hoeveel kbps kwaliteit moet je minimaal gebruiken voor een discotheek, club, dancecafe?
Poster: JeroenVR
De muziek van iTunes is volgens mij 256 kbps en van Beatport 320 kbps. Ook kun je bij Beatport ervoor kiezen om een wav file van een track te downloaden (dit kost dan wel wat meer).
Poster: Estacy
Draai je zoals elke DJ vol in het rood op een Pioneer mixer welke aan een limiter zit aan een systeem dat een boost heeft op 4k (elk systeem dus) dan hoor je er geen flikker van natuurlijk
Poster: Luxx
sorry ecstacy maar er is bijna geen dj te vinden die met Wave gaat draaien.
Het is nu eenmaal gecompressed om kleiner te zijn, waar de geluidskwaliteit onder lijdt. Of je bij 320 dat nog kan horen? wel als je er een goede vinyl plaat langs luisterd.?
Poster: Winston
En treurig is het dat jullie dat zo vol passie slecht geluid verdedigen en bereid zijn de achteruitgang in geluidskwaliteit voort te zetten.
Als je een van je favoriete tracks hoort op een geweldig systeem, dat is iets magisch. je hoort dingen, je voelt dingen, die je nog niet eerder gehoord hebt. Kippenvel. Dan ga je vanzelf geloven in geluidskwaliteit
Poster: Winston
Juist. Ik wel een beetje goede hifi. Daarmee vergeleken is het geluid in de meeste clubs echt afschuwelijk.
En ook voor de duidelijkheid. Het gaat bij mij ook niet om dat je perse vynil, wav of cd's moet gebruiken.
Maar het sfeertje, de houding en de toon die hier wordt gebruikt: 'niemand merkt het verschil dus gewoon doen, niemand ziet het of je wav of mp3 gebruikt, het is te duur, het is overdreven, je kunt niets aan doen, iedereen doet het fout dus waarom ik ook niet.'