Armada legt deejays verbod op. (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 07-04-2010 07:17
Armada, het label wat in het leven geroepen is door Armin van Buuren, legt per direct deejays wereldwijd een verbod op om tracks van het label nog langer in podcast uitzendingen te gebruiken.
Het idee of de juiste reden achter deze beslissing is (nog)?niet gegeven maar het vermoeden bestaat dat Armada waarschijnlijk vergoedingen wil ontvangen voor nummers van hun label die in, veelal, gratis podcasts worden gebruikt.
Het vreemde in dit verhaal is wel, dat veel van de bewuste deejays deze zelfde nummers als promo krijgen aangerijkt van het label zelf?
Diverse deejays hebben momenteel hun podcast even op 'hold' gezet tot er een reden bekend is van deze beslissing. Andere deejays zeggen dat zij zich hierdoor niet laten tegen houden of afschrikken als er een verbod word gegeven zonder gegronde reden, of overwegen Armada vanaf heden links te laten liggen in hun uitzendingen.
Feit is wel dat in navolging van Armada, enkele andere labels hetzelfde overwegen.

Ik zeg, belachelijkheid is weet troef. Ik bedoel, track die in een set verwerkt zijn mogen niet gedraait worden Cool?Deze deejays hebben de gebruikte tracks zelf aangeleverd gekregen als promo door het label, of zij hebben hem gekocht en er dus voor betaald. Verwerkt in een set kan er hoogstens een RIP van gemaakt worden?
Dit is wel heel miereneukerig denken en volgens mij gooit Armada zijn eigen ruiten zometeen in. Ik bedoel, waarvoor worden tracks gemaakt, om te draaien toch?
Waarom stuur je een promo, om te laten horen in je set, live, radio of podcast toch? Zo leren de mensen je tracks kennen, ze horen hem, kijken de track list na en gaan hem kopen. Waar is een promo anders voor bedoeld?
Aangezien Armada behoorlijk terrein begon te verliezen in de trance scene vanwege commeerciele riedeltjes en nietszeggend niemendalltjes qua muziek, proberen ze opeens hiermee wat goed te maken voor zichzelf?
Wat een ongelofelijke kortzichtigheid en ongein.

Ik zeg: BAN ARMADA RECORDS!! Cool
(we verliezen er qua muziekale inbreng toch?niet veel aan).Cool
User edit by ArCee on 07-04-2010 @ 07:22:08 (9%)

What do you think about Armada legt deejays verbod op. ??

Vote :   
Ilja    posted on 15-04-2010 10:01
zie mijn e-mail adres, staat mijn naam duidelijk in.
Snaad    posted on 15-04-2010 10:07
Nou moet ik er ook ff aan toevoegen( niet om je te dissen) dat ik ook al 1000000 keer om bewijs heb gevraagd( ik ken em persoonlijk) en ook nog steeds niks heb gezien.

Maarreee zullen we weer eens ontopic?
Sandr    posted on 15-04-2010 10:07
Yes yes we komen ergens! Tof!

Zou je mij een mailtje willen sturen vanaf jouw e-mail adres, dan weet ik genoegWinking my eye

Ik zou bovendien wel oppassen met je mail adres hier zo neerkwakken.. spam enzo.

Mijn e-mail adres had je al geloof ik, zo niet dan zit hij in je PM box.
Play that funky music white boy....
nils7    posted on 15-04-2010 10:32
Poster: Sandr
Yes yes we komen ergens! Tof!

Zou je mij een mailtje willen sturen vanaf jouw e-mail adres, dan weet ik genoegWinking my eye

Ik zou bovendien wel oppassen met je mail adres hier zo neerkwakken.. spam enzo.

Mijn e-mail adres had je al geloof ik, zo niet dan zit hij in je PM box.

och als ik een email wil sturen met b.obama@government.gov.us dan lukt mij dat ook wel hoor... zijn wel technieken voor!
Snaad    posted on 15-04-2010 10:37
Poster: nils7

och als ik een email wil sturen met b.obama@government.gov.us dan lukt mij dat ook wel hoor... zijn wel technieken voor!

Ja oke maar dan kunnen we alles in twijfel stellen:P Als ie een foto zou posten dat ie in Japan draait kan je ook zeggen dat ie gefotoshopt is.
Sandr    posted on 15-04-2010 11:34
Zojuist een mailtje gekregen van Ilja, ik geloof niet dat er iets gelogen is over zijn werk bij Spinnin entertainment.

Is dat in ieder geval uit de wereld geholpenWinking my eye
Play that funky music white boy....
Ilja    posted on 15-04-2010 11:35
You got mail?Cool
cross-over    posted on 15-04-2010 11:37
oke, zo kan ie wel weer, graag weer on-topic blijven heren.....?? of in de LL?

@ ArCee,
als ik het allemaal goed lees mag je toch behoorlijk wat van een nummer in je set verwerken zodat het herkenbaar is. Dat men niet de hele track van begin tot einde mag gebruiken is logisch (tenminste volgens de buma/sena, maar dat is een andere discussie die we hier niet gaan voeren!!!).

Ik herken wel wat in deze policy. Er zijn best wel een aantal podcasts te vinden die de complete nummers uitzenden, enja, dan krijg je dit soort zaken.

Als je toch meer wilt dan zul je je dus aan de regels moeten houden, zoals jij dat ook doet met je uitzendingen......
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 15-04-2010 @ 11:39:03 (2%)
Lucalicious    posted on 15-04-2010 15:38
ik vindt dit opzich wel een goed punt van armada hoor.
het is nou eenmaal zo dat er voor muziek betaald moet worden en dus ook in de podcasts. ik geef Paul Brugel helemaal gelijk.
en ik wordt helemaal gek van al die armin heters hierzo, vooral ilia,?jullie weten echt niet waar je over praat. armin is mijn grote held, en niet omdat hij een slechte dj is, maar omdat het gewoon een simpathieke man is die gewoon goed draait en heilige muziek maakt. als je geen respect hebt voor armin moet je echt even opnieuw gaan nadenken, want zie jij dat maar eens te bereiken wat die man allemaal gedaan heeft, en dan ook nog eens een gewone man blijven.
bovendien is armada altijd al vernieuwend geweest. zij waren bijvoorbeeld een van de eersten die ook hun tracks via internet gingen verkopen. en ik vind het een slimme zet van ze, zeker als a state of trance wel mag blijven uitzenden. ik denk trouwens dat bijvoorbeeld tiesto en dancedepartment wel hun tracks mogen blijven uitzenden, omdat zij er vaak nog voor betalen. ik denk dat deze regel vooral op kleine, onbetaalde podcasts gaat gelden.
en wat cross-over zegt klopt ook, als je maar twee minuten van een nummer in een mix gooit valt er weinig te kopieren, en wat 538 vaak doet, is om de twee minuten even een soort sprongetje in de muziek zetten, of een kleine pauze, of een jingle, hierdoor wordt het ook minder snel gekopieerd. maar inderdaad als je de hele track uitzend, is het eigenlijk gewoon hetzelfde als illegaal?muziek verspreiden.
PaulBrugel    posted on 15-04-2010 15:56
Poster: Lucalicious
ik vindt dit opzich wel een goed punt van armada hoor.
het is nou eenmaal zo dat er voor muziek betaald moet worden en dus ook in de podcasts. ik geef Paul Bruggel helemaal gelijk.
en ik wordt helemaal gek van al die armin heters hierzo, vooral ilia,?jullie weten echt niet waar je over praat. armin is mijn grote held, en niet omdat hij een slechte dj is, maar omdat het gewoon een simpathieke man is die gewoon goed draait en heilige muziek maakt. als je geen respect hebt voor armin moet je echt even opnieuw gaan nadenken, want zie jij dat maar eens te bereiken wat die man allemaal gedaan heeft, en dan ook nog eens een gewone man blijven.
bovendien is armada altijd al vernieuwend geweest. zij waren bijvoorbeeld een van de eersten die ook hun tracks via internet gingen verkopen. en ik vind het een slimme zet van ze, zeker als a state of trance wel mag blijven uitzenden. ik denk trouwens dat bijvoorbeeld tiesto en dancedepartment wel hun tracks mogen blijven uitzenden, omdat zij er vaak nog voor betalen. ik denk dat deze regel vooral op kleine, onbetaalde podcasts gaat gelden.
en wat cross-over zegt klopt ook, als je maar twee minuten van een nummer in een mix gooit valt er weinig te kopieren, en wat 538 vaak doet, is om de twee minuten even een soort sprongetje in de muziek zetten, of een kleine pauze, of een jingle, hierdoor wordt het ook minder snel gekopieerd. maar inderdaad als je de hele track uitzend, is het eigenlijk gewoon hetzelfde als illegaal?muziek verspreiden.

Hey,... Foei! Het is Paul Brugel he
Lucalicious    posted on 15-04-2010 16:12
oeps! sorry! ik zal het snel verbeteren. verder nog wat aan mijn standpunt toe te voegen of te weerleggen?
Tekhead    posted on 15-04-2010 23:56
amai Luuk, zou bijna zeggen dat je verliefd bent op AVB, zo kwijlen en slijmen, foei foei.

Of hij al dan niet kan mixen wil ik in het midden laten, maar dat zijn muziek heilig is, daar keert m'n maag van om.

Ik vind de trance van de 21ste eeuw zowiezo geen zak waard, en de meeste trance dj's volgen die trent ook. Ik denk dat vele, durf zeggen de meeste hier, niet goed weten hoe de echte, old skool trance, klonk in de jaren 90, en weet dat de trance dj's en producers uit de jaren 90, die house muziek, en de house nation hebben groot gemaakt, zich schamen in de huidige lauwe trance scene en bijhorende dj's hun plaats.
Old skool trance en house dj's van toen deden alles in de 1ste plaats voor de fun en omdat ze verliefd waren op hun muziek en de aanwezige clubbers, waardoor ze respect terug kregen, en dat was veel waard, centjes verdienen was toen niet het belangrijkste, fun fun fun, dat was belangrijk, en dat straalt dan automatisch af op het publiek, iedereen happy en in Love, en nooit ruzie, of vechtpartijen, of vandalisme, nachtbraken, etc...dat was not done. Als je dan de huidige mentaliteit ziet bij sommige omhooggeblazen dikke nekken, ben ik blij dat ik de real thing heb meegemaakt.
Nu tellen alleen de centen, centen, centen, en de muziek..... tja dat bengelt ergens achteraan, zielig toch ? En als je dan die graai mentaliteit ziet van o.a. Armada, ID&T en Armin VB dan moet ik spontaan een bezoek aan het W.C. brengen, zo diep zit die mentaliteit bij mij. Als je al moet gaan betalen voor hun promotiemateriaal, is't ver gekomen.
Vroeger kreeg ik wekelijks een tien tot 20 promo vinyls aangereikt, en daar deed je mee wat je maar wilde, GRATIS !
Promo materiaal dient vergoed te worden door de uitvoerder of opdrachtgever en niet door degene die het gaan draaien, je geeft toch ook geen geld aan een propper als die jou een flyer aanreikt !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Snaad    posted on 16-04-2010 00:03
Zo gaat het altijd met alles. Er zijn eerst een aantal mensen die iets opzetten. Dat loopt goed. wordt populair en vervolgens ziet iedereen dat het gaaf is en gaat iedereen het doen. Vervolgens moet alles groter en groter. Om het maar niet over duurder te hebben. Ik bedoel de macdonalds is ook ooit klein begonnen. En nu hebben we ook 90324-034 gelijksoortige ketens. Nu word ik vast verbeterd dat iemand anders eerder was dan de mac etc etc:P
Tekhead    posted on 16-04-2010 00:53
daarom ben ik zo een grote tegenstander van de huidige Trance en dance graaicultuur, want kijk rond en je zal zien dat trance een van de enige stylen is waar dergelijke praktijken zonder schroom gebeuren, en daarom de eerste styl is die z'n eigen ruiten ingooit, trance is de enige styl die kwa populariteit al enkele jaren serieus achteruit gaat, en daar is het platvloers commercieeel gedoe niet vreemd aan.
User edit by Tekhead on 16-04-2010 @ 02:10:24 (2%)
Snoey    posted on 16-04-2010 01:48
Als mensen die muziek nou eenmaal mooi vinden en het geld er voor over hebben, moet je die mensen niet daarop niet pakken. Dat jij nou trance uit de jaren 90 leukere muziek vindt dan de trance van de afgelopen 10 jaar, wil niet zeggen dat die muziek slecht is.

En der is een verschil tussen de feestjes van begin jaren 90 op een grasveld langs een snelweg, en de feesten in grote voetbal stadions, vanaf 2000 (Sensation, Tiesto in Concert, Armin Only, Trance Energy enz). En het verschil zit hem vooral in de kostprijs.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 16-04-2010 @ 02:23:05 (19%)
Ilja    posted on 16-04-2010 01:51
Op gegeven moment doet de marktwerking zijn ding en zullen talloze omhoog gevallen types verdwijnen en blijven alleen de echte mannen over.
Tekhead    posted on 16-04-2010 02:12
Poster: Snoey
Als mensen die muziek nou eenmaal mooi vinden en het geld er voor over hebben, moet je die mensen niet daarop niet pakken. Dat jij nou trance uit de jaren 90 leukere muziek vindt dan de trance van de afgelopen 10 jaar, wil niet zeggen dat die muziek slecht is.

Ik pak de mensen niet hierop, enkel stel ik vast, en vele met mij, dat in de jaren 90 kwaliteit en niet (geld)kwantiteit telde, en nu is't omgedraaid. Vroeger was trance een volwaardig lid van de House Nation muziekcultuur, dat status zijn ze in Belgie al helemaal verloren, en zijn ze goed op weg om dat in de meeste andere landen ook te moeten ondergaan. Dit doet mij pijn want goede trance hoort altijd bij de House Nation.

En der is een verschil tussen de feestjes van begin jaren 90 op een grasveld langs een snelweg en de feestjes en de feesten in grote voetbal stadions, vanaf 2000 (Sensation, Tiesto in Concert, Armin Only, Trance Energy enz). En het verschil zit hem vooral in de kostprijs.

Die kostprijs vind ik kort door de bocht om de hoge inkomprijzen te kunnen verantwoorden. Mega feestjes waren er ook in de jaren 90 in Belgie, en niet weinig waren er dat toen, o.a. Torhout / Werchter festival dat 3 dagen duurt, City Parade, Clubland, I love Techno en de vele @beach party's, en allemaal waren ze heel goed betaalbaar, hadden allemaal internationale dj iconen achter de booths. Hoe kon dit, en nu nog trouwens ? Is even simpel als logisch, namelijk dat deze evenementen, niet van 1 grote organisatie aka id&t zijn, die orgaznisatoren elkaar het licht in de ogen gunnen, en ze allemaal een heilige regel hanteerde, de 'it's all about music' regel, en nu is die regel in Belgie nog altijd fanatiek aanwezig.? Meer en beter dj's en veel, veel minder politie.
User edit by Tekhead on 16-04-2010 @ 02:42:07 (100%)
dacuba    posted on 16-04-2010 03:00
@Tekhead, die verandering heeft thans jouw generatie zelf veroorzaakt hoor, dus om nu de nieuwe generatie daar mee op te zadelen is een beetje laf.

Verder ken ik niet zo veel van Armin, alleen is zijn Essential Mix echt wel epic.
cross-over    posted on 16-04-2010 14:08
Poster: Tekhead
Vroeger kreeg ik wekelijks een tien tot 20 promo vinyls aangereikt, en daar deed je mee wat je maar wilde, GRATIS !
Promo materiaal dient vergoed te worden door de uitvoerder of opdrachtgever en niet door degene die het gaan draaien, je geeft toch ook geen geld aan een propper als die jou een flyer aanreikt !

@tekhead,?het promo vinyl dat je vroeger kreeg viel toen ook al in de wetgeving zoals die nu is. Al het promo materiaal dat ik krijg valt onder "normaal gebruik".?Ik mocht er toen ook geen casettebandjes mee vol zetten en nu mag ik er ook geen podcast of cd mee vol zetten. Dus er is wezenlijk niets veranderd.

het enige wat er nu gebeurd is dat er door steeds meer organisaties op gewezen wordt dat je je houd aan de spelregels zoals deze nu eenmaal opgezet zijn. Of deze regels nu wel of niet van deze tijd zijn is een andere discussie ne laten we die hier niet voeren. Daar zijn al topics genoeg over.
ArCee    posted on 16-04-2010 15:05
Het is, volgens de letter van de wet een belachelijke regel van Armada. Waarom?
1: Ik koop een track van Armada, en betaal er dus voor.
2: Ik draai die track in 1 van mijn radio sets, en ik moet daar (voor elke track en deejays trouwens) de Buma en Sena voor betalen qua uitzendrechten. Ik betaal nu een tweede keer voor dezelfde track van Armada.
3:
na uitzending bied ik mijn set ter downlad aan als podcast. Ik moet betalen voor het gebruik van een Armada track in mijn podcast. Dat is de 3e keer dat voor dezelfde track betaal aan Armada.
3 x betalen, voor 1 nummer, het is van de zotte.

Daarbij: Een beetje deejay gebruikt met inmixen ongeveer 1 minuut van het intro van een nummer.
Bij trance, de afzetmarkt van Armada, heb je ongeveer 2 a 2 1/2 minuut voor het einde van het nummer een break die overgaat in het outro, die deejays ook weer gebruiken om in / uit te mixen.
Daarmee verdwijnt er ongeveer al al 3 minuten van een nummer. Dat op een track van +/- 7 minuten, dan draai je maar zo rond de 50%. het gaat dus, letterlijk bekeken, helemaal nergens over, behalve over centen vangen.
Alsof zij de gelden die ze mislopen door het illegale downloaden, willen rechttrekken op de goed werkende deejays.

Gelukkig vang ik al aardig wat berichten op van grote namen die Armada vanaf nu links laten liggen, hopelijk gaat dat nog behoorlijk aantrekken.
Er is zelfs al een Facebook pagina open die A.A.A heet: Artists Against Armada.
User edit by ArCee on 16-04-2010 @ 15:08:43 (34%)
ArCee    posted on 16-04-2010 15:31
Quote Tekhead: Ik vind de trance van de 21ste eeuw zowiezo geen zak waard, en de meeste trance dj's volgen die trent ook. Ik denk dat vele, durf zeggen de meeste hier, niet goed weten hoe de echte, old skool trance, klonk in de jaren 90, en weet dat de trance dj's en producers uit de jaren 90, die house muziek, en de house nation hebben groot gemaakt, zich schamen in de huidige lauwe trance scene en bijhorende dj's hun plaats.

Is misschien een beetje waar Tekkie Cool, maar zo zwart / wit kun je niet helemaal stellen.
Er zijn , in trance, maar ik kom dat net zo hard in andere stijlen tegen, inderdaad gasten bezig die zowat elke 2 weken een release of remix hebben en alles lijkt als 2 druppels water op elkaar. Het is pure kwantiteit waar het om draait, en niet om kwaliteit.
Nu heeft dat verhaal 2 kanten (heb ik gelezen in ons TFM interview van Robert Gitelman).
1: Doen ze dat om de markt te overspoelen, puur gericht om bekend te worden en naam te maken. Kwalitatief mindere werken, maar op een zodanige manier dat niemand ze kan missen. Daar zit dus een filosofie achter, maar of het een goede is mag jij je afvragen? Het schijnt alleen nodig te zijn in de "overflow" aan producers tegenwoordig.
2: Er is momenteel een hele club (aankomende) producers bezig om zich tussen de "grote" namen te worstelen. De fout die ze maken is platen TE SNEL uitbrengen, waardoor platen veel op elkaar lijken, en soms zelfs niet eens "af" klinken. Die zouden meer tijd moeten nemen om een beter product af te leveren maar de druk van bovenaf (labels) is soms te groot. Dit zijn ook veelal Oost Europese producers en labels waarbij een hele andere mentaliteit heerst.
Gelukkig kunnen sommige zich hier uit los worstelen, hun eigen weg vinden en uiteindelijk WEL met goede producten op de markt komen. Deze mensen hoor je ook per release groeien in hun muziek.

Er zijn, gelukkig, nog steeds erg veel namen binnen het, door mij geliefde trance genre, die wel begrijpen wat muziek is, die weten wat produceren is en die wel met erg goede en sterke platen naar buiten komen om de deejays te verrassen. Ok kunnen zij nog steeds tracks, of remixen maken die niet zo klinken als de voorganger.
Nu is het wel zo, dat daar voor de mensen die niet dagelijks met trance bezig zijn, namen bij zitten waar NIET fanatieke trancers nog nooit van gehoord hebben. Je moet er echt een beetje inzitten, anders kan ik mij voorstellen dat alles als 1 pot nat kan klinken.

Maar eerlijk is eerlijk, datzelfde probleem kom ik tegen als ik op zoek ben naar house tracks, ik weet op een paar namen na, niet naar wie of wat?ik moet zoeken??

Daarbij moet ik ook opmerken, dat de zogenaamde en gekscherend genoemde "zweef-trance" mij ook steeds minder boeit, een uitzondering daar gelaten want er komt er nog wel eens eentje tussendoor die exact de juiste plek raakt.
Over het algemeen zit ik mijn platen te zoeken, gebruik ik de promo's en kijk ik bij artiesten die de iets heftigere trance maken. Geen pure tech, een beetje tussen uplifting (zweef trance) en hardere techtrance in. Ik zelf noem het energetic trance.
Daar, in die stijl, als je ze vind, en weet wie je moet hebben, komen nog steeds monumenten van tracks uit die het predicaat TRANCE echt waard zijn, en hopelijk zijn dit ook de mensen die ervoor zorgen dat TRANCE niet uitsterft.

Einde Statement Cool
cross-over    posted on 16-04-2010 15:44
@arcee,
dat bedoel ik dus met de discussie over de spelregels zoals ze nu eenmaal zijn opgezet.

De fair-use policy van de meeste uitgevers is niet een bepaalde tijd maar het procentueel gebruik van een song.

User edit by cross-over on 16-04-2010 @ 15:47:46 (25%)
Lucalicious    posted on 16-04-2010 17:32
tja tekhead, het is een kwestie van smaak, ik vind zijn tracks wel heel goed. en ja, waar hij mijn held is, is dat voor een ander tiesto. en ik heb daar helemaal niks tegen. maar ik vind dat je echt geen verstand van dj'en hebt als je durft te beweren dat armin een slechte dj is. en dat zelfde geldt voor tiesto en noem maar op.
en ik heb de oude trance natuurlijk niet meegemaakt, maar wat mij betreft is er?niks mis met die van tegenwoordig hoor! er zijn inderdaad veel tracks die op de radio als trance worden aangegeven, terwijl het dat absoluut niet waard is, maar ik vind niet dat alle trance op dit moment slecht is. zeker niet. maar ja, zoals ik al zei heb ik jouw tijden zegmaar niet meegemaakt, dus kan ik het in die zin niet goed beoordelen.

@arcee: tja, drie keer betalen voor een track, maar als dan ook maar 100 mensen die track uit jouw podcast kopieren, dan loopt armada wel al voor 97 mensen aan klanten mis, dus ja...
maar hjet is inderdaad wel erg veel. dan kunnen ze beter de podcasts beter beveiligen, of iets meer buma vragen denk ik.
ik vind het wel een beetje onzin dat veel artiesten nu helemaal gaan protesteren tegen armada, want het is namelijk toch eigenlijk ook een beetje een stap om de artiesten zelf te beschermen. en ik denk bovendien dat als armada het doet, er meerdere labels zullen volgen.
en arcee, vindt jij dan dat armin goede trance maakt? want zelf vind ik van wel, maar ik ben niet een heel groot trance kenner ofzo. bijvoorbeeld zijn remix van bt ft. jes, dat vindt ik toch echt wel een goed trance nummer.
User edit by Lucalicious on 16-04-2010 @ 17:35:12 (17%)
Tekhead    posted on 16-04-2010 17:42
Poster: dacuba
@Tekhead, die verandering heeft thans jouw generatie zelf veroorzaakt hoor, dus om nu de nieuwe generatie daar mee op te zadelen is een beetje laf.

Verder ken ik niet zo veel van Armin, alleen is zijn Essential Mix echt wel epic.

Wat lul jij nou, mijn generatie ? Mijn generatie heeft de house uitgevonden en groot gemaakt, tis jouw generatie die er een zootje en 1 pot nat van heeft gemaakt
Tekhead    posted on 16-04-2010 17:53
Poster: Lucalicious
tja tekhead, het is een kwestie van smaak, ik vind zijn tracks wel heel goed. en ja, waar hij mijn held is, is dat voor een ander tiesto. en ik heb daar helemaal niks tegen. maar ik vind dat je echt geen verstand van dj'en hebt als je durft te beweren dat armin een slechte dj is. en dat zelfde geldt voor tiesto en noem maar op.
en ik heb de oude trance natuurlijk niet meegemaakt, maar wat mij betreft is er?niks mis met die van tegenwoordig hoor! er zijn inderdaad veel tracks die op de radio als trance worden aangegeven, terwijl het dat absoluut niet waard is, maar ik vind niet dat alle trance op dit moment slecht is. zeker niet. maar ja, zoals ik al zei heb ik jouw tijden zegmaar niet meegemaakt, dus kan ik het in die zin niet goed beoordelen.

Heb ik hier ergens vermeld dat Armin niet kan draaien ? Daar had ik het ook helemaal niet over, en daar had TS het ook niet over. Het ging over zakkevullers aka Armin en Armada, en de kwaliteit van hun eigen huidige tracks, reply'n op het juiste moet je doen Luuk. Als je trouwens eens wil weten hoe trance vroeger was, moet je wat zoeken op youtube en google. Ik merk ook dat hier vele zijn die het verschil tussen een dj en producer niet of nauwelijks kennen. Een dj draait plaatjes of cd's of ander medium, een producer maakt zelf muziek (simpel uitgelegd). Robert Armani is een dijk van een producer, maar als dj geen bal waard, en zo zijn er velen, visa versa trouwens ook uiteraard

186 Users online: 59 Guests (127 Unknown)
Pages generated today : 22.299
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.428.933