigen nemen de texten te serieus.

ik zelf vind het gewoon geen probleem, k loop dan wel met airmax, legerbroek, hardcore vest en bomber rond en soms krijg je dan van die reacties dat je nazi bent, maarja dat heb je hier in de buurt.

over racistisch: vaak luisteren racisten hardcore, dit komt gewoon omdat hardcore vrijwel de enigste muziek is met van die discrimineerende teksten. als bijv een andere muziek stijl van deze texsten had zouden ze dat gaan luisteren. want met kanl hard de muziek aan met bijv een text als white power, kun je het uiten zonder het zelf te zegen. dus eigenlijk gaat het voor die lui gewoon om de text en soms niet om de muziek. al het nou gewoon een trance nummer was met zulke text zouden ze dit gaan luisteren.

maarja ik  heb nu wel genoeg getypt:P
tairip    posted on 19-07-2006 11:33
Als je naar een film kijkt geloof je toch ook niet in dwergen?
DNR    posted on 19-07-2006 11:37
en waar slaat die post op??!?
Illusion    posted on 19-07-2006 14:32
Poster: BillyArd
Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan een jaar of wat geleden,

Toen bleek dat er in de hardcore scene overwegend(Lees Overwegend, dus niet allemaal)lager opgeleiden rondliepen, tevens waren het overwegend mensen uit de onderlaag van de maatschappij!

dus dan is het cirkeltje toch rond
Happy, laughing

wetenschappelijk onderzoek... jeah right, als de wetenschappers alle mensen onderzich gaan onderzoeken, dan zijn het allemaal mensen die lager opgeleid zijn. Die wetenschappers weten niks van hardcore:p Dat slaat eigenlijk nergens op
Illusion    posted on 19-07-2006 14:36
@ Tairip: WTF :D

En net zoals DNR zegt, sommige mensen nemen de text te serieus. Ik denk gewoon dat er een groep rondloopt die van hardcore houdt, en lager opgeleid zijn en gewoon dat dat van die nep neo naties zijn.

Met hardcore moet je niet teveel op de text letten, en gewoon uit je dak gaan op de beat, dat doe ik dan tenminste. En ik draag ook geen legerbroekjes ofzo, ik draag normale kleren.

Maar we hebben ook nog de stijl Hardstyle. Wat is hier zo hard aan? en waarom beschouwen mensen deze stijl als slecht?? (sommige mensen)
User edit by Illusion on 19-07-2006 @ 14:39:13 (5%)
Twello    posted on 19-07-2006 14:54
ja daar ben ik het mee eens de topic gaat hier over hardcore en sommige mensen beginnen dan weer over hardstyle... dat is heel wat anders!
Lukaz    posted on 19-07-2006 17:34
Ik ben het zoals Djillusion post het helemaal niet met gethigh eens!!

Mijn eerste platen waren Hardstyle en Hardcore platen die ik ook uiteraard draaide en ben ik crimineel? nee,. Ik vind het ook schitterend om lekker te hakken op hardcore en ben ik crimineel? nee,. En wat is Gabber? iemand die Lonsdale en kisten draagt en nederlandse vlaggetjes op zn bomberjack naait? of een gezellige feestganger die zin heeft om er een potje op los te gaanHappy, laughing

die stylen zijn of waren ook onder het motto, zo extreem en zo hard mogelijk
waarom maakt iemand anders in godsnaam speedcore? 350bpm in een liedje pompen heeft toch compleet geen nut

dat slaat nergens op: waarom maakten de negers Jazz? daar zit helemaal geen maat laat staan vast tempo in.. en dat muziekgenre word ook gerespecteerd..

Poster: dj-t
rtc heeft meer rasictische muziek, ik weet het niet zeker maar kale vandale is toch van rtc? die heeft veel rasicme.
rtc heeft meer muziek waar je echt sloop nijgingen van krijgt.

Rotterdam Terror Corps is niet Rasictissh dat zou ook een beetje zot zijn want hun MC is een neger Winking my eye

maar door de mensen met wie ze in contact komen, die mensen hebben slechte invloed

Is dat zo? dat kan je ook zeggen bij reggea iedereen die daar naar luisterd smoked wiet.. is dat zo? nee,,
natuurlijk het zijn stereotypen die vast staan maar geloof niet alles wat de media zegt, daarom lees ik ook bijna nooit de krant want ik geloof lang niet alles.. ik geloof meer in de dingen die ik zie.. en dat komt heel goed uit met dit onderwerp want ik ken veel 'gabbers' en het zijn hele prettige mensen je moet ze gewoon niet tegen je hebben en dat is waar mensen de fout in gaan: de media zegt iets, het publiek gelooft dat en ja vind je het dan gek dat de 'gebbers' zich dan bedrijgt voelen? ik wel..

[Edit: Je bent het er mee eens of niet.. zo denk ik er over..

User edit by Lukaz on 19-07-2006 @ 17:34:42 (4%)
gethigh    posted on 19-07-2006 17:49
je moet ook niet proberen je eigen te bewijzen door een hoop zever te vertellen dat nergens op slaat, uw argumenten trekken op niks
Lukaz    posted on 19-07-2006 18:59
zoals?
dj-t    posted on 19-07-2006 19:22
Luka_Z, ja oke. niet alle nummers zijn racisties.
maar er zijn genoeg dj's van rtc die dat wel zijn....

165 Users online: 20 Guests (145 Unknown)
Pages generated today : 47.408
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.435.782