DJ Tiesto - Hes a Pirate (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : DJ Tiesto - He\'s A Pirate

-Geweldig Nummer
-Mwuah Gaat (tiesto kan beter)
-Slecht!

Voting is only possible for our Members
_Ivan_    posted on 25-06-2006 15:44
Zoals de titel al aangeeft wat vinden jullie van :
DJ Tiesto - He's a Pirate

K'hoor het wel
Feel&.Celebrate.Life!
User edit by _Ivan_ on 25-06-2006 @ 15:46:21 (2%)

What do you think about DJ Tiesto - Hes a Pirate ??

Vote :   
the-melody    posted on 05-07-2006 11:03
heb hem eindelijk gehoort en mijn mening is in 1 woord: WAARDELOOS. Waarom?: klinkt te druk, klinkt in mijn oren maar saai.
robbert    posted on 05-07-2006 11:14
Ik vind het helemaal niks..
Dan ben ik soieso al niet echt een fan van Tiesto, maar dit lijkt echt nergens op.
Veel te druk.. ik vind dat de producers maar weer terug moeten gaan naar de basis. De laatste tijd i dat drukke gedoe in de mode..
Twizz    posted on 05-07-2006 17:26
tiesto lijkt in dit nummer net een klein (in dit geval een ***)kind.
beetje met het volume zitten spelen wat absoluut niet klinkt. en dan dat simpele piratendeuntje. dan denk ik: kom op zeg, een baby kan nog wel beter.

en misschien klinkt het een beetje stom, maar ik denk dat de mensen die geweldig hebben gevoted het nummer niet hebben gehoord en gewoon denken dat zal wel weer zo'n geweldig nummer van Tiësto zijn.

Ik denk dat tiesto geld ziet in cd's verkopen aan kinderen van 8 jaarWinking my eye
User edit by Twizz on 05-07-2006 @ 17:30:38 (100%)
RenéKuppens    posted on 05-07-2006 18:50
Ik ben het nou niet echt eens met de meeste van jullie

okej het is een beetje druk maar het nummer is wel machtig....

als hij na de breek de beat er in gooit ga je toch helemaal flippen
dat klinkt gewoon vet

Nou dat vind ik dus....
Nyana    posted on 05-07-2006 19:08
Zowiso een ander niet respecteren omdat hij of zij deze plaat wel goed vind, getuigt al genoeg over de persoon zelf.

Plaat is goed, niet uitmuntend, zal waarschijnlijk over 3 maanden niet meer van belang zijn, maar op dit moment schopt deze plaat flinke kont. Er zijn 3 versies van, die op Slam!FM is bocht, maar de andere versies zijn oke. Vinyl versie lijkt een beetje verkeerd gemasterd te zijn, CD versie klinkt veel beter imo.
Collin    posted on 28-07-2006 15:30

Nou volgens mij ben ik 1 van de enige die het wel een redeluijk goed nummer vind

wel iets te druk maar klinkt verder wel goed , maar ik zeg niet dat het z'n beste

plaat is , maar het lijkt me toch een eer om voor die film een plaat te maken !
DNR    posted on 28-07-2006 15:31
ik vind het ook geen slecht nummer hoor
Twello    posted on 28-07-2006 15:46
ik vind het wel een goed nummer

maar toch ik vind dat tiesto zowiezo slecht bezig is de laatste tijd...
User edit by Twello on 28-07-2006 @ 15:47:02 (100%)
Marz-L    posted on 28-07-2006 16:05
Ik vind dat de radio edit niet juist het niveau van de plaat weergeeft; mega rommelig en druk, veel te veel geluiden en effectjes, alles op elkaar gedrukt.

De 12" versie vind ik goed, maar gebruik hem niet vaak op een avond, plaat heeft toch een "vaag" imago om  1 of andere reden.
skyline643    posted on 28-07-2006 17:23
Poster: Lassy
Echt drie keer ruk!

Tiësto (of iig de mensen achter Tiësto) heeft dit echt ff snel in elkaar geflanst om ff makkelijk te scoren. Het is dat de naam Tiësto er bij staat, anders had er geen haan naar gekraaid. Net als al z'n andere tracks van de afgelopen jaren. Behalve Allure - The Love We Lost springt er kwa productie uit. Dit is echter niet uitgebracht onder de naam Tiësto en was dus ook geen hit.

Maar zoals velen beweren, heeft Tiësto weinig te doen gehad met het produceren van "zijn" muziek, daar schijnt hij z'n mannetjes voor te hebben.

Beste Tiësto-producten blijven Suburban Train en de remix van Silence.

Ik ben van jouw mening. Toen Tiësto het zelf nog deed, was het veel beter, maar die tijd is weg. Hij laat het doen en het trekt op nix meer.
sjefkuh    posted on 28-07-2006 21:01
het lijkt me eerlijk gezegt niet dan tiesto zijn muziek laat maken door iemand anders. ik ben het er wel zeker mee eens dat tiesto véél betere muziek heeft gemaakt.

RenéKuppens    posted on 29-07-2006 10:57
HALLO DIT IS EEN TIESTO REMIX GEEN PRODUCTIE daar zit een wereld van verschil in bij die gast:D
skyline643    posted on 29-07-2006 11:00
Een remix is zoals een productie, dat is ook vanaf nul beginnen! Vraag maar rond en je zult zien!
the-melody    posted on 29-07-2006 11:01
Poster: skyline643
Een remix is zoals een productie, dat is ook vanaf nul beginnen! Vraag maar rond en je zult zien!
 AHUM! Bij een remix heb je de volledige track voor je snufferd en begin je te knippen en te plakken en bij te verzinnen(zo doe ik het). En is het niet goed, hoppa prullenmand in. Neen zoals vele al zeiden de ochestral is beter.
RenéKuppens    posted on 29-07-2006 12:20
  als dat zo zou zijn waarom zou er dan nog geremixt worden dan kun je net zo goed alles zelf maken verdient ook nog eens meer:S
RenéKuppens    posted on 29-07-2006 12:23

Ik ben van jouw mening. Toen Tiësto het zelf nog deed, was het veel beter, maar die tijd is weg. Hij laat het doen en het trekt op nix meer.

DIT SLAAT WERKELIJK NERGENS OP WAAROM ZOU EEN VAN DE BESTE DJ`S VAN DE WERELD ZIJN REMIXEN NIET MEER ZELF MAKEN DENK EVEN NA JA NET OF TOEN TIESTO NOG TIESTO WAS DAT HET TOEN BETER WAS IK VIND DIT DE BESTE MIX DIE TIESTO OOIT GEMAAKT HEEFT DAAR KAN NIKS TEGEN OP....

DAT JULLIE VINDEN DAT HET MINDER IS DAT ZIJN EIGEN PRODUCTIES OKEJ DAT IS EEN MENIG;
 MAAR GEMAAKT DOOR IEMAND ANDERS GAAT ECHT NERGENS MEER OVER KOM OP!!!!!
Lassy    posted on 29-07-2006 13:16
Poster: Dj-RK

DIT SLAAT WERKELIJK NERGENS OP WAAROM ZOU EEN VAN DE BESTE DJ`S VAN DE WERELD ZIJN REMIXEN NIET MEER ZELF MAKEN DENK EVEN NA JA NET OF TOEN TIESTO NOG TIESTO WAS DAT HET TOEN BETER WAS IK VIND DIT DE BESTE MIX DIE TIESTO OOIT GEMAAKT HEEFT DAAR KAN NIKS TEGEN OP....

DAT JULLIE VINDEN DAT HET MINDER IS DAT ZIJN EIGEN PRODUCTIES OKEJ DAT IS EEN MENIG;
 MAAR GEMAAKT DOOR IEMAND ANDERS GAAT ECHT NERGENS MEER OVER KOM OP!!!!!

Het is een publiek geheim dat Tijs Verwest in ieder geval van 2001 tot 2004 sound-engineers in dienst heeft gehad om zijn ideeën te kunnen realiseren en het als een Tiësto-product kon uitbrengen. Voor die tijd klonken zijn tracks ook heel anders, maar waarschijnlijk had hij toen ook al hulp van iemand anders.

Ook de remixen zijn niet puur van zijn hand, wat mij zeker in het geval van Silence (topplaat!) teleurstelde. Tiësto is meer een verzameling van mensen die een nummer tot stand brengt, waarbij Tijs Verwest zelf weinig technisch aan heeft toegevoegd. Zelf kan hij namelijk amper hardware bedienen, dat heeft hij zelfs al toegegeven in diverse interviews.

Sinds 2004 zijn er ook weinig producties onder de naam Tiësto uitgekomen. Z’n laatste plaat “He’s a Pirate” is van een hele andere kwaliteit dan z’n eerdere producties. Misschien heeft hij dit wel helemaal zelf gemaakt, maar zelfs daar heb ik m’n twijfels over.

In de dance scene is het misschien not-done, maar in de pop-scene gebeurd dit al sinds het begin (Quincy Jones produceerde voor Michael Jackson bijvoorbeeld). Daar doet men niet moeilijk over, waarom bij dance dan wel? Tiësto is in de eerste plaats een DJ. Om meer naamsbekendheid te krijgen moet je wel platen maken. Als je dat zelf niet goed kan, roep je de hulp in van ervaren producers, niets meer en niets minder.
W.i.M    posted on 29-07-2006 13:43
Ik heb net eventjes naar de radio-edit en nog een edit van de 'he's a pirate' track maar ik vind het nummer levensloos, totaal niet tiesto wat ik van hem zou verwachten.

Ik heb z'n producties altijd goed gevonden maar misschien moet hij maar niet meer gaan remixen, want hij krijgt bij mij nu wel een -1 achter z'n naam.

tiesto is bekend geworden door z'n producties (of hij die nu zelf heeft gemaakt of niet), en is daarna gaan draaien.. niet andersom.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 29-07-2006 13:44 (12%)
Winston    posted on 29-07-2006 15:24
DJ Tijs draaide eerst in de Spock, Breda.

Toen mix compilaties onder de naam DJ Tiesto.

Daarna samenwerkingen met Ferry Corsten, en weet ik wie al meer.

Rond deze tijd het succes bij Innercity

Dan de remix van Silence.

Dan ook de eigen producties.

Dan nummer 1.

Dan bergafwaarts.

Dan in concert.

Tuurlijk verandert de sound door de jaren. En hij heeft tenminste 1 sound engineer in dienst. Maar dat moet, wil je producen.

Tic Toc
User edit by Winston on 29-07-2006 @ 15:25:36 (11%)
Lassy    posted on 29-07-2006 15:46
Poster: W.i.M
tiesto is bekend geworden door z'n producties (of hij die nu zelf heeft gemaakt of niet), en is daarna gaan draaien.. niet andersom.

Hoe kom je daar nou bij? Noem mij dan 's een bekende track uit de tijd voor dat hij ging draaien? Dat zou dan ergens begin jaren negentig moeten zijn...

Zijn eerste op plaat uitgebrachte producties stammen uit midden jaren negentig en waren voornamelijk hardcore tracks (Da Joker & Tom Ace). Met draaien was hij toen al een geruime tijd bezig (va 1988 in Spock, Breda). Later ging hij zich meer richten op (hard)trance (Passenger, Allure, Stray Dog). Hij ontwikkelde zich echter meer en meer op DJ-gebied (Forbidden Paradise, Lost Treasures en de eerste Magik Mix-CD's)

"The Tube" uit 1996 is zijn allereerste productie onder de naam Tiësto, maar dit was nog niet z'n doorbraak als producer. In 1999 had hij een optreden op Innercity; vanaf dat moment stond hij als DJ in 1 keer op de kaart.

Daarna kwamen de producties op gang (Sparkles, Endless Wave, Theme From Norefjell, etc) en pas in 2001 had hij een echte hit met Flight 643.
User edit by Lassy on 29-07-2006 @ 15:50:24 (5%)
Ren    posted on 30-07-2006 19:10
Poster: Lassy

Het is een publiek geheim dat Tijs Verwest in ieder geval van 2001 tot 2004 sound-engineers in dienst heeft gehad om zijn ideeën te kunnen realiseren en het als een Tiësto-product kon uitbrengen. Voor die tijd klonken zijn tracks ook heel anders, maar waarschijnlijk had hij toen ook al hulp van iemand anders.

Ook de remixen zijn niet puur van zijn hand, wat mij zeker in het geval van Silence (topplaat!) teleurstelde. Tiësto is meer een verzameling van mensen die een nummer tot stand brengt, waarbij Tijs Verwest zelf weinig technisch aan heeft toegevoegd. Zelf kan hij namelijk amper hardware bedienen, dat heeft hij zelfs al toegegeven in diverse interviews.

Sinds 2004 zijn er ook weinig producties onder de naam Tiësto uitgekomen. Z’n laatste plaat “He’s a Pirate” is van een hele andere kwaliteit dan z’n eerdere producties. Misschien heeft hij dit wel helemaal zelf gemaakt, maar zelfs daar heb ik m’n twijfels over.

In de dance scene is het misschien not-done, maar in de pop-scene gebeurd dit al sinds het begin (Quincy Jones produceerde voor Michael Jackson bijvoorbeeld). Daar doet men niet moeilijk over, waarom bij dance dan wel? Tiësto is in de eerste plaats een DJ. Om meer naamsbekendheid te krijgen moet je wel platen maken. Als je dat zelf niet goed kan, roep je de hulp in van ervaren producers, niets meer en niets minder.

IK denk vind dat DJ RK gelijk heeft als hij zon goede dj is waarom zou hij dan mensen laten helpen okej er zijn er altijd maar toch zal hij het meeste make"n:D
Jorrit    posted on 30-07-2006 19:45
IK denk vind dat DJ RK gelijk heeft als hij zon goede dj is waarom zou hij dan mensen laten helpen okej er zijn er altijd maar toch zal hij het meeste make"n

Ik wil me niet in de discussie mengen of het waar is, maar deze opmerking klopt niet. Dat het gerucht gaat dat hij mensen heeft die werk voor hem doen (producertechnisch) duid er juist op dat hij niet zo goed is als mensen denken.
Lassy    posted on 31-07-2006 10:28
Poster: Jorrit

Ik wil me niet in de discussie mengen of het waar is, maar deze opmerking klopt niet. Dat het gerucht gaat dat hij mensen heeft die werk voor hem doen (producertechnisch) duid er juist op dat hij niet zo goed is als mensen denken.

Idd, een goede DJ zijn wil niet meteen zeggen dat je een goede producer bent, das een wereld van verschil!
skyline643    posted on 31-07-2006 10:59
Poster: the-melody
AHUM! Bij een remix heb je de volledige track voor je snufferd en begin je te knippen en te plakken en bij te verzinnen(zo doe ik het). En is het niet goed, hoppa prullenmand in. Neen zoals vele al zeiden de ochestral is beter.

Bij een remix haal je er de bruikbare samples uit (die jij wil gebruiken) en voeg je zelf nog dingen bij. Je gaat me niet vertellen dat je het stukje waar de qlimax is gaat knippen en daar nog allerhande dingen bijvoegt, dan wordt het veel te druk. Maar oude platen remixen gebeurt natuurlijk wel op die wijze (zie bv. Eric Prydz - Call On Me). En noem me de volgende keer niet meer snufferd, een beetje respect graag voor andere leden!
the-melody    posted on 31-07-2006 11:01
Euh snufferd betekent gezicht, en wat jij nu heel uitgebreidt vertelt, had ik ook al gezegt in mijn woorden.

255 Users online: 42 Guests (213 Unknown)
Pages generated today : 54.950
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.706.962