House & Trance niet meer populair? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EclipX    posted on 31-12-2005 11:18
Hello, ik draai voornamelijk house & trance en soms een beetje schranz/hard techno.

Maar het is mij namelijk opgevallen dat die genres precies niet meer populair zijn! Ik heb ongeveer 250 vinyls in 't genre house & trance, maar wanneer ik die begin te draaien, heb ik precies het gevoel van "iieeuw :s", en vrienden, kennissen beginnen dan te zagen, leg eens jump op ofzo.

Volgens mij is jump nogal een commercieel genre aan het worden, zoals ge ziet hier in Belgie (The Oh, Fun, Zenith, etc...)

Wat is UW mening hiervan? :p

What do you think about House & Trance niet meer populair? ??

Vote :   
aDeagle    posted on 31-12-2005 11:21
Ligt er maar net aan waar je draait 8-) in de discotheek waar ik draai moet ik het niet flikken om een jump plaat te draaien :P daarintegen gaan mensen wel los op trance en house dusja... :P
the-melody    posted on 31-12-2005 11:21
Mwa dat kan wel vroeger ook op onze school moest ik niet afkommen met trance platen of de dansvloer was leeg dus dan zette ik gewoon wat tuningcd's op en dat was over nu ik weet tuningcd's dat is wat raar maar toens had ik nog niet zoveel cd's en al men platen zijn nu eenmaal trance maaaaaaaaaar ben aan het kijken naar hardstyle.
EclipX    posted on 31-12-2005 11:25
Poster: djliberty
Mwa dat kan wel vroeger ook op onze school moest ik niet afkommen met trance platen of de dansvloer was leeg dus dan zette ik gewoon wat tuningcd's op

Tuningcd's, das nu iets typische Europees of beter gezegd Belgisch, als je kijkt naar Amerika word tuning daar geassocieerd met Hip Hop & Rock, hier in Belgie, Europa word dat geassocieerd met Jump, hardstyle, etc. Zoals Tuning Beats, Explosive Car Tuning en al die Tuning cd's.

In de betere dancings draaien ze nog steeds house, trance, maar de nieuwe generatie fuifers, luisteren zo te zien meer naar Jump.

Zo zie je bv dat de Cherrymoon die House, Trance draaide, nu zelf stopt. Unhappy
the-melody    posted on 31-12-2005 11:30
Ja dat is wel spijtig die compilaties waren goed heb daar oook een topic overgemaakt=> ////www.djresource.eu/Forum/topic/1948/Cherry_moon_te_lokeren_gaat_dicht/  nja ik koop nu juist nog international tuning sounds voor gewoon thuis te luisteren maar niet om af te spelen
djjw    posted on 31-12-2005 11:43
wat verta je onder house? house is een erg ruim begrip...
het is wel zo dat er stylen steeds een periode helemaal in zijn,
en dan komt er weer een andere styl.... zal altijd zo blijven...

EclipX    posted on 31-12-2005 11:47
Wat bedoel ik onder house, uuhm ja, de niet-commerciele muziek,

Maarja, ik weet het niet zo goed eerlijk gezegd :p

Hier heb je een link naar mijn vinyl lijst, misschien weet je ongeveer welke soort het is?
Ik dacht dat house, house is? :p

http://www.deno.be/abcjhdfd54897tyfghsf654hfghftrytroierz/vinyl.doc
the-melody    posted on 31-12-2005 11:49
Sylver is toch geen house dat is toch dance
EclipX    posted on 31-12-2005 11:51
Ja dat weet ik ook wel hoor, maar kheb misschien wel 5 vinyls in het dance genre rest is house & trance
the-melody    posted on 31-12-2005 12:00
ah sorry
EclipX    posted on 31-12-2005 12:02
Poster: djliberty
ah sorry

No problemo
Jorrit    posted on 31-12-2005 12:05
Om maar weer on topic te gaan, ik denk dat het verschilt per regio.

Hier in de buurt is het bijna allemaal house in de paar discotheken die er zijn, hardhouse/ jump is hier voor een veel kleiner publiek.
EclipX    posted on 31-12-2005 12:07
Ik dacht dat Nederlanders veel meer opener stonden voor Hard Style enzo? Toch niet voor house?

enja, sorry voor oftopic te gaan Winking my eye
Jorrit    posted on 31-12-2005 12:08
Is wel zo ja, kijk maar hoe populair hardcore hier is, maar bij mij in de buurt is het aantal hardhouse feestjes erg beperkt...
Reemz    posted on 31-12-2005 12:18
House en trance wordt in Nederland nog wel met grote regelmaat gedraaid en ik denk dat dit ook gewoon zo zal blijven. Lijkt me sterk dat er volgend jaar bijvoorbeeld in één keer geen trance energy meer is ofzo.....

EclipX    posted on 31-12-2005 13:46
Sensation ook bv de white editie dan he, is ook trance
Reemz    posted on 31-12-2005 13:59
Inderdaad maar wat dacht je van alle house en trance DJ's zoals Johan Gielen en de rest. Nee trance en house zullen altijd wel populair blijven...
eAs    posted on 31-12-2005 14:03
Hmm tja .. ik denk inderdaad ook dat het niet iets is dat zal verdwijnen .. bedoel er zijn ook nog steeds hardcore feesten ..

Blijf lekker bij je eigen ding .. feesten gaan nog steeds op trance&house .. 
Ik hou er van  
User edit by eAs on 31-12-2005 @ 14:05:03 (10%)
robbert    posted on 31-12-2005 14:09
De afgelopen tijd draai ik vooral club en groove muziek.
DjCheng    posted on 31-12-2005 15:12
House en Groove rulen en zal altijd zo blijven!
eAs    posted on 31-12-2005 15:26
hahaha     start a new topic man ...
Blast    posted on 31-12-2005 17:08
House was rond 1991 heel erg populair (gabber-house en de hardcore zaten toen op hun toppunt), maar volgens mij is house steeds meer aan het doodgaan (niet lullig bedoelt hoor).
Trance is leipe muziek (en house ook wel), maar trance is niet aan t doodgaan, want er zijn nog steeds van dat soort (grote) feetsen (sensation white, trance energy etc). Trance is op zich wel lkkre dans muziek.
Nvie    posted on 31-12-2005 18:05
Trance & House niet populair meerConfused Jeah... Right.
In iedergeval niet voor mij. Ik heb het nooit van de harde stijlen moeten hebben, hier af en toe wel een leuk plaatje, maar ik ben altijd van de club/trance/grooves en house geweest.

Ik heb zelfs gezien dat in mijn omgeving van de harde stijlen, ook overgingen naar de clubbie kant Winking my eye
robbiel    posted on 31-12-2005 18:27
House en trance, die zijn absoluut nog populair!, kijk naar dj roog, of andere grote house -club sterren!

Ramon72    posted on 31-12-2005 18:58
Kijk Rock and Roll, Swing Beat en in mindere mate Disco is niet meer populair, maar House en Trance? Kom op! Get real!
NiGhtOwl    posted on 31-12-2005 19:41
House niet populair? House is weer heel erg in opkomst juist! House is eigenlijk nooit weggeweest, het heeft inmiddels wel 10 andere namen gehad en is qua stijl breder geworden omdat men meer in hokjes is gaan denken, maar house is absoluut niet dood!

533 Users online: 309 Guests (224 Unknown)
Pages generated today : 52.888
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.605.186