Muziek v/d Toekomst (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Muziek v/d toekomst

-eenvoudiger
-harder(meer hardcore)
-rustiger(meer progressive)
-het blijft ongeveer hetzelfde
-muziek word ingewikkelder
-er komen meer frutsels aan
-meer just producing

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 24-05-2006 18:31
hej mense
wat denken jullie dat de toekomst van de dj-muziek word?
welke stij, komt er nieuwe stijl? enz.. en komen er nieuwe dj's of blijven er veel dezelfde of word het overgenomen door de computer. Hier zijn al topics over maar dit gaat over de Muziek, niet de apparatuur.Winking my eye

What do you think about Muziek v/d Toekomst ??

Vote :   
Convert    posted on 05-08-2009 12:25
Veel harder en sneller kunnen we niet, dan wordt strax alle muziek speedcore. Ik denk juist dat het eenvoudiger wordt. Mensen willen niet al die rambam erom heen meer denk ik en dus gwoon een track met een goede basis! Happy, laughing
freezer    posted on 05-08-2009 20:20
1 ding is zeker er zullen altijd verschillende stromingen 'dance' blijven
Stagiar    posted on 05-08-2009 20:38
Dubstep wordt in ieder geval een commercieel succes volgend jaar.
Xtremer    posted on 05-08-2009 20:52
Dance stijlen blijven, veranderingen gaan er zeker komen. In de Hardstyle gaat het regelmatig terug naar de early sounds, maar wel gecombineerd met nieuw, erg vet!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bouncy    posted on 05-08-2009 20:56
Wat je op t moment ziet in de house scene is dat het veel minimalistischer word, dus ik denk dat het een stuk rustiger word.!
Roov    posted on 05-08-2009 23:49
Ben het met Bouncy eens, stijlen gaan meer naar de basis waardoor ze rustiger worden
ArCee    posted on 08-08-2009 00:18
Of het nu house, techno of trance word, ik hoop van harte dat het MUZIEK blijft. Er is in electronische muziek?zoveel troep, goedkope rotzooi en commericiele niemendalletjes op de markt. Met muziek hoop ik op mooie melodie lijnen?en vocalen om een lekkere zware dreun heen.
Tomazos    posted on 08-08-2009 05:03
ik denk als alle grote dj's 1 stijl gaan draaien..
(chuckie, laidback luke, steve angello, roog, eric-e enz)

dat de rest volgt,

en ik denk toch dat het over 1 a 2 jaar alleen maar Minimal is..
hardwell gaat ook al sterk die kant op..

dj?s volgen elkaar.. bekende dj gaan een bepaalde klank draaien, en de rest volgt wel. omdat het dan ?vet? is
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 08-08-2009 @ 05:04:22 (9%)
Snoey    posted on 08-08-2009 07:21
Hardwell probeert de Sander van Doorn kant op te gaan, alleen gaat het hem niet lukken. Ik vind ze laatste releases ook helemaal niks. Het werkt niet op de dansvloer en ik vind het persoonlijk niet ver. Bij Sander van Doorn, wilt het niet altijd werken op de dansvloer, maar zijn producties zijn wel erg tof. En natuurlijk niet te vergeten Marco V, die die muziek ook al jaren draait. En daarbij mag Hardwell van mij wel eens een andere kickdrum gebruiken, tegenwoordig zit overal diezelfde kick in zijn tracks.

Ik noem die muziek ook geen minimal, maar eerder tech of techtrance. Hardwell is ook in populariteit behoorlijk gezakt en ingehaald door andere Dj's. 2 jaar geleden was Hardwell nog super populair en afgelopen jaar maakte hij best toffe remixes en platen. Nu zijn het Chuckie en Afrojack die de vloerklappers blijven leveren. En de producties van Chuckie vind ik er strak geproduceerd. Vorig jaar was het Laidback Luke waarvan je wist dat als je een nieuwe track zag, dat het een hit is. Nu geld dat ook niet meer, al zijn releases dit jaar, hebben het niet goed bij mij op de dansvloer gedaan.

Verder zie ik elke week in Bloemendaal aan zee, wat de mensen vet vinden en wat er ongeveer door alle dj's gedraait word. En daar zit niet viel minimal tussen, maar eerder veel house. Het dirty house komt ook bijna niet meer voor daar, maar tegenwoordig hoor je de bliepjes in combinatie met wat volwassenere arrangementen.?

Ik zie ook dat mensen echt los willen gaan en melodie?n best weer in track zijn tegenwoordig, kijk naar David Guetta, de nieuwe track met Akon, ik vind hem niet goed, maar hij doet het wel goed. Zit behoorlijk wat melodie in. Ook de remixes van Chuckie, die van bliepjes melodie?n maakt en die slaan constant goed aan. Dus als ik dit nalees, zou dus betekenen dat muziek weer wat ingewikkelder wordt, met wat meer melodie inplaats van minimalistische geluidjes.?

Verder komt Ti?sto met een nieuw album in september, hij zegt dat hij een totaal nieuwe kant is opgegaan met zijn muziek. De oude Ti?sto, de trance dj ala adagio en love comes again, gemixt met de nieuwe Ti?sto. Als iemand invloed heeft op de scene dan is hij het wel, dus dit word ook muziek van de toekomst.
www.soundcloud.com/ten-hooven
ArCee    posted on 08-08-2009 09:16
Sowieso blijven mensen als Armin van Buuren, Ferry Corsten, Paul van Dyk en Tiesto, met hun invloeden en grote schare fans,?volgens mij mensen die bepalend kunnen zijn in de sound van morgen??
Sound-Division    posted on 08-08-2009 10:34
Ik hoop stiekem nog dat de hardstyle weer zoals oud wordt. weer een beetje variatie en reversed bass.

Niet dat ik de hardstyle van nu niet leuk vind, maar het wordt na een uurtje allemaal wel heel hetzelfde.
Stagiar    posted on 11-08-2009 01:13
Poster: Sound-Division
Ik hoop stiekem nog dat de hardstyle weer zoals oud wordt. weer een beetje variatie en reversed bass.

Niet dat ik de hardstyle van nu niet leuk vind, maar het wordt na een uurtje allemaal wel heel hetzelfde.

Om die reden ben ik gestopt met het draaien van Hardstyle, teveel van hetzelfde inderdaad. Als de oudere sound weer terugkomt. (Als ik me goed herinner, de opener van technoboy op qlimax 2004: Speedwave - Mescal, die sound is vet).

Zoals ik al eerder zei in dit topic, ga ik er sowieso van uit dat de dubstep een grote stap gaat zetten naar de dansvloen. Daarnaast wordt alles inderdaad een stuk minimalistischer. Wat op zich ook wel lekker is, wij als DJ's zullen meer ons best moeten doen wat betreft platenkeuze en dergelijke. Wat weer leuk wordt voor het algemene niveau!
Tekhead    posted on 11-08-2009 02:16
Poster: Snoey
Hardwell probeert de Sander van Doorn kant op te gaan, alleen gaat het hem niet lukken. Ik vind ze laatste releases ook helemaal niks. Het werkt niet op de dansvloer en ik vind het persoonlijk niet ver. Bij Sander van Doorn, wilt het niet altijd werken op de dansvloer, maar zijn producties zijn wel erg tof. En natuurlijk niet te vergeten Marco V, die die muziek ook al jaren draait. En daarbij mag Hardwell van mij wel eens een andere kickdrum gebruiken, tegenwoordig zit overal diezelfde kick in zijn tracks.

Ik noem die muziek ook geen minimal, maar eerder tech of techtrance. Hardwell is ook in populariteit behoorlijk gezakt en ingehaald door andere Dj's. 2 jaar geleden was Hardwell nog super populair en afgelopen jaar maakte hij best toffe remixes en platen. Nu zijn het Chuckie en Afrojack die de vloerklappers blijven leveren. En de producties van Chuckie vind ik er strak geproduceerd. Vorig jaar was het Laidback Luke waarvan je wist dat als je een nieuwe track zag, dat het een hit is. Nu geld dat ook niet meer, al zijn releases dit jaar, hebben het niet goed bij mij op de dansvloer gedaan.

Verder zie ik elke week in Bloemendaal aan zee, wat de mensen vet vinden en wat er ongeveer door alle dj's gedraait word. En daar zit niet viel minimal tussen, maar eerder veel house. Het dirty house komt ook bijna niet meer voor daar, maar tegenwoordig hoor je de bliepjes in combinatie met wat volwassenere arrangementen.?

Ik zie ook dat mensen echt los willen gaan en melodie?n best weer in track zijn tegenwoordig, kijk naar David Guetta, de nieuwe track met Akon, ik vind hem niet goed, maar hij doet het wel goed. Zit behoorlijk wat melodie in. Ook de remixes van Chuckie, die van bliepjes melodie?n maakt en die slaan constant goed aan. Dus als ik dit nalees, zou dus betekenen dat muziek weer wat ingewikkelder wordt, met wat meer melodie inplaats van minimalistische geluidjes.?

Verder komt Ti?sto met een nieuw album in september, hij zegt dat hij een totaal nieuwe kant is opgegaan met zijn muziek. De oude Ti?sto, de trance dj ala adagio en love comes again, gemixt met de nieuwe Ti?sto. Als iemand invloed heeft op de scene dan is hij het wel, dus dit word ook muziek van de toekomst.

Als de muziekstijl van Tiesto de house scene gaat beinvloeden en leiden, dan ziet die toekomst er zeer somber uit. Wat jullie daar goed aan vinden blijft me een raadsel, zo een eenheidsworst, al die commercieele kak, ik noem dergelijke muziek, kudde muziek, muziek voor de grote mensenkudde, niet voor mensen die eigen identiteit willen kunnen beleven, die vinden het maar niks. En voor alle duidelijkheid, Tiesto zijn muziek is TOP40 en of skihut muziek, zeker geen dance, en house al helemaal niet.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 11-08-2009 05:39
Dat mag jij best vinden Tekhead.

Maar Ti?sto doet met het nieuwe album ook wat hij zelf wilt. Hij heeft zijn partners van EOL allemaal de deur gewezen, zijn aandeel van Blackhole Rec verkocht en is met een nieuw team aan de slag gegaan voor het nieuwe album. Daarvoor heeft hij de artiesten uitgekozen die hij goed vind, om mee samen te werken. Hij zegt dat hij een totaal andere richting is opgegaan en dat het voor de Ti?sto fans behoorlijk wennen word.?

En noem het maar commerci?le kak, die feesten die door hem gegeven worden, zijn tot in de puntjes goed geregeld. Iets wat je bij de creatieve totaal niet commerciele (stel je voor zeg!) vaak niet het geval is.?

En dan dwaal ik nu af waar het omgaat, al is de muziek van Ti?sto nog meer apres ski dan die van dj Cor en Maurice, heeft hij toch veel invloed op de scene komende jaren. Kijk voor de grap eens op het museumplein elk jaar. Opeens vinden mensen die muziek helemaal de bom en willen ze het hebben. Kan je die mensen nog grotere kudden dieren vinden dan een stel kabab schapen, het blijft invloed.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Twizz    posted on 11-08-2009 19:45
Poster: Snoey
Dat mag jij best vinden Tekhead.

...Kan je die mensen nog grotere kudden dieren vinden dan een stel kabab schapen, het blijft invloed.

Precies wat ik dacht!

Ook al zijn we het er soms niet blij mee, maar net zoals in het dagelijks leven, kun je niet altijd zelf bepalen wat de stijl wordt. Wel kun je een handje meehelpen, maar mensen met meer reputatie, hebben nou eenmaal meer invloed.

Wat betreft Ti?sto, iets in mij zegt dat het geen goede keus is om een totaal andere kant op te gaan.
Net zoals Robbie Williams ff dacht de Dance-scene in te kunnen(dat vond ik namelijk mislukt) meot Tiesto gewoon doen waar die goed in is; strakke platen maken zonder al teveel bombarie.Smile
Tekhead    posted on 12-08-2009 00:46
@snoey en @Twizz: Het valt me op dat Nederlanders, dj en niet dj's Tiesto goed MOETEN vinden, en alles wat hij doet heilig is, en iedere plaat of nieuwe richting hij uitgaat, de te volgen lijn is, dat Tiesto jullie leidraad is. Hij moet geen goede platen uitbrengen, als't er maar veel zijn. Ik ga al jaren, heel veel jaren na grote en kleine dance en house festivals in heel Europa, en zelfs ver daarbuiten, alsook naar alle grote en Legendarische Clubs en Dancetempels in heel Europa, waar alle dj grootmeesters geweest zijn en nog komen, dj's die die clubs of festivals groot hebben gemaakt. En daar kan ik enkele Top Nederlandse dj's in plaatsen, of die doen me onmiddellijk aan die Nederlandse dj's denken, En bij geen enkele kan ik Tiesto plaatsen als belangrijk of legendarisch.
En geloof me, ik bezocht vroeger bijna wekelijks o.a.de Amsterdamse clubs. Er zijn in Nederland heel wat betere dj's, kwaliteits dj's zoals Joris Voorn, Michel de Hey, Steve Rachmad, en andere speedy-j's, legendarische dj's met een geschiedenis,( geen kudde dj's) die ook in Belgie gewaardeerd en veel geboekt worden, wees trots op die jongens, en niet op karikaturen als Tiesto.
Dolivieira    posted on 12-08-2009 07:57
Ik heb het ook niet zo op de muziek van Tiesto. Die dj die jij noemde Tek zijn zeker legendaries vergeet ook?DJ Dimitri, Marcello en Remy niet. Die?de toenmalige?Roxy op zijn kop zette. Remy werkte toen nog met een van jullie grootheden Sven v Hees. Nee ik heb nooit zo van Tiesto zijn muziek gehouden. Al vind ik de gozer zelf een simpatieke vind die niet naast zijn schoenen loopt. Het zelde geld voor Armin v Buuren. Zijn muziek doet mij ook helemaal niks. Secret Cinema die man is goed bezig. Maar ja smaken verschillen nou eenmaal
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 12-08-2009 14:56
en shinedoe, ook lekkere dj uit Nederland. Zonder chauvinistisch te zijn vind ik dat de Belgische dj scene uit de legendarische house en retro jaren de muziek veel harder beinvloed hebben dan wie ook, met uitzondering van kraftwerk mss, maar dat zijn weliswaar geen dj's.

btw dolivieira, ga morgenavond naar een New wave festival in kempen, met enkele grootheden van de new wave scene, zoals Anne Clark, Front 242, Gary Numann, Fad Gadget (met andere frontman, daar Frank Tovey al enkele jaren dood is ). Nostalgie voor mij hoor, ff terug met zwarte kledy bovenhalen en men zwarte puntschoenen, kicken hoor
User edit by Tekhead on 12-08-2009 @ 15:16:38 (100%)
Illusion    posted on 12-08-2009 16:08
Poster: Abc123
Maar khoop dat het alles gewoon blyft eigelyk Happy, laughing

In de 80ties dachten ze dat ook.?Cool. De tijd van de Echte Goede muziek!.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Winston    posted on 12-08-2009 21:48
De meest dramatische veranderingen van muziek waren volgens mij bij de uitvinding van electrische instrumenten. Daarvoor was alles akoestisch. En weer een dramatische verandering bij de komst van electronische instrumenten.

En muziek van de toekomst is moeilijk lijkt me. Er zijn verschillende muziekwerelden. De commerciele muziek (top 40), de populaire club muziek (op dit moment house) en de underground club muziek (bv. techno) om het even zo te noemen.

Tiesto gaat lijkt me richting commercieel, terwijl bv. Michel de Hey nog steeds underground DJ is.
Tic Toc
Esmee    posted on 12-08-2009 21:54
vanmij mag alles weer lekker rond de bpm van 135 gaan.
Van die Barthezz muziek maakt me ook altijd blij.
breeze VS Lost witness met rise again blijft ook een favoriet van me, zulke muziek zou ik toch graag in hebben, maar helaas.

ik gok dat het allemaal inderdaad beetje minimal progressive gaat worden, dat kan nog bijmij... ik vind het niet echt bijzonder maar oke, maar dubstep.... Coolnee dankje, dat rondje sla ik wel even over. Niet zo mijn smaak.
Dolivieira    posted on 12-08-2009 23:21
Poster: Tekhead
en shinedoe, ook lekkere dj uit Nederland. Zonder chauvinistisch te zijn vind ik dat de Belgische dj scene uit de legendarische house en retro jaren de muziek veel harder beinvloed hebben dan wie ook, met uitzondering van kraftwerk mss, maar dat zijn weliswaar geen dj's.

btw dolivieira, ga morgenavond naar een New wave festival in kempen, met enkele grootheden van de new wave scene, zoals Anne Clark, Front 242, Gary Numann, Fad Gadget (met andere frontman, daar Frank Tovey al enkele jaren dood is ). Nostalgie voor mij hoor, ff terug met zwarte kledy bovenhalen en men zwarte puntschoenen, kicken hoor

Leeft die Steve?Cop?en die Koenie?nog, en Frank de wulf, Belgie heeft inderdaad heel veel goeds gebracht en brengt nog steeds veel goeds. ik weet?niet wat jij van deze man vind maar ik vind hem heel goed. Tom de Neef.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-08-2009 @ 09:33:45 (3%)
Helixon    posted on 12-08-2009 23:23
komen meer frutsels aan muziek

greetzz
Esmee    posted on 13-08-2009 10:29
of het wordt juist steeds simpeler Winking my eye
Boyd    posted on 13-08-2009 10:53
Stijlen worden steeds simpler, en gaan dus terug naar het begin. Dat zou wel betekenen dat minimal en progressive het helemaal gaan worden. Denkt dat er niemand is die dat echt kan voorspellen.

239 Users online: 53 Guests (186 Unknown)
Pages generated today : 59.696
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.466.330