TROUSE, de toekomst? Oordeel zelf. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 12-10-2010 09:51
Al jaren ben ik een grote trance fan zoals de meeste van jullie wel weten. De reden is simpel, trance heeft als 1 van de weinige dance stijlen alle facetten van dance in zich en daarbij zijn er tegenwoordig zoveel substijlen binnen de trance, dat ik denk dat er voor iedereen wel iets bij zit waar hij/zij zich in kan vinden.
Dat is dan mijn bescheiden mening, daar hoeft uiteraard niet iedereen het mee eens te zijn.

Welnu, ik merk al jaren dat voor vele trance in Nederland over zijn hoogtepunt heen is, in de vorm dat het niet meer mainstream is.
Helaas, wat er voor terug gekomen is vind ik persoonlijk grote stappen achteruit want de hedendaagse house en club wat ik in bijna alle clubs hoor is iets wat (en dat is dan meteen mijn nadeel omdat ik misschien wel te lang in deze muziek aktief ben) ik vele jaren geleden al hoorde zonder dat het echt progressie heeft gemaakt. Bijna?bij alles wat ik in de clubs hoor (en helaas is dat tot vervelens aan toe bijna over hetzelfde, alleen de volgorde is anders en het poppetje die het staat te draaien is een andere) denk ik dus, dit is niets nieuws. Met andere woorden, mijn (persoonlijke) nadeel is dat voor mij persoonlijk?niets echt vernieuwend klinkt in house.
Electro en minimal is iets wat ik veel te doods en vervelend vind, daar verspil ik verder geen woorden aan.

Nu hoopte ik dat er misschien een moment zou gaan komen dat Trance en House zich met elkaar zouden verbinden, in elkaar zouden voegen.
Persoonlijk zie ik al mogelijkheden in het tech gebeuren, ik denk dat Techno, TechTrance en TechHouse prima op 1 feest zouden kunnen, maar de echte verbindende stijl is/was er nog niet.
Tot ik dit zag: een TROUSE remix.?

http://www.youtube.com/watch?v=9QdC__FOXbU&feature=related

Ik dacht, zal dit hem dan misschien worden? Cool?TROUSE, het samengaan van Trance & House?
Na beluisteren hoop ik toch van ganser harte van niet,?want zowel voor house, alsmede voor trance vind ik aan beide kanten de plank volledig misslaan. Het is het beide niet, vind ik?
Ik ben blij dat iemand een poging doet, helaas komt het voor mijn gevoel niet uit de verf.
Als dit de toekomst is/gaat worden, dan blijf ik lekker ouderwets een fanatiek (Tech)?Trance Fan, en als het Nederland niet kan bekoren, dan ben ik blij dat ik via het media Internet radio de rest van de wereld kan voorzien van mijn eigen favoriete No1 muziek.

Wat vind jij ervan? Geslaagde cross-over Cool?of niet?? Cool

What do you think about TROUSE, de toekomst? Oordeel zelf. ??

Vote :   
Dolivieira    posted on 12-10-2010 10:07
Is eigenlijkal een tijdje aan de hand. Veel platen van nu zijn een combinatie van. Ik denk dat er niets nieuws mee komt. De kwaliteit wordt wel veel beter. Want House of in jouw geval Trance van de jaren 90. Klinkt toch veel hoekiger dan de House of Trance van toen. En daar bedoel ik niet de Bleep Piep House mee. Vergeet niet dat progressive al de crossover was tussen House en Trance. En Techhouse tussen Techno en House. En Techtrance? tussen Techno en Trance. Maar het komt gewoon dichter bij elkaar. Voor velen geen voordeel. Voor mij en andere velen wel. Ik was dat hokjes mentaliteit toch al zat.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 12-10-2010 @ 10:12:22 (40%)
Ywe    posted on 12-10-2010 10:27
Ik vind het ook steeds lastiger worden mijn muziek in hokjes te plaatsen, en dus in fysieke mappen, Ik heb nu platen waarvan ik ze lekker vind klinken als melodieuze house maar die passen ook weer aan het begin van een tranceset. Nu dnek ik net zoals Doliviera dat dit langer aan de hand is, en dat hoeft niet zozeer slecht nieuws te zijn. Dit nummer van Lange vind ik overgens ook niet slecht.

Al met al hou ik wel van crossover, dat geeft toch meer mogelijkheden.

User edit by Ywe on 12-10-2010 @ 10:42:25 (100%)
Renzis    posted on 12-10-2010 10:37
Ik denk niet dat het weer een apart genre wordt, lijkt me ook overbodig want er zijn al tig sub-genre's.

House is eigenlijk (correct me if i'm wrong) de gulden middenweg geweest waar invloeden in kunnen voorkomen uit de trance, electro, techno, hiphop tegenwoordig zelfs dubstep. Eigenlijk kan alles wel in een house-jasje worden gestopt, kijk maar naar al die hitjes als we no speak americano, loesje maar ook Klezmer (pizetta).

Verder zie ik het nut van het maar in hokjes blijven plaatsen niet, het publiek wil gewoon los!
qntr0l    posted on 12-10-2010 10:47
Ik ben het volledig eens met de laatste zin van Renzis in de post boven mij. Waarom moet elke track een stempel hebben? Waarom moet alles in hokjes geplaatst worden? Wat zal mij het interesseren, ik draai wat het publiek wil horen en wil het publiek los laten gaan!
main    posted on 12-10-2010 10:49
helemaal eens met renzis hierboven, gewoon goeie muziek, maakt niet uit welk genre.
alleen trouse.. tja.. in het begin dacht ik even: lekker, nu wachten op de climax.
komt de climax: BAAAuuuuhm..? nee, t is t niet voor mij.
geef mij maar gewoon: example - kickstarts (wez clarke remix)
Sebasz    posted on 12-10-2010 11:03
Trouse, wat een kut naam. Maar eigenlijk is Progressive house al een soort kruising tussen 'house' en 'trance'. Beetje lekker melodieuze breaks en daarna lekker techy beats
MaykFroix    posted on 12-10-2010 12:08
Ik vind die Marcus Schossow Trouse Remix van Harmonic Motion echt super, stukken beter dan het origineel. Een remix met lekker veel power erin, in tegenstelling tot die slappe prog-trance die de laatste tijd de boventoon voert..
User edit by MaykFroix on 12-10-2010 @ 12:11:02 (78%)
Lucalicious    posted on 12-10-2010 15:09
ik vind het idee idd niet gek, trance vind ik heel mooi stijl en house ook. bovendien lijkt het in zekere zin ook wel op elkaar. je ziet ook dat er steeds vaker elementen uit de?ene stijl worden gebruikt om de andere te verbeteren. ik vind het als fan van zowel house als trance echt geen probleem haha!

@kain: als je kritisch luisterd zit er best iets trance-igs in kickstarts, zeker in de wez clarck remix
User edit by Lucalicious on 12-10-2010 @ 15:11:14 (34%)
Dolivieira    posted on 12-10-2010 15:17
Daarom zeg ik ook ik draai dance maar dan van kwalitiet. Meeste is House, Techhouse en Progressive maar ook een verdwaalttrance nummertje of electro nummertje doe ik ook.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 12-10-2010 17:08
tja, ik vindt het gewoon ruk.... Stomme 'handjes in de lucht' breaks, heb ik een hekel aan. mischien waarom techno mij zo lekker ligt. ook niet van die zweverige melodietjes de hele tijd. verder wil ik gewoon knallende muziek ,en dat is dit voor mij niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
main    posted on 12-10-2010 18:19
Poster: Lucalicious
ik vind het idee idd niet gek, trance vind ik heel mooi stijl en house ook. bovendien lijkt het in zekere zin ook wel op elkaar. je ziet ook dat er steeds vaker elementen uit de?ene stijl worden gebruikt om de andere te verbeteren. ik vind het als fan van zowel house als trance echt geen probleem haha!

@kain: als je kritisch luisterd zit er best iets trance-igs in kickstarts, zeker in de wez clarck remix

house he.. zit alles in
Decepticon    posted on 12-10-2010 21:37
Poster: Dolivieira
Daarom zeg ik ook ik draai dance maar dan van kwaliteit. Meeste is House, Techhouse en Progressive maar ook een verdwaalttrance nummertje of electro nummertje doe ik ook.

En ja hoor....we zijn het weer met elkaar eens Cool
CoenBaas5300    posted on 13-10-2010 00:13
Ik denk dat je als je kijkt naar een middenweg tussen house en trance al gauw op progressive komt
Tekhead    posted on 13-10-2010 01:28
Poster: Estacy
tja, ik vindt het gewoon ruk.... Stomme 'handjes in de lucht' breaks, heb ik een hekel aan. mischien waarom techno mij zo lekker ligt. ook niet van die zweverige melodietjes de hele tijd. verder wil ik gewoon knallende muziek ,en dat is dit voor mij niet.

?
Ik kan het niet beter verwoorden dan dit, idem hoe ik erover denk en ook waarom mijn techno voorkeur
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snoey    posted on 13-10-2010 10:48
Trance wordt steeds complexer, vind het niet meer leuk om naar te luisteren. Die trance tracks met anti climaxen en andere edits en vage geluiden komen pas tot hun recht in een grote hal. Je kan niet zomaar in een club opeens een trance plaat draaien, dat kennen mensen niet. Het is te complex! De trance die vroeger zo commercieel aansloeg a la Dj BoozyWoozy en G-Spott waren ook simpel. Kick Bassline Zaagtand en een herkenbare opzet. De breaks van die tracks waren ook minder jammerig dan nu, als ik Aly & Fila trance ga draaien loopt het ook leeg. Het verschil tussen trance en house zit hem vooral in het verschil, dat trance gesupport wordt door een sterke en hechte community, die regelmatig samen komen op de feesten en massaal naar de shows luisteren. House wordt meer gesupport door de mainstream en huidige jonge generatie, het wijkt ook minder af van de pop plaatjes die je nu op de radio hoort. Daarom zijn er ook veel kleine feestjes waar house gedraaid wordt. Maar hele zalen vullen zoals bij trance, nee dat niet. Ik ben van mening, dat wanneer je met trance instrumenten een house track gaat maken, het heel lomp klinkt. Net als de track uit je voorbeeld. Wat je nu wel ziet, en dan zijn Afrojack en Laidback Luke goede voorbeelden, dat deze producers wel de oude trance sound terug laten komen in hun tracks. LBL met zijn remix voor Dirty Talk, lekkere Saws in de breaks, die vroeger zo vet waren. En Afrojack die de Mau5achtige sound toevoegt in zijn tracks en het combineert met zijn eigen sound.
www.soundcloud.com/ten-hooven
ArCee    posted on 13-10-2010 11:10
Ik kan me dus amper voorstellen dat 'iemand' zo kan zeggen, ik vind TRANCE niet leuk om naar te luisteren.
Ten eerste is het tegenwoordig TE breed om dit zomaar te kunnen zeggen.
Luister eerst eens naar Daniel Kandi, daarna naar W & W, daarna naar Indecent Noise, daarna weer naar Aly & Fila, vervolgens naar Above & Beyond, om door te gaan met Joined Operations Centre, gaan we daarna naar Ben Gold, doorlopen naar Markus Schultz, doen we daarna Cliff Coenraad om vervolgens Johan Ekman te pakken?en zo kan ik nog even doorgaan en je hoort elke keer een andere insteek op de term Trance.
Hard, melodieus, snel, langzaam, lange breaks, korte breaks, dikke climax, vocalen, het is er allemaal voor het uitkiezen en inderdaad, sommige progressive tracks zouden tegenwoordig moeiteloos in een clubby house set passen zonder dat iemand de wenkbrouwen fronst.
Het is dus tekort door de bocht.
Daarbij is het natuurlijk ten eerste dans muziek, laten we dat voorop stellen?

Zoals ik ik mijn inleiding zei, alle house klinkt voor mij ook bijna hetzelfde, of ik heb het al eens eerder gehoord, niets spannends of vernieuwends aan te beleven, behalve dat ik het TE slaapverwekkend monotoon, saai en langzaam vind, met uitzondering van tech house en het commerciele geluid van bijvoorbeeld Freemasons, wat ik dan weer lekker vind om te horen, niet om op los te gaan.

Ik weet het zelf ook wel, de mensen vanaf een jaar of 13 a 14 weten niet beter en voor hen is het weer eens iets anders als trance wat jaren achter elkaar mainstream was, maar voor mij ligt het net ff anders.

Neemt niet weg dat TROUSE op mij niet over komt als de overtreffende stap om de 2 stijlen samen te voegen, althans niet in dit voorbeeld wat ik gaf?? Geen idee wat er in de toekomst nog meer op ons af gaat komen.
Tekhead    posted on 13-10-2010 11:39
Poster: Snoey
Trance wordt steeds complexer, vind het niet meer leuk om naar te luisteren. Die trance tracks met anti climaxen en andere edits en vage geluiden komen pas tot hun recht in een grote hal. Je kan niet zomaar in een club opeens een trance plaat draaien, dat kennen mensen niet. Het is te complex! De trance die vroeger zo commercieel aansloeg a la Dj BoozyWoozy en G-Spott waren ook simpel. Kick Bassline Zaagtand en een herkenbare opzet. De breaks van die tracks waren ook minder jammerig dan nu, als ik Aly & Fila trance ga draaien loopt het ook leeg. Het verschil tussen trance en house zit hem vooral in het verschil, dat trance gesupport wordt door een sterke en hechte community, die regelmatig samen komen op de feesten en massaal naar de shows luisteren. House wordt meer gesupport door de mainstream en huidige jonge generatie, het wijkt ook minder af van de pop plaatjes die je nu op de radio hoort. Daarom zijn er ook veel kleine feestjes waar house gedraaid wordt. Maar hele zalen vullen zoals bij trance, nee dat niet. Ik ben van mening, dat wanneer je met trance instrumenten een house track gaat maken, het heel lomp klinkt. Net als de track uit je voorbeeld. Wat je nu wel ziet, en dan zijn Afrojack en Laidback Luke goede voorbeelden, dat deze producers wel de oude trance sound terug laten komen in hun tracks. LBL met zijn remix voor Dirty Talk, lekkere Saws in de breaks, die vroeger zo vet waren. En Afrojack die de Mau5achtige sound toevoegt in zijn tracks en het combineert met zijn eigen sound.

Dat komt omdat jullie een te groot publiek willen bereiken, en daarom allerlei sounds dooreen liggen te mixen en te producen om dat te bereiken. Ik begrijp het totaal niet wat daar woaw aan is, je hebt mss wel een ruim publiek, maar een sfeer ? No way, want je draait voor een deel van het publiek niet de voor hen goede muziek, dus deze gaan niet los, en als je wat later wel voor dat groepje de juiste muziek draait, is het voor het eerste groepje weer verkeerde muziek, en dat groepje gaat ook weer niet los uiteraard, en zo blijft dat maar over en weer gaan. Mij niet gezien, als ik een house club binnenstap wil ik niet geconfronteerd worden met van die top40 of RnB shit, als ik Fuse bezoek, weet ik dat ik harde technosounds (jammie, jammie) gepresenteerd krijg en daar moet je ook geen andere styl verwachten en dat het No Request dj's zijn, hier kom je voor die muziek en dito publiek, en zijn ze niet opgezet met van die brother's in da hood, met scheve en te kleine petjes en broeken tot onder de kont, met namaak gouden kettingen en ringen, en hun Karl Kani pakjes, die elke vrouwelijke bezoekster liggen lastig te vallen, neen echt niet my cup of tea. Liever dan wat kleinere club met het juiste publiek en dito sound waar iedereen altijd los op gaat en er bijna een spontaan orgasme van krijgt. Bij ons gaan de meeste uit voor de muziek, en willen ze heel de avond dansen, zo is de avond geslaagd, maar als die clubs wegvallen, moet je naar allround muziekclubs waar de helft en meer van de platen die gedraaid worden niet je smaak is, en dan kan ik moeilijk geloven dat je een geslaagde avond hebt gehad. Leve de hokjesclubs.

@Renzis: als we die commercieele shit alla no speak americano house gaan noemen, maak ik me echt bedenkingen hoor, waarom dan ook niet Frans Bauer en Bassie en Adriaan etc...verkeerde kennis hoor.
User edit by Tekhead on 13-10-2010 @ 16:11:27 (6%)
DjWall    posted on 13-10-2010 18:33
TROUSE remix Cool
-FLoriZ-    posted on 13-10-2010 18:47
Ik dacht trash house toen ik de tt las, is voor mij hetzelfde. Wat een zooi.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Estacy    posted on 13-10-2010 18:53
Poster: ArCee
Ik kan me dus amper voorstellen dat 'iemand' zo kan zeggen, ik vind TRANCE niet leuk om naar te luisteren.
Ten eerste is het tegenwoordig TE breed om dit zomaar te kunnen zeggen.
.
  tja, heel af en toe gaat een verdwaald tech-trance trackje er wel in, maar in het algemeen vindt ik trance gewoon niet leuk. voor jouw is het de ideale muziek, voor mij niet. smaken verschillen, en in mijn smaak zit geen trance inbegrepen. Ik zou kunnen zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat mensen Techno niet leuk vinden, maar dan zou ik liegen aangezien ik donders goed weet dat mensen nou eenmaal niet hetzelfde leuk vinden. Ik bedoel techno is monotoon, weining breaks, en met niet al te veel geluiden. kan me voorstellen dat mensen dat niet leuk vinden Maar dat neemt niet weg dat ik het leuk vindt. zo moet je elke muziek stijl bekijken. er zijn nu eenmaal aspecten in welk genre/subgenre dan ook die 'iemand' niet aanspreken. Ik houd persoonlijk niet van de bassen in trance, en die breaks heb ik een hekel aan. dan heb ik het over de wat rauwere trance, over uplifting ga ik maar niet beginnen want dat vindt ik echt pure rommel :p nogmaals, mijn mening. ik kan me voorstellen dat mensen het wel leuk vinden. dus om nou te zeggen dat je het niet kan voorstellen dat iemand trance niet leuk vindt, nee edit: opmaak helemaal naar de klote hier... waarom doet dat optie balkje het niet in Google chrome?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 13-10-2010 @ 18:54:27 (9%)
Tekhead    posted on 13-10-2010 19:29
I LOVE TECHNOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
ThijsG    posted on 13-10-2010 21:34
Het heeft wel een beetje een houseritme en een beeetje een trancesound maar dan niet echt in een passende melodie. Ik vraag me ook af hoe je het zou moeten noemen...Iig: Ik vind het een best lekker nummer!
BennoRevelli    posted on 13-10-2010 21:38
best lastig om inderdaad een naampje aan te geven.. Trouse dan maar,, haha Winking my eye
Dit soort nummers met verschillende invloeden hoor je steeds vaker trouwens,, soms best verfrissend en erg goed Winking my eye
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
ThijsG    posted on 13-10-2010 21:44
Elke keer als ik trouse hoor denk ik toch meer aan trousers dan aan trance/house:p
Winston    posted on 14-10-2010 00:19
trouse hahaha Cool

Ik hou ook niet van de hokjes.

Ik vond het niet leuk dat trance minder populair werd.

Maar ik probeer me weer te herinneren hoe muziek eigenlijk werkt.

Ten eerste de hokjes. Talloze subhokjes heeft geen zin. Voor mij zijn er alleen enkele hoofdhokjes.

Dan heb je de populaire club hokje, het commerciele hokje en een paar underground hokjes.

Een poosje was trance underground, toen werd het plots erg populair, ik vermoed dooor DJ Tiesto, en kwam dus terecht in het club hokje. Nu gaat het weer underground.

Dit vindt ik positief, want ik luister en draai liever vernieuwende uniekere muziek. Dus muziek die niet wordt verziekt en uitgemelkt voor commerciele doeleinden. Daarom werd trance minder goed.

Tic Toc

209 Users online: 56 Guests (153 Unknown)
Pages generated today : 66.639
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.402.170