Muziek v/d Toekomst (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Muziek v/d toekomst

-eenvoudiger
-harder(meer hardcore)
-rustiger(meer progressive)
-het blijft ongeveer hetzelfde
-muziek word ingewikkelder
-er komen meer frutsels aan
-meer just producing

Voting is only possible for our Members
Twizz    posted on 24-05-2006 18:31
hej mense
wat denken jullie dat de toekomst van de dj-muziek word?
welke stij, komt er nieuwe stijl? enz.. en komen er nieuwe dj's of blijven er veel dezelfde of word het overgenomen door de computer. Hier zijn al topics over maar dit gaat over de Muziek, niet de apparatuur.Winking my eye

What do you think about Muziek v/d Toekomst ??

Vote :   
Nyana    posted on 24-05-2006 18:53
Electro en bliepjes house schijnt het goed te doen, vind het verschrikkelijk. Ik denk dat de muziek van de toekomst eerder een multimedia gebeuren gaat worden. Meer visualisatie enzo.
Dirkvh    posted on 24-05-2006 19:20
Ik denk ook iets met wat piepjes en bliepjes, soort beltoonagtige piepjes zeg mar:P zoals blingo en rampeneren bevoorbeeld. 
Abc123    posted on 24-05-2006 19:46
Ik denk dat het zo elektro zal zyn maar dan supersnel :p

Maar khoop dat het alles gewoon blyft eigelyk Happy, laughing

the-melody    posted on 24-05-2006 19:54
idd dat hoop ik ook, zal wel zo blijven ook denk ik. Zolang de mensen van dat 1ne muziekgenre houden, blijft het bestaan. Vanaf dat ze het beu gehoord zijn zal er waarschijnlijk een nieuwe worden 'geboren'

ff edit: ik denk persoonlijk meer de hardere kanten: de Jump/Hardstyle kant
User edit by the-melody on 24-05-2006 @ 19:54:48 (39%)
_Ivan_    posted on 24-05-2006 20:17
ik hoop en denk dat het ongeveer hetzelfde zal blijvenHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Blast    posted on 24-05-2006 21:06
Poster: ivan1991
ik hoop en denk dat het ongeveer hetzelfde zal blijvenHappy, laughing

Dat hoop ik ook

Maar toch kan ik me moeilijk andere muziek bedenken.

Bliepjes en dat soort shit. Dan gaan we dus met ze alle mono/polyfoon luisteren.....

Ik vind het moeilijk om hier iets over te zeggen.

DJMichel    posted on 24-05-2006 21:14
Ik denk dat wij straks niet meer kunne spreken van trance, house, club en ga zo maar door. Het is nu al veel te merken dat stijlen zich mengen en ik denk dat dit in de toekomst alleen maar meer zal worden gedaan. Niet dat ik het erg vind. Ik luister zelf voornamelijk trance en ben blij dat er steeds meer invloeden uit de house, techno, progessive komen. De trance tune van 10 jaar geleden zal je tegenwoordig niet vaak meer tegenkomen. Zo zal dit ook wel bij veel andere stijlen zijn gebeurd.
Lassy    posted on 24-05-2006 22:14
Ik denk dat de dancemuziek volwassen is geworden en er weinig nieuwe dingen zullen ontstaan. Misschien dat stylen afwisselen in populariteit, maar in alle genres blijft de muziek zelf ongeveer wel hetzelfde.

Twizz    posted on 24-05-2006 22:23
ik denk dat er meer frutsels aan komen, meer effecten and that kind of shit, je ziet ook steeds meer effectenapparatuur, dus die merken zien er waarschijnlijk geld in zitten. met effecten bedoel ik vooral ritmeeffecten, zoals chop of double double.
ik denk dat flanger een beetje uitraakt. mr idd , er zullen waarschijnlijk ook HEEL veel bliepjes komen.
en ik geloof trouwens ook een beetje in "just producing"
Lukaz    posted on 24-05-2006 22:24
ik denk dat het wel rustiger word,, hoewel hardcore steeds harder word denk ik niet echt dat hardcore veel succes zal hebben over 20 jaar... ik denk dat we meer moeten gaan denken aan Minimal, niet helemaal Minimal want dat heeft zn grootste tijd ook wel weer gehad.. maar meer aan een soort mix van Club, Groove, Minimal, Funk en Techno..

User edit by Lukaz on 24-05-2006 @ 22:27:47 (9%)
Illusion    posted on 24-05-2006 23:41
Poster: Blast

Dat hoop ik ook

Maar toch kan ik me moeilijk andere muziek bedenken.

Bliepjes en dat soort shit. Dan gaan we dus met ze alle mono/polyfoon luisteren.....

Ik vind het moeilijk om hier iets over te zeggen.

Tegenwoordig hebben we al Bliepjes enzo... check bijv. Jan Driver - Ring my Balls.

Ik denk dat het een de 1e 5 jaar nog wel ff hetzelfde blijft...

Als we over hardcore en hardstyle gaan praten.... dat wordt Veel harder.

Kijk naar de muziek verandering van 2000 t/m 2006... Het is enorm veranderd...

ik kan hier inderdaad weinig over zeggen verder... maar we zien vanzelf wel... tog:p
 Tegenwoordig hebben we al Bliepjes enzo... check bijv. Ik denk dat het een de 1e 5 jaar nog wel ff hetzelfde blijft... Als we over hardcore en hardstyle gaan praten.... dat wordt Veel harder.Kijk naar de muziek verandering van 2000 t/m 2006... Het is enorm veranderd... ik kan hier inderdaad weinig over zeggen verder... maar we zien vanzelf wel... tog:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 24-05-2006 @ 23:44:45 (100%)
Twizz    posted on 25-05-2006 10:46
Poster: Djillusion
jan driver - ring my balls

Tegenwoordig hebben we al Bliepjes enzo... check bijv. </quote>
of technobells?

User edit by Twizz on 25-05-2006 @ 10:49:10 (100%)
Twizz    posted on 04-08-2009 16:17
Lijkt me leuk om jullie visie van tegenwoordig hierop te zien?

Denk aan 2015 oid.
Dolivieira    posted on 04-08-2009 17:07
Het is moeilijk de stoming van de toekomst te bepalen.?Tijd zal het leren. Je zal altijd mensen zijn de van de hardere stroming houden. Net zo als de Minimal en Techno. Trance zal ook altijd blijven en club en groove zal ook wel blijven bestaan. Ik denk wel dat het steeds beter gaan klinken. Steeds meer gaat klinken dat het live?gespeeldt wordt. Maar het blijf moeilijk. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Twizz    posted on 04-08-2009 17:12
Poster: djdolivieira
Het is moeilijk de stoming van de toekomst te bepalen.?Tijd zal het leren. Je zal altijd mensen zijn de van de hardere stroming houden. Net zo als de Minimal en Techno. Trance zal ook altijd blijven en club en groove zal ook wel blijven bestaan. Ik denk wel dat het steeds beter gaan klinken. Steeds meer gaat klinken dat het live?gespeeldt wordt. Maar het blijf moeilijk. ?

Dan zal de vraag vaneigens gaan opspelen: is 'reality' (dus ook live bedoel ik hiermee) wel beter?
Zoals het er nu voor staat zou je zeggen: ja? (in de jaren 60 en 70 enzo was juist iedereen dol op kunstmatig)
Ik denk eigenlijk dat dat ook n aspect is dat weer om zal slaan.
Dolivieira    posted on 04-08-2009 17:20
Twizz je moet zo zien dat we geen van alle een glazenbol hebben staan of een tijdmachine. Dus ik denk dat het wel zal evualeren maar dat er soms weer een paar substyltjes er bij zal komen maar echt grote veranderingen? ik denk het niet. En er zal wel weer wat invloed uit andere muzieksoorten van vroeger komen. Al moet ik zeggen dat die bodem van de put ook al zichtbaar is geworden. Maar het is altijd leuk om er alvast een visie op na te houdenCool
Twizz    posted on 04-08-2009 18:43
Poster: djdolivieira
Twizz je moet zo zien dat we geen van alle een glazenbol hebben staan of een tijdmachine. Dus ik denk dat het wel zal evualeren maar dat er soms weer een paar substyltjes er bij zal komen maar echt grote veranderingen? ik denk het niet. En er zal wel weer wat invloed uit andere muzieksoorten van vroeger komen. Al moet ik zeggen dat die bodem van de put ook al zichtbaar is geworden. Maar het is altijd leuk om er alvast een visie op na te houdenCool

Een beetje speculeren kan nooit kwaad, kan leiden tot nieuwe invloedenCool
Estacy    posted on 04-08-2009 19:39
ik weet niet waarom, maar ik heb zo'n vermoeden dat het rustiger wordt. bliebjes muziek (ik vindt het wel lekker) zal het ook geen jaren meer volhouden. Ik gok natuurlijk ook maar wat, heb ook niet echt iets om het te onderbouwenCool
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 04-08-2009 20:21
Poster: Twizz

Een beetje speculeren kan nooit kwaad, kan leiden tot nieuwe invloedenCool

Kijk we kunnen niet de toekomst verspellen, Maar we er wel invloed op uitoefenen. Door te expermenteren.
Mixt-Ape    posted on 04-08-2009 21:05
Stijlen zullen zich meer en meer mengen, en er zullen ook meer nieuwe stijlen ontstaan doordat er een nieuwe naam wordt uitgevonden voor een bepaald soort muziek...
Dolivieira    posted on 04-08-2009 21:15
Poster: Mixt-Ape
Stijlen zullen zich meer en meer mengen, en er zullen ook meer nieuwe stijlen ontstaan doordat er een nieuwe naam wordt uitgevonden voor een bepaald soort muziek...

dat bedoel ik nou met substylen die zich weer gaan onstaan. Kijk maar naar die Baltimore style dat is een mengelmoes van diverse stylen. trouwens die drum & bass is ook een volwasse style geworden met diverse substromingen, wel gave muziek moet ik zeggen. Maar je kan je niet overal mee bezig houden.
tek-zotic    posted on 04-08-2009 21:36
electrocore :d
Estacy    posted on 04-08-2009 21:46
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bootstrap    posted on 05-08-2009 01:07
Het zou natuurlijk na?ef zijn om te denken dat muziek niet meer zal veranderen de komende jaren. Je kunt namelijk spreken van typische jaren '60, '70 of '80 muziek, dus in de toekomst waarschijnlijk van typische 2000-2010 muziek. Hoe de muziek zal veranderen kun je alleen maar over speculeren. Ik denk persoonlijk dat het gebruik van samples gematigd zal worden. Op dit moment neemt het namelijk wel hele extreme vormen aan.

Er zijn voorbeelden van zo'n soort verandering in het verleden te vinden. Als je bijvoorbeeld naar de muziek van de Beatles luistert kun je horen dat panning effecten heel extreem worden gebruikt. Toen was die techniek net nieuw en vond iedereen het bijzonder en leuk. Op dit moment wordt de techniek meestal op een minder extreme manier gebruikt.

Waarschijnlijk is er over 10 jaar weer een nieuwe techniek ontwikkeld die dan op een extreme manier wordt gebruikt. Ik hoop zelf dat er in de toekomst meer met binauraal geluid wordt gewerkt (erg realistisch 3d geluid). Check deze link voor een sample: http://www.i-am-bored.com/bored_link.cfm?link_id=22913
Je hebt wel headphones nodig Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Snoey    posted on 05-08-2009 03:38
Wel leuk die effecten, maar die panning heeft niet beslist dat men rock&roll massaal is gaan luisteren inplaats van Mozart (wel een heel extreem voorbeeld, maar als je het maar begrijpt)

Hiermee wil ik dus zeggen dat door binaurale muziek, wij niet gelijk andere stylen gaan vet vinden.?

Ik ben dan wel een dat met de ontwikkeling van techniek andere muziek gemaakt kan worden. Kijk naar de house, dat vandaag de dag alleen met pc gemaakt word. En luister het verschil tussen nu en 15 jaar geleden naar de house, dan hoor je betere kwaliteit en meer mogelijkheden.?

De uivinding van stroom, zorgt dat gitaren versterkt konden worden. En daar heb je het -> Rock&Roll.?

Dus daar kan je dan wel een verband maken met de techniek, echter denk ik dat house (ff verzamelnaam voor alle dance stylen) net als rock&roll en jazz altijd wel zou blijven bestaan en zal opduiken in de top40.

Verder wacht ik wel af wat er 10 a 20 voor muziek populair zal zijn, mischien gaan we terug naar de 70 80's of horen we muziek die nu nog onbekend voor ons is. In iedergeval blijf ik het op de voet volgen, want dan wil ik nog steeds blijven rocken achter die draaitafels (of wat dan gebruikt word om te draaien)

www.soundcloud.com/ten-hooven

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

216 Users online: 59 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 64.607
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.471.241

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use