Music Forum Rules (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

W.i.M    posted on 04-04-2012 21:21
Welkom op het Music deel van het DJResource forum. Dit is de plaats waar je over muziek in zijn algemeen praat, welke platen er hot zijn, etc.

Het is niet toegestaan om hier (of ergens anders op DJResource) links te posten naar mixen. Deze bevatten materiaal die copyright gevoelig zijn en daar wordt tegenwoordig een stuk scherper op gelet, en voorkomen is beter dan genezen.

Een van de websites die actief filteren op content en we op dit moment wel toestaan is Soundcloud. Dit is de enige website waarvan we dit toestaan door de embeded code te gebruiken. We hebben hiervoor een speciale tag aangemaakt die alleen op het forum werkt. De player wordt dan inline op de site getoond.

Soundcloud Share codeHoe een Soundcloud link aan te maken ?
Je kunt aan je postings op het forum de volgende tag gebruiken :

[ soundcloud ] (zonder spaties}

Plak hier direct achteraan de iframe code die je bij de Share knop kunt vinden

Sluit dit af met :

[ /soundcloud ] (zonder spaties)

Het hele stukje ziet er dan zo uit :

Soundcloud tag on DJResource

en heeft als resultaat :

Je kunt ook in plaats van de embedded code de link tussen de soundcloud tags plaatsen.

Dus je kunt ook bijvoorbeeld :

[ soundcloud ]http://soundcloud.com/djresource/lead-and-wim-x-unit-320[ /soundcloud ] (zonder spaties)

gebruiken en dat ziet er dan zo uit :

[soundcloud]http://soundcloud.com/djresource/lead-and-wim-x-unit-320[/soundcloud]
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 09-04-2012 19:41 (100%)

What do you think about Music Forum Rules ??

Vote :   
Yvaroz    posted on 04-04-2012 21:25
Dus geen topics meer met: Nieuwe mix blablablabla?

Wel bootlegs en remixen toch?
Nothing is Impossible
tek-zotic    posted on 04-04-2012 21:26
aha, ja ik dacht eerst dat het niet mocht, maar zag ze dan als paddestoelen uit de grond komen op het forum dus had ik er ook maar 1 gepost :p
MichaelMiller    posted on 04-04-2012 21:33
Wel?'Stem hier voor Dancetour op mij' o.i.d.? Indirect gaat dat wel zo.............
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MichaelMiller    posted on 04-04-2012 21:33
Wel?'Stem hier voor Dancetour op mij' o.i.d.? Indirect gaat dat wel zo.............
W.i.M    posted on 04-04-2012 21:40
Het gaat niet om mixen, maar om de platen die erin zitten. Als je een bootleg maakt gebruik je meestal samples, en die mogen dan weer niet. Een remix bevat vaak delen van een originele track, daar geldt eigenlijk hetzelfde voor.

Ik denk dat iedereen het nieuws volgt met betrekking tot wat alle muziekrechten organisaties momenteel aan het doen zijn. Aangezien bovenstaande eigenlijk al sinds het begin een ongeschreven regel was, vonden we het tijd om deze na dik 10 jaar eens vast te leggen.
MrQreeny    posted on 04-04-2012 21:59
Ach, er waren toch al nooit (nuttige) reacties op...

Trouwens... Voor remix contesten mag het toch gewoon, dan is het immers toegestaan om ze te gebruiken? En daarnaast gaat het vaak om streamen en niet om downloaden, dat maakt blijkbaar geen verschil Confused
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 04-04-2012 @ 22:01:58 (100%)
Luxx    posted on 04-04-2012 22:20
waarop baseren jullie of iets legaal of niet is? ik zag namelijk ook de I Follow Rivers bootleg meteen weggeknipt worden terwijl daar helemaal niets mis mee was.

sowieso zijn de regels op dit forum echt bizar strict. op een post van mij waarbij ik hulp gaf aan iemand over aparatuur werd ook de censuur heen gehaald omdat ik geen link mag geven. moet je alles tussen de regels door gaan doen dan? dan gaat het nut van een forum echt enorm achteruit naar mijn idee. alle vrijheid word weggeraust.
www.mothermusic.nl
DJADMIN    posted on 04-04-2012 22:22
Poster: Luxx
waarop baseren jullie of iets legaal of niet is? ik zag namelijk ook de I Follow Rivers bootleg meteen weggeknipt worden terwijl daar helemaal niets mis mee was.

sowieso zijn de regels op dit forum echt bizar strict. op een post van mij waarbij ik hulp gaf aan iemand over aparatuur werd ook de censuur heen gehaald omdat ik geen link mag geven. moet je alles tussen de regels door gaan doen dan? dan gaat het nut van een forum echt enorm achteruit naar mijn idee. alle vrijheid word weggeraust.

maar regels zijn regels, en daar heb je je aan te houden. Ik begrijp goed dat zij geen zeik willen krijgen, het zijn tenslotte vrijwilligers die deze site draaiende houden
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Luxx    posted on 04-04-2012 22:25
Poster: DJADMIN
maar regels zijn regels, en daar heb je je aan te houden. Ik begrijp goed dat zij geen zeik willen krijgen, het zijn tenslotte vrijwilligers die deze site draaiende houden

maar hoe word een website als deze offline gehaald als er mixes van DJ's worden gepost hier die NIET hier gehost worden? die staan vooral op soundcloud of mixcloud of youtube of iets dergelijks. DJResource fungeert in principe alleen maar als reclamepunt. dat is alsof je als Coke dealer op de stoep van een restaurant krijt dat je Coke kan kopen bij jou, en dat dan vervolgens het restaurant door de ME binnenstebuiten gekeert word en ervoor word beboet. ik snap de logica even niet van het weigeren van links van mensen.?

het is toch DJresource? en niet randomshit,vooralnikssharenResource?
ik bedoel, dit gedeelte van het forum heet zelfs het 'music forum' maar je mag dus in principe niets sharen wat met muziek te maken heeft.. en iedereen is gewoon down met deze situatie?
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 04-04-2012 @ 22:27:20 (23%)
Tekhead    posted on 04-04-2012 22:29
dit vind ik er ook over, en ik mag dat zeggen want ik heb geen enkele, ik herhaal geen enkele illegale of niet gekochte track, cd, digitaal... Hoe kan je nu weten of je goed bezig bent als je je mixen of remixen niet meer kan laten beoordelen. De activiteiten hier zijn de laatste maanden fel verminderd en dit zal er zeker geen goed aan doen, trouwens ik vind het een meerwaarde en altijd leuk om te horen als ik op m'n mac aan't weken ben.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
MrQreeny    posted on 04-04-2012 22:37
@luxx

'maar hoe word een website als deze offline gehaald als er mixes van DJ's worden gepost hier die NIET hier gehost worden? '
Dat is dus nou precies het standpunt van al die torrentsites Winking my eye?

Ik zou zeggen: Take it or leave it. Al ben ik het er wel mee eens dat het misschien een tikkeltje naar overdrijven neigt... Trouwens, bootlegs zijn toch in essentie zonder toestemming :P? CoolCool Lol
'Music is the universal language of mankind...'
Bonchanoize    posted on 04-04-2012 22:39
Als ik het goed begrijp verbieden jullie dit uit schrik dat de website naar beneden wordt gehaald.
Dus dan wordt Youtube ook naar beneden gehaald? En Soundcloud ook? En Facebook dan ook, want daar wordt ook muziek op geshared. Misschien kunnen we gewoon volledig het internet offline halen, omdat er content op geshared wordt.?
Dit vindt ik gewoon dikke vette bullshit en dat copyrightgedoe vind ik nog altijd onderschikt aan de elementaire freedom of speech. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Let the magic begin
Tekhead    posted on 04-04-2012 22:54
Gelijk bij ons Sabam met de meest belachelijke ideeen op de proppen komt om geld af te troggelen, doet Buma hetzelfde in Nederland, maar bij ons maakt Sabam blijkbaar minder indruk dan Buma bij de Nederlanders.
Trouwens ik begrijp het niet zo goed. Als ik nu legaal gekochte muziek mix en dat laat horen, heb ik toch al auteursrechten betaald en moet ik of de plaats waar ik dat laat horen, noiet weer betalen, ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar bij ons moet je geen 2x voor hetzelfde betalen.

Aleen de Beheerder van de server waarop DJR zit kan dat doen, niet Buma of gelijk wie, en anders host je op een buitenlandse provider en is de zaak ineens van de baan.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 04-04-2012 @ 23:01:28 (33%)
MichaelMiller    posted on 04-04-2012 23:21
het is toch DJresource? en niet randomshit,vooralnikssharenResource?
ik bedoel, dit gedeelte van het forum heet zelfs het 'music forum' maar je mag dus in principe niets sharen wat met muziek te maken heeft.. en iedereen is gewoon down met deze situatie?

Poster: Tekhead
Hoe kan je nu weten of je goed bezig bent als je je mixen of remixen niet meer kan laten beoordelen. De activiteiten hier zijn de laatste maanden fel verminderd en dit zal er zeker geen goed aan doen.

User edit by MichaelMiller on 04-04-2012 @ 23:22:09 (2%)
W.i.M    posted on 04-04-2012 23:27
Er mogen geen links worden geplaatst naar auteursrechtelijk materiaal. Bittorentsites worden ook onderuit gehaald omdat ze alleen maar linken naar beschermd materiaal. Het kan zijn dat sommige remixen geen auteursrechtelijk materiaal bevatten maar wij hebben hier niet de mankracht voor om per (re)mix uit te zoeken of dit legaal of illegaal is. Wij zijn een legale site altijd al geweest maar hier zijn we wat losjes in geweest door het oogluikend toe te staan.
dj-zero    posted on 04-04-2012 23:28
Ik vind t ook maar gezeik allemaal:S?
Dit bedoel ik niet jegens de hosts, ik snap dat zij deze stap moeten ondernemen willen zij de site in stand kunnen houden. Maar die nieuwe regelingens slaan echt nergens op wat dat betreft.?

We zullen her helaas mee om moeten gaan, en ik denk als je je mix wilt tonen aan mensen dat je een topic opent(of eventueel verzameltopic) waarin je kunt zetten dat je een nieuwe mix hebt, en ipv dat mensen checken moeten ze maar even een PM sturen ofzo (al zal dit de vraag negatief be?nvloeden door de extra moeite).
Mits dit natuurlijk wel toegestaan blijft WIM? maar ik denk dat dit geen probleem zal zijn toch?
User edit by dj-zero on 04-04-2012 @ 23:31:12 (18%)
Estacy    posted on 05-04-2012 00:29
ik zie dat al die mix topics gesloten zijn, vanwege copyright gevoelig materiaal.

fucking alles is copyright gevoelig op de een of andere manier.?

Wat voor een mix zou dan wel mogen? ?als ik em eerst via Creative Commons ofzo license? Of als ik elke artiest wiens muziek ik gebruik eerst om toestemming vraag?

Ik heb altijd 100% achter W.I.M. en LEAD gestaan, maar dit vind ik toch wel erg
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 05-04-2012 @ 00:30:07 (26%)
DJADMIN    posted on 05-04-2012 01:11
Poster: Estacy
ik zie dat al die mix topics gesloten zijn, vanwege copyright gevoelig materiaal.

fucking alles is copyright gevoelig op de een of andere manier.?

Wat voor een mix zou dan wel mogen? ?als ik em eerst via Creative Commons ofzo license? Of als ik elke artiest wiens muziek ik gebruik eerst om toestemming vraag?

Ik heb altijd 100% achter W.I.M. en LEAD gestaan, maar dit vind ik toch wel erg

maar denk je dat ze dit doen omdat ze dit leuk vinden, of omdat ze genoodzaakt zijn ? Kijk, ''hun'' forum, ''hun'' beslissing, klaar...en dat zullen we moeten accepteren denk ik zo....
Drumworks    posted on 05-04-2012 01:23
ik ben al niet meer zo actief op dit forum, en als het eerste wat ik zie dit is, weet ik weer gelijk waarom ik minder aandacht aan deze site besteed.... sorry guysCool
The beats are still banging :)
Lead    posted on 05-04-2012 07:53
I follow rivers had ik inderdaad iets te snel gesloten, maar die is dan ook weer open gegooid.

Deze beslissing vinden wij natuurlijk ook niet leuk (en ozuden we het liefst ook voorkomen) maar is een noodzakelijke beslissing om toestanden te voorkomen. In mijn optiek is degene die files opslaat strafbaar en niet wie er een linkje naar plaatst, maar ik maak dan ook niet de wet ....

Maar jammer genoeg snapt de muziek industrie niet goed wat ze moeten doen met een digitale wereld en schieten ze maar wat rond met losse flodders. Jammer genoeg zie je dat zelfs grote partijen met tegenzin dingen moeten doen (XS4All bijv.). Nou zijn wij een kleine partij die dingen moeten voorkomen ipv het uit te vechten.

Mixen met eigen tracks zouden wel mogen, maar aangezien het admin team niet groog genoeg is dit stuk voor stuk te checken kunnen we beter alle mixen voorkomen dan een soort cue/approve systeem maken. Veel mensen die hun mix hebben gepost hebben er dus in al die tijd nooit of misschien een enkele reactie op gehad en dus heeft voor hen het posten van de mix toch iets minder zin gehad dan ze hadden gehoopt.

Ik snap dat mensen dit niet leuk vinden, maar laten we het probleem ook niet groter maken van het is. Van de voorpagina zijn 8 topics gesloten, waarvan slechts 2 meer dan 1 posting hadden.

Van die 2 staat er 1 vol met 'check'? om de hidden message te openen. Dan blijft er van de 8 dus 1 topic over waar meer dan eens op gereageeerd is en er een gesprek loopt.... Blijkbaar was er van de 8 dus slechts 1 topic die mensen het reageren waard vonden.... Mensen hopen door het posten van mixen reacties terug te krijgen, maar dat werd jammer genoeg niet zo heel veel gedaan blijkt.

Maar mensen blijven hun eigen producties kunnen posten in de Productions, daar valt dus nog je werkt te kunnen promoten.
Let the BASS be louder
W.i.M    posted on 05-04-2012 08:51
Poster: rickydadrum
ik ben al niet meer zo actief op dit forum, en als het eerste wat ik zie dit is, weet ik weer gelijk waarom ik minder aandacht aan deze site besteed.... sorry guysCool

Nou dit is dan een mooie gelegenheid om zelf een djsite op te richten waar alles kan en mag. Oftewel aan dit soort opmerkingen hebben we helemaal niets. We zijn nu een paar keer in de problemen gekomen door auteursrechtelijk materiaal en hebben we besloten om geen links meer naar mixen toe te staan. It's as simple as that.

We doen dit niet om te pesten maar we zijn genoodzaakt, willen we djresource overeind houden, om deze maatregel te nemen. We hadden het liefst zelf ook anders gezien.

Luxx    posted on 05-04-2012 09:30
Poster: W.i.M
Nou dit is dan een mooie gelegenheid om zelf een djsite op te richten waar alles kan en mag. Oftewel aan dit soort opmerkingen hebben we helemaal niets. We zijn nu een paar keer in de problemen gekomen door auteursrechtelijk materiaal en hebben we besloten om geen links meer naar mixen toe te staan. It's as simple as that.

We doen dit niet om te pesten maar we zijn genoodzaakt, willen we djresource overeind houden, om deze maatregel te nemen. We hadden het liefst zelf ook anders gezien.

voor mensen die eigen bootlegs, mashups, remixen en mixen willen blijven posten, probeer eens het vato forum
hou er wel rekening mee dat dit forum wel echt losbandig is tot de max. geen moderators. dus als je een fuckup maakt dan sta je op de schandpaal. w?l word er gereageerd op je eigen muziek. sfeer is tot??l anders dan hier dus verwacht niet het zelfde.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 05-04-2012 @ 09:30:38 (4%)
djmstr223    posted on 05-04-2012 10:01
voor mensen die eigen bootlegs, mashups, remixen en mixen willen blijven posten, probeer eens het vato forum
hou er wel rekening mee dat dit forum wel echt losbandig is tot de max. geen moderators. dus als je een fuckup maakt dan sta je op de schandpaal. w?l word er gereageerd op je eigen muziek. sfeer is tot??l anders dan hier dus verwacht niet het zelfde.

IK ben ook heel actief op het vato forum en het is daar een stuk relaxter. het kan komen omdat daar minder actieve leden zitten. maar je krijgt wel altijd goede reacties op je tracks, en iedereen wil daar ook gewoon tips geven.

de I follow rivers bootleg die hier al een paar keer langs is gekomen was van mij, DJ Kina is een lid van het vato furom die mij op skype had toegevoegd. puur random, dat soort dingen gebeuren hier dan weer niet.

OF-T
Luxx je bent de laatste tijd al weer wat actiever op het vato forum en hier, ben blij dat je weer terug bent op vato na dat je bent gegaan. We kunnen je commentaar goed gebruiken.
www.bramvanbergen.nl
DJADMIN    posted on 05-04-2012 11:48
Poster: djmstr223
IK ben ook heel actief op het vato forum en het is daar een stuk relaxter. het kan komen omdat daar minder actieve leden zitten. maar je krijgt wel altijd goede reacties op je tracks, en iedereen wil daar ook gewoon tips geven.

de I follow rivers bootleg die hier al een paar keer langs is gekomen was van mij, DJ Kina is een lid van het vato furom die mij op skype had toegevoegd. puur random, dat soort dingen gebeuren hier dan weer niet.

OF-T
Luxx je bent de laatste tijd al weer wat actiever op het vato forum en hier, ben blij dat je weer terug bent op vato na dat je bent gegaan. We kunnen je commentaar goed gebruiken.

Als het daar zo goed is...wat doe je hier dan nog ??Cool
Bloedworst    posted on 05-04-2012 13:05
Snap het probleem niet...
Alle beeld en geluiddragers zijn zins het jaar kruik verboden voor openbaar gebruik geregistreerd en ongeregistreerd tenzij het door on/geregistreede/n vrij wordt gegeven, en dat geldt?in welke beeld of geluid dragende vorm dan ook.

221 Users online: 49 Guests (172 Unknown)
Pages generated today : 50.189
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.321.969