Bekende dj's live of vooropgenomen sets? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 27-02-2012 20:52
hallo mede dj's en producers. ik heb een aantal maanden terug een filmpje van een enorm falende steve angelo hier op dit forum gebracht. nu heb ik toch weer een ander filmpje gevonden die ik graag even wilde delen. wat erg zeg tegenwoordig, laat ik het maar kort houden; Ik heb enorme haat aan deze neppers!!!!
niemand minder als de numero uno david guetta bijvoorbeeld... wat een %*%.

http://www.youtube.com/watch?v=MT3-6NT5xbY&feature=related

ik ben opnieuw erg benieuwd naar jullie meningCool
The beats are still banging :)

What do you think about Bekende dj's live of vooropgenomen sets? ??

Vote :   
Aziaat    posted on 27-02-2012 20:58
Tja, live sets van celebrities zitten nu eenmaal zo in elkaar...
Maar het werk erachter kun je in mijn ogen hen niet afnemen.
Geen verwijt, maar ik zou je graag een carri?reloop zien aangaan zoals David Guetta dat deed.
Estacy    posted on 27-02-2012 21:01
als je dat filmpje gewoon iets beter bekijkt voor je klakkeloos gelooft wat ze in dat filmpje zeggen, dan zie dat zn CDJ's gewoon aan staan. op precies 1:02 kun je zien dat zowel zn cue en play knoppen oplichten en de speler in vinyl mode staat.?

door de belichting kun je het jog display niet zien, betekent niet dat ie uitstaat.
Dat 2e gedeelte is wel nep, natuurlijk! het gaat over een tv show, die producers zijn schijt bang dat er iets verkeerd gaat. die mix is dagen van te voren gemaakt en mee geoefend. Guetta doet gewoon een beetje stom op de knopjes drukken zodat het lijkt alsof ie iets doet, krijgt ie waarschijnlijk dik voor betaald
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Drumworks    posted on 27-02-2012 21:04
@ Aziaat; en carriereloop zo groot als david guetta lijkt me erg leuk, maar never ever op die manier.
Chavizz1991    posted on 27-02-2012 21:09
Klopt, en wat is het verschil tussen een mix thuis recorden en afspelen ipv live mixen? Je hoort uiteindelijk hetzelfde, alleen loopt de dj minder risico. Als Guetta een fout maakt op tv of tijdens een mega gig, weet gelijk de halve wereld het.. Dus ik geef ze geen ongelijk... Als ik er zelf voor zou moeten betalen, zou ik het jammer vinden, maar als bezoeker wil ik losgaan op goeie beats, en of Guetta dat nu live doet of niet, als ik maar de avond van mn leven heb.. En natuurlijk is een carriere op meer gebasseerd dan alleen mix kunsten. Kijk eens naar Gostosa (Hardstyle). Super lekker wijf, komt opeens dmv Headhunterz op Q-base... Denk je dat zij kan mixen of alleen maar commercieel word neergezet omdat ze een lekkere 'dj' is? Denk het laatste

Drumworks    posted on 27-02-2012 21:11
oke daar heb je een punt, lekkere beats en lekkere dj's zijn ook belangrijkCool, mar wat zou je bij jezelf denken als je zoiets bijv op die enorme led schermen bij zo'n liveset voorbij ziet komen? wanneer ik naar een echt goed feest ga met wat bekendere dj's hou ik altijd hun mixkunsten in de gaten. zo heb ik bijv enorm veel respect voor bassjackers en laidback luke. als ik zoiets zou zien zou ik echt pissig worden... maarja er valt weinig tegen te doenCool
User edit by Drumworks on 27-02-2012 @ 21:13:09 (100%)
MarcoMartinez    posted on 27-02-2012 22:41
Ik weet niet waarom je telkens met dit soort filmpjes komt?

Bekende zangers playbacken toch ook vaak als ze in een tvshow komen.
Maakt ze dat ook geen goede zangers dan....?
www.djmarcomartinez.com
DJADMIN    posted on 27-02-2012 22:52
Heeft david guetta niet al in de loop der jaren bewezen dat hij weldegelijk goed kan mixen ?!?! Hij hoeft zich niet meer te bewijzen...en het risico is inderdaad te groot...

Ik denk dat veel organisatoren hem vooral boeken om zijn naam, en nog niet eens omdat hij zo geweldig draait. Als zijn naam op een poster staat, is het volle bak garantie, wereldwijd. Is in Nederland ook met mannen zoals Vato, La Fuente, enzovoort...is ook een groot stuk marketing...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MrQreeny    posted on 27-02-2012 22:52
Over de zanger/dj zegt het niets... Over 'het artiest zijn' wel... Echte artiesten faken niet. Is Guetta geen artiest dan?? Jawel, maar op deze momenten dus niet. Bij die tvshow is die gewoon zn promotieplan aan het uitvoeren...
Maar ff serieus, lekker interessant, voorlopig heeft hij het beter voor elkaar dan heel het forum hier bij elkaar!
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 27-02-2012 @ 22:57:49 (100%)
Sandr    posted on 27-02-2012 23:12
Poster: rickydadrum
. zo heb ik bijv enorm veel respect voor bassjackers en laidback luke. als ik zoiets zou zien zou ik echt pissig worden... maarja er valt weinig tegen te doenCool

Beide Bassjackers? De ene kan draaien, de andere producen..... Voor welke heb je respect?
Play that funky music white boy....
Larsz    posted on 27-02-2012 23:20
Okay wat heb je nu bewezen? Dat op sommige live evenementen premixes worden gedraaid? What else is new :'D.

Grote namen hoeven naar mijn mening ook niet meer te bewijzen of ze kunnen beatmatchen of mixen, want ga er maar van uit dat ze dat kunnen. Ik denk dat een groot deel ook ligt aan de organisatie van het festival/evenement. Die TV show werkt waarschijnlijk met lichten en lasers etc. en dan wil dat AV team waarschijnlijk alles van te voren programmeren en niet 'on the fly' doen. Steve Angello is inderdaad een beetje een nerd met zijn samplebased trackjes en premixes maar om nou te zeggen dat het 'fake' is, tsja. Daar kan men over discussieren. Axwell bijvoorbeeld zou zoiets nooit doen weet ik, maar welke conclusies hier worden getrokken zijn wel een beetje erg makkelijk.

En nee, ik ben zeker geen Guetta fanboy.
unknown    posted on 27-02-2012 23:30
@estacy klopt 1:02 kun je dat wel moeilijk zien, maar het is wel zicht baar.

je kijkt er schuin op, dan kun je jog display niet zien.
2e is nep ja. En zoals jij ook al zei, ze zijn gewoon bang dat er iets mis gaat tijdens de opnamens.
die mix staat gewoon op cd. Winking my eye
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
Drumworks    posted on 27-02-2012 23:49
oke guys, ik ben toch wel redelijk anders gaan denken over de dj's die dit doen. aan de ene kant vind ik het eigenlijk nog steeds niet helemaal kunnen (heb nog steeds meer respect voor live draaiende dj's) maarja zal wel aan mij liggen. aan de andere kant is het wel waar dat ze zich al hebben bewezen tijdens hun carriere. en daardoor meer de nadruk wordt gelegd op de 'hits' die ze draaien dan de mannier waarop. ben ik toch weer heel wat wijzer gewordenCool. ?

@ Sandr: dat is waar! dit was ik even vergeten; ik heb veel respect voor de dj van het duo. toch vind ik ook de tracks van bassjackers altijd lekker klinken dus vind ik ze eigenlijk beiden goed.
Aziaat    posted on 27-02-2012 23:57
@ Ricky
Ken je de biografie van David Guetta? Hij heeft jarenlang gemixt in clubs en discotheken voordat hij begon te producen. Zijn eerste album kwam uit in 2002, toen was hij welgeteld 35 jaar. Hij heeft dus LANG voordat hij bekend werd zijn kunsten bewezen en dat op verschillende manieren want hij heeft zelfs in Ibiza een club opengehouden (ofdat nu met zijn vrouw en kinderen was weet ik niet precies meer).?Dit bedoel ik met zijn carri?reloop Winking my eye Ik zou je wel eens binnen 20 jaar nog steeds even intensief bezig willen zien.

Ik snap uw standpunt helemaal, maar er zit gewoon zoveel meer achter dan jij laat blijken. David Guetta is niet fake, haters gonna hate, maar ik heb respect voor wat hij al die tijd gedaan heeft.
David Guetta is mede verantwoordelijk voor de populariteit van elektronische muziek. In mijn ogen heel goed, want de hiphopcultuur van Amerika begint eindelijk terug op niveau te komen en plaats te maken voor andere stijlen.
Chavizz1991    posted on 28-02-2012 00:04
Poster: Aziaat
@ Ricky
Ik snap uw standpunt helemaal, maar er zit gewoon zoveel meer achter dan jij laat blijken. David Guetta is niet fake, haters gonna hate, maar ik heb respect voor wat hij al die tijd gedaan heeft.

Tonite Only - Haters Gonna Hate (Nicky Romero 'Out Of Space' Remix)

Cool
Drumworks    posted on 28-02-2012 00:05
@ Aziaat: ja ik heb de biografie gelezen en gezien op tv, hierdoor was ik nogal 'geshockt' toen ik ddeze video op youtube zag. ik ben geen hater van david guetta, ik ben teleurgesteld. ik was benieuwd wat jullie ervan vonden en daarom dropte ik het hier. eigenlijk hebben jullie wel gelijk dat de enorm populaire djs zich allang hebben bewezen maar ergens blijf ik het nog steeds niet helemaal kunnenCool

User edit by Drumworks on 28-02-2012 @ 00:06:46 (6%)
Drumworks    posted on 28-02-2012 00:07
Poster: Chavizz1991

Tonite Only - Haters Gonna Hate (Nicky Romero 'Out Of Space' Remix)

Cool

geweldige trackCool love it!
Chavizz1991    posted on 28-02-2012 00:10
Maar het droppen van zulke videos is een goede manier om te discusieren over zulke onderwerpen, daar is dit forum ook oa. voor bedoeld. Als je hierdoorheen leest zal je af en toe weleens denken: owja, dat is ook gewoon waar ook! Had ik tenminste.. Maar dat alle grote namen zich bewezen hebben is ook niet helemaal waar, als ik een collab doe met Alvaro omdat dat mn buurman is, en hij stelt me voor aan Spinnin Records en draait mn eerste livesetje voor Mysteryland aan elkaar om me op weg te helpen, ben ik erna een talent, maar heb ik nog niks uitgevoerd. Kijk naar Gostosa, die kan waarschijnlijk niet eens koffie zetten..
Drumworks    posted on 28-02-2012 00:17
Poster: Chavizz1991
Maar het droppen van zulke videos is een goede manier om te discusieren over zulke onderwerpen, daar is dit forum ook oa. voor bedoeld. Als je hierdoorheen leest zal je af en toe weleens denken: owja, dat is ook gewoon waar ook! Had ik tenminste.. Maar dat alle grote namen zich bewezen hebben is ook niet helemaal waar, als ik een collab doe met Alvaro omdat dat mn buurman is, en hij stelt me voor aan Spinnin Records en draait mn eerste livesetje voor Mysteryland aan elkaar om me op weg te helpen, ben ik erna een talent, maar heb ik nog niks uitgevoerd. Kijk naar Gostosa, die kan waarschijnlijk niet eens koffie zetten..

oke daar heb je ook wel een punt, maar ik ga ervan uit dat echt grote djs (in mijn ogen) Tiesto, Armin, Guetta, Afrojack,Hardwell zich toch wel bewezen hebben tijdens hun carriere. zo zag ik ook op youtube een 90(?) jarige vrouwelijke dj en 1 of andere duitse gek. die zijn er ook alleen maar voor de publiciteit en worden ook veelal ingezet om reclame te maken voor andere bedrijven. zo zag ik dat die duitse gek werd ingezet bij virtual dj, maar niets over het programma zelf uitlegde. publiciteit daar draait het allemaal om...Cool

owjah die gostosa kan wel koffiezetten, check deze vid maarCool
http://www.youtube.com/watch?v=h9N9uVdl7TI
User edit by Drumworks on 28-02-2012 @ 00:25:23 (9%)
dj-zero    posted on 28-02-2012 08:34
En laat nu de discussie maar los barsten over senseo VS. koffie:P
Bartjens    posted on 28-02-2012 08:43
Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat Dj's een van te voren opgenomen set afspelen om zo de licht/vuurwerkshow exact te syncen. Geen idee of dit ook echt zo is?
www.djbrowbeat.com
MichaelMiller    posted on 28-02-2012 09:35
Dit was bij 'onze Steve' wel 't geval.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
MichaelMiller    posted on 28-02-2012 09:35
(dubbelpost)

Op Dance Valley was dat, dacht ik.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 28-02-2012 @ 09:36:09 (100%)
Gerdo    posted on 28-02-2012 10:17
Poster: Estacy
als je dat filmpje gewoon iets beter bekijkt voor je klakkeloos gelooft wat ze in dat filmpje zeggen, dan zie dat zn CDJ's gewoon aan staan. op precies 1:02 kun je zien dat zowel zn cue en play knoppen oplichten en de speler in vinyl mode staat.?

door de belichting kun je het jog display niet zien, betekent niet dat ie uitstaat.
Dat 2e gedeelte is wel nep, natuurlijk! het gaat over een tv show, die producers zijn schijt bang dat er iets verkeerd gaat. die mix is dagen van te voren gemaakt en mee geoefend. Guetta doet gewoon een beetje stom op de knopjes drukken zodat het lijkt alsof ie iets doet, krijgt ie waarschijnlijk dik voor betaald

?
Poster: DJADMIN
Heeft david guetta niet al in de loop der jaren bewezen dat hij weldegelijk goed kan mixen ?!?! Hij hoeft zich niet meer te bewijzen...en het risico is inderdaad te groot...

Ik denk dat veel organisatoren hem vooral boeken om zijn naam, en nog niet eens omdat hij zo geweldig draait. Als zijn naam op een poster staat, is het volle bak garantie, wereldwijd. Is in Nederland ook met mannen zoals Vato, La Fuente, enzovoort...is ook een groot stuk marketing...

Klopt helemaal, en dat van die tv show snap ik ook al is het een makelijke overgang. Maar in het filmpje staan de CDJ's wel aan, zoals Estacy schrijft!
Met DJADMIN ben ik het ook eens, David Guetta heeft echt wel bewezen dat hij kan draaien. En van de organsatoren is het goed te begrijpen, dan komen er ook mensen naar hun feest toe die dat normaal gezien niet zouden doen. Ze willen David Guetta zien! Hij heeft zoveel commerciele hits heeft gehad waardoor zijn naam op een poster bij veel mensen de aandacht trekt.
dance2mix    posted on 28-02-2012 11:28
Poster: dj-zero
En laat nu de discussie maar los barsten over senseo VS. koffie:P

SENSEO!
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
djroy16    posted on 28-02-2012 11:50
Ik begrijp dat een ' top ' dj tijdens een tv opname niet live plaatjes gaat mixen. Het risico is te groot en het opnieuw opnemen kost teveel geld... Daarin tegen vindt ik wel dat iedere dj die optreed bij een festival ( of club enz ) gewoon een live set moet draaien...

200 Users online: 54 Guests (146 Unknown)
Pages generated today : 55.983
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.327.763