Calling out: autosync users (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mixt-Ape    posted on 21-07-2010 16:35
OK mensen,
Naar aanleiding van het andere topic dat enorm uit de hand loopt wil ik effe iedereen die hier loopt te roepen: 'Maar autosync geeft mij meer tijd om te...' uitdagen om een mix te posten en andere members te overtuigen. We kennen allemaal de crap die iedereen altijd maar roept over autosync, gevolgd door mensen die beweren dat ze er meer tijd door krijgen voor andere dingen en andere argumenten geven die ze ergens gehoord of gelezen hebben. Ik wil hier geen zwakke argumenten, discussies,... IK WIL HET HOREN!!! Ik denk trouwens dat ik niet de enige ben...

Kom maar op ermee!
User edit by Mixt-Ape on 21-07-2010 @ 16:37:53 (23%)

What do you think about Calling out: autosync users ??

Vote :   
Sandr    posted on 24-07-2010 11:49
Dan heb je of veel geluk, of je draait vooral op feesten of een stijl waar Technics nog de gewoonste zaak van de wereld zijn of je draait niet zo vaak....
Play that funky music white boy....
Tekhead    posted on 24-07-2010 11:53
in belgie zijn technics? nog alom vertegenwoordigd sandr
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 24-07-2010 12:04
Poster: kobuz
Zeg maar dag tegen tegen de dj contest zoals die was. Zeg maar dag tegen dj-en hoe het was. Zo ging het ook met de overstap naar cd spelers en nu dus ook met de overstap naar digitaal. De cdj sterft gewoon uit en alleen de echte liefhebbers zullen het blijven gebruiken zoals de liefhebbers van vinyl nu. Mijn tt's gaan echt de deur niet uit vanwege Traktor, maar dat ik niet meer hoef te rekenen op goeie tt's op een gig was jaren geleden al duidelijk (geen tt's aanwezig of afgeragde gare sletjes). Zo mooi hoe (in wat voor industrie dan ook) innovatie altijd met een scheef hoofd aan gekeken wordt door de gevestigde orde.

edit: en een dj contest gaat toch over wie het beste het publiek kan bespelen? Of staan er bij dj contests ook juryleden over je nek mee te kijken hoe jij je gear gebruikt? Cool

Ik draai ook digitaal, Analoog, CDs alles door elkaar hen en ben nergens een tegenstander van. als je het maar goed gebruikt. Maar wat je hier boven?beweerd is een beetje?onzin. Als jij op je Rider?SLs heb staan dan staan ze er ook gewoon. Er zijn er nog genoeg die in hele goede staat verkeren. Ze zijn?ook nog regelmatig op feesten te spoten. En dat CDJ gaan uitsterven zie ik ook nog niet?1,2,3 gebeuren. Zeker niet de komende 5 jaar. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Tekhead    posted on 24-07-2010 12:06
+1 dennis
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Mixt-Ape    posted on 24-07-2010 12:45
Poster: Sandr
een stijl waar Technics nog de gewoonste zaak van de wereld zijn

^

Ik denk dat 95% van de Dj's niet aan het werk zou kunnen als er geen Techs stonden...
User edit by Mixt-Ape on 24-07-2010 @ 12:46:53 (83%)
Meks    posted on 24-07-2010 12:52
Poster: Dolivieira

Ik draai ook digitaal, Analoog, CDs alles door elkaar hen en ben nergens een tegenstander van. als je het maar goed gebruikt. Maar wat je hier boven?beweerd is een beetje?onzin. Als jij op je Rider?SLs heb staan dan staan ze er ook gewoon. Er zijn er nog genoeg die in hele goede staat verkeren. Ze zijn?ook nog regelmatig op feesten te spoten. En dat CDJ gaan uitsterven zie ik ook nog niet?1,2,3 gebeuren. Zeker niet de komende 5 jaar. ?

Thah ik ook nie idd. Ik kan het mij niet inbeelden dat een pc binnen hier en 20 jaar zal overnemen van de dj in alle clubs. Dat daar vanvoor enkel een pc of mac staat zonder iemand er achter.
Volgens mij kan het 2 kanten uitgaan. Live prodiucen of DVJ. Maar er zal altijd iemand achter blijven. Zonder dj NO AMBIANCE
Dolivieira    posted on 24-07-2010 12:56
Poster: Mixt-Ape

^

Ik denk dat 95% van de Dj's niet aan het werk zou kunnen als er geen Techs stonden...

Dat ook weer niet, ?Lorin. Maar er zijn er nog genoeg die met draaitafels draaien. Al is het een combinatie er van. ?
kobuz    posted on 24-07-2010 12:57
Ik draai ook digitaal, Analoog, CDs alles door elkaar hen en ben nergens een tegenstander van.

Zo hoor het ook Happy, laughing

Poster:?Dolivieira

als je het maar goed gebruikt. Maar wat je hier boven?beweerd is een beetje?onzin. Als jij op je Rider?SLs heb staan dan staan ze er ook gewoon. Er zijn er nog genoeg die in hele goede staat verkeren. Ze zijn?ook nog regelmatig op feesten te spoten. En dat CDJ gaan uitsterven zie ik ook nog niet?1,2,3 gebeuren. Zeker niet de komende 5 jaar. ?

Ik ben het met je eens dat het de komende 5 jaar niet zal zijn nee, maar naar mijn mening zal de cdj niet meer de toekomst hebben. IK denk dat ze hetzelfde toekomst beeld zullen hebben als de SL nu en het is niet voor niks dat die niet meer gemaakt wordt. De tijd zal het leren....

Over het geven van een rider, helaas ben ik (en velen met mij) daar niet 'groot' genoeg voor en die keren dat ik hem gaf had ik dus problemen met gare technics en een keer stonden ze er zelfs niet eens.?
Mixt-Ape    posted on 24-07-2010 12:57

Dat ook weer niet, ?Lorin. Maar er zijn er nog genoeg die met draaitafels draaien. Al is het een combinatie er van. ?

Neenee, ik bedoelde op de feestjes waar ik draai Happy, laughing
Estacy    posted on 24-07-2010 13:27
maar bepaalde scenes (zoals DnB bijv.) zullen meer geneigd zijn om met platen te (blijven) draaien.?

en de CDJ zal niet hetzelfde worden als de SL, om de simpele reden dat een CDJ het niet 25 jaar volhoudt :p
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 24-07-2010 @ 14:03:23 (2%)
DJXX    posted on 24-07-2010 13:34
Autosync ? ?Is dat voor mensen die te lui zijn om eigenlijk zelf te luisteren of de tracks gelijk lopen ?
Vassilli    posted on 24-07-2010 13:38
Sjezus man. Lees 't topic 'es een beetje door.
Mixt-Ape    posted on 24-07-2010 13:49
Poster: Estacy
maar bepaalde scenes (zoals DnB bijv.) zullen meer geneigd zijn om met platen te (blijven) draaien.?

en de CDJ zal niet hetzelfde worden als de SL, om de simpele reden dat een SL het niet 25 jaar volhoudt :p

Het valt mij op dat iedereen hier enkel rekening houdt met de house scene...

En bedoel je niet: omdat een CDJ het geen 25 jaar volhoudt??

@ XX:?? jezus man, serieus...
User edit by Mixt-Ape on 24-07-2010 @ 13:50:24 (8%)
Estacy    posted on 24-07-2010 14:03
oeps, CDJ inderdaad, pardon. en inderdaad, de house scene is al lang van de SL afgestapt. Veel andere stijlen niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJXX    posted on 24-07-2010 14:03
Heb ik gedaan, en volgens mij is Autosync functie dat er voor zorgt dat je tracks automatisch gelijk gezet worden en in elkaar overgaan. ? Dit is nou een van de redenen dat ik mijn handen niet aan DJ software wil branden. Gaat echt ervoor zorgen dat je lui wordt.
mrwhoopie    posted on 24-07-2010 14:15
Dus jij zet ook geen GPS aan maar gaat lekker boeken kopen om de weg te vinden?Het is 2010 en heel dit topic gaat erover dat het beatmatchen niet meer de peilstok is om te zien of de dj vaardig is.
Mixt-Ape    posted on 24-07-2010 14:16
Poster: Estacy
oeps, CDJ inderdaad, pardon. en inderdaad, de house scene is al lang van de SL afgestapt. Veel andere stijlen niet.

Geen probleem hoor, en inderdaad, er zijn jammer genoeg heel veel stijlen waarin nog amper of niet met vinyl gedraaid wordt!
DJXX    posted on 24-07-2010 14:23
@mrwhoopie

GPS & Autosync met elkaar vergelijk is hetzelfde als appels en peren. ?
-
Wat mij betreft moeten clubs verplicht stellen dat je door een BPM test moet komen om er te mogen draaien en niet dat je uit je neus staat te vreten en je computer je werk gaat doen.
Vassilli    posted on 24-07-2010 14:24
Dat is echt de grootste onzin post van het hele topic.. Het gaat erom dat je het publiek vermaakt, weet je nog??
Ywe    posted on 24-07-2010 14:27
Poster: mrwhoopie
Dus jij zet ook geen GPS aan maar gaat lekker boeken kopen om de weg te vinden?Het is 2010 en heel dit topic gaat erover dat het beatmatchen niet meer de peilstok is om te zien of de dj vaardig is.

Ik vertrek straks naar Zuid Frankrijk (dus dit word laatste post) en daarvoor neem ik TomTom mee om perfect de weg te wijzen. Maar er ligt ook een groot boek met kaarten.... Ik vertrouw nooit 100% op techniek, er kan maar zo een weg gesloten zijn oid

Zelfde met draaien. Ik heb 2 DJ sets, 1 vinyl en 1 CDJ. Op allebei de flightcases zitten ook USB aansluitingen zodat ik ook Timecode kan aansluiten. Vaak gebruik ik timecode nieteens, omdat ik dan de CD's wel bij de hand heb. Maar als iemand een oude plaat aanvraagd die ik niet bij me heb, dan heb ik het op tijdcode mee. Dat ga je nu ook krijgen met de USB functie van de 2000. Lijkt mij goede stap vooruit.

En sync functie gebruik ik niet echt, hoogstens wanneer ik teveel heb staan lullen en dan vergeet dat ik de plaat nog gelijk moet zetten :p Dus in geval van tijdgebrek is het makkelijk. Dus voor de snelle DJ's onder ons die veel met andere functies bezig zijn kan ik mij voorstellen dat dit een functie is om de handen vrij te houden. Niets mis mee

Maar ik ben wel benieuwd naar de mixjes!

Wat mij betreft moeten clubs verplicht stellen dat je door een BPM test moet komen om er te mogen draaien en niet dat je uit je neus staat te vreten en je computer je werk gaat doen.

Hoezo draait het DJen voor zoveel mensen om BPM kennen?

Elke laml*l weet na tijdje draaien precies hoeveel procent er nodig is voor een goede overgang. De meeste kunnen blind overgaan. Enige wat je op moet letten is de fase van de beat, en dat heb je ook wel snel door.
User edit by Ywe on 24-07-2010 @ 14:32:46 (38%)
DJADMIN    posted on 24-07-2010 14:40
Poster: DJXX
@mrwhoopie

-

jij begrijpt er echt totaal niks van...

tegenwoordig is muziekkeuze wel 10x belangrijker als beatmatchen...ik ben geen goede beatmatcher, leg zeker niet alles gelijk, maar kan toch clubs plat krijgen....wil dat dan zeggen dat ik niet kan draaien ??
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
kobuz    posted on 24-07-2010 14:42
Heb ik gedaan, en volgens mij is Autosync functie dat er voor zorgt dat je tracks automatisch gelijk gezet worden en in elkaar overgaan.
  ?

Ik neem aan dat je donders goed weet wat het verschil is tussen twee platen gelijk zetten en twee platen daadwerkelijk in elkaar over laten gaan.

Poster:?DJXX
Dit is nou een van de redenen dat ik mijn handen niet aan DJ software wil branden. Gaat echt ervoor zorgen dat je lui wordt.

Dus eigenlijk heb je geen idee waar je over praat? Of in ieder geval niet uit eigen ervaring? Je hoeft het natuurlijk niet te gebruiken, je kan namelijk prima beatmatchen met software. Zet je gewoon de sync knop uit.
DJXX    posted on 24-07-2010 15:10
@Vassilli

Ja en zo wordt de imago van DJ echt naar de klote geholpen, dan gaan mensen DJ's zien als lamlullen en gaan iedereen massaal denken, goh wat makkelijk, ga ook is effe een controllertje en een tracktor halen. ?

@DJADMIN
Een climax track inbrengen kan iedereen.

User edit by DJXX on 24-07-2010 @ 15:12:36 (25%)
Dolivieira    posted on 24-07-2010 15:14
Poster: DJADMIN

jij begrijpt er echt totaal niks van...

tegenwoordig is muziekkeuze wel 10x belangrijker als beatmatchen...ik ben geen goede beatmatcher, leg zeker niet alles gelijk, maar kan toch clubs plat krijgen....wil dat dan zeggen dat ik niet kan draaien ??

Sterker nog. Muziek keuze is altijd het belangrijkste wat een DJ doet en timing wanneer je een bepaalde plaat brengt.

@mrwhoopie

-

Wat een onzin zeg. We leven namelijk in 2010. je hoeft niet mee te gaan, en voor mij gaat het af en toe ook snel. maar om je alleen maar te focussen op het beatmachen is ook lariekoek. Ik doe het beatmachen nog steeds zelf en gebruik ook software. Maar als een andere de syncknop wel gebruiken dan moet die dat zelf weten. En een club of party eigenaar zal het een worst wezen hoe je mixt als je de zaal of feest maar op zijn kop zet, en dat die aan de einde van de avond of dag genoeg heeft omgezet.
User edit by Dolivieira on 24-07-2010 @ 15:14:59 (1%)
DJXX    posted on 24-07-2010 15:18
IS ook zo, maar echt technisch mixen verdwijnt wel zo, nu wordt de markt nog verder bezaait.

259 Users online: 74 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 16.544
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.423.178