Poster: Sound-Division
Ik hoop stiekem nog dat de hardstyle weer zoals oud wordt. weer een beetje variatie en reversed bass.
Niet dat ik de hardstyle van nu niet leuk vind, maar het wordt na een uurtje allemaal wel heel hetzelfde.
Poster: Snoey
Hardwell probeert de Sander van Doorn kant op te gaan, alleen gaat het hem niet lukken. Ik vind ze laatste releases ook helemaal niks. Het werkt niet op de dansvloer en ik vind het persoonlijk niet ver. Bij Sander van Doorn, wilt het niet altijd werken op de dansvloer, maar zijn producties zijn wel erg tof. En natuurlijk niet te vergeten Marco V, die die muziek ook al jaren draait. En daarbij mag Hardwell van mij wel eens een andere kickdrum gebruiken, tegenwoordig zit overal diezelfde kick in zijn tracks.
Ik noem die muziek ook geen minimal, maar eerder tech of techtrance. Hardwell is ook in populariteit behoorlijk gezakt en ingehaald door andere Dj's. 2 jaar geleden was Hardwell nog super populair en afgelopen jaar maakte hij best toffe remixes en platen. Nu zijn het Chuckie en Afrojack die de vloerklappers blijven leveren. En de producties van Chuckie vind ik er strak geproduceerd. Vorig jaar was het Laidback Luke waarvan je wist dat als je een nieuwe track zag, dat het een hit is. Nu geld dat ook niet meer, al zijn releases dit jaar, hebben het niet goed bij mij op de dansvloer gedaan.
Verder zie ik elke week in Bloemendaal aan zee, wat de mensen vet vinden en wat er ongeveer door alle dj's gedraait word. En daar zit niet viel minimal tussen, maar eerder veel house. Het dirty house komt ook bijna niet meer voor daar, maar tegenwoordig hoor je de bliepjes in combinatie met wat volwassenere arrangementen.?
Ik zie ook dat mensen echt los willen gaan en melodie?n best weer in track zijn tegenwoordig, kijk naar David Guetta, de nieuwe track met Akon, ik vind hem niet goed, maar hij doet het wel goed. Zit behoorlijk wat melodie in. Ook de remixes van Chuckie, die van bliepjes melodie?n maakt en die slaan constant goed aan. Dus als ik dit nalees, zou dus betekenen dat muziek weer wat ingewikkelder wordt, met wat meer melodie inplaats van minimalistische geluidjes.?
Verder komt Ti?sto met een nieuw album in september, hij zegt dat hij een totaal nieuwe kant is opgegaan met zijn muziek. De oude Ti?sto, de trance dj ala adagio en love comes again, gemixt met de nieuwe Ti?sto. Als iemand invloed heeft op de scene dan is hij het wel, dus dit word ook muziek van de toekomst.
Poster: Snoey
Dat mag jij best vinden Tekhead.
...Kan je die mensen nog grotere kudden dieren vinden dan een stel kabab schapen, het blijft invloed.
Poster: Abc123
Maar khoop dat het alles gewoon blyft eigelyk
Poster: Tekhead
en shinedoe, ook lekkere dj uit Nederland. Zonder chauvinistisch te zijn vind ik dat de Belgische dj scene uit de legendarische house en retro jaren de muziek veel harder beinvloed hebben dan wie ook, met uitzondering van kraftwerk mss, maar dat zijn weliswaar geen dj's.
btw dolivieira, ga morgenavond naar een New wave festival in kempen, met enkele grootheden van de new wave scene, zoals Anne Clark, Front 242, Gary Numann, Fad Gadget (met andere frontman, daar Frank Tovey al enkele jaren dood is ). Nostalgie voor mij hoor, ff terug met zwarte kledy bovenhalen en men zwarte puntschoenen, kicken hoor