Music Forum Rules (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 04-04-2012 21:21
Welkom op het Music deel van het DJResource forum. Dit is de plaats waar je over muziek in zijn algemeen praat, welke platen er hot zijn, etc.

Het is niet toegestaan om hier (of ergens anders op DJResource) links te posten naar mixen. Deze bevatten materiaal die copyright gevoelig zijn en daar wordt tegenwoordig een stuk scherper op gelet, en voorkomen is beter dan genezen.

Een van de websites die actief filteren op content en we op dit moment wel toestaan is Soundcloud. Dit is de enige website waarvan we dit toestaan door de embeded code te gebruiken. We hebben hiervoor een speciale tag aangemaakt die alleen op het forum werkt. De player wordt dan inline op de site getoond.

Soundcloud Share codeHoe een Soundcloud link aan te maken ?
Je kunt aan je postings op het forum de volgende tag gebruiken :

[ soundcloud ] (zonder spaties}

Plak hier direct achteraan de iframe code die je bij de Share knop kunt vinden

Sluit dit af met :

[ /soundcloud ] (zonder spaties)

Het hele stukje ziet er dan zo uit :

Soundcloud tag on DJResource

en heeft als resultaat :

Je kunt ook in plaats van de embedded code de link tussen de soundcloud tags plaatsen.

Dus je kunt ook bijvoorbeeld :

[ soundcloud ]http://soundcloud.com/djresource/lead-and-wim-x-unit-320[ /soundcloud ] (zonder spaties)

gebruiken en dat ziet er dan zo uit :

[soundcloud]http://soundcloud.com/djresource/lead-and-wim-x-unit-320[/soundcloud]
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 09-04-2012 19:41 (100%)

What do you think about Music Forum Rules ??

Vote :   
Estacy    posted on 05-04-2012 13:46
Poster: Lead
Deze beslissing vinden wij natuurlijk ook niet leuk (en ozuden we het liefst ook voorkomen) maar is een noodzakelijke beslissing om toestanden te voorkomen.?

Poster:?W.i.M
We doen dit niet om te pesten maar we zijn genoodzaakt, willen we djresource overeind houden, om deze maatregel te nemen. We hadden het liefst zelf ook anders gezien.

In dat geval heb ik er vrede mee. Het behoud van DJR vind ik ook belangrijker dan het sporadische mixje waar idd vrij weinig op gereageerd word
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sebasz    posted on 05-04-2012 14:26
Beetje zwakjes als ik eerlijk ben. Een fatsoenlijke webmaster is niet bang voor blaffende honden als BREIN. Je doet in princiepe niks fout, je host de muziek niet, en je hebt de muziek niet geupload.

Niet dat ik die mixes nou zo boeiend vind of zelf mixes post, maar dit is gewoon een beeje een kwestie van over je heen laten lopen door mensen die niks te vertellen hebben
User edit by Sebasz on 05-04-2012 @ 14:27:10 (87%)
cross-over    posted on 05-04-2012 14:28
Wat is, is.
Soms kun je niet onder de (heel kromme) regelgeving uit hoe graag je het ook zou willen.
Als dat beperkingen inhoud dan is dat helaas maar jammer.

Ik merk zelf dat 'de muziek industie' steeds krampachtiger een greep probeert te houden op alle vormen van muziek uitingen. Zelfs sites waar artiesten hun eigen muziek aanbieden krijgen een waarschuwing om 'copyrighted music' te verwijderen op last van een boete en sluiting van de site. Het is notabene hun eigen muziek op hun eigen site ter promotie.......?
Pas na uitleg mag het blijven staan.

We zien wel hoe zich dit verder ontwikkeld. Wim & Lead succes ermee...., maakt het voorlopig maar een sticked topic,
alhoewel de reakties het wel in de top zullen houden. Cool
http://soundcloud.com/lau-daniels
Sebasz    posted on 05-04-2012 14:30
Poster: W.i.M
Er mogen geen links worden geplaatst naar auteursrechtelijk materiaal. Bittorentsites worden ook onderuit gehaald omdat ze alleen maar linken naar beschermd materiaal.

Onzin, torrentsites linken niet alleen naar beschermd materiaal, zij hosten de torrents en worden daarom offline gehaald. Of dat terecht is, is wat anders, maar incompetente rechters vinden van wel

Poster:?Bloedworst
Snap het probleem niet...
Alle beeld en geluiddragers zijn zins het jaar kruik verboden voor openbaar gebruik geregistreerd en ongeregistreerd tenzij het door on/geregistreede/n vrij wordt gegeven, en dat geldt?in welke beeld of geluid dragende vorm dan ook.

Moraalridder in da house Cool

Poster:?W.i.M
Nou dit is dan een mooie gelegenheid om zelf een djsite op te richten waar alles kan en mag. Oftewel aan dit soort opmerkingen hebben we helemaal niets. We zijn nu een paar keer in de problemen gekomen door auteursrechtelijk materiaal en hebben we besloten om geen links meer naar mixen toe te staan. It's as simple as that.?

We doen dit niet om te pesten maar we zijn genoodzaakt, willen we djresource overeind houden, om deze maatregel te nemen. We hadden het liefst zelf ook anders gezien.
 ?
Ja dat is zeker een optie, ik snap ook zeker dat dit geen beslissing is om te pesten, maar ik vind het een teken van zwakte en erg laf. In theorie zouden mensen jouw 'regel' al mogen omzeilen door een bit.ly link te plaatsen die weer doorlinkt naar soundcloud of mixcloud oid... Dan link je niet meer naar de mix, maar naar een random url op het internet.

En over mixcloud gesproken, zij hebben vast een of andere deal met maatschappijen dat ze online mogen blijven. Dus waarom uberhaupt niet mogen linken naar mixcloud? Daar wordt alleen maar copyright material geupload.

Poster:?cross-over
Wat is, is.?
Soms kun je niet onder de (heel kromme) regelgeving uit hoe graag je het ook zou willen.
Als dat beperkingen inhoud dan is dat helaas maar jammer.?

Ik merk zelf dat 'de muziek industie' steeds krampachtiger een greep probeert te houden op alle vormen van muziek uitingen. Zelfs sites waar artiesten hun eigen muziek aanbieden krijgen een waarschuwing om 'copyrighted music' te verwijderen op last van een boete en sluiting van de site. Het is notabene hun eigen muziek op hun eigen site ter promotie.......?
Pas na uitleg mag het blijven staan.

We zien wel hoe zich dit verder ontwikkeld. Wim & Lead succes ermee...., maakt het voorlopig maar een sticked topic,
alhoewel de reakties het wel in de top zullen houden.?Cool

Het probleem is dat die wetgeving icm internet helemaal niet duidelijk is. Al helemaal wanneer een member van een site dit post
User edit by Sebasz on 05-04-2012 @ 14:37:14 (100%)
main    posted on 05-04-2012 14:37
@sebas:
[sarcasme]
Erg zwak om maatregelen te treffen zodat de site niet offline gehaald KAN worden.
[/sarcasme]
Sebasz    posted on 05-04-2012 14:41
Poster: main
@sebas:
[sarcasme]
Erg zwak om maatregelen te treffen zodat de site niet offline gehaald KAN worden.
[/sarcasme]

Nee onzin. ten eerste moet je je niet zomaar omver laten bluffen door een of andere copyright waakhond, en ten tweede zou elk forum dan wel offline moeten zijn gehaald. Verdiep je eerst eens in de juridische kant. Het lijkt alsof wim en lead dat ook gedaan hebben, maar volgens mij snappen ze niet helemaal hoe het werkt. en treffen nu maatregelen uit angst ipv doordacht

Doet er iemand mee een djresource kopietje maken, inclusief alle teksten en artikelen die gepost zijn? Cool pleuren we op een servertje in hongkong oid. kunnen wim en lead zelf ook niks doen tegen het stelen van leads artikelen Cool
User edit by Sebasz on 05-04-2012 @ 14:43:57 (8%)
Estacy    posted on 05-04-2012 14:52
Poster: Sebasz
Je doet in princiepe niks fout, je host de muziek niet, en je hebt de muziek niet geupload.

en dat is precies waar het misloopt, BREIN heeft wel degelijk de macht om super onredelijk zowel grote als kleine bedrijven op de knieen te brengen. Kijk naar Ziggo en de Piratebay.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sebasz    posted on 05-04-2012 14:59
Poster: Estacy
en dat is precies waar het misloopt, BREIN heeft wel degelijk de macht om super onredelijk zowel grote als kleine bedrijven op de knieen te brengen. Kijk naar Ziggo en de Piratebay.

Nee helemaal niet, je vergelijking is ook heeuuuul erg scheef. Dat de Piratebay niet legaal bezig is, heeft de rechter al over geoordeeld. Omdat de Piratebay zelf zijn activiteiten niet stopt is brein een rechtszaak begonnen tegen deze internetproviders, omdat zij als doorgeefluik naar een illegale site diende.

In het geval van djr zou iemand een link plaatsen naar een legale site, waar toevallig muziek wordt gehost. Maar dat is niet door iemand van djr geupload en ook niet in het bezit van djr.

brein heeft ook helemaal niet de macht om dat zomaar te doen, alleen de rechter heeft daar de macht over.

maargoed, iedereen hier is heeel slecht op de hoogte van wat betreft wel en niet mag met muziek en over wat brein allemaal kan en mag. de helft denkt volgens mij nog steeds dat downloaden van muziek illegaal is en dat brein je een boete kan geven. dus ik ga niet verder in discussie, het is gewoon een onzinregel.
zelf heb ik geen last van deze 'regel', maar ik vind het een buitengewoon slechte regel.

zoals ik al zei, dan gaat iedereen voortaan een bit.ly linkje posten. regel omzeild klaar
User edit by Sebasz on 05-04-2012 @ 15:00:00 (13%)
Limb-Girdle    posted on 05-04-2012 15:22
Ik vermoed dat ze een berichtje van de DMCA hebben gekregen omtrent een aantal linken die zij gemarkeerd hebben staan als copyright beschermd...
Where the music meets the deejay!
Sebasz    posted on 05-04-2012 15:23
Poster: Limb-Girdle
Ik vermoed dat ze een berichtje van de DMCA hebben gekregen omtrent een aantal linken die zij gemarkeerd hebben staan als copyright beschermd...

Ik durf te wedden van nietCool want dan haal je gewoon netjes de link weg en is er niks aan de hand?Cool
User edit by Sebasz on 05-04-2012 @ 15:24:03 (76%)
Bloedworst    posted on 05-04-2012 15:24
@Sebasz

Om op je Quote terug te komen.

Er zijn 2 dingen leeren stelen en daarna weer afleren kennelijk zit jij nog in het eerste stadium.
Wat ik schreef schreef ik niet om de moraal ridder in da house uit te hangen, maar omdat ik achter die wet sta, wat van mij is is van mij tenzij ik dat weggeef en zo hoort het ook.
Sebasz    posted on 05-04-2012 15:29
Poster: Bloedworst
@Sebasz

Om op je Quote terug te komen.

Er zijn 2 dingen leeren stelen en daarna weer afleren kennelijk zit jij nog in het eerste stadium.
Wat ik schreef schreef ik niet om de moraal ridder in da house uit te hangen, maar omdat ik achter die wet sta, wat van mij is is van mij tenzij ik dat weggeef en zo hoort het ook.

Ik snap niet waar je precies op doelt, maar volgens mij doe jij aannames en bestempel je mij als dief, terwijl je niet eens weet of ik muziek gratis download of koop in een online muziekwinkel.. Zegt wel weer genoeg dacht ik zoCool

Als je achter de Wet staat, dan zou je het juist eens met mij moeten zijn. Je bedoelt denk ik te zeggen dat je achter je eigen mening staat. Dat kan, maar haal die twee dan niet door de war?Smile
User edit by Sebasz on 05-04-2012 @ 15:30:18 (33%)
W.i.M    posted on 05-04-2012 15:40
Beetje zwakjes als ik eerlijk ben. Een fatsoenlijke webmaster is niet bang voor blaffende honden als BREIN. Je doet in princiepe niks fout, je host de muziek niet, en je hebt de muziek niet geupload.

Niet dat ik die mixes nou zo boeiend vind of zelf mixes post, maar dit is gewoon een beeje een kwestie van over je heen laten lopen door mensen die niks te vertellen hebben

Weet je wat, wij stellen ons niet laf op en zetten alle links naar mixen weer terug als jij onze kosten maandelijk betaald om de servers online te houden. Het kan zo simpel zijn alleen denk ik niet dat je hier mee accoord gaat.

Een beetje gemakkelijk om vanuit je luie stoel ons laf te noemen.

Nee onzin. ten eerste moet je je niet zomaar omver laten bluffen door een of andere copyright waakhond, en ten tweede zou elk forum dan wel offline moeten zijn gehaald. Verdiep je eerst eens in de juridische kant. Het lijkt alsof wim en lead dat ook gedaan hebben, maar volgens mij snappen ze niet helemaal hoe het werkt. en treffen nu maatregelen uit angst ipv doordacht

Ik wil niet vervelend doen maar jij bent degene die niet helemaal begrijpt hoe het allemaal in elkaar zit.
Bloedworst    posted on 05-04-2012 15:44
@Sebasz

Volgens mij ben je zelf in de war als je je eigen Quote precies 1 uur geleden al vergeten ben.

En als ik achter de wet zou staan zou ik het zeker niet eens met jou zijn want dat zijn voor jou moraalridders in da house toch!.
Maracas    posted on 05-04-2012 18:20
Pff, het zoveelste moddergooi topic hiero, het heeft toch geen zin om hierover in discussie te gaan, ik had op de eerste pagina al door dat het toch zo blijft

Lekker belangrijk ook, ik gooi mijn mixjes en rommel wel op al die andere sites die het wel toestaan voor feedback, en ik vraag en reply hier gewoon op de informatieve topics

Cool
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Tekhead    posted on 05-04-2012 21:11
Ik vind het ook jammer dat de admins dit besluit hebben genomen, maar hetzij zo, aanvaardt het en respecteer hun besluit hoe jammer ?je het ook vind
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mrmagix    posted on 05-04-2012 21:29
Is het geen idee om enkel via soundcloud te werken bijvoorbeeld? Die hebben zelf een engine om beschermd materiaal te filteren.

Dan heb je teminste een oplossing waar zowel de forumleden als de admins deels blij mee zijn. Lijkt me eerlijk, toch? Een Dj-forum waar helemaal geen muziek meer passeert stelt nu ook niets voor.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
MichaelMiller    posted on 05-04-2012 21:34
Poster: mrmagix
Is het geen idee om enkel via soundcloud te werken bijvoorbeeld? Die hebben zelf een engine om beschermd materiaal te filteren.

Dan heb je teminste een oplossing waar zowel de forumleden als de admins deels blij mee zijn. Lijkt me eerlijk, toch? Een Dj-forum waar helemaal geen muziek meer passeert stelt nu ook niets voor.

Sta voor 100% achter dit idee, maar vrees dat het er niet van zal komen als ik reacties heb gelezen..
www.facebook.com/michaelmillerofficial
W.i.M    posted on 05-04-2012 21:47
Als soundcloud actief filtert op copyright materiaal dan zouden we kunnen overwegen om bijvoorbeeld die website toe te staan.
MichaelMiller    posted on 05-04-2012 21:53
Als soundcloud actief filtert op copyright materiaal dan zouden we kunnen overwegen om bijvoorbeeld die website toe te staan.

Cool
www.facebook.com/michaelmillerofficial
mrmagix    posted on 05-04-2012 22:01

Om het gemakkelijk te maken heb ik het even opgezocht.

Soundcloud gebruikt wel degelijk een geautomatiseerd systeem om illegale van legale tracks te onderscheiden. Ook zij hadden immers last van klachten over het hosten van beschermde werken.

Bron: Soundcloud Q&A

Fijn dat je het toch overweegt!
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Sebasz    posted on 06-04-2012 18:19
En dat is precies de reden waarom ik zo kritisch was over deze regel, jullie hebben zelf niet eens fatsoenlijk onderzocht of oplossingen bedacht over wat er nou eigenlijk wel en niet kan/mag!
main    posted on 06-04-2012 18:53
Ik vind je conclusies wel erg kort door de bocht sebas. We zijn hier voor de gezelligheid en informatie, niet om elkaar af te zeiken.
W.i.M    posted on 06-04-2012 20:59
En dat is precies de reden waarom ik zo kritisch was over deze regel, jullie hebben zelf niet eens fatsoenlijk onderzocht of oplossingen bedacht over wat er nou eigenlijk wel en niet kan/mag!

ik sta nog steeds achter de beslissing die we hebben genomen omdat we NU met maatregelen moeten komen. Dat betekent dat we eerst het probleem oplossen en daarna gaan kijken of er misschien mogelijkheden zijn om toch mixen te kunnen linken. Dat jij een andere mening hebt over onze aanpak is je goed recht maar als je geen inzicht hebt in de daadwerkelijke problematiek dan kun je mensen laf noemen wat je wilt maar Lead en ik nemen de beslissing waarvan wij denken dat die het beste is voor DJResource.
Tekhead    posted on 06-04-2012 21:35
ik sta nog steeds achter de beslissing die we hebben genomen omdat we NU met maatregelen moeten komen. Dat betekent dat we eerst het probleem oplossen en daarna gaan kijken of er misschien mogelijkheden zijn om toch mixen te kunnen linken. Dat jij een andere mening hebt over onze aanpak is je goed recht maar als je geen inzicht hebt in de daadwerkelijke problematiek dan kun je mensen laf noemen wat je wilt maar Lead en ik nemen de beslissing waarvan wij denken dat die het beste is voor DJResource.

ook ik sta niet achter het weigeren van mixen op djr, maar het is jullie beslissing, die jullie in eer en geweten hebben genomen omdat jullie dit het beste achten voor DJR, wie zijn wij om dit in twijfel te trekken.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

190 Users online: 129 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 45.444
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.317.224