Poster: PatrickBeuken
Voor verzoekjes is een HD makkelijk... je vind meteen wat je moet hebben. Maar voor een DJ die gewoon zijn setje draait is het veel makkelijker om door die cd-map te bladeren... Zoals Cyspoz zegt: je zoekt op hoesje, niet op titel of artiest oid.
Ow maar je kan ook prima met een search jog door je folders heen bladeren, geen enkel probleem. Dat is dan exact hetzelfde als bij het zoeken in een map alleen nu is die map je harddisk.
Daarnaast ga je met iets als dit snel genoeg titels leren, je word namelijk iedere keer met de titel geconfronteerd op de display. Daarnaast is er ook nog zoiets als favorieten/genre mapjes maken.
En als je niet te veel mp3's op een cd zet, dan blijft die nog overzichtelijk als je die in je cd-map stopt.
Wat is dan het nut van mp3 op cd? Dat is altijd al een vraagteken geweest naar mijn mening. Ik vind het namelijk de grootste onzin om een CD met 100 nummers vol te branden terwijl een CD-R nog geen 2 kwartjes kost vandaag de dag EN er niet fatsoenlijk tussen te zoeken is.
Ik weet niet hoe vaak jij buiten de deur draait maar ik heb dat jaren lang week in week uit gedaan, als je dan per cd in een lijstje met 100 titels moet gaan zoeken wat je wil draaien van een MP3 cd dan word je knettergek want je kan niets even lekker snel vinden.
En dan nog een probleem, want je zult in het geval van MP3 cd's alles dubbel moeten branden want wat als nummer A + B nou op 1 cd staan? Met een harddisk heb je dat probleem niet

Met cd's loop je al snel tegen dat probleem aan, daarom brand ik zelf ook altijd maar 1 nummer op een CD, dat nummer word 10 keer op een cd gebrand. Mocht ik de cd uit mijn handen laten tyfen en er een kras op zitten dan is er altijd nog wel een nummer wat werkt, daarnaast loop ik nooit tegen het probleem aan van 2 nummers op 1 cd.
Als je een schijf hebt met 1000+ nummers dan weet je wel dat het nummer daarop moet staan, maar ga dat maar es zoeken...
Heel simpel, eerste letter artiest, naam van het nummer of album..... net wat jij wil, dan je zoek opdracht verfijnen indien nodig en voila jij hebt je nummer. Ik doe dat binnen 2 minuten op een HDX met toetsenbord, binnen 5 minuten als je door middels van de search knop e.d moet gaan zoeken op de HDX zelf.
Ik vind het gedrag van sommigen wel erg conservatief en zoekend naar eventuele problemen overigens. Daarnaast spreken mensen zichzelf wel heel erg tegen door een MP3 cd wel handig te vinden maar een MP3 harddisk niet aangezien men door hoesjes heen zou willen bladeren.... sorry maar MP3 cd's zijn zelf gemaakte cd's (ik kom ze tenminste nog steeds niet tegen bij de FRS) en vaak zit daar alleen een hoesje bij met wat titels..... in zo'n geval ben en kun je net zo gericht of ongericht aan het zoeken zijn als je zelf wil en dat is natuurlijk net zo goed mogelijk op een harddisk.