dubstyle wat vinden jullie ervan?? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : wat vindt jij van dubstyle??

-geweldig
-mwahhhh.
-vind er niks aan.
-dubstyle wat is dat?

Voting is only possible for our Members
Prozei    posted on 01-05-2010 19:41
er is in de hardstyle scene een nieuwe muzieksoort aan het ontstaan.
de nieuwe muziekstyle genaamd dubstyle.

het is een soort breakbeat nu-style.?

Headhunterz & Brennan Heart - The MF Point Of Perfection (Original Dubstyle Mix)

Pavelow - Soundflip

Mod edit by Prozei on 01-05-2010 19:45 (69%)

What do you think about dubstyle wat vinden jullie ervan?? ??

Vote :   
Dj_Fantasy    posted on 01-05-2010 19:44
Het is mij opgevallen dat Zany in op de vinyl van The Great Zany Show ook een dubstyle Mix erop heeft staan.
Zelf vindt ik er weinig aan, niet direct iets waar je los op kunt gaan vindt ik.
Geef mij maar de oude hardstyle met loei harde reverb bass!
dj2dj.nl
FML    posted on 01-05-2010 19:50
ze hebben het beestje een andere naam gegeven op het einde is het gewoon hardstyle. begin een dub beatje maar vind het zeker geen andere stijl naam waardig!

2e song hier kan tog niet een hele avond op gefeest worden of ligt dat aan mij ? iig niet voor het huidige hs publiek.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 01-05-2010 @ 19:51:41 (75%)
Prozei    posted on 01-05-2010 19:55
ik vind dubstyle wel lekker om naar te luisteren.
maar denk dat het grootste probleem gaat zitten in het niet dansbare van deze muziekstyle.
het heeft veel weg van the prodigy vette tracks die niet dansbaar zijn
FML    posted on 01-05-2010 20:02
ja even kan je er ook naar luisteren maar daarna word het best iritant je zit heeel de tijd te wachten tot het los gaat.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Convert    posted on 02-05-2010 01:19
Poster: Dj_Fantasy
Zelf vindt ik er weinig aan, niet direct iets waar je los op kunt gaan vindt ik.

Totaal mee eens, vind het niet veel aan vooral niet om wat Luni-B ook al zei:
Poster: Luni-B
ja even kan je er ook naar luisteren maar daarna word het best iritant je zit heeel de tijd te wachten tot het los gaat.

Je wacht de hele tijd tot wanneer je los kan gaan, daarom vind ik het niet veel aan.

Doe mij maar mooi:
Poster: Dj_Fantasy

ArCee    posted on 02-05-2010 10:16
Ik word zo onderhand helemaal gek Coolvan al die stijltjes, naampjes en fratsen. Er hoeft maar iemand een ander rifje te grbruiken of een ander soort beat in een track te zetten en het is meteen een andere stijl?

Maaaaaaan, zo zie je door de stijlen de track niet meer (variant op door de bomen het bos niet meer).
Dat hokjesdenken loopt de spuigaten uit onderhand..................

Kom gewoon met:
Dit is House.
Dit is Trance.
Dit is Techno.
Dit is Hardstyle.
Dit is Hardcore.
Dit is waardeloos Cool
...en laat al die substijltjes lekker zitten om het nog een beetje bij te kunnen houden, of is het mijn leeftijd dat ik het niet meer trek en bijhou? Cool
ThijsG    posted on 02-05-2010 10:42
Kan een poll niet gewoon in een topic blijven ipv op de frontpage?
Ik hoopte dat het na die eerste weg zou gaan..

Iig, Ik vind het wel lagge, niet echt muziek die ik zou draaien of wil horen als ik naar een feest ga(nouja, soms mss), maar wel lagge. Toch, hou het gewoon op hardstyle.
Esmee    posted on 02-05-2010 10:42
Ik vind die track van headhunterz op t einde gewoon HS, en wat al gezegd wordt, t is gewoon niet lekker om op los te gaan. Geef mij maar gewoon de originele hardstyle en dat van nu kan er ook wel mee door Smile

Poster: ArCee
Ik word zo onderhand helemaal gek Coolvan al die stijltjes, naampjes en fratsen. Er hoeft maar iemand een ander rifje te grbruiken of een ander soort beat in een track te zetten en het is meteen een andere stijl?

Maaaaaaan, zo zie je door de stijlen de track niet meer (variant op door de bomen het bos niet meer).
Dat hokjesdenken loopt de spuigaten uit onderhand..................

Kom gewoon met:
Dit is House.
Dit is Trance.
Dit is Techno.
Dit is Hardstyle.
Dit is Hardcore.
Dit is waardeloos Cool
...en laat al die substijltjes lekker zitten om het nog een beetje bij te kunnen houden, of is het mijn leeftijd dat ik het niet meer trek en bijhou? Cool

ik ben t echt helemaal met je eens, dus dan ligt het denk ik niet aan je leeftijd Winking my eye Of ik ben gewoon niet zo slim dat kan ook Happy, laughing maar ik volg ook niet t verschil tussen house, tech house, techno, minimal techno, minimal. Ik weet dat het allemaal wat simpeler is dan house en dat t wat kaler klinkt... maar wat t verschil is tussen die 4 stijlen onderling... geeeen idee Cool
Ziax    posted on 02-05-2010 10:46
Jullie zijn niet alleen hoor. Als ik bepaalde tracks hoor durven ze me wel eens vragen welke soort house het is. Ik kan het onderscheid ook allang niet meer maken. Deep house, progressive house, club house, hip-house, groove house, elektro house,... waar leg je de lijn tussen de verschillende genres? Ohja, mij maakt het allemaal niet erg veel uit, ik luister er gewoon lekker naar
Mathiz    posted on 02-05-2010 10:49
Ik vind dat er wel die kleine onderscheiden gemaakt moeten worden, mensen moeten hun toch kunnen profileren naar hun stijl toe ? wanneer jij gaat zeggen voor hun dat tech house house is dan komt iedereen inn ?hetzelfde straatje terecht ...?
User edit by Mathiz on 02-05-2010 @ 10:50:12 (3%)
Ziax    posted on 02-05-2010 11:03
Neen, ik geef dan ook eerlijk antwoord dat ik het gewoonweg niet uit elkaar kan houden. Soms ga ik dan wel via beatport kijken tot welk genre het behoort.

Ik ga dus niks verzinnen als ik het niet weet, vast beroepsmisvorming Happy, laughing
ElVrieso    posted on 02-05-2010 11:11
Ik vind het normale hardstyle stukje van die hele track wel het vetst.
De rest is dupstep met hardstyle samples.. Happy, laughing
Bruno de Vries - @djelvrieso
OneSixty    posted on 02-05-2010 11:33
woho zotnice!

Dit is echt lekkere muziek Happy, laughing
Ik luister geen hardstyle maar dit kan er mee door Cool
Intricate    posted on 02-05-2010 13:30
Ik vind het niets aan, maar zal komen omdat ik early hardcore fan ben.

Waarom heet het Dubstyle? Zitten er Dub/Reggae invloeden in? Vind het ver te zoeken namelijk.

Poster: Prozei
ik vind dubstyle wel lekker om naar te luisteren.
maar denk dat het grootste probleem gaat zitten in het niet dansbare van deze muziekstyle.
het heeft veel weg van the prodigy vette tracks die niet dansbaar zijn

Alle muziek is dansbaar Thumbs Up
dp_    posted on 02-05-2010 13:56
Ik vind het een vreselijke combinatie... Klinkt als nu-hardstyle met waardeloze kicks en broken beats Cool Doe mij maar gewoon een goede reverse bass Smile
Roov    posted on 02-05-2010 14:21
Ik vind het echt heel dik, Point of Perfection is zeker een dik nummer, lekkere sound.
JollyJunkie    posted on 02-05-2010 14:28
Geef mij maar gewoon Dubstep...
ccc    posted on 02-05-2010 14:34
Woow Headhunterz wordt steeds slechter. Zen set op In qontrol stelde niet echt veel voor en dan nu dit mega slecht nummer.
User edit by ccc on 02-05-2010 @ 14:37:58 (9%)
Convert    posted on 02-05-2010 15:37
Poster: ccc
Woow Headhunterz wordt steeds slechter. Zen set op In qontrol stelde niet echt veel voor en dan nu dit mega slecht nummer.

+1
ArCee    posted on 02-05-2010 16:55
Poster: matezo
Ik vind dat er wel die kleine onderscheiden gemaakt moeten worden, mensen moeten hun toch kunnen profileren naar hun stijl toe ? wanneer jij gaat zeggen voor hun dat tech house house is dan komt iedereen inn ?hetzelfde straatje terecht ...?

Het gaat erom dat je best een paar 'hoofd sunstijlen' kunt hebben zoals: Progressive, uplifting, energetic, tech en hard trance,? maar maak het niet moeilijker als dat omdat er eens een iets anders in een track is toegevoegt?
Omdat een rifje, beat of kickdrum net ff anders klinkt maken er meteen weer een substijl van, da's van de zotte. Cool
OneSixty    posted on 02-05-2010 17:08
Ik denk dat hier weinig mensen zijn die dubstep apprecieren dus dan is dit voor hun ook ff wennen i guess.

Point of perfection is zuppah, wel alleen dat 'dubstyle' stukje voor mij dan.
durko    posted on 02-05-2010 18:26
Ik vind de dubstyle nummers van hhz en zany wel iets hebben. Maar wat arcee zegt, alleen het patterntje van de kick verandert, en om het daardoor gelijk een apart subgenre te maken is ook weer zoiets.
Intricate    posted on 02-05-2010 19:13
Poster: OneSixty
Ik denk dat hier weinig mensen zijn die dubstep apprecieren dus dan is dit voor hun ook ff wennen i guess.

Geldt voor alle 'nieuwe' muziekstromingen. De een vind het meteen vet, de ander kan het pas jaren later vet gaan vinden.
Muzikale ontwikkeling/verbreding over de tijd.

OneSixty    posted on 02-05-2010 21:30
Poster: Intricate

Geldt voor alle 'nieuwe' muziekstromingen. De een vind het meteen vet, de ander kan het pas jaren later vet gaan vinden.
Muzikale ontwikkeling/verbreding over de tijd.

Idd.

Dit te hebben gezegd vind ik dat de poll nogal useless is, een eerste indruk is niet altijd de juiste.

btw, hoe lame is de naam dubstyle?
User edit by OneSixty on 02-05-2010 @ 21:33:03 (11%)
beatshockerzzz    posted on 03-05-2010 02:15
ik zeg een woord :?? beest

195 Users online: 62 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 26.205
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.432.839