Ik draai al jaren vinyl, toen ik begon waren er volgens mij nog geen cd's.... Mijn streven voor dit jaar is wel Final Scratch, de draaitafels blijven dan maar het vinyl wordt vervangen door mp3
ik draai meestal met cd's en vinyl, en heb ook nog een pc staan met traktor om wat mp3tjes af te spelen en soms wat eigen producties er door heen te gooien
Is het dan ook mogelijk om die clip op een groot scherm te presenteren, bijv. dat je aan het draaien bent, en de clip zie je dan achter je oop een groot scherm.?
Poster: Djillusion Is het dan ook mogelijk om die clip op een groot scherm te presenteren, bijv. dat je aan het draaien bent, en de clip zie je dan achter je oop een groot scherm.?
Dat is zeker mogelijk illusion. Vroegah in mijn roadie tijd heb ik o.a. gewerkt bij The Box drive in show. The Box zal je ongetwijfeld kennen. Daar draaide de DJ's o.a. videoclips... niet achter elkaar hoor maar ik denk zeker zo'n 10 stuks op een avond en dat ging prima en was ook wel geinig om te zien op zo'n groot scherm.
Ik draai alleen vinyl, gewoon de naald op de plaat en het heerlijke warme toon in de oren. Dat is waarom ik vinyl draai, je hebt wat in je handen en het is tot het element analoog, in een mooie zwarte plaat waarvan een prachtig geluid komt als je hem nog niet verneukt heb met scratchen,
ik vind vooral bij jump dat het meer op vinyl dan op cd's te krijgen want tegewoordig zijn alle cd's mixcomplicatie's en bij jump wil je meestal het volledige:P
heb al veel gedraaid met cd's maar ik vindt het gewoon nep aanvoelen
nadelen is voor mij de prijs en het gewicht Je sleurt je rug wel kapot maar ik ben gewoon verslaafd. En ik draai electro en techno en de beste releases komen ook altijd eerst uit op vinyl dus ...
Digitaal, traktor + kontrol-dj Wil binnekort overigens de overstap naar 2x cdj800's wagen Waarom? Omdat het veel makkelijker is om een cdmap mee te nemen :p Laptop is zo zwaar, en controller erbij maakt het bijna niet te tillen.