Is jouw muziekvoorkeur anders geworden (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 19-04-2010 17:14
Niet iedereen zit al zolang in de muziek als ik, sinds 1978, dus ik beperk mij even tot, laten we zeggen, de afgelopen 10 jaar?
Iedereen word ouder, en smaken, ook in muziek, kunnen veranderen door de jaren heen. Er komen nieuwe stijlen bij, er raken oude stijlen meer op de achtergrond etc.
Je muziek smaak of voorkeur kan dus de jaren heen veranderen.

De afgelopen 10 jaar zijn voor mij pure TRANCE jaren geweest, en dat is nog steeds zo, met volle overtuiging, maar er is trance en trance natuurlijk.
Ik merk, en volgens mij is dat zowat een tegennatuurlijke beweging, dat mijn smaak in muziek ook veranderd naar een rauwer geluid. Je zou toch denken, het zou rustiger moeten worden naarmate je ouder word, maar helaas....dus Cool
In plaats van melodic en uplifting trance, waar ik de afgelopen jaren helemaal gek van was, merk ik dat ik momenteel steeds meer naar wat steverige trance begin te trekken. Geen pure tech of hard trance, maar trance met ff minder zoete melodie lijnen, en meer beats (138 a 140), energie, adrenaline enm een iets rauwer geluid.
Dit heeft met name te maken omdat ik vind dat de uplifting trance tegenwoordig allemaal op elkaar begint te lijken, een enkele uitzondering daar gelaten natuurlijk.

Volgens mij heeft iedereen dat wel, dat je mee beweegt met de stijlen en stromingen, maar er zijn er ook die trouw blijven aan de muziek waar ze hun hart aan verloren of net als ik, mee bewegen binnen de stroming?
Ik ken er vele die al jaren helemaal gek zijn van techno en dat ook blijven.
Dat heb ik dus met trance.
Hoe is jouw smaak veranderd de afgelopen jaren?
Waar begon je, en waar sta je nu?
User edit by ArCee on 25-04-2010 @ 09:09:38 (12%)

What do you think about Is jouw muziekvoorkeur anders geworden ??

Vote :   
MoXeGy    posted on 19-04-2010 17:29
ik ben ook ben begonnen met happy hardcore enz. door mijn broer en daarnaast vaak de bitte ein beat cd's. Daarnaast een vleugje trance/dance en rnb/hiphop maar vooral de hardere stijlen en dat is nu nogsteeds. het is een tijd alleen de wat hardere muziek geweest maar nu begin ik steeds meer een mix van allerlij genres te maken en beluisteren en dit geeft me wel een unieke stijl.
User edit by MoXeGy on 19-04-2010 @ 17:30:28 (82%)
XMatiC    posted on 19-04-2010 17:36
Van mijn levens carriere :

-5 : plop , en dergelijke :p
-10 : Gewoon wat in was en op de radio kwam (commerciel)
10 + : Dance en dan kwam jumpstyle op en luisterde ik jump?
11 + Hardstyle , house &?electro?
13 + Hardstyle , Hardcore , electro ?& house?
www.youtube.com/LennertDJ
Estacy    posted on 19-04-2010 17:44
nogal ja... rond mn 11e begon ik muziek echt te luisteren, dus zelf muziek downloaden (ik was 11, muziek duur) MP3 speler, je weet wel. ik had toen al een brede smaak, dus er stond metal op, hardcore, maar ook allround pop&dance, hip-hop, natuurlijk weird al yankovic ?en hellaas jumpstyle. rond mn 12e begon ik electronische muziek meer te waarderen, op mn 13e mn eerste house cd gekocht (Mega Dance top 50)
toen mn 2e en toen begon ik me te interesseren voor luidsprekers en audio techniek. dus, hi-fi setje gekocht, luidsprekers van de sloop erbij en meer dance/house cd's.?
Op mn 14e begonnen met DJ'en, meer een meer house cd's. eerst diry house, toen wat minder bliepperig. op mn 15e een collectie techno platen gekocht, en sindsdien raak ik mn house cds niet meer aan, draai nu af en toe voor publiek, dus ben ook begonnen aan een allround verzameling.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Yvaroz    posted on 19-04-2010 19:16
toen ik 5/6 was had ik altijd een lievelings liedje, en als de langzame versie op de radio kwam werd ik altijd boos dat ze niet de snelle versie die ze op tmf draaide hadden.
k zou echt niet weten hoe dat liedje heet.

ne-yo en chris brown vond ik altijd leuk
verder wat een beetje in was en leuk klonk

toen kwam jumpstyle, dus ik iedere dag jumpstyle liedjes opzoeken.
k helfs toen net zo'n filmpje als Jeckyll & Hyde proberen te maken met die lego poppetjes(toen was ik 9/10)

toen ik 11 was begon ik house vet te vinden, dat is nu nogsteeds wel zo.
en altijd als er een feestje was en er moest muziek komen was ik de eerste die met muziek kwam.

12 en 13 wel een klein beetje andere house maar nogsteeds house.

nu ben ik 14 en k ben nog steeds van de house, al is club erbij gekomen...
voor derest draai ik all round op mn drive in feestjes, maar dat beinvloed mijn smaak van muziek niet.

Nothing is Impossible
the-melody    posted on 19-04-2010 19:22
Poster: Yvaroz
toen ik 5/6 was had ik altijd een lievelings liedje, en als de langzame versie op de radio kwam werd ik altijd boos dat ze niet de snelle versie die ze op tmf draaide hadden.
k zou echt niet weten hoe dat liedje heet.

deze ?
Dyno    posted on 19-04-2010 19:24
Ik merk juist wel dat het rustiger is geworden nu ik ouder ben.
Toen ik begon met draaien, was het de tijd van wat men nu oldchool noemt. Daarna ben ik de hardcore stroming in gegaan. Toen de hardstyle opkwam vond ik dat eigenlijk veel lekkerder om te draaien omdat het wat rustiger is. Tegenwoordig draai ik ook best veel house.

Maar om nu te zeggen dat mijn smaak verandert is, ..... nee! Ik luister nog steeds graag naar hardcore/hardstyle. En dat zal ook altijd wel blijven.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Mixt-Ape    posted on 19-04-2010 19:28
Mijn eerste liefde was DnB, en dat zal nooit veranderen.
ElVrieso    posted on 19-04-2010 19:30
Ik ben begonnen als een Hip Hop en R&B fan. Ik was misschien 11 jaar ofzo.. Maar het enige wat ik dan ook deed was voor mezelf met de pc die nummers in elkaar faden.

Toen ik me meer op het echte werk ben gaan richten werd ik al snel all round, mensen vinden het het leukst om los te gaan op alleen maar hits en op de standaard top 40 muziek dat na 4 keer luisteren al saai is. Maar ook apres-skieen gaat bij mij aardig. Happy, laughing

Me iPod staat vol R&B, Hip Hop, Jazz, Reggae en de wat rustigere nummers. Maar het liefste draai ik lekkere house en knallende dance nummers. Ik ben dan ook wel van de wat dikkere synths en kicks, dus vind ik het niet eens zo erg om soms wat hardstyle te draaien.

Tegenwoordig ben ik nog steeds zo bezig en als je me muziekmap dan ook bekijkt zie je erg veel house, dance remixjes van bekendere nummers ?n de ''moeten'' nummers natuurlijk zoals bijvoorbeeld albums van Michael Jackson.

Dat was het zo'n beetje.. (ik ben nu 14 Jaar, dus ik ben (vooral in het muziek leven) nog erg jong.)

Bruno de Vries - @djelvrieso
Mathiz    posted on 19-04-2010 19:32
ik verander vaak drastisch en plots in muziekgenre
eerst muziek die mijn broer luisterde (wou toen ook dj worden) namelijk commercieel maar ook wat house en latin ,daarna meer?commericieele house en commericielere dance hitjes.Op mijn 14?volledig into techno minimal daarna plots?volledig into fidget daarbij ook meer de rustigere?house gaan opzoeken (tech). Na enkele jaartjes ook meer en meer d&b en soms beetje dubstep.
Ik draai dus vrij gevarieerd maar toch enkele hoofdstijlen
TripleSpin    posted on 19-04-2010 19:53
Hier in het begin heel veel top 40, commercieel geluisterd. Maar de laatste tijd toch meer naar de toppers van de 70's/80's/90's aan het luisteren. En dan moet je denken aan Ub40, R.E.M., Phil Collins, etc.
En toch ook nog veel Milow, Beef en Jack Johnson.
Heerlijk in de auto.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
Dolivieira    posted on 19-04-2010 20:11
Met mij kun al jaren alle kanten op. House staat bij mij op nr 1. Maar ben voor alles wel te poren kwa dance. Alleen geen Hardcore, Hardtrance, Harddance, Hardstyle, Jump, Hardtechno, Foute trance moet je bij mij niet aankomen. Ook geen Nederlandse smartlappen en duitse slagers. Verder hou ik van alles en draai ik van alles. ????
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
T-to-the-J    posted on 19-04-2010 20:20
Toen ik een jaartje of 10 was, luisterde ik simpelweg g??n muziek. Toen rond mn 11e verjaardag begon het me steeds meer te interreseren, eerste radio gekregen voor mn verjaardag, veel top 40 en dergelijke. Toen ik een jaar later naar de middelbare ging, werd muziek steeds belangrijker voor mij, nogsteeds veel top 40, maar toch meer richting de dance kant. Ik ontwikkelde mijn?smaak voor muziek. Waar?ik eerst veel van top 40(dance) hield, ging ik nu meer richting de trance. Snel daarna ging ik door naar techno en niet veel later naar hardstyle.

Muziek werd zo belangrijk dat er iets ging kriebelen (en nee, het zijn geen vlinders Winking my eye ) Ik wou iets creatiefs doen met muziek, en al snel daarna kwam ik er achter dat DJ'ing helemaal mijn ding was, toen ook snel (iets t? snel) een mengtafel aangeschaft: de numark m1! Helaas is dat iets waar ik al snel spijt van kreeg, geen record out, 2-bands eq en geen decibel meters, achteraf had ik liever doorgespaard voor het grotere broertje, de m2.

Deze m1 heb ik nogsteeds, en ik wacht met smart op mn verjaardag, al duurt het nog een half jaar :p Ik begin nu ook te merken dat ik van de hardstyle af begin te komen, en meer richting de house ga.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Esmee    posted on 19-04-2010 21:28
0 - 8? trance only, als mn pa iets anders opzetten werd ik boos. En sensation mocht ook. Ik werd vroeger inslaap gebracht door dingen als Tiesto.
8 - 12 sensation met hitzones (toen waren de hitzones nog wel goed)
13 - ? 538 dance smashes, met vooral de voorkeur naar de nummers met een bpm rond de 140.
14 House en hardstyle
14 - 16 geen idee, ik vind trance weer heerlijk, maar house kan ook altijd.

urban mag voor mij ook wel, zolang er maar geen rock komt, dat vind ik zulke bagger Cool
JollyJunkie    posted on 19-04-2010 21:39
Ik verander vaak nogal plotseling van genre:

11: Ik zat ook aan de Jumpstyle?Cool
11,5: Ik vond Jumpstyle een beetje te soft, en ging dus maar Hardstyle luisteren/draaien
12: Jumpstyle werd minder, dus vond ik Hardstyle automatisch ook minder, ik ging toen House draaien, en zocht ook pas vanaf toen naar nummers op sites zoals Beatport.
13: Plotseling ging ik Techno draaien, vind het nog steeds erg lekkere muziek, maar een beetje te eentonig en het is jammer dat er weinig mensen zijn die het mooi vinden.
13,5: Ik ging voor het eerst naar Matrixx @ The Park op de zomerfeesten, ik zag daar Boemklatsch en ik zag ook hoe de mensen zo hard los kunnen gaan op Electro. Dus toen veranderde ik weer naar commerciele Electro.
14: Commerciele Electro werd saai, overal gebruikten ze dezelfde sounds en ik draaide toch nauwelijks op feestjes, dus dat ik geen muziek kon draaien die anderen mooi vonden was ook geen excuus meer. Ik ontdekte toen het label Warp en luister tegenwoordig erg veel muziek van hun. Niet alleen van Warp natuurlijk, alles wat vernieuwend is vind ik wel tof, alles van de store Boomkat bijvoorbeeld?Smile
TheMole    posted on 19-04-2010 21:41
Op men 7de heb ik mijn eerste CD gekocht en dat was ??n van Linkin Park. Daarna veel naar Hip-Hop geluisterd dan ?ben ik een grote Daft Punk fan geworden ben dat nog steeds extreem fel :D en zo dan naar House en om nog specifieker te zijn French en Disco House en ook gewonen disco.
User edit by TheMole on 19-04-2010 @ 21:41:36 (2%)
Lucalicious    posted on 19-04-2010 22:15
het is altijd wel house ed geweest.
inderdaad rond mijn twaalfde ff die jumpstijl hype.
en vroeger was ik ook een grote rap en hip-hop fan. nu eigenlijk ook nog steeds wel. ook r&b.
maar dus eigenlijk vooral house ed.
de laatste tijd begin ik wel steeds meer trance te luisteren.
ik vind dat vaak lekkerder, mooier dan house.
maar house blijf ik wel draaien.
Convert    posted on 19-04-2010 22:47
Van echt mijn hele jonge jaren weet ik niet denk die standaard dingen als smurfen enzo. :P Maar dat terzijde:
Van ongeveer groep 4 a 5 t/m groep 6 luisterde ik vooral punk; Sum41, Good Charlotte enz.
In groep 7 en 8 was ik helemaal van de rap/hiphop; Eminem, D12, Snoop Dogg enz. In ieder geval weinig tot geen Nederhop.
In klas 1 en 2 van de middelbare school was het vooral Happy Hardcore en mainstream hardcore. Midden/eind klas 2 kwam Jumpstyle er ook bij omdat het toen zo commercieel en in was (grootste fout ooit). En ben nu vanaf klas 3 t/m 5 (m'n huide klas) helemaal Hardstyle. Hardcore kan er soms ook nog wel in maar dan alleen mainstream. In de zomer wil ik heus ook wel latin house of zoiets aanhoren. Maar wat ik in groep 7 en 8 luisterde kan ik totaal niet meer aanhoren; RAP/HIPHOP! :p

Nogal erge smaakveranderingen inderdaad!
Estacy    posted on 19-04-2010 23:12
Poster: JollyJunkie
Plotseling ging ik Techno draaien, vind het nog steeds erg lekkere muziek, maar een beetje te eentonig en het is jammer dat er weinig mensen zijn die het mooi vinden.

wat vindt jij techno? acid spul uit de 90s? pompend uit 2003-2005? of minimal? mischien trancy techno? Hardtechno zou ook nog kunnen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 19-04-2010 23:44
Ja Arcee mannen op leeftijd, ik mag me bij jouw groep voegen als het gaat al jaren met muziek bezig, ik ben namelijk gestart in 1977 met van muziek mijn grote hobby te maken, en ben er altijd een buitenbeentje in geweest. Mijn vrienden toen hielden bijna allemaal van dezelfde muziek, en dezelfde artiesten, twas de tijd van disco, ska, new wave, en Reggae, naast rock zoals slade, The Sweet, Status Quo, en vele andere. Mijn voorkeur is altijd gegaan naar het wat ruwere en alternatieve muziekgenre, en hoewel disco toen razend populair was, heb ik dat nooit gedraaid of gepresenteerd op onze toenmalige vrije radio. Ik was destijds een grote reggae fan, en dat is nu nog steeds zo. Ik kan niet zeggen dat mijn muziekgenre omgeschakeld is, neen integendeel, ik ben altijd trouw gebleven, maar ben mee geupdated, zo van New Wave, naar New Beat, naar house, waarvan Acid, After Hour, en de nog steeds razend populaire Retro sound, die destijds onder de noemer trance vielen, de ongeloofelijk goede trance. Toen er meer en meer stylen geboren werden, werd Techno mijn grote voorkeur, en dat is nog steeds zo. Ik respecteer zowat alle stromingen uit de House scene, behalve Breakcore. In mijn muzieklijn is er een constante en logische muziekkeuze te vinden, de beat-eaters. Anderzijds zijn er ook genre's die ik absoluut niet te pruimen vind, zelfs misselijk van word, namelijk, RAP -? HipHop - RnB - (heavy)Metal - schlagers - en Nederlandstalige humpapa en carnaval kul.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 19-04-2010 23:52
Poster: Estacy

Weinig mensen die het leuk vinden ? Nooit op bvb I Love Techno geweest zeker ? Je mag zeker niet alles wat wat harder is maar niet jumpstyl achtig, Techno noemen. Ik draai het al zeer lang, en het heeft lang geduurd voor ik kon zeggen, ik kan techno draaien, vergeet niet dat dit een van de moeilijkste, zoniet de moeilijkste styl is om te draaien, en dus de leeftijd van de Techno TopDj's hoger ligt dan dj's uit de meeste andere stylen.
dacuba    posted on 20-04-2010 01:00
Mwah, om per periode in mijn leven de stijlen die me interesseren op te sommen is wat gek. Toen ik begon was het vooral veel commerci?el gedoe, wat op zich nog altijd interessant is. Door mijn vader kwam ik met vrij veel oude muziek (Phil Collins, REM, Madonna, Michael Jackson) in contact, en daardoor vind ik gesample'de muziek hedendaags toppie (In my arms van Mylo bijvoorbeeld).

Vooral nummer met sterke vocals spreken mij aan, alhoewel mijn lievelingsnummer net geen vocal heeft (Contact van Glen Morrison).. qua stijlen zal ik altijd binnen de noemer 'house' blijven, met uitschieters. De mash-ups van LP en Jay-z hoor ik ook zeer graag.

Door mijn verblijf hier in Brazilie is mijn smaak niet veranderd, maar wel verbreed.?

Als afsluiting vind ik na al die jaren elk genre waar 'hard' in voorkomt nog steeds de grootste bucht.
User edit by dacuba on 20-04-2010 @ 01:01:51 (2%)
JollyJunkie    posted on 20-04-2010 10:28

wat vindt jij techno? acid spul uit de 90s? pompend uit 2003-2005? of minimal? mischien trancy techno? Hardtechno zou ook nog kunnen.

Nee, gewoon het nieuwe spul wat tegenwoordig op Beatport staat, echt oude Techno heb ik nooit gedraaid (vind het wel vet hoor).

Poster:?Tekhead

Weinig mensen die het leuk vinden ? Nooit op bvb I Love Techno geweest zeker ? Je mag zeker niet alles wat wat harder is maar niet jumpstyl achtig, Techno noemen. Ik draai het al zeer lang, en het heeft lang geduurd voor ik kon zeggen, ik kan techno draaien, vergeet niet dat dit een van de moeilijkste, zoniet de moeilijkste styl is om te draaien, en dus de leeftijd van de Techno TopDj's hoger ligt dan dj's uit de meeste andere stylen.
Trouwens, I Love Techno is tegenwoordig een Electro feest. Er draaien nog wel een paar Techno DJ's maar het grootste gedeelte is toch echt Electro.

Daar heb je gelijk in, ik bedoel dan ook dat er in mijn leeftijdsgroep bijna niemand is die Techno luistert.

Ben het niet met je eens dat Techno een van de moeilijkste stijlen is om te draaien, vond het reuze meevallen. Luister maar eens naar industriele Hiphop, dat is pas moeilijk om te draaien.
User edit by JollyJunkie on 20-04-2010 @ 10:32:52 (15%)
cross-over    posted on 20-04-2010 11:23
Toch even een wat langere periode opsommen, want ik denk dat je de eerste jaren als DJ een redelijk vast idee hebt van je muziek stijl en daarna pas veranderd. (update zoals tekhead het noemt)
In de loop der jaren stel je dat langzaam bij en ontwikkel je een breder gevoel voor muziek.
Toen ik begon (rond 1974) was ik helemaal weg van DCA-disco stijl (Gloria Gaynor- Never can say goodbye)
daarna kwamen er meer invloeden bij zoals hiphop/rap erbij (Parliament Funkadelic and Grandmaster Flash)
halverwege de jaren 80 de new wave/acid stijl?wat ik nog steeds een geweldige stijl vind.?

Na optredens van Towa Tei en The Chemical Brothers kwam ook de interesse voor House music erbij.
Als radio dj op een all-round station moest ik ook meer andere muziek stijlen draaien en langzaam (over een periode van meer dan 15 jaar) veranderde mijn muziek gevoel.

Groepen zoal bv. U2 en Metallica vond ik vroeger afschuwelijk. Nu heb ik van beide groepen de CD's.....

Op dit moment is er niet echt een muziek stijl die er bij mij uitspringt. Als je naar mijn nieuwe mix luistert die over een paar dagen op dit forum komt dan weet je genoeg? Cool.
http://soundcloud.com/lau-daniels
ArCee    posted on 20-04-2010 11:57
Tekhead: Mijn allereerste jaren als deejay was nog de 'old skool' manier, aankondigen en doorstarten, zoals jij misschien ook gedaan hebt.
Ik ben dan in 1978 begonnen met artiesten en bands als: The Jacksons, Commandores, Brother Johnson, The Trammps, Boney M, Eruption, Sheila and the black Devotion, Chic, Boys Town Gang, Change, Donna Summer?en zo meer. DE disco dus, met ook andere muziek tussendoor, want in de vroegeren discotheken werd eigenlijk van alles gedraait. Dus ook rock, ska, reagge etc.
Mijn eerste interesse voor house werd al eerder ingezet, toen er opeens 2 disco platen uitkwamen met een veel dikkere bassdreun erin als ik ooit eerder gehoord had. namelijk, Hamilton Bohanon met let's start to dance again en Supermax met Love Machine part 1.
Achteraf denk ik dat dit 2 disco platen waren, al gemaakt met de drum machiene.
Toen house opkwam, voor mij in 1987 a 88 en ik die dikke dreun weer terug hoorde in elke track was ik meteen om.

<quote Tekhead> Anderzijds zijn er ook genre's die ik absoluut niet te pruimen vind, zelfs misselijk van word, namelijk, RAP -? HipHop - RnB - (heavy)Metal - schlagers - en Nederlandstalige humpapa en carnaval kul.

Helemaal mee eens, aangevuld met jazz, alle soorten heavy metal, hardcore en klassiek. Ik heb er gewoon nks mee, en nooit gehad.
Trance, maar dan wel de trance die in mijn straatje past, techno, en classic house zijn mkijn favorieten aangevuld met disco van vroegah maar ook echte oude klassiekers in het 'soft rock' genre.
User edit by ArCee on 20-04-2010 @ 12:02:02 (57%)
Tekhead    posted on 24-04-2010 01:20
Poster: JollyJunkie

Nee, gewoon het nieuwe spul wat tegenwoordig op Beatport staat, echt oude Techno heb ik nooit gedraaid (vind het wel vet hoor).

Poster:?Tekhead

Trouwens, I Love Techno is tegenwoordig een Electro feest. Er draaien nog wel een paar Techno DJ's maar het grootste gedeelte is toch echt Electro.

Daar heb je gelijk in, ik bedoel dan ook dat er in mijn leeftijdsgroep bijna niemand is die Techno luistert.

Ben het niet met je eens dat Techno een van de moeilijkste stijlen is om te draaien, vond het reuze meevallen. Luister maar eens naar industriele Hiphop, dat is pas moeilijk om te draaien.

ILT een electrofeest ? Er wordt een aardig stukje electro gedraaid, dat wel maar techno nog altijd meer, tis niet omdat er een bekende dj op de affiche staat die vooral electro draait/produced dat hij op ILT ook alleen electro draaid.

Ik weet niet goed wat jouw kennis en voorkeur in techno is, maar techno die ik veelvuldig draai, is het zare genre, zelfs schranz, en geloof me, dat is niet makkelijk hoor, 5 platen achter elkaar snel inmixen, eq'en, pitchen, etc... ok, maar 2 uur volle bak, ?

188 Users online: 60 Guests (128 Unknown)
Pages generated today : 22.332
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.428.966