Poster: Lead
Deze beslissing vinden wij natuurlijk ook niet leuk (en ozuden we het liefst ook voorkomen) maar is een noodzakelijke beslissing om toestanden te voorkomen.?
Poster:?W.i.M
We doen dit niet om te pesten maar we zijn genoodzaakt, willen we djresource overeind houden, om deze maatregel te nemen. We hadden het liefst zelf ook anders gezien.
Poster: W.i.M
Er mogen geen links worden geplaatst naar auteursrechtelijk materiaal. Bittorentsites worden ook onderuit gehaald omdat ze alleen maar linken naar beschermd materiaal.
Poster:?Bloedworst
Snap het probleem niet...
Alle beeld en geluiddragers zijn zins het jaar kruik verboden voor openbaar gebruik geregistreerd en ongeregistreerd tenzij het door on/geregistreede/n vrij wordt gegeven, en dat geldt?in welke beeld of geluid dragende vorm dan ook.
Poster:?W.i.M?
Nou dit is dan een mooie gelegenheid om zelf een djsite op te richten waar alles kan en mag. Oftewel aan dit soort opmerkingen hebben we helemaal niets. We zijn nu een paar keer in de problemen gekomen door auteursrechtelijk materiaal en hebben we besloten om geen links meer naar mixen toe te staan. It's as simple as that.?
We doen dit niet om te pesten maar we zijn genoodzaakt, willen we djresource overeind houden, om deze maatregel te nemen. We hadden het liefst zelf ook anders gezien.
Poster:?cross-over
Wat is, is.?
Soms kun je niet onder de (heel kromme) regelgeving uit hoe graag je het ook zou willen.
Als dat beperkingen inhoud dan is dat helaas maar jammer.?
Ik merk zelf dat 'de muziek industie' steeds krampachtiger een greep probeert te houden op alle vormen van muziek uitingen. Zelfs sites waar artiesten hun eigen muziek aanbieden krijgen een waarschuwing om 'copyrighted music' te verwijderen op last van een boete en sluiting van de site. Het is notabene hun eigen muziek op hun eigen site ter promotie.......?
Pas na uitleg mag het blijven staan.
We zien wel hoe zich dit verder ontwikkeld. Wim & Lead succes ermee...., maakt het voorlopig maar een sticked topic,
alhoewel de reakties het wel in de top zullen houden.?
Poster: main
@sebas:
[sarcasme]
Erg zwak om maatregelen te treffen zodat de site niet offline gehaald KAN worden.
[/sarcasme]
Poster: Sebasz
Je doet in princiepe niks fout, je host de muziek niet, en je hebt de muziek niet geupload.
Poster: Estacy
en dat is precies waar het misloopt, BREIN heeft wel degelijk de macht om super onredelijk zowel grote als kleine bedrijven op de knieen te brengen. Kijk naar Ziggo en de Piratebay.
Poster: Limb-Girdle
Ik vermoed dat ze een berichtje van de DMCA hebben gekregen omtrent een aantal linken die zij gemarkeerd hebben staan als copyright beschermd...
Poster: Bloedworst
@Sebasz
Om op je Quote terug te komen.
Er zijn 2 dingen leeren stelen en daarna weer afleren kennelijk zit jij nog in het eerste stadium.
Wat ik schreef schreef ik niet om de moraal ridder in da house uit te hangen, maar omdat ik achter die wet sta, wat van mij is is van mij tenzij ik dat weggeef en zo hoort het ook.
Beetje zwakjes als ik eerlijk ben. Een fatsoenlijke webmaster is niet bang voor blaffende honden als BREIN. Je doet in princiepe niks fout, je host de muziek niet, en je hebt de muziek niet geupload.
Niet dat ik die mixes nou zo boeiend vind of zelf mixes post, maar dit is gewoon een beeje een kwestie van over je heen laten lopen door mensen die niks te vertellen hebben
Nee onzin. ten eerste moet je je niet zomaar omver laten bluffen door een of andere copyright waakhond, en ten tweede zou elk forum dan wel offline moeten zijn gehaald. Verdiep je eerst eens in de juridische kant. Het lijkt alsof wim en lead dat ook gedaan hebben, maar volgens mij snappen ze niet helemaal hoe het werkt. en treffen nu maatregelen uit angst ipv doordacht
Poster: mrmagix
Is het geen idee om enkel via soundcloud te werken bijvoorbeeld? Die hebben zelf een engine om beschermd materiaal te filteren.
Dan heb je teminste een oplossing waar zowel de forumleden als de admins deels blij mee zijn. Lijkt me eerlijk, toch? Een Dj-forum waar helemaal geen muziek meer passeert stelt nu ook niets voor.
Als soundcloud actief filtert op copyright materiaal dan zouden we kunnen overwegen om bijvoorbeeld die website toe te staan.
Als soundcloud actief filtert op copyright materiaal dan zouden we kunnen overwegen om bijvoorbeeld die website toe te staan.
En dat is precies de reden waarom ik zo kritisch was over deze regel, jullie hebben zelf niet eens fatsoenlijk onderzocht of oplossingen bedacht over wat er nou eigenlijk wel en niet kan/mag!
ik sta nog steeds achter de beslissing die we hebben genomen omdat we NU met maatregelen moeten komen. Dat betekent dat we eerst het probleem oplossen en daarna gaan kijken of er misschien mogelijkheden zijn om toch mixen te kunnen linken. Dat jij een andere mening hebt over onze aanpak is je goed recht maar als je geen inzicht hebt in de daadwerkelijke problematiek dan kun je mensen laf noemen wat je wilt maar Lead en ik nemen de beslissing waarvan wij denken dat die het beste is voor DJResource.