[M] Tiestos best ( mixed by Tech ilja ) (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Ilja    posted on 20-04-2010 13:31
Met een compleet nieuwe GEAR hoort een nieuwe mix, en over deze ben ik zeer tevreden. ?Smile
-

Reacties en aandachts punten zeer welkom. ?Cool

Hidden Message

Reply to view the Secret Message

What do you think about [M] Tiestos best ( mixed by Tech ilja ) ??

Vote :   
the-melody    posted on 20-04-2010 20:34
.
_Ivan_    posted on 20-04-2010 20:44
ben benieuwd
Feel&.Celebrate.Life!
Sebasz    posted on 20-04-2010 20:45
Poster: Ilja
nee kan er niets mee

Waarom kan je daar niks mee? Ik was vrij duidelijk dacht ik zo?Cool
Ilja    posted on 20-04-2010 20:48
Poster: ArCee
Poster: Sebasz
Hm ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo bijzonder vind. Het zijn vrij snelle fades wat je ook redelijk duidelijk hoort. En dat samen met het niet al te strakke beatmatches maakt het geheel toch weer iets minder.

Hoop dat je iets met de feedback kan?Cool

Luister eens terug voor jezelf.
Overgangen zijn slecht, te snel, alsof jij jezelf niet vertrouwd? het komt zowat over als alleen maar in een uit faden?
Daarbij zit je gewoon naast met beatmatchen op: 03.27 minuten, op 08.38, op 11.55, op 15.03 en op 22.09 ff zo snel gehoord.
Da's 5 x op een mix van ff ruim 20 minuten (24 minuut nog wat) en da's duidelijk veel te veel.

Hier moet je nog heel veel aan verbeteren wil je serieus werk gaan maken vaan deejayen.
Gezien een heleboel berichten en commentaren van je op dit forum had je ik stukken hoger ingeschat?

--->Met een compleet nieuwe GEAR hoort een nieuwe mix, en over deze ben ik zeer tevreden. ?Smile<-----
Deze opmerking begrijp ik ook niet zo goed eerlijk gezegt?

ik hoor niet dat beats over elkaar heen gaan, enige is dat ik de low af en toe iets te snel naar beneden haal, voor de rest hoor is geen ogeregeldheden. ? Enb die mix heb ik meerdere malen beluisters en aan andere laten horen voordat ik het hier plaatste.?
-
Dus daarom begrijp ik de reacties van jullie niet goed.?

Bootstrap    posted on 20-04-2010 20:57
Ik vind hem ook niet zo bijzonder, beatmatchen gaat nog vaak mis en wat ik mis zijn lange overgangen. Terwijl ik denk dat het juist een kenmerk is van een goede trance mix. Het klinkt trouwens ook alsof er iets aan het overstemmen is, want de mix kraakt.

Ik snap niet dat je zo ge?rriteerd reageert terwijl je alleen maar geholpen bent met mensen die je mix analyseren. Zoals al vaker wordt gezegt kun je geen betere DJ worden als je niet kritisch naar jezelf kunt kijken. Ik ben zelf altijd erg kritisch op mijn eigen mixjes, soms zelfs t? misschien.

Als je je mix hier post doe je dat om te zien waar je jezelf kunt verbeteren lijkt me. Neem dan ook voor lief dat je niet alles perfect hebt gedaan.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Ilja    posted on 20-04-2010 21:06
Lange overgangen, ?ik doe er rond 10 sec per overgang, maar ga is langer pakken, op CD's hoor ik het ook een beetje op die manier.
Mon-D    posted on 20-04-2010 21:12
FF kieken.
Dolivieira    posted on 20-04-2010 21:13
Ja Ilja. Neem deze kritiek voor lief en doe er wat mee. Het is niet dat die jongens je de grond in wil boren.

Om op je Boss het overstemmen tegen te gaan moet je de inkomende dbs op -6 zetten dan ben je van het overstemmen af doe er ook baterijen in dan blijven al je instellingen staan als je hem uit doet. Ik zal morgen ff naar je mix luisteren. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Roalin    posted on 20-04-2010 21:14
Lange overgangen, ?ik doe er rond 10 sec per overgang.

Dat is, zoals Bootstrap zegt, heel weinig voor een trance mix.?

Maar ik ga eens luisteren.
Edit: nee, sorry, ben te lui om te downloaden, ben een beetje soundcloud addict geworden.?Smile
User edit by Roalin on 20-04-2010 @ 21:15:36 (49%)
TimoV    posted on 20-04-2010 21:17
Check.

Edit:

Poster: Roalin
Edit: nee, sorry, ben te lui om te downloaden, ben een beetje soundcloud addict geworden.?Smile

Dat zou ik inderdaad wel handiger vinden .. Soundcloud.
Vind 't zo?irritant dat je altijd maar zo'n bestand moet downloaden om 't te beluisteren.
Waarom moeilijk?doen als 't makkelijk kan??
User edit by TimoV on 20-04-2010 @ 21:25:56 (100%)
Ilja    posted on 20-04-2010 21:21
Poster: djdolivieira
Ja Ilja. Neem deze kritiek voor lief en doe er wat mee. Het is niet dat die jongens je de grond in wil boren.

Om op je Boss het overstemmen tegen te gaan moet je de inkomende dbs op -6 zetten dan ben je van het overstemmen af doe er ook baterijen in dan blijven al je instellingen staan als je hem uit doet. Ik zal morgen ff naar je mix luisteren. ?

Wat is voor Trance mix wel goede overgang ( kwa tijd )
TimoV    posted on 20-04-2010 21:24
Ik kan 't niet downloaden.
Upload 't op SoundCloud aub, is 10x makkelijker.
User edit by TimoV on 20-04-2010 @ 21:52:44 (100%)
Seca    posted on 20-04-2010 21:29
Check!
Heb je nog nooit horen draaien.. bij deze..

@08:35 vind ik het maar een rare overgang.

Draai je al lang ilja?
Zoja, veel actief bezig? Cool
User edit by Seca on 20-04-2010 @ 22:05:07 (100%)
djmathijs    posted on 20-04-2010 21:37
chck
DJADMIN    posted on 20-04-2010 22:07
zien dan maar, nieuwsgierig
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ilja    posted on 20-04-2010 22:14
Poster: Seca
Check!
Heb je nog nooit horen draaien.. bij deze..

@08:35 vind ik het maar een rare overgang.

Draai je al lang ilja?
Zoja, veel actief bezig? Cool

Ik draai nu ( echt onafgebroken ) rond 8 maanden.
Woudtje    posted on 20-04-2010 22:37

Wat is voor Trance mix wel goede overgang ( kwa tijd )

2 min. is vrij normaal als je trance mixed. Veel nummers zijn ook tussen de 7 en 10 min. lang.
Snaad    posted on 20-04-2010 23:27
En bedankt iedereen!! Zie je nou Ilja!

Ik sprak het op msn, maar hij verdomd het om te luisteren. Ik heb nooit gelijk en hij heeft altijd meningen van allemaal mensen dat ie goed is, die niemand kan zien. En de mensen die hier al jaaaaaaren lang draaien, superveel verstand er van hebben, die hebben allemaal ongelijk.

Neem die feedback nou gewoon aan en doe er je voordeel mee,.

Persoonlijk deeltje feedback; doe niet zo verdomde eigenwijs en stug!!!!!
Adrien1989    posted on 20-04-2010 23:30
Tipje voordat ik ga luisteren: Er zijn geen regels voor hoelang een overgang moet duren in een bepaalde stijl. Doe wat je lekker vind klinken. Nou leent vb Trance zich wel voor lange overgangen.
Snoey    posted on 20-04-2010 23:51
een overgamg van 64 beats is toch wel minimaal vereisd, wil je jezelf een goede trance dj noemen.

Als je dat niet beheerst, is het zeker verstandig omdat onder de knie te gaan krijgen.

En blaffende honden bijten niet, dus vooral blijven blaffen!
www.soundcloud.com/ten-hooven
Renzis    posted on 20-04-2010 23:56
Wat een ophef dan moet ik wel checken
Edit: had er ff een klikbare link van gemaakt... U moet 60 seconden wachten... vooruit. Iets met soundcloud
User edit by Renzis on 20-04-2010 @ 23:57:56 (100%)
Ilja    posted on 21-04-2010 00:14
BTW kan iemand mij paar linkjes naar voorbeelden sturen waar ik kan horen dan een overgang 2 min duurt, ik kan het mij gewoon niet voorstellen, want ik heb het nog nooit ergens gehoord, en verdomme ik luister al sinds 2007 naar clublife, sensation ( vanaf begin ) en noem het maar op, ( en zelfs een DJ film ?Kevin & perry Go large ) en nog nooit gehoord dat dat het zo gebeurd, ? ? en zolang nummers goed in elkaar smelten maakt het geen hond uit hoe snel de nummer wordt ingemixt, ?luister naar oude sensation megamixes.?Cool
Adrien1989    posted on 21-04-2010 00:28
Goed dan, ik heb hem geluisterd. Ik ben geen bijzonder groot Trance liefhebber, maar wat oude knallers van Tiesto gaan er uiteraard wel in. Daarom op zich wel leuk om te horen. Meeste tracks klinken prima samen en de overgangen gebeuren vaak ook wel op een goed gevonden moment. Voor iemand die zo'n grote mond heeft hier had ik alleen wel wat meer verwacht. Het blijkt maar weer, praatjes vullen geen gaatjes Winking my eye.

Omdat ik natuurlijk de slechtste niet ben zal ik je wat goede tips meegeven. Als eerst, het beatmatchen. Zoals een aantal van de reacties voorafgaande aan deze al aangeven zitten hier wat foutjes in. Als je een jaartje draait kan dit natuurlijk prima zo zijn. Dat jij deze foutjes niet hoort zegt meer over jou niveau dan over dat van mijn mede-luisteraars. Beatmatchen krijg je goed onder de knie door het gewoon heel veel te doen.?

Wat als tweede opvalt is het volume verschil tijdens het in- en uitfaden. Iets wat mij bekend voorkomt. Voordat ik mijn Vibe kocht draaide ik altijd op een mixer welke lineaire faders had. Een Vibe heeft dat niet, de faders geven een boost op het eind van de faderbaan. Toen ik die mixer net had had ik er behoorlijk wat moeite mee om tijdens het soort afgangen wat jij maakt het geluidsniveau gelijk te houden. Ik heb er mee leren werken, oefenen is ook hier de boodschap. Andere opties zijn je faderinstellingen aanpassen of de crossfader gebruiken. Optie ??n had ik geen beschikking over en optie twee gebruik ik alleen als ik vier deck mix en ik drie decks tegelijk wil cutten.?

Verder zijn al je tracks bij voorbaat al niet op gelijk geluidsniveau. Je zal waarschijnlijk wel weten dat je dit met de gain kan oplossen, tipje om dit goed aan te pakken, voordat je het kanaal open zet. Zet de track die je wilt inmixen op PFL en de tracks die spelen en stel de gain van de in te mixen track bij totdat het juiste niveau is bereken. Hier komt ook wat oefening bij kijken, uiteindelijk pakt het op je monitoring altijd net wat anders uit dan op je HP. Vertrouw met het bijstellen van de gain in iedergeval niet teveel op de VU meters.?

Als laatste zal ik je nog wat meegeven. Wees kritisch op jezelf. Niet alleen door hier een mix te plaatsen, maar ook door gewoon zelf vb eens per week een mix op te nemen en te beluisteren. Of je nou ??n of tien jaar draait, er blijven altijd verbeterpunten. Als je dit niet wilt inzien ben je niet kritisch genoeg, wat als gevolg heeft dat je niet beter wordt. Het is zo gek niet om het advies van ondergetekende en bovenstaanden met open armen te ontvangen of op zijn minst in overweging te nemen. De unanimiteit in de tips zou al genoeg moeten zeggen Winking my eye.?
Abram    posted on 21-04-2010 00:36
BTW kan iemand mij paar linkjes naar voorbeelden sturen waar ik kan horen dan een overgang 2 min duurt, ik kan het mij gewoon niet voorstellen, want ik heb het nog nooit ergens gehoord, en verdomme ik luister al sinds 2007 naar clublife, sensation ( vanaf begin ) en noem het maar op, ( en zelfs een DJ film ?Kevin & perry Go large ) en nog nooit gehoord dat dat het zo gebeurd, ? ? en zolang nummers goed in elkaar smelten maakt het geen hond uit hoe snel de nummer wordt ingemixt, ?luister naar oude sensation megamixes.?Cool

Check anders is een mix van mij zoals de 'Homage to Trance Energy 2010' mix (staat momenteel als topic op de homepage). in die mix wisselen de overgangen van 30sec tot 2minuten.

overigens: Het hele idee van een MegaMix is dan ook dat er erg veel nummers in een kleine tijd langskomen. Dat is het 'mega' aspect. Verder kan ik me goed voorstellen dat je met oudere Tiesto knallers geen overgangen van 2 minuten maakt. Mijn langere overgangen komen vooral voor tussen nummers die zich wat meer in het progressive trance gebied wagen.
User edit by Abram on 21-04-2010 @ 00:39:11 (50%)
Ilja    posted on 21-04-2010 00:48
Met Tiesto tracks is het bijna niet te doen omdat ik anders een bepaalde stukje in de loop moet gooien, omdat alle gedeeltes zich niet lang blijven herhalen.

237 Users online: 63 Guests (174 Unknown)
Pages generated today : 18.205
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.424.839