Poster: kobuz
Zeg maar dag tegen tegen de dj contest zoals die was. Zeg maar dag tegen dj-en hoe het was. Zo ging het ook met de overstap naar cd spelers en nu dus ook met de overstap naar digitaal. De cdj sterft gewoon uit en alleen de echte liefhebbers zullen het blijven gebruiken zoals de liefhebbers van vinyl nu. Mijn tt's gaan echt de deur niet uit vanwege Traktor, maar dat ik niet meer hoef te rekenen op goeie tt's op een gig was jaren geleden al duidelijk (geen tt's aanwezig of afgeragde gare sletjes). Zo mooi hoe (in wat voor industrie dan ook) innovatie altijd met een scheef hoofd aan gekeken wordt door de gevestigde orde.
edit: en een dj contest gaat toch over wie het beste het publiek kan bespelen? Of staan er bij dj contests ook juryleden over je nek mee te kijken hoe jij je gear gebruikt?
Poster: Sandr
een stijl waar Technics nog de gewoonste zaak van de wereld zijn
Poster: Dolivieira
Ik draai ook digitaal, Analoog, CDs alles door elkaar hen en ben nergens een tegenstander van. als je het maar goed gebruikt. Maar wat je hier boven?beweerd is een beetje?onzin. Als jij op je Rider?SLs heb staan dan staan ze er ook gewoon. Er zijn er nog genoeg die in hele goede staat verkeren. Ze zijn?ook nog regelmatig op feesten te spoten. En dat CDJ gaan uitsterven zie ik ook nog niet?1,2,3 gebeuren. Zeker niet de komende 5 jaar. ?
Poster: Mixt-Ape
^
Ik denk dat 95% van de Dj's niet aan het werk zou kunnen als er geen Techs stonden...
Ik draai ook digitaal, Analoog, CDs alles door elkaar hen en ben nergens een tegenstander van.
Poster:?Dolivieira
als je het maar goed gebruikt. Maar wat je hier boven?beweerd is een beetje?onzin. Als jij op je Rider?SLs heb staan dan staan ze er ook gewoon. Er zijn er nog genoeg die in hele goede staat verkeren. Ze zijn?ook nog regelmatig op feesten te spoten. En dat CDJ gaan uitsterven zie ik ook nog niet?1,2,3 gebeuren. Zeker niet de komende 5 jaar. ?
Dat ook weer niet, ?Lorin. Maar er zijn er nog genoeg die met draaitafels draaien. Al is het een combinatie er van. ?
Poster: Estacy
maar bepaalde scenes (zoals DnB bijv.) zullen meer geneigd zijn om met platen te (blijven) draaien.?
en de CDJ zal niet hetzelfde worden als de SL, om de simpele reden dat een SL het niet 25 jaar volhoudt :p
Poster: Estacy
oeps, CDJ inderdaad, pardon. en inderdaad, de house scene is al lang van de SL afgestapt. Veel andere stijlen niet.
Poster: mrwhoopie
Dus jij zet ook geen GPS aan maar gaat lekker boeken kopen om de weg te vinden?Het is 2010 en heel dit topic gaat erover dat het beatmatchen niet meer de peilstok is om te zien of de dj vaardig is.
Wat mij betreft moeten clubs verplicht stellen dat je door een BPM test moet komen om er te mogen draaien en niet dat je uit je neus staat te vreten en je computer je werk gaat doen.
Poster: DJXX
@mrwhoopie
GPS & Autosync met elkaar vergelijk is hetzelfde als appels en peren. ?
-
Wat mij betreft moeten clubs verplicht stellen dat je door een BPM test moet komen om er te mogen draaien en niet dat je uit je neus staat te vreten en je computer je werk gaat doen.
Poster: DJXX?
Heb ik gedaan, en volgens mij is Autosync functie dat er voor zorgt dat je tracks automatisch gelijk gezet worden en in elkaar overgaan.
Poster:?DJXX
Dit is nou een van de redenen dat ik mijn handen niet aan DJ software wil branden. Gaat echt ervoor zorgen dat je lui wordt.
Poster: DJADMIN
jij begrijpt er echt totaal niks van...
tegenwoordig is muziekkeuze wel 10x belangrijker als beatmatchen...ik ben geen goede beatmatcher, leg zeker niet alles gelijk, maar kan toch clubs plat krijgen....wil dat dan zeggen dat ik niet kan draaien ??
Poster: DJXX
@mrwhoopie
GPS & Autosync met elkaar vergelijk is hetzelfde als appels en peren. ?
-