Armada legt deejays verbod op. (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 07-04-2010 07:17
Armada, het label wat in het leven geroepen is door Armin van Buuren, legt per direct deejays wereldwijd een verbod op om tracks van het label nog langer in podcast uitzendingen te gebruiken.
Het idee of de juiste reden achter deze beslissing is (nog)?niet gegeven maar het vermoeden bestaat dat Armada waarschijnlijk vergoedingen wil ontvangen voor nummers van hun label die in, veelal, gratis podcasts worden gebruikt.
Het vreemde in dit verhaal is wel, dat veel van de bewuste deejays deze zelfde nummers als promo krijgen aangerijkt van het label zelf?
Diverse deejays hebben momenteel hun podcast even op 'hold' gezet tot er een reden bekend is van deze beslissing. Andere deejays zeggen dat zij zich hierdoor niet laten tegen houden of afschrikken als er een verbod word gegeven zonder gegronde reden, of overwegen Armada vanaf heden links te laten liggen in hun uitzendingen.
Feit is wel dat in navolging van Armada, enkele andere labels hetzelfde overwegen.

Ik zeg, belachelijkheid is weet troef. Ik bedoel, track die in een set verwerkt zijn mogen niet gedraait worden Cool?Deze deejays hebben de gebruikte tracks zelf aangeleverd gekregen als promo door het label, of zij hebben hem gekocht en er dus voor betaald. Verwerkt in een set kan er hoogstens een RIP van gemaakt worden?
Dit is wel heel miereneukerig denken en volgens mij gooit Armada zijn eigen ruiten zometeen in. Ik bedoel, waarvoor worden tracks gemaakt, om te draaien toch?
Waarom stuur je een promo, om te laten horen in je set, live, radio of podcast toch? Zo leren de mensen je tracks kennen, ze horen hem, kijken de track list na en gaan hem kopen. Waar is een promo anders voor bedoeld?
Aangezien Armada behoorlijk terrein begon te verliezen in de trance scene vanwege commeerciele riedeltjes en nietszeggend niemendalltjes qua muziek, proberen ze opeens hiermee wat goed te maken voor zichzelf?
Wat een ongelofelijke kortzichtigheid en ongein.

Ik zeg: BAN ARMADA RECORDS!! Cool
(we verliezen er qua muziekale inbreng toch?niet veel aan).Cool
User edit by ArCee on 07-04-2010 @ 07:22:08 (9%)

What do you think about Armada legt deejays verbod op. ??

Vote :   
PaulBrugel    posted on 09-04-2010 08:09
Poster: Sandr

Ken jij Ferry of Fer-E toevallig? Is volgens mij maatje van Frank en is dankzij hem ook in de Highstreet, Dixies en Carr? komen te draaien...

Ja, die ken ik. Een beetje "ons kent ons" he...? Zo gaat het vaak. ?
PaulBrugel    posted on 09-04-2010 08:14
Poster: MaD
@PaulBrugel: Ja, al met al is hij er beter van geworden, maar dan nog heeft hij niet alles gekregen waar hij recht op had Winking my eye

Jazeker, maar ik wil aangeven dat er altijd 2 kanten zijn.
Het is altijd zo makkelijk om de platenmaatschappij als?de "dirty bastard" te zien.
BennoRevelli    posted on 09-04-2010 11:05
Dat is absoluut waar, deze situatie moet uit twee perspectieven bekeken worden..
maar toch is het wel jammer voor sommige
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Dolivieira    posted on 09-04-2010 11:42
Poster: PaulBrugel

Jazeker, maar ik wil aangeven dat er altijd 2 kanten zijn.
Het is altijd zo makkelijk om de platenmaatschappij als?de "dirty bastard" te zien.

Is ook wel een beetje zo. En er zijn ook platenmaatschappijen die wel de zaken goed voor mekaar heeft. Ik ken Armada ook niet echt. Draai geen trance. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Snoey    posted on 09-04-2010 16:16
Mensen maken toch geen muziek meer om er aan te verdienen, maar tegenwoordig gebruikt men het als marketing middel, ter promotie voor een artiest. Je verdient misschien dan niet zoveel aan je release, maar je kan wel betere opdrachten gaan doen. Niet voor niks dat een aantal bekende dj's hun platen laten maken door bijvoorbeeld Ron van den Beuken.?

@ Arcee

Als je top berijkt hebt, dan wil je ook aan die top blijven staan. McDonalds wilt ook niet dat hun Bigmacs of hun hamburger, die in juni pas bij McDonalds verkocht gaat worden, door burgerking en febo al verkocht wordt.?
Armada is een bedrijf, bedrijfen moeten nou eenmaal groeien, als ze verlies draaien hebben ze boze aandeelhouders/investeerders. Dus als jij als manager ziet dat je marktaandeel of omzet(groei) begint te dalen, moet je kijken hoe dat komt, om vervolgens actie te ondernemen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
RAS    posted on 09-04-2010 16:26
Helemaal met je eens Snoey, maar Armada komt nu wel met voorstellen die de hele trance-wereld anno 2010 op z'n kop zet. Gewoontes die er de afgelopen jaren, sinds het opkomen van podcasts en dergelijke, in zijn gesleten, worden nu in ??n klap een halt toe geroepen.

Misschien zijn ze eigelijk stiekem aan het onderhandelen met de scene en zetten ze nu hoog in, om straks ergens in het midden uit te komen. Ergens tussen slechts 2 minuten en een volledig nummer, maar slechte kwaliteit of voldoende jingles/gelul erdoor.
User edit by RAS on 09-04-2010 @ 16:29:13 (8%)
MaD    posted on 09-04-2010 16:33
Poster: Snoey
?Niet voor niks dat een aantal bekende dj's hun platen laten maken door bijvoorbeeld Ron van den Beuken.?

Ben wel benieuwd wie dat zijnWinking my eye?
noadja.com /// aboveall.nl
ArCee    posted on 09-04-2010 16:40
Poster: Snoey

@ Arcee

Als je top berijkt hebt, dan wil je ook aan die top blijven staan. McDonalds wilt ook niet dat hun Bigmacs of hun hamburger, die in juni pas bij McDonalds verkocht gaat worden, door burgerking en febo al verkocht wordt.?
Armada is een bedrijf, bedrijfen moeten nou eenmaal groeien, als ze verlies draaien hebben ze boze aandeelhouders/investeerders. Dus als jij als manager ziet dat je marktaandeel of omzet(groei) begint te dalen, moet je kijken hoe dat komt, om vervolgens actie te ondernemen.

Dat begrijp ik, maar in mijn beleving gaan deejays, en platenlabels hand in hand.
Een label released de tracks, en / of stuurd hem als promo.
Vervolgens krijgen die tracks pas bekendheid als zij gedraaid worden in dus podcasts en / of radio shows. Uitgaanspubliek is daar over het algemeen toch minder mee bezig. Die gaan gewoon los, en houden zich mionder bezig welke plaat er nu gedraaid word.
Dan zijn die podcasts en radio shows dus je promotiemiddel?
De deejays die deze tracks van jouw gebruiken en in hun track list zetten, trekken daarmee de aandacht van mensen als jouw en mij misschien?
Hoe meer 'bekende' deejays de track laten horen, des te groter word straks je afzet markt? Hoe hoger je afzet, hoe meer winst, toch?
We horen die bepaalde track, gaan kijken in de track list wat het is en vervolgens is de track dus bij ons bekend en gaan wij hem aanschaffen.
Zo werkt het volgens mij.
Het nu verbieden met een podcast is toch ook een deel van je eigen promotie markt afsluiten? Deejays die per se een podcast willen draaien, gaan nu in zee of op zoek naar tracks van andere labels die er geen problemen mee hebben, of het misschien net zo zien als ik.
Die labels?hebben volgens mij dan straks een voorsprong? In ieder geval is het volgens mij een kwestie van tijd dat andere labels de aandacht voor hun releases zien toenemen. het is te hopen dat de ontwikkeling die kant op gaat en Armada de kous over zijn kop? krijgt. Ik hoop echt dat de aandacht voor het Label Armada hier een behoorlijke knauw van krijgt, zij erop terug komen, en het dan behoorlijk moeilijk voor ze word om zicvh er weer tussen te wurmen.
Tenslotte, hoe meer aandacht je release krijgt, zelfs als hij nog niet officieel uit is, des te gretiger maak je mensen om de release ook te willen hebben?
Ik denk, en hoop echt dat dit voor Armada een gevalletje eigen ruiten ingooien word.
User edit by ArCee on 09-04-2010 @ 16:45:05 (31%)
Snoey    posted on 09-04-2010 17:17
Arcee, ze hebben hun eigen distributie en promotie middelen. Deze zijn inmiddels zo groot, dat ze niet meer afhankelijk zijn van andere podcasts en shows, en waarschijnlijk werkt het dus in hun nadeel. Als ze het zover krijgen, dat ze slechts met hun eigen distributie en promotie kanalen hun muziek zo kunnen promoten, zou dat een geweldige prestatie zijn.
www.soundcloud.com/ten-hooven
ArCee    posted on 09-04-2010 17:23
Okay, okay, maar wat zullen de deejays uiteindelijk denken, en doen ,die met dit worden geconfronteerd? Deejays die deze tracks niet meer in podcasts mogen draaien, daarvan hoop ik eigenlijk, dat zij de tracks ook links laten liggen met hun andere activiteiten.
Armada in inderdaad wel groot en machtig genoeg om dit misschien te kunnen instellen, maar het is wel erg eenzijdig en riekt een beetje naar een vorm van?misbruik of in ieder geval, je dominante positie misbruiken?
Daar gaat het mij om. Ik denk, maarof dat lukt is maar te bezien, dat deejays een behoorlijke vuist kunnen maken tegen dit soort dingen. Of ze het willen en daadwerkelijk doen, dat is vers 2.
Sandr    posted on 14-04-2010 11:11
Poster: Stagiar

Ik begrijp dat je niet alles zomaar mag blootgeven, maar je gooit het wel (suggestief) op een publiek forum?

Er worden toch geen namen/e-mail adressen/etc genoemd?

Zijn bron blijft toch anoniem....

Ja, die ken ik. Een beetje 'ons kent ons' he...? Zo gaat het vaak. ?

Geinig, heb 2 jaar lang samen met Ferry de residentie voor de Hooizolder gedaan. Helaas is hij na de zomer vertrokken.

Prachtig om te zien hoe vlot hij kon mixen met platen!
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 14-04-2010 @ 11:13:13 (100%)
ArCee    posted on 14-04-2010 11:19
Bij deze een soort van 1e statement van Armada bij monde van Ruben de Ronde.
Het is dus gewoon een ordinaire centen kwestie.

Quote:
According to Ruben De Ronde,
Promotion / Licensing manager Armada Music:

I am sure there will be a statement soon. They are implemented because the amount of podcasts using the Armada masters, in full lenght and without jingles, speaks etc. is getting out of control. Why would you run a business in music when people can download all those podcasts with the masters in it? It is def in the best interest of the artists. If they read the guidelines before they facepalm, they`d understand.

Here's the message with the rules that armada has sent to the producers and DJs:

Dear producer,

Herewith you will find the outlines which are based on the terms which were set out by the Dutch Dutch Neighbouring Rights society SENA for podcasts. Below you find the guidelines for usage of our tracks in Podcasts

* A Podcast is a specific Radio program, which is broadcasted on a FM station, with music use not over 80%. The other 20% should be filled with jingles and talking with some degree of editorial / journalistic content

* The podcast should be offered to consumers on a website for not longer than one month.

* The podcast shall not be a full dj mix with only talking and jingles in front and/or at the end of the podcast. The music should be interfered within every 20% of the full length of the podcast.

* Armada tracks used in the podcast may not be longer than 2 minutes.

* The consumer shall be able to download the podcast as one full file, BUT shall not be able to download, burn, copy or scan the tracks as a independent file(s). The podcast may only be offered by the use of a special podcast program (not to be able for copying etc).

* The list of titles including time usage should be published with the podcast on the website.

* You are not allowed to use more than 2 tracks of one album within one podcast.

* You are not allowed to use 4 tracks of one artist within one podcast of which maximum 2 tracks in a row. Not to use bootlegs or other illegal recordings, or pre-releases of Armada?s tracks , with the exception that this has been allowed and cleared by the original owner.

* This approval only regards master usage and has no relation with the copyrights which belong to the composers and/or lyricists of the music compositions.

* You need to pay to SENA (Netherlands) or to a similar organization who collect the moneys for Neighboring rights, subject to local laws, the but at least with the minimum compensation asked by the Dutch SENA for music usage.
Snaad    posted on 14-04-2010 12:55

Dan vraag ik me af wat je daar dan doet. Je zou dan wel beter moeten weten hoe het zit met marketing, promotie, distributie van platen. Tevens vraag ik me af wat je bij Spinnin doet. Je zit toch in Japan met je boekingskantoor? Jij had het toch allemaal gemaakt? En in een andere post lees ik nu weer dat je op zoek bent naar een geschikte discotheek om te draaien. Ik kan geen hoogte van je krijgen

Hij zelf ook niet, tis iedere keer weer wat anders en er komt nooit wat van uit:P
ArCee    posted on 14-04-2010 13:20
Al is de leugen nog zo snel.................... Cool
Snaad    posted on 14-04-2010 13:45
Als DjResourcers pakken je toch wel!
Ilja    posted on 14-04-2010 14:23
Poster: Snaad

Hij zelf ook niet, tis iedere keer weer wat anders en er komt nooit wat van uit:P

Zegt iemand die na paar maanden de handdoek al in de ring gooit ( met een zielig exuus: geen tijd wegens werk, terwijl je niet eens een fulltimebaan heeft ). ?Cool
Snaad    posted on 14-04-2010 16:38
Poster: Ilja

Zegt iemand die na paar maanden de handdoek al in de ring gooit ( met een zielig exuus: geen tijd wegens werk, terwijl je niet eens een fulltimebaan heeft ). ?Cool

Niet meer hebt. En ook precies de reden is waarom ik dus ook weer gewoon bezig ben:P Zorg wel dat je argumenten gegrond zijn. Je bent zo lekker bezig freeeeeek.

Freek Willem
Tekhead    posted on 14-04-2010 20:13
ja snaad, terug bezig met de dj hobby Cool snik snik, Cool met de denons DN-S3700 snik snik Cool die ik wou, snik snik.

Geintje Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Sandr    posted on 15-04-2010 09:29

fulltime baan hebt. (Maar dat terzijde!)

Ik vind het wel jammer dat je alleen reageert op Snaad. Je wilt graag serieus genomen worden en bent, naar eigen zeggen, al flink aan de weg aan het timmeren. Mensen trekken dit in twijfel maar je doet niet echt je best om die twijfel weg te nemen.

Daarom begin ik ook wat te twijfelen. Wat is er allemaal waar van wat je verteld? Ik wil je best geloven maar je maakt jezelf ongeloofwaardig door sommige reacties of door juist niet te reageren.

Wil je alsjeblieft mijn twijfels weghalen en met overtuigende argumenten en/of feiten komen die bewijzen dat je inderdaad bij Spinnin werkt en alle andere dingen die je hebt verteld.
Ilja    posted on 15-04-2010 09:34
Gast het kan mij weinig schelen hoe jullie over denken, ik weet het beter voor mijzelf, en dat is voor mij meer als voldoende. Btw, einde deze maand heb ik ook mijn eerste betaalde klus.
PaulBrugel    posted on 15-04-2010 09:49
In Japan?
Sandr    posted on 15-04-2010 09:49
Je weet gewoon niet waarover je praat. Nu wil het dan ook wel weten, wat doe je bij Spinnin? Ik heb je niet bij de contactpersonen. Produceer je zelf? Heb je zelf een label? Waar draai je? Want misschien zijn de artiesten niet arrogant, maar ben je dat zelf wel. Kom maar op, want als ik er achter kom dat je een beetje gebakken lucht loopt te verkondigen?met die praatjes?je, stop ik per direct met discussieren.?Maar?ik kan er naast zitten?he. Dan zal ik mij deftig excuseren.??

Ik doe artiesten promotie in Russisch sprekende landen. ?( 2x is Japan afgeketst omdat er kwa reiskosten niet tot stand kwamen ), ?Nu ben ik in onderhandeling met Pacha Moscow en andere clubs uit de regio voor boeken van onder andere 2 Faced Funks, Ummet Ozcan. ? ?
Ik ben sindskort begonnen met logic te leren en heb einde deze maand mijn eerste betaalde GIG, en daar ga ik ook voor, optredens, producties zal ik puur voor mijn promotie gebruiken, en zal er niet om janken als er iemand het op een CD brand en in een club gaat draaien, des te meer promotie voor mij. ? ? ? ?

Hier probeer je ook jezelf op de kaart te zetten. En ik snap dat het voor jezelf belangrijk is dat je weet wat je allemaal doet, of wat je allemaal niet doet.

Maar ik denk (nog)?niks over je, ik ben gewoon oprecht geintresseerd in jouw werkzaamheden en vraag daarom door.... Dat jij er dan verder niks over kwijt wilt vind ik erg jammer...
PaulBrugel    posted on 15-04-2010 09:54
@Sandr: Zonde van je tijd joh, stop er toch mee. Hij maakt zichzelf steeds belachelijker.?
Ilja    posted on 15-04-2010 09:56
Dit is mijn signature in mijn e- mail.
-
-
Best regards
Spinnin' Entertainment BV
Alexanderlaan 2
1213 XS Hilversum
The Netherlands
?

?+31 (0)6 54758290
*?ilja@spinnin-entertainment.nl
??www.spinnin-entertainment.nl
PaulBrugel    posted on 15-04-2010 09:58
Zozo oh... Een handtekening. Alleen je naam ontbreekt zie ik. Of ben je daar de directeur?

179 Users online: 55 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 25.898
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.432.532