House & Trance niet meer populair? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 31-12-2005 11:18
Hello, ik draai voornamelijk house & trance en soms een beetje schranz/hard techno.

Maar het is mij namelijk opgevallen dat die genres precies niet meer populair zijn! Ik heb ongeveer 250 vinyls in 't genre house & trance, maar wanneer ik die begin te draaien, heb ik precies het gevoel van "iieeuw :s", en vrienden, kennissen beginnen dan te zagen, leg eens jump op ofzo.

Volgens mij is jump nogal een commercieel genre aan het worden, zoals ge ziet hier in Belgie (The Oh, Fun, Zenith, etc...)

Wat is UW mening hiervan? :p

What do you think about House & Trance niet meer populair? ??

Vote :   
Lukaz    posted on 31-12-2005 20:12
Trance & House worden niet veel minder populair hoor Happy, laughing in het uitgaans leven word nu eenmaal meer aandacht besteed aan muziek waar een grotere grope mensen zich uit de voeten kunnen. Met Jump gaat dat eenmaal beter als met Trance, maareh de Oldschool House van de jaren 90 zoals Party Animals en Menthal Theo, Charlie Lownoise zijn nog niet uit de modeHappy, laughing het heeft wel hun beste tijd gehad..
Jump is inderdaad wel commercieel aan het worden.. Jump is nog wel even bezig om overal zijn bekendheid te halen..
Trance word ook steeds vaker vervangen door  Hardstyle en Hardcore omdat dat 'makkelijker' zou zijn om op te dansen, hakkûh en jumpeh.. Winking my eye

(Wisten jullie wel dat op Minimal de dames ook lekker kunnen swingen.. moet je maar eens proberen als je draait in de Horeca of groter! Alhoewel Minimal ook al z'n beste tijd heeft gehad.)
ArCee    posted on 30-10-2007 10:52
Word al en tijdje geroepen, dit niet populair, dat minder hot, pfffff. Ligt aan de feesten die je bezoekt, ligt aan het publiek. De jongste generatie wil hardcore en jumpen, ga lekker je gang. Als ik kijk wat er op Intuition rond liep dan denk ik, Trance is nog retepopulair. Het is natuurlijk zoooooooo makkelijk om te roepen dat Trance z'n beste tijd gehad heeft als een bepaald persoon er niet warm of koud van word. Hoe ga je een sfeer creeren, zo dus! Ik bezoek alleen maar Trancefeesten, download/koop alleen Tranceplaten, draai een Tranceprogramma en als ik dat allemaal bekijk dan hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken Cry maar jump lekker verder Cry
Renzis    posted on 30-10-2007 11:02
Dit is wel een heel oud topic ArCee, House is inmiddels al weer helemaal de bom, en trance is (gezien de dj-150-lijst) cker nog niet dood.
DaRoyal    posted on 30-10-2007 11:08
House is juist heel groot (te groot naar mijn mening, als je ziet hoeveel baggerreleases er de laatste maanden zijn uitgekomen). Trance is met name in 't buitenland, richting het oostblok, heel populair. In Nederland is de plek van trance overgenomen door house. Happy, laughing
Sunrise8    posted on 30-10-2007 12:01
niks aan toe te voegen da royal.. inderdaad ik merk ook dat trance aan het afzwakken is, nog niet dood, maar wel aan het afzwakken. als je in clubs komt wordt er meestal dance/house gedraaid en (bijna) nooit trance (merk ik tot mijn verbazing).. maar ik vind het niet erg, want vind zowel trance als house erg lekker, dus wat er blijft maakt voor mij geen R**T uit Happy, laughing
Music made me who i am
ArCee    posted on 30-10-2007 12:27
Poster: Renzis
Dit is wel een heel oud topic ArCee, House is inmiddels al weer helemaal de bom, en trance is (gezien de dj-150-lijst) cker nog niet dood.

Ja und, volgens mij nog steeds actueel omdat ik mensen nog steeds kreten hoor geven gebasseert op niets in mijn overtuiging Winking my eye Van mogen mensen alles draaien in een club, zolang er maar eens in de zoveel tijd een goed Trancefeest blijft komen, die pik ik dan wel mee Winking my eye
thomassmith    posted on 30-10-2007 13:40
ik vind het nergens op slaan want het licht er ook aan op wat voor fest je draait
ja als je op een jumpfeest house gaat draaien maak je weinig kans
MadSteven    posted on 02-12-2007 16:19

Als je even rond je heen kijkt, zie je dat er steeds meer Hed Kandi feesten worden georganiseerd in ieder geval in Nederland.

Dus daar alleen al kan je merken dat house populairder en populairder aan het worden is!
Code-Y    posted on 02-12-2007 16:55
We ALL (L) Trance :D
D-wan    posted on 02-12-2007 17:40
Poster: MadSteven

Als je even rond je heen kijkt, zie je dat er steeds meer Hed Kandi feesten worden georganiseerd in ieder geval in Nederland.

Dus daar alleen al kan je merken dat house populairder en populairder aan het worden is!

House is de laatste tien jaar alleen maar populairder geworden, met alle gevolgen van dien.
sammwise    posted on 02-12-2007 18:56
House..Cry  volgens mij is house alles behalve dood aan het gaan.. tenzij je het over de oldschool mental theo house enz. hebt
ik hoor die platen nergens meer. over trance zou ik niet egt mee kunnen praten ben er niet mee bezig maar hoor er niet egt veel meer van. jammer genoeg hoor ik wel steeds meer jump..
HouseArrest    posted on 02-12-2007 19:04
Inderdaad. House wordt alleen maar populairder!

En trance is zo goed als aan het uitsterven. (als het dat nog niet is) Happy, laughing
DJ-Emotion    posted on 02-12-2007 19:08
Poster: HouseArrest
En trance is zo goed als aan het uitsterven. (als het dat nog niet is) Happy, laughing

Gebaseerd op? Cry
D-wan    posted on 02-12-2007 19:55

Daar heb ik gisteren bij Fabulous weinig van gemerkt, waar een bomvolle zaal helemaal los ging bij Armin van Buuren Cry
Lawrenz    posted on 02-12-2007 20:51
Inderdaad. House wordt alleen maar populairder!

House is inderdaad enorm populair en wordt nog steeds populairder, maar trance is echt niet aan het uitsterven. Ik heb een aantal trance plaatjes die het zelfs op het gemiddelde bovenbouwschoolfeest goed doen! Maar house is op het moment gewoon veel populairder dan trance.
User edit by Lawrenz on 02-12-2007 @ 20:51:52 (19%)
b1jkar    posted on 02-12-2007 21:49
Poster: D-wan

Daar heb ik gisteren bij Fabulous weinig van gemerkt, waar een bomvolle zaal helemaal los ging bij Armin van Buuren Cry

Ja maar ook bij Randy Katana en Marcel Woods ging het los. Vondt het een goed feestje BTW
Julemac    posted on 02-12-2007 22:18
maar Jump heeft hier in NL z'n hoogtepunt ook al wel gehad met commercie.
House is nog altijd aan t stijgen en is erg populair
DJ_IVI-R    posted on 02-12-2007 22:26
muziek is iets levend en verandert voortdurend

en alles komt terug op een of andere manier

gewoon go with the flow

vroeger in het dance tijdperk van 1996-2000 dacht ik : fuck dat dit maar nooit stopt

wel.. nu hou ik nog meer van bepaalde nieuwe genres..

dat is juist het leuke aan muziek
www.nikan.be
LSunicaXL    posted on 03-12-2007 00:53
House is nog zeker populair, misschien wel populairder dan ooit!
Helemaal als je ziet dat bijna elk weekend(helemaal November en December) er wel minstens 2/3 GROTE feesten worden georganiseerd!
Het heeft zich nu beetje ontwikkeld naar een stijl dat een erg breed publiek trekt, vind ik dan!

Denk(maar hoop het vooral) ook wel dat het langer op een hoogtepunt zal blijven dan Jump!

Cry
HouseArrest    posted on 03-12-2007 02:19
@ Dj-Emotion

Kijk naar de hoeveelheid trance feesten van nu in vergelijking met bijvoorbeeld House feesten.

Kijk naar de hoeveelheid trance feesten in vergelijking met de hoeveelheid trance feesten een aantal jaren geleden.

Kijk naar bijvoorbeeld sensation white: Trance feest dat helemaal 'verhoused' is om het zo maar te zeggen

Kijk naar de hoeveelheid mensen die tegenwoordig nog van trance houdt .. Als ik eens zou rond vragen zou ik er bijna geen meer tegen komen.

En wat IVI zegt, muziek veranderd. Vroeger was trance hot, nu is House hot. Happy, laughing
User edit by HouseArrest on 03-12-2007 @ 02:19:48 (4%)
ArCee    posted on 03-12-2007 10:01
Volgens mij is Trance juist aan een kleine "come back" bezig Winking my eye
cross-over    posted on 03-12-2007 11:57
ik ben zelf niet echt een "styles" dj, naar mijn mening lopen heel veel stylen in elkaar over.
in de loop van de tijden veranderen de definities van style ook.

trance (definitie uit jaren 90): Trance evolved from German Techno, using the rolling bass and sizzling keyboards of techno to give the music a hypnotic flowing effect

trance nu: a distinct style of instrumentation focused on complex, uplifting chord progressions and melodies

Verder worden er nieuwe liefhebbers geboren en smaken van mensen veranderen ook.
Wat vandaag een hit is kan volgende week de grootste flop worden.

http://soundcloud.com/lau-daniels
DJ-Emotion    posted on 04-12-2007 21:41
Kijk naar de hoeveelheid trance feesten van nu in vergelijking met bijvoorbeeld House feesten.

Kijk naar de hoeveelheid trance feesten in vergelijking met de hoeveelheid trance feesten een aantal jaren geleden.

Kijk naar bijvoorbeeld sensation white: Trance feest dat helemaal 'verhoused' is om het zo maar te zeggen

Kijk naar de hoeveelheid mensen die tegenwoordig nog van trance houdt .. Als ik eens zou rond vragen zou ik er bijna geen meer tegen komen.

En wat IVI zegt, muziek veranderd. Vroeger was trance hot, nu is House hot. Happy, laughing

Jou vrienden groep moet wel heel groot zijn om er een betrouwbaar gemiddelde uit te halen Cry
Ik ken alleen maar mensen die van Trance houden......

Vreemd dat de eerste 6 plaatsen in de DJ top 100 van 2007 allemaal Trance DJ's zijn.
Zal wel niet komen doordat er 345000 House liefhebbers massaal op Trance DJ's hebben gestemd...

Wat de feesten betreft:
Iedereen die het nieuws een beetje volgt weet dat mensen geen Massa feesten
meer willen om 2 redenen: Prijs en de Massa (aanbod/exclusiviteit)

Trance veranderd ook continue net zoals House, wat overigens al bestond voordat jij was geboren. Cry
Mijn platenkast staat er vol mee..

Dus neem maar van mij aan, zowel House als Trance blijft nog wel even.....

Poster: ArCee
Volgens mij is Trance juist aan een kleine "come back" bezig Winking my eye

Als ik zo iedere week de nieuwe releases bekijk lijkt het hier idd op! Cry
User edit by DJ-Emotion on 04-12-2007 @ 21:46:57 (21%)
ArCee    posted on 04-12-2007 23:46
En wedden dat Trance Energy weer 1 van de vetste feesten van 2008 gaat worden Cry
ArCee    posted on 04-12-2007 23:50
Wel grappig allle stijlen zijn HOUSEmuziek. Er zijn alleen verschillende stromingen ontstaan in house met allemaal hun eigen naam en klank maar het blijft house. Had je vroeger al: Acid, Hiphouse, Techno, Mellow, Skouse etc. Da's ook de kracht van house, het blijft zich vernieuwen, maar het is en blijft allemaal house dus we zijn 1 big happy family Cry

529 Users online: 339 Guests (190 Unknown)
Pages generated today : 46.908
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.599.206