[M] Tiestos best ( mixed by Tech ilja ) (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Ilja    posted on 20-04-2010 13:31
Met een compleet nieuwe GEAR hoort een nieuwe mix, en over deze ben ik zeer tevreden. ?Smile
-

Reacties en aandachts punten zeer welkom. ?Cool

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] Tiestos best ( mixed by Tech ilja ) ??

Vote :   
Ilja    posted on 21-04-2010 11:27
ik vind van niet dat ik door de mand val, ik doe gewoon mijn ding en het komt goed.
Abram    posted on 21-04-2010 11:28
BPM ?counters zijn ideaal om in de buurt te komen van de juiste BPM. De rest zal je toch echt op gehoor moeten doen... of je nou pioneers, denons of wat dan ook hebt. Ik vind het dan ook een beetje apart dat je de gear de schuld aan het geven bent. Kijk... als je nou een cd-speler had die constant read-errors geeft en daardoor je mix verneukt... ok. Maar gear verkopen omdat iets als een BPM counter niet klopt...? Je moet, of je nou vinyl/cd of digitaal draait, kunnen beatmatchen met een play/pause knop, een cue knop (bij vinyl natuurlijk contact met de plaat) en een pitch fader. Meer heb je in principe niet nodig.

Ik heb inmiddels je mix ook gedownload en ik word er nogal nerveus van. Je beatmatches zitten in de buurt maar lopen vrij snel weg van de beat en de mixes zijn inderdaad aan de korte kant. Ik snap dat je met deze nummers wat minder mogelijkheden hebt... maar waarom maak je gewoon geen mooie loop in elk nummer die je gemakkelijk meerdere keren tegen een ander nummer in kan draaien? Verder wordt door de korte mix tussen nummers ook je gedrag met de EQ te snel. Het hele idee bij Trance mixen is toch dat de nummers heel vloeiend in elkaar overgaan. Bij house en dance kan het juist heel lekker klinken om enorm snel beats te wisselen (als ze goed gematched zijn) maar bij Trance wil je juist de kracht van de melodie benadrukken door deze heel langzaam steeds belangrijker te maken: dus heel rustig EQ gebruik zodat je echt een blend tussen de nummers krijgt, het oude nummer langzaam verdwijnt en het nieuwe nummer langzaam inkomt zonder dat je meteen het gevoel hebt naar een nieuw nummer te luisteren.

Ik zou de volgende simpele tip voor het mixen van trance willen geven: Zoek de 4 of 8 beats voor een melodybreak. Vaak klinken die in Trance namelijk hetzelfde. Maak daar een loop van en beatmatch die met het andere nummer. Draai de low naar 25%, high naar 30 - 50% (afhankelijk van het nummer. Tiesto en Armin mixen de highs vaak op 50 - 60% in) en de mids vaak op 50%. en trek de volume fader in een beweging helemaal open (op tel 1 natuurlijk). En begin de nummers nu te mixen met de EQ, van het volume blijf je af. Neem je tijd en laat het oude nummer langzaam met de eq verdwijnen totdat je vaak nog alleen maar highs overhebt. Maak ook even een 4-bar loop van de oude track en ga uit de loop van de nieuwe track. Trek vervolgens de volume slider dicht op de oude track zodra de break van de nieuwe begint.

Dat is de mix stijl die ik vaak toepas op Trance die ik nog niet zo goed ken. Het is makkelijk mixen en een goede oefening.
ArCee    posted on 21-04-2010 11:31
Poster: Ilja
Poster: ArCee
Poster: Sebasz
Hm ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo bijzonder vind. Het zijn vrij snelle fades wat je ook redelijk duidelijk hoort. En dat samen met het niet al te strakke beatmatches maakt het geheel toch weer iets minder.

Hoop dat je iets met de feedback kan?Cool

ik hoor niet dat beats over elkaar heen gaan, enige is dat ik de low af en toe iets te snel naar beneden haal, voor de rest hoor is geen ogeregeldheden. ? Enb die mix heb ik meerdere malen beluisters en aan andere laten horen voordat ik het hier plaatste.?

-

Dus daarom begrijp ik de reacties van jullie niet goed.?

Ilja, niet om af te kraken hoor, ik probeer juist opbouwende kritiek te geven waar je iets mee kunt. Ik doe dit ook erg vaak met deejays die willen draaien bij ons Op TFM Radio. De demo is niet goed genoeg om ze aan te nemen, maar ik vertel ze WEL wat er niet goed aan is, of wat ik mis zodat ze eraan kunnen werken om het hopelijk te verbeteren. Ik hoop dat zij dan in eenlater stadiyum nog eens een demo sturen die wel goed is, en dan hebben we er weer een goede deejay bij.
Soms heb ik echter deejays, en dat gevoel krijg ik met jouw, die het gewoon niet horen waar de fouten zitten.
Als jij zegt dat je niet hoort dat de beats over elkaar heen gaan, en ik bedoel, dat ze niet gelijk lopen, dan heb je toch als toekomstige deejay een probleem. Dit is namelijk 1 van de hoekstenen van mixen, en jij hoort het niet?
Dat kan hoor, ik ben ooit anderhalf jaar met een vrouwelijke deejay bezig gewwest, die me om het half jaar een nieuwe demo stuurde, elke demo moest beter zijn als de vorige, maar ik hoorde absoluut geen vooruitgang. Haar vrienden vonden het ook geweldig, maar vrienden willen je niet snel afvallen, daar zijn het vrienden voor.
Later kwam ze met verhaaltjes als: Ik heb Numark Axis 4 spelers, en daarmee kun je niet corrigeren? yeah right.
Luister gewoon met je koptelefoon op eens heel goed terug.
Je beats lopen niet gelijk, en waarschijnlijk omdat je het zelf niet hoort, corrigeer je ook niet?
Je mag me ook wel prive mailen, dan kan ik het je misschien beter uitleggen?
arcee@totaalfm.com.

Ilja    posted on 21-04-2010 11:43
Jah zo doe ik het ook, maar als de BPM counter van denon maar blijft trippen, wordt het een beetje klote, ik gebruikte bij deze mix ook voornamelijk mijn gehoor ( veel met split CUE )
User edit by Ilja on 21-04-2010 @ 11:43:48 (8%)
Flaged
ArCee    posted on 21-04-2010 12:16
Ilja.

Wat ik ooit gedaan heb om een deejay te leren beatmatchen is heel simpel.

Pak eens (als voorbeeld gaf ik toen deze mee) 3, 4 of 5 platen van Sean Tyas, die zijn bijna allemaal 140 bpm, zijn oudere dan. Dan hoef je helemaal niet te pitchen, alleen gelijk trekken, en op het juiste moment hoog, mid en bass in te mixen. Als je daar eens mee gaat stoeien, gewoon een stuk of 5 tracks met een gelijk aantal bpm's, dan leg je een leuke basis. Of dat nu 130, 136 of 140 bpm is boeit niet.
Je leert beatmatchen, en tegelijkertijd nette overgangen maken.

Met elk merk?cd speler met pitch kun je netjes beatmatchen, en als je ernaast zit corrigeren. Alleen heb ik via, via gehoord, dat corrigeren via de pc wat lastiger is te bewerkstelligen? Maar da's niet uit eigen ervaring, ik ben een Die Hard deejay gear mixert Cool
User edit by ArCee on 21-04-2010 @ 12:18:40 (48%)
RiX    posted on 21-04-2010 12:29
Daar komt bij dat Trance 1 van de lastigste stijlen is om te mixen. Je zit met veel harmonie?n, keychanges en vocalen. Je trackkeuze is erg belangrijk en dan moet je nog een mix maken die vaak wel 2 minuten of langer duurt. Dat is wat anders dan een electrotrack die je in een mum van tijd kan mixen met beats en basslines die in elk nummer bijna het zelfde klinken...
DJADMIN    posted on 21-04-2010 12:42
Poster: djdolivieira
Ja maar, kom op man. BPM counters zijn hulpmiddels geen hoofdmiddels.?Je hoort toch wel wanneer een plaat gelijk loopt of niet. Als dat niet zo is ga een andere hobby zoeken. of beatmix niet!!!!!!!!!!!!!!

Vroeger had je geen BPM meters. Wat een onzin man.??

Dus met andere woorden als jij ergens komt en de BPM meters doen het ineens op een of andere mysterieuze wijze niet kan jij niet meer draaien. Hoe deet je dat dan met je draaitafels.

Let op ; Hulmiddelen en hoofdmiddelen , dat even by the wayIk zeg niet dat ik absoluut niet zonder kan, maar dat t me wel lastig gemaakt word zonder, dat ik dan veel meer moeite heb, en de kans dus groter is op foutjes. Ik heb een tijdje geprobeerd met draaitafels, maar dit was niet zo'n succes.Nu is het voor mijn stijl (echte allrounder) ook niet van het grootste belang dat ik overgangen trek van 1 of 2 minuten, dan is het maximaal 15 seconden, en dan is t klaar. Dat is wel een stuk makkelijk als lange mixen. Maar, je reageert nogal ''harsh'' vind ik.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
funk-m    posted on 21-04-2010 12:51
check
Jnazzz    posted on 21-04-2010 13:54
check
Sjoewe    posted on 21-04-2010 13:57
Dit moet ik horen :')
Snoey    posted on 21-04-2010 14:09
Je kan wel ander gear kopen, maar het is duidelijk te horen dat je het spelletje niet snapt. Als iemand niet begrijpt hoe je in het verkeer moet rijden, kan diegene met een modernere auto ook niet veilig auto rijden.

Zorg dus eerst dat je wat minder eigenwijs wordt, dat je eens wakker wordt en vervolgens is eens ECHT gaat oefenen!
Nu lacht 99% van dit forum je gewoon uit, die 1% die niet lacht... dat ben jij.

En nu kan je wel tegen deze reactie ingaan en zeggen dat ik er niks van bak en dat je gear niet werkt enz.?

Je hebt alleen jezelf ermee!

Dus als je wat sympathie wilt opwekken, weet je wat je te doen staat.
www.soundcloud.com/ten-hooven
santiagojwz    posted on 21-04-2010 14:19
tbh, in plaats van tijd en geld steken in nieuwe gear, had je in het afgelopen jaar beter met ??n set kunnen sticken, in plaats van 6 verschillende DJ sets. Krijg het idee dat TS mixing teveel relateert aan gear in kwestie, in plaats van ervaring opbouwen. Ik ga de mix niet luisteren, want het bleek dat je niet echt kritisch naar jezelf durft te kijken. Zoals al eerder is gezegd: als jij g??n beatmatch fouten hoort, en de andere luisteraars horen dat wel, dan ligt het meer aan je eigen niveau, dan aan dat van anderen.
Ilja    posted on 21-04-2010 14:39
Poster: Snoey
Je kan wel ander gear kopen, maar het is duidelijk te horen dat je het spelletje niet snapt. Als iemand niet begrijpt hoe je in het verkeer moet rijden, kan diegene met een modernere auto ook niet veilig auto rijden.

Zorg dus eerst dat je wat minder eigenwijs wordt, dat je eens wakker wordt en vervolgens is eens ECHT gaat oefenen!

Nu lacht 99% van dit forum je gewoon uit, die 1% die niet lacht... dat ben jij.

En nu kan je wel tegen deze reactie ingaan en zeggen dat ik er niks van bak en dat je gear niet werkt enz.?

Je hebt alleen jezelf ermee!

Dus als je wat sympathie wilt opwekken, weet je wat je te doen staat.

Oh oh moraalridder is opgestaan
Illusion    posted on 21-04-2010 14:42
Ik ga je mix ook even luisteren. Als ik kritiek heb na het luisteren is dit alleen maar opbouwend bedoeld. Ik help mensen graag met dit soort dingen. Ik verwacht daarin tegen wel een beetje waardering. Er zijn hier vele djś die voor jou goed luisteren. Het is allemaal goed bedoeld. Ik weet nog wel dat ik mijn eerste mix hier heb opgezet. Ik kreeg veel kritiek, ik zei niet veel, maar heb er veel van geleerd destijds.

We moeten allemaal zowieso geen ruzie maken over mekaars opmerkingen. We zijn geen rivalen maar collega's, en allemaal geintereseerd in het djen. Kritiek moeten we accepteren, en daarna zelf goed analyseren wat we wel of niet fout hebben gedaan.

Een tip van mij, om goed te beatmatchen, is om de Beatcounters af te plakken. Kijk er niet op. Probeer echt alles op gehoor te doen. Probeer de verschillende tempo's te horen via je oren. Probeer ze dan gelijk te zetten. 2e ding daarna komt om je track op het goede moment in te starten. Als je vragen hebt kun je gewoon PMen.

Ga hem thuis luisteren vanmiddag.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 21-04-2010 @ 14:47:35 (90%)
TedMendez    posted on 21-04-2010 14:43
ja
Bartjens    posted on 21-04-2010 14:53

Gast, jij vraagt aan ons wat we van jou mix vinden en of we eventueel feedback erop willen geven. dat gebeurd, op een goede manier volgens mij, je kan er zeker veel tips uithalen, en het enige wat jij doet is eigenwijs zijn en commentaar geven zoals dit.
Misschien zou je naast een cursus beatmatchen ook eens een cursus "hoe om te gaan met krietiek" kunnen overwegen......
www.djbrowbeat.com
Esmee    posted on 21-04-2010 14:55
Poster: djdolivieira
En we doen het niet om je af te kraken maar om je wat te leren. Neem Esmee bv. Die meid kan echt mixen Last een 10?minute Mix van haar gehoord. En ben helemaal geen liefhebber van 10 Minute Mixen, Maar?ik moest?haar complimenteren voor haar?mix. Timing was goed ,beatmach was goed,?platenkeus ook. Voor een meisje van 15, petje af.?en gewoon met haar JBsystems MCD200 gedaan. ?Is ook maar echt een paar maanden bezig, Ik denk ook even lang als jou denk ik.? En als je echt goed was zou ik het ook zeggen. ??

Succes

dankje Cool
ik draai sinds augustus en heb mn 2e cd speler sinds kerst Winking my eye

Maar over de mix.. ja ik heb niet veel commentaar denk ik toe te voegen.
Mijn spelers verspringen ook van bpm.. maar dat is nog geen reden om ze weg te doen? Een vriend van mij heeft 2x cdj 800. Ik kan t beter gelijk zetten dan hem... gewoon omdat he bij hem na max 1 minuut uit elkaar loopt omdat die bpm meters niet precies genoeg zijn. Dus het gaat je echt niet beter lukken met pioneer dan met denon.
santiagojwz    posted on 21-04-2010 15:07

Eerlijk gezegd weerspiegelt zijn reactie ook mijn idee erachter, dus denk toch dat je nog even in de ontkenningsfase zit.
User edit by santiagojwz on 21-04-2010 @ 15:08:09 (6%)
Sandr    posted on 21-04-2010 15:10
Ik check hem ook, maar ga geen commentaar geven.

Straks wordt ik ook nog digitaal aangevallen omdat ik commentaar geef...Cool
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 21-04-2010 @ 17:32:36 (2%)
qntr0l    posted on 21-04-2010 15:11

Snoey's reactie heeft niks met moraalridder zijn te maken. Hij slaat precies, maar dan ook precies de spijker op z'n kop.

ArCee    posted on 21-04-2010 16:04

Ilja, met alle respect: Je loopt hier op DJR regelmatig ontzettend interessant en belangrijk te doen, maar een knappe mix in elkaar draaien kun je niet!!
Als JIJ zo'n mix on line zet, op een forum met allemaal potentiele deejays, en je mix is gewoon niet goed, in ieder geval van het niveua beginneling, dan moet je niet zulk dom commentaar leveren op wie dan ook.
Je zet jezelf, na al je berichten op dit forum, behoorlijk in je hemd, en kunt dan geen kritiek hebben?
Dat zegt toch een heleboel over JOUW en niet over de DJR leden.
Als ik jouw was zou voorlopig eens snoeihard oefenen en leren mixen voor ik weer zoiets on-line zou zetten, als je dan toch geen commentaar kunt hebben, want de leden op dit forum hebben gewoon gelijk, dit rooit nergens naar.?
Je schat jezelf duidelijk hoger in, als dat je daadwerkelijk?kunt mixen.

dacuba    posted on 21-04-2010 16:57
Poster: Sandr
Straks wordt ik ook nog digitaal aangevallen omdat ik commentaar geef...Cool

Niet zozeer om het digitale, danwel om die kanjer van een dt-fout :p
Dolivieira    posted on 21-04-2010 17:05
Poster: DJADMIN

Let op ; Hulmiddelen en hoofdmiddelen, dat even by the wayIk zeg niet dat ik absoluut niet zonder kan, maar dat t me wel lastig gemaakt word zonder, dat ik dan veel meer moeite heb, en de kans dus groter is op foutjes. Ik heb een tijdje geprobeerd met draaitafels, maar dit was niet zo'n succes.Nu is het voor mijn stijl (echte allrounder) ook niet van het grootste belang dat ik overgangen trek van 1 of 2 minuten, dan is het maximaal 15 seconden, en dan is t klaar. Dat is wel een stuk makkelijk als lange mixen. Maar, je reageert nogal ''harsh'' vind ik.

De waarheid is nou eenmaal hard. ik weet dat jij meer een allround DJ ben. En dan is beatmixen geen must. Maar als iemand doet als of die het heb uitgevonden heb, en daar bedoel ik niet jou mee. Want bij Trance is Beatmixen wel een Must. Dan vind ik het een beetje door de mand val. Ook al krijg je veel kritiek dan moet je er ook wat mee doen en aannemen . En blijven oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Zoals RiX al zegt Trance, Progressive, Techno?en House (Geen Bliepjes House, Maar meer de Deep, Tech, Soulfull en Progressive House)?zijn?een van de moeilijkste vormen van mixen. Op Hip Hop en R&B na dan.?Maar dan moet?je niet de CDspelers de schuld geven. Want geef mij maar die CDspelers en ik geef je gewoon een strakke mix. En heb daar geen BPM counters en of Mix In Key bij nodig. Ik doe het puur op gehoor

En ik wil de TSer helemaal niet afkraken want dat is mijn bedoeling niet. Maar dan moet je niet zo eigenwijs reageren.

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Roov    posted on 21-04-2010 17:22
Niet lullig bedoelt, maar misschien moet je eerst wat gaan oefenen in plaats van elke maand nieuwe gear te kopen. Plak je BPM counters af, of probeer met turntables platen gelijk te krijgen, dat is de beste oefening. Succes ermee! Happy, laughing
Mathiz    posted on 21-04-2010 17:26
check
pfff zonde al die gear die verslonden is geweest had je beter aan opkomend talenten kunnen geven........ookal dat het moeilijke tracks zijn ....... slechte timing , slechte eq , slechte beatmatching......? En jij zou dan voor spinnin draaien ?
User edit by Mathiz on 21-04-2010 @ 17:38:53 (100%)

180 Users online: 61 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 25.963
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.432.597