Calling out: autosync users (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mixt-Ape    posted on 21-07-2010 16:35
OK mensen,
Naar aanleiding van het andere topic dat enorm uit de hand loopt wil ik effe iedereen die hier loopt te roepen: 'Maar autosync geeft mij meer tijd om te...' uitdagen om een mix te posten en andere members te overtuigen. We kennen allemaal de crap die iedereen altijd maar roept over autosync, gevolgd door mensen die beweren dat ze er meer tijd door krijgen voor andere dingen en andere argumenten geven die ze ergens gehoord of gelezen hebben. Ik wil hier geen zwakke argumenten, discussies,... IK WIL HET HOREN!!! Ik denk trouwens dat ik niet de enige ben...

Kom maar op ermee!
User edit by Mixt-Ape on 21-07-2010 @ 16:37:53 (23%)

What do you think about Calling out: autosync users ??

Vote :   
kobuz    posted on 22-07-2010 18:03
Ik ben nu wel benieuwd naar een echt goede reden waarom je niet de sync knop zou mogen gebruiken. En dan een echt goede reden en niet een mening over dat je het niet goed vindt. Smaken verschillen nu eenmaal, maar wat is nu een feitelijk onderbouwde reden om mensen die sync gebruiken af te kraken?
User edit by kobuz on 22-07-2010 @ 18:03:43 (1%)
Camino    posted on 22-07-2010 18:08
Mensen die sync gebruiken zonder dat hun beatgrids 100% juist staan, walgelijk om dubbele kicks te horen zonder dat het bijgestuurt wordt. bah!
Dolivieira    posted on 22-07-2010 18:27
Poster: Camino
Mensen die sync gebruiken zonder dat hun beatgrids 100% juist staan, walgelijk om dubbele kicks te horen zonder dat het bijgestuurt wordt. bah!

Idd, Dan ben je echt stom bezig. Sterker nog dan weet je toch helemaal niet meer waar het om gaat. Cool
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 22-07-2010 18:38
Poster: Sandr

Ik vraag me af.. zijn er ook mensen tegen master tempo?

tegen zijn niet, maar ik gebruik hem ook niet, omdat ik zonder het veel makkelijker vindt als ik beatmatch (ik gebruik alleen de pitch fader, jog raak ik nauwelijks aan)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sandr    posted on 22-07-2010 18:41
Poster: kobuz
Ik ben nu wel benieuwd naar een echt goede reden waarom je niet de sync knop zou mogen gebruiken.

Als je denkt dat beatmatchen het enige is dat je moet kunnen als DJ... zo van ik druk op sync en dan ben ik als DJ goed bezig....

Dan ben je verkeerd bezig....
Play that funky music white boy....
kobuz    posted on 22-07-2010 18:45
Daar zijn we het geloof ik wel over eens Happy, laughing
Darryl765    posted on 22-07-2010 20:58
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Iemand een mix?
Camino    posted on 22-07-2010 21:01
heb er al een gepost op eerste pagina check link
Sjoewe    posted on 22-07-2010 22:20
Ik heb er ook wel een, al denk ik niet dat 'ie muzikaal de meeste mensen hier echt aanspreekt. Ramharde techno: http://soundcloud.com/sjoewe/full-digital-testrun-2

Tja helemaal digitaal of niet Ik hang zelf op drie benen. Ik heb nu een jaar of 3 Traktor Scratch, ik draai regematig alleen vinyl en sinds een tijdje heb ik ook een Xone:1D erbij om een beetje te freaken met meerdere decks.
Alles heeft z'n voor- en nadelen. Traktor Scratch is makkelijk, vinyl is leuk en je krijgt nog eens de kans om platen te kopen die niet iedereen heeft (kleine oplages, dingen die niet digitaal zijn gereleased) en volledig digitaal biedt een ongekende mogelijkheid om met meerdere lagen en verschillende effecten te experimenteren, zonder dat je zezelf in het zweet hoeft te rennen om drie draaitafels in sync te houden. Beatgrids en syncen is toch de toekomst en ik ben de laatste om daarop te gaan haten. Het is gewoon hetzelfde als met alle andere vormen van draaien. Mensen die het doen om vooral bekijks te trekken, die vallen vroeger of later toch wel door de mand. Na een tijdje is de lol voor die lui er wel vanaf, daar helpt een syncknop echt niet tegen.
Estacy    posted on 22-07-2010 22:55
Poster: Sjoewe
Ik heb er ook wel een, al denk ik niet dat 'ie muzikaal de meeste mensen hier echt aanspreekt. Ramharde techno: http://soundcloud.com/sjoewe/full-digital-testrun-2
.

die ga ik eens lekker luisteren morgen?Cool tracklist ziet er prima uit! techno the way I like it @ 140BPM
Helioxx    posted on 22-07-2010 23:07
@sjoewe,
Ik vind het een lekkere mix! Maar, 1 van de voordelen was creativiteit , een ander meer tracks op minder tijd. 22 tracks op een dik uur, is nou niet zoveel, dat beatmatch ik als beginner :p
Ik weet bijna zeker, dat jij creatiever bent, als je op je niet- digital gear draait.
Desalniettemin, vind ik het een leuke mix :D
Sjoewe    posted on 22-07-2010 23:20
Hmm, ik kan het moeilijk van mezelf zeggen. Het eerste setje op m'n soundcloud pagina is vinyl/traktor scratch, kan je het wellicht een beetje vergelijken met elkaar.?De creativiteit in deze set zit 'm meer in de beatrepeats, delays, reverbs, loops en beatskips

Tja, en wil je meer tracks per uur draaien? Misschien als je met loops en tools gaat klooien, maar goed daar leent dit soort techno zich niet echt heel goed voor. Ik prop ook wel eens 30 platen in een uur, maar dan moet ik wel erg goed nadenken over hoe en wat. Zo tussen de 20-25 platen in een uur is een beetje de hoeveelheid waar ik natuurgewijs altijd ongeveer op uitkom of ik nou helemaal digitaal ga of met platen. Meer vind ik een beetje te druk vaak.

Helioxx    posted on 22-07-2010 23:33
Heb je gelijk in , ik vind 20-25 ook zeker genoeg, maar dat was 1 van de punten van digitaal draaien, dus daarom dat het me opviel ^^
maar noggeens; leuke mix hoor!
Tekhead    posted on 23-07-2010 00:03
Sjoewe,bangelijke tracklist, vanacht eens beluisteren, en je ziet er zijn hier meer die het goed vinden dan je gedacht had he ? Ik ben een ultieme liefhebber van loeiharde Techno.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Lead    posted on 23-07-2010 09:42
Dit topic gaat over de voors en tegens van autosync en is niet de plaats om mixen of muziek genres te boordelen...
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 23-07-2010 15:26
Poster: Lead
Dit topic gaat over de voors en tegens van autosync en is niet de plaats om mixen of muziek genres te boordelen...

Ja maar mixt-ape vroeg om iets te posten dat met autosync bewerkt is, dus mogen we het toch beoordelen
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 23-07-2010 19:30
precies, het gaat erom dat autosynces zich bewijzen, laten zien dat statements als 'ik heb meer tijd voor effects' waar zijn.
Xurion    posted on 23-07-2010 22:38
Ik heb ook een pitch fader gemapt en ook een sync button.
Ik gebruik ze allebij. Maar wat willen jullie? Dat elke sync user hier op DJR door een soort van keuring moet gaan? Gekker moet het niet worden hoor :S
OneSixty    posted on 24-07-2010 01:51
Wat er ook gebeurd, in een dj contest mogen analoog en autosynq dj's niet door elkaar gehaald worden.

Thats just so wrong...

Nu zullen hier genoeg mensen tegen mijn mening zijn, maar dit is gewoon valsspelen imo.
Camino    posted on 24-07-2010 04:59
CD en vinyl dan ook gescheiden? Ik heb wel een mixje gepost maar heb tot nu toe niet veel feedback gekregen, commentaar iemand?
kobuz    posted on 24-07-2010 10:18
Laten we dan ook gelijk de bpm counters van de cdjs afplakken. Kijken of diegenen die nooit met vinyl gedraaid hebben nog steeds zo snel zijn. En over het bewijzen: zoals eerder wat subtieler gezegd: ik ben gewoon een luie flikker :P. En hoewel ik mij niet als een van de beste djs zie, durf ik wel te beweren dat iemand die een paar weekjes met zijn 'my first dj controller' aan het klooien is, het mij zeker niet nadoet. Ik ben ook nog steeds benieuwd naar die gefundeerde reden (dus geen mening) waarom je de sync niet zo mogen gebruiken.
OneSixty    posted on 24-07-2010 11:11
Poster: Camino
CD en vinyl dan ook gescheiden? Ik heb wel een mixje gepost maar heb tot nu toe niet veel feedback gekregen, commentaar iemand?

Iedereen moet gelijke kansen hebben. punt uit.

Sandr    posted on 24-07-2010 11:32
Wat zijn gelijke kansen dan??

Gelijke kansen zijn:

Zelfde muziek
Zelfde publiek
Zelfde tijdstip
Zelfde apparatuur

Zeg maar dag tegen je DJ contest met gelijke kansen....
Play that funky music white boy....
kobuz    posted on 24-07-2010 11:39
Zeg maar dag tegen tegen de dj contest zoals die was. Zeg maar dag tegen dj-en hoe het was. Zo ging het ook met de overstap naar cd spelers en nu dus ook met de overstap naar digitaal. De cdj sterft gewoon uit en alleen de echte liefhebbers zullen het blijven gebruiken zoals de liefhebbers van vinyl nu. Mijn tt's gaan echt de deur niet uit vanwege Traktor, maar dat ik niet meer hoef te rekenen op goeie tt's op een gig was jaren geleden al duidelijk (geen tt's aanwezig of afgeragde gare sletjes). Zo mooi hoe (in wat voor industrie dan ook) innovatie altijd met een scheef hoofd aan gekeken wordt door de gevestigde orde.

edit: en een dj contest gaat toch over wie het beste het publiek kan bespelen? Of staan er bij dj contests ook juryleden over je nek mee te kijken hoe jij je gear gebruikt? Cool
User edit by kobuz on 24-07-2010 @ 11:40:56 (29%)
Mixt-Ape    posted on 24-07-2010 11:41
Overal waar ik draai staan nochtans elke keer zonder uitzondering Technics die in 100% perfecte staat verkeren...

135 Users online: 54 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 12.336
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.418.970