Niet iedereen zit al zolang in de muziek als ik, sinds 1978, dus ik beperk mij even tot, laten we zeggen, de afgelopen 10 jaar?
Iedereen word ouder, en smaken, ook in muziek, kunnen veranderen door de jaren heen. Er komen nieuwe stijlen bij, er raken oude stijlen meer op de achtergrond etc.
Je muziek smaak of voorkeur kan dus de jaren heen veranderen.
De afgelopen 10 jaar zijn voor mij pure TRANCE jaren geweest, en dat is nog steeds zo, met volle overtuiging, maar er is trance en trance natuurlijk.
Ik merk, en volgens mij is dat zowat een tegennatuurlijke beweging, dat mijn smaak in muziek ook veranderd naar een rauwer geluid. Je zou toch denken, het zou rustiger moeten worden naarmate je ouder word, maar helaas....dus

In plaats van melodic en uplifting trance, waar ik de afgelopen jaren helemaal gek van was, merk ik dat ik momenteel steeds meer naar wat steverige trance begin te trekken. Geen pure tech of hard trance, maar trance met ff minder zoete melodie lijnen, en meer beats (138 a 140), energie, adrenaline enm een iets rauwer geluid.
Dit heeft met name te maken omdat ik vind dat de uplifting trance tegenwoordig allemaal op elkaar begint te lijken, een enkele uitzondering daar gelaten natuurlijk.
Volgens mij heeft iedereen dat wel, dat je mee beweegt met de stijlen en stromingen, maar er zijn er ook die trouw blijven aan de muziek waar ze hun hart aan verloren of net als ik, mee bewegen binnen de stroming?
Ik ken er vele die al jaren helemaal gek zijn van techno en dat ook blijven.
Dat heb ik dus met trance.
Hoe is jouw smaak veranderd de afgelopen jaren?
Waar begon je, en waar sta je nu?