Volume van opgenomen mix verhogen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaykFroix    posted on 17-10-2010 12:28
Even een kort vraagje: Wanneer ik mijn mixes opneem dan zit ik altijd met het probleem dat deze een stuk zachter zijn dan de rest van de muziek die ik heb.

Ik ga normaal gesproken als volgt te werk: Ik neem mijn mix op via de interne recorder van Traktor Scratch Pro. Hierbij zet ik mijn output en input volume in Traktor zo hard mogelijk, zodat hij net onder het rood blijft. Vervolgens open ik het wav bestand in Sony Soundforge en normalize ik het bestand op 0 db. Daarna gooi ik er de Waves L3 Multimaximizer erover heen met de preset op High Res CD Master. En voila, de mix klinkt goed in mijn oren. Volume is wat gelijk getrokken en de dynamiek blijft aanwezig, alleen de mix blijft te zacht.

Mijn vraag is dan ook hoe ik het volume van de mix achteraf kan verhogen zonder dat deze gaat clippen of dat de hele dynamiek uit mijn set is? Alvast bedankt voor de reacties! Happy, laughing
User edit by MaykFroix on 17-10-2010 @ 17:54:13 (5%)

What do you think about Volume van opgenomen mix verhogen ??

Vote :   
DaCompra    posted on 17-10-2010 12:39
Je stopt je mix in audacity > ctrl+a (alles selecteren) > klikt op tablad ''effecten'' > versterken. je moet wel het vakje ''oversturing toestaan'' uitvinken.
User edit by DaCompra on 17-10-2010 @ 12:39:48 (12%)
TH3llC    posted on 17-10-2010 13:36
ik heb dit met wavepad gedaan nadat ik een mix te stil had opgenomen
er staat ergens iets van optimaal volume(iets in die richting toch)
tek-zotic    posted on 17-10-2010 13:55
opnemen stoppen, alles selecteren en dan op normaliseren klikken bij effecten in audacity, dan krijg je ook meteen dat al je opgenomen mixes exact even hard staan Winking my eye ( als je ze allemaal normaliseert toch :D )
MaykFroix    posted on 17-10-2010 17:53
Poster: DaCompra
Je stopt je mix in audacity > ctrl+a (alles selecteren) > klikt op tablad ''effecten'' > versterken. je moet wel het vakje ''oversturing toestaan'' uitvinken.

Als het vakje oversturing toestaan uitgevinkt staat dan kan ik niet op OK klikken... De peak staat al op 0,0 db omdat ik al genormaliseerd heb. Werkt dus niet...

Poster: tek-zotic
opnemen stoppen, alles selecteren en dan op normaliseren klikken bij effecten in audacity, dan krijg je ook meteen dat al je opgenomen mixes exact even hard staan Winking my eye ( als je ze allemaal normaliseert toch :D )

Normaliseren heb ik al gedaan en doe ik altijd bij al mijn mixes, maar het volume blijft dan toch te laag.
Limb-Girdle    posted on 17-10-2010 18:22
H?, dat herken ik!
De tijd dat ik mijn mixen opnam via de U-Control UCA202 (USB Recorder) had ik dit probleem ook. Het geluid wat van mijn mixer naar deze Recorder ging - werd veelste zacht opgenomen... Ik nam ook op in Audacity, maar het geluid kreeg ik niet zoals ik het hebben wilde.
Welke geluidskaart gebruik je nu om mee op te nemen (of gewoon de line-in van je normale geluidskaart?)
Met mijn nieuwe audio-interface M-Audio Fast Track Pro - kan ik het volume handmatig bedienen met een aantal potmeters! Een oplossing voor het opnemen met een standaard geluidskaart weet ik niet!
Where the music meets the deejay!
MaykFroix    posted on 17-10-2010 19:25
Poster: LimbGirdle
H?, dat herken ik!
De tijd dat ik mijn mixen opnam via de U-Control UCA202 (USB Recorder) had ik dit probleem ook. Het geluid wat van mijn mixer naar deze Recorder ging - werd veelste zacht opgenomen... Ik nam ook op in Audacity, maar het geluid kreeg ik niet zoals ik het hebben wilde.
Welke geluidskaart gebruik je nu om mee op te nemen (of gewoon de line-in van je normale geluidskaart?)
Met mijn nieuwe audio-interface M-Audio Fast Track Pro - kan ik het volume handmatig bedienen met een aantal potmeters! Een oplossing voor het opnemen met een standaard geluidskaart weet ik niet!
  Ik gebruik de Audio8 DJ van Traktor om op te nemen. Happy, laughing
Limb-Girdle    posted on 17-10-2010 19:27
De Driver die bij deze Audio 8 DJ wordt geleverd, kan je daar geen opneem volume bij instellen?
MaykFroix    posted on 17-10-2010 19:36
Poster: LimbGirdle
De Driver die bij deze Audio 8 DJ wordt geleverd, kan je daar geen opneem volume bij instellen?
  Je kan in traktor het opneem volume instellen, maar het gaat om een mix die ik al opgenomen heb dus dat heeft nu geen zin meer. Winking my eye
Limb-Girdle    posted on 17-10-2010 20:01
Sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen Winking my eye
Sound-Division    posted on 18-10-2010 14:22
Mix in music maker 2004 gooien, daar kan je het volume nog heel vaak verhogen.
Lead    posted on 18-10-2010 14:37
Er bestaat niet zoeits als een automatische instelling van een compressor. Maar als je CD Mastering als instelling veranderd wordt de dynamiek van je mix ZEKER WEL in elkaar gedrukt. CD mastering gebruikt traditioneel een boost van zo'n 4-6dB.

Met Soundforge moet je dus de geluidssterkte van de mix omhoog kunnen krikken. Dit doe je door te normalizeren en NIET door compressie te gebruiken. Als je niet precies weet hoe je met een compressor om moet gaan kun je er meer mee kapot maken dan je ermee op kunt knappen.
Let the BASS be louder
Bouncy    posted on 18-10-2010 14:48
Als je me effe een PM stuurt wil ik best je mixje effe behandelen met m'n eigen masteringchain, dan word hij gegarandeerd harder! (en qua dynamiek zul je het alleen merken op een analyzer, blote oren zullen het niet horen)
mrmagix    posted on 18-10-2010 15:28
Soundbooth van Adobe werkt ook zeer goed voor deze probleempjes Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
MaykFroix    posted on 18-10-2010 16:56
Poster: Bouncy
Als je me effe een PM stuurt wil ik best je mixje effe behandelen met m'n eigen masteringchain, dan word hij gegarandeerd harder! (en qua dynamiek zul je het alleen merken op een analyzer, blote oren zullen het niet horen)

Bedankt! Ik zal de mix even uploaden en dan stuur ik je de link. Super als je dat even voor me wil doen. Happy, laughing
Sunrise8    posted on 18-10-2010 17:13
ik gebruik cool record edit pro. zet me geluidskaart altijd zo zacht mogelijk om de kwaliteit te behouden. vervolgens doe ik na het opnemen op effecten -> amplify en dan 200%. heeft hij altijd perfect geluid + perfecte kwaliteit Happy, laughing
Music made me who i am
Bouncy    posted on 18-10-2010 17:44
K haal nu z'n mix binnen, k zal zo wel bekend maken wat ik heb gedaan.
MaykFroix    posted on 18-10-2010 18:28
K haal nu z'n mix binnen, k zal zo wel bekend maken wat ik heb gedaan.

Ben benieuwd. Happy, laughing
Bouncy    posted on 18-10-2010 18:38
Ik zit te denken om er een youtube filmpje over te maken, maar dan wil ik wel dat MaykFroix dat goed vind (want dan laat ik het zien met zijn mix)
MaykFroix    posted on 18-10-2010 19:40
Ik zit te denken om er een youtube filmpje over te maken, maar dan wil ik wel dat MaykFroix dat goed vind (want dan laat ik het zien met zijn mix)

Geen probleem!
Ynnck    posted on 24-10-2010 22:40
ik heb ongeveer hetzelfde probleem !
heb mijn mix opgenomen, klinkt niet echt zacht, maar wel enorm hol !!
hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn mix dynamisch en vol kan maken ??
?
sorry voort gebruiken van deze topic MaykFroix.
Sunrise8    posted on 24-10-2010 23:04
dat ligt meestal aan je geluidskaart, want de geluidskwaliteit moet gewoon goed klinken, het volume kan alleen varieren. Ik heb dat probleem namelijk ook gehad en toen verhielp een nieuwe geluidskaart dit. Heb nog een Behringer UCA 2020 liggen die dit verholp. PM bij interesse Winking my eye
?
ontopic verder Winking my eye
Music made me who i am
Awave    posted on 25-10-2010 16:06
MaykFroix, je realiseert je ook dat je je opgenomen mix ook gewoon opnieuw in Traktor kan afspelen, opnieuw recorden en dan de Gain van de recorder hoger instellen? Volgens mij nog niet genoemd..
Bonchanoize    posted on 25-10-2010 21:47
Poster: Awave
MaykFroix, je realiseert je ook dat je je opgenomen mix ook gewoon opnieuw in Traktor kan afspelen, opnieuw recorden en dan de Gain van de recorder hoger instellen? Volgens mij nog niet genoemd..

Zakt de kwaliteit dan niet?
Let the magic begin
Bouncy    posted on 25-10-2010 23:39
Poster: Awave

Nee, en dat lost het ook niet op, aangezien hij regelmatig al tegen de clipgrens aanzit in de mix.

Ik heb trouwen de mix afgemaakt en teruggestuurd naar MayFroix, hopen dat hij hem binnenkort ergens online zet, dan kunnen jullie het allemaal horen.
Awave    posted on 26-10-2010 13:41
Gain omhoog zetten maakt niet voor de clipgrens.. Da's hetzelfde als Main Volume (Master) hoger zetten (wat trouwens ook nog kan).
Het enige wat verschilt is waarschijnlijk EQ'ing wat natuurlijk anders klinkt als het volume hoger is..

101 Users online: 15 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 14.801
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.194.670