Armada legt deejays verbod op. (3/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 07-04-2010 07:17
Armada, het label wat in het leven geroepen is door Armin van Buuren, legt per direct deejays wereldwijd een verbod op om tracks van het label nog langer in podcast uitzendingen te gebruiken.
Het idee of de juiste reden achter deze beslissing is (nog)?niet gegeven maar het vermoeden bestaat dat Armada waarschijnlijk vergoedingen wil ontvangen voor nummers van hun label die in, veelal, gratis podcasts worden gebruikt.
Het vreemde in dit verhaal is wel, dat veel van de bewuste deejays deze zelfde nummers als promo krijgen aangerijkt van het label zelf?
Diverse deejays hebben momenteel hun podcast even op 'hold' gezet tot er een reden bekend is van deze beslissing. Andere deejays zeggen dat zij zich hierdoor niet laten tegen houden of afschrikken als er een verbod word gegeven zonder gegronde reden, of overwegen Armada vanaf heden links te laten liggen in hun uitzendingen.
Feit is wel dat in navolging van Armada, enkele andere labels hetzelfde overwegen.

Ik zeg, belachelijkheid is weet troef. Ik bedoel, track die in een set verwerkt zijn mogen niet gedraait worden Cool?Deze deejays hebben de gebruikte tracks zelf aangeleverd gekregen als promo door het label, of zij hebben hem gekocht en er dus voor betaald. Verwerkt in een set kan er hoogstens een RIP van gemaakt worden?
Dit is wel heel miereneukerig denken en volgens mij gooit Armada zijn eigen ruiten zometeen in. Ik bedoel, waarvoor worden tracks gemaakt, om te draaien toch?
Waarom stuur je een promo, om te laten horen in je set, live, radio of podcast toch? Zo leren de mensen je tracks kennen, ze horen hem, kijken de track list na en gaan hem kopen. Waar is een promo anders voor bedoeld?
Aangezien Armada behoorlijk terrein begon te verliezen in de trance scene vanwege commeerciele riedeltjes en nietszeggend niemendalltjes qua muziek, proberen ze opeens hiermee wat goed te maken voor zichzelf?
Wat een ongelofelijke kortzichtigheid en ongein.

Ik zeg: BAN ARMADA RECORDS!! Cool
(we verliezen er qua muziekale inbreng toch?niet veel aan).Cool
User edit by ArCee on 07-04-2010 @ 07:22:08 (9%)

What do you think about Armada legt deejays verbod op. ??

Vote :   
Dolivieira    posted on 08-04-2010 09:18
Kijk die gat is zelf ontstaan door de platenmaatschappijen. die zijn gewoon lekker met het beveiligen van CD en DVD bezig geweest terwijl iedereen illegaal aan het downloaden was.

Ik heb alleen medelijden voor de kleine artiest. Zolang ik zei dat grote artiesten in kasten van huizen wonen met grote keukens waar ze nog nooit in gekookt hebben, met inloopkasten waar je in kan verdwalen tussen de schoenen en kleren, Met 7 kamers waar van studio's, game en bioscoop kamers zitten, met 3 zwembaden, tennisveld en basketbalveld in de tuin?is aangelegd en 10 wagens en motoren voor de deur heb staan. (kijk maar naar MTV Crips) heb ik geen medelijden met ze.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
PaulBrugel    posted on 08-04-2010 09:30
Poster: djdolivieira
Kijk die gat is zelf ontstaan door de platenmaatschappijen. die zijn gewoon lekker met het beveiligen van CD en DVD bezig geweest terwijl iedereen illegaal aan het downloaden was.

Ik heb alleen medelijden voor de kleine artiest. Zolang ik zei dat grote artiesten in kasten van huizen wonen met grote keukens waar ze nog nooit in gekookt hebben, met inloopkasten waar je in kan verdwalen tussen de schoenen en kleren, Met 7 kamers waar van studio's, game en bioscoop kamers zitten, met 3 zwembaden, tennisveld en basketbalveld in de tuin?is aangelegd en 10 wagens en motoren voor de deur heb staan. (kijk maar naar MTV Crips) heb ik geen medelijden met ze.

Zeker, maar ik denk dat 50Cent niet echt groot was geworden door zijn liedje als MP3 op zijn website te zetten. 50Cent is grootgemaakt door zijn platenmaatschappij door promotie, contacten, geregelde optredens etc.

Ik vind het jammer jullie de rol van een platenmaatschappij?zwaar onderschatten.??
Estacy    posted on 08-04-2010 09:32

klopt! en als de platenmaatschappijen daar nou in hadden meegespeeld was er niks aan de hand geweest. Ze dachten vroegen ook dat door VHS de bioscopen zouden verdwijnen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 08-04-2010 09:40
Poster: PaulBrugel

Ik vind het jammer jullie de rol van een platenmaatschappij?zwaar onderschatten.??

Je vergeet er wel bij te zeggen dat de gene die het rijkste er van wordt de platen maatschappijen zelf waren. Die hebben jaren hun zakken kunnen vulllen. Die tei is nu aan het keren. En als je als artiost echt goed ben dan kom je er wel. ?
User edit by Dolivieira on 08-04-2010 @ 09:40:53 (4%)
MaD    posted on 08-04-2010 09:47
Je vergeet er wel bij te zeggen dat de gene die het rijkste er van wordt de platen maatschappijen zelf waren. Die hebben jaren hun zakken kunnen vulllen. Die tei is nu aan het keren. En als je als artiost echt goed ben dan kom je er wel. ?

Platenmaatschappijen worden van bedrijven die hun zakken vullen dankzij de artiesten gewoon bedrijven die hun diensten verlenen aan artiesten. Als artiest kun je tegenwoordig alles zelf doen om je plaatje via Internet te verkopen. Omdat de meeste artiesten zich daar niet mee bezig willen houden, en niet het juiste netwerk hebben, gaan ze naar een Label... Een label moet dus gewoon gerichte diensten verlenen aan een artiest, en in ruil daarvoor hun muziek tegen een redelijke vergoeding verkopen.
noadja.com /// aboveall.nl
Dolivieira    posted on 08-04-2010 09:54
En laat nou net het laatste wel eens fout gaan. ik ken artiesten die nog lang nog niet al hun geld hebben ontvangen. En dat gebeurd heel vaak juist bij de kleinere labels.
Stagiar    posted on 08-04-2010 10:42
En laat nou net het laatste wel eens fout gaan. ik ken artiesten die nog lang nog niet al hun geld hebben ontvangen. En dat gebeurd heel vaak juist bij de kleinere labels.

Platenmaatschappijen hebben dit zichzelf aangedaan, we kunnen er niet meer omheen en dat zouden we ook niet eens meer moeten proberen.

Ik geloof dat Erik de Zwart nu met een interessant project bezig is om als platenmaatschappij toch nog inkomsten te krijgen, dmv van een deal op procentuele basis over alles wat een artiest doet. (de platenmaatschappij krijgt dus ook een deel van de gage).

Wat mij betreft een erg goede zet, aangezien je een full package deal sluit met een derde partij (Label, Boeker, Distributie).?

Daar zou Armada ook maar eens naar moeten gaan kijken, het grootste gedeelte van de artiesten in hun stal hoeven het niet meer voor het geld te doen.
Poster:?Tekhead

?Geloof je hem dan niet Stagiar ?

Nee, in eerste instantie geloof ik niets of niemand die via een forum een verhaal verteld dat maar voor 'waar' aangenomen moet worden.
Daarnaast vind ik dit nogal een ernstige beschuldiging, vandaar dat ik eerst een degelijk bronvermelding zou willen zien voordat ik inga op wat ArCee in zijn openingspost heeft neergezet.
Een simpele google search op 'Armada Podcasts' zou in principe al iets moeten opleveren over dit verhaal, dat doet het niet dus vandaar mijn scepticisme Happy, laughing
User edit by Stagiar on 08-04-2010 @ 10:53:42 (66%)
PaulBrugel    posted on 08-04-2010 11:41

Een heel grappig voorbeeld....

DJ Frank draait in Highstreet. Heeft een leuke mashup gemaakt, Summerjam vs Fiesta (Sunclub) Draait hem iedere week, leuk voor de fun. Jan Voermans hoort hem zelf in Highstreet, stelt voor om hem te clearen en hem uit te brengen. Frank tekent een contract (Royalty statements etc) en boem, het wordt een bom van een hit, de zomerplaat van het jaar. Frank krijgt te weinig geld, Digidance betaald hem niet of iets dergelijks.. Frank: Ja, hij loopt zijn zakken te vullen, oplichter etc. En.. hij heeft natuurlijk gelijk. Maar........?

De plaat?is een dikke hit. Digidance promoot hem, Frank draait door zijn hit in
Nederland
Belgie
Frankrijk
Egypte
Heel europa en de boekingen blijven binnenstromen. frank krijgt bekendheid etc.

Dankzij Digidance is hij wel doorgebroken.

dus alles heeft eigenlijk 2 kanten. Dat bedoel ik eigenlijk.
Bvanleeuwen    posted on 08-04-2010 11:49
Poster: Stagiar

Platenmaatschappijen hebben dit zichzelf aangedaan, we kunnen er niet meer omheen en dat zouden we ook niet eens meer moeten proberen.

Ik geloof dat Erik de Zwart nu met een interessant project bezig is om als platenmaatschappij toch nog inkomsten te krijgen, dmv van een deal op procentuele basis over alles wat een artiest doet. (de platenmaatschappij krijgt dus ook een deel van de gage).

Wat mij betreft een erg goede zet, aangezien je een full package deal sluit met een derde partij (Label, Boeker, Distributie).?

Daar zou Armada ook maar eens naar moeten gaan kijken, het grootste gedeelte van de artiesten in hun stal hoeven het niet meer voor het geld te doen.

Nee, in eerste instantie geloof ik niets of niemand die via een forum een verhaal verteld dat maar voor 'waar' aangenomen moet worden.

Daarnaast vind ik dit nogal een ernstige beschuldiging, vandaar dat ik eerst een degelijk bronvermelding zou willen zien voordat ik inga op wat ArCee in zijn openingspost heeft neergezet.

Een simpele google search op 'Armada Podcasts' zou in principe al iets moeten opleveren over dit verhaal, dat doet het niet dus vandaar mijn scepticisme Happy, laughing

Heeft niks met geloven te maken. Beetje Telegraaf niveau om alles maar aan te nemen. Bij een persbericht / statement / bewering / beschuldiging / werkstuk / verslag etc horen nou eenmaal BRONNEN. Sowieso heb ik het gevoel dat erg veel mensen hier uit emotie dingen schrijven...!
MaD    posted on 08-04-2010 11:51
@PaulBrugel: Ja, al met al is hij er beter van geworden, maar dan nog heeft hij niet alles gekregen waar hij recht op had Winking my eye
noadja.com /// aboveall.nl
Dolivieira    posted on 08-04-2010 11:51
Ja Okay. Maar als de platenbaas er aan verdient moet de artiest ook zijn deel van de taart krijgen.
ArCee    posted on 08-04-2010 12:59
Wat ik niet begrijp is het volgende
1) Armada voorziet de deejays wel van promo's, maar legt ze vervolgens een verbod op om ze te gebruiken in een podcast?? Niet om het 1 of ander, maar als ik een beetje een toonaangevende deejay was, geen van Buuren want die is Mr?Armada en hij mag, en gaat ze natuurlijk wel gewoon draaien, dan zou ik gewoon mijn contact verbreken met Armada onder deze regels. Er blijven meer dan zat labels over om een goede show mee te draaien.

2) Armada zegt ook nog eens: Gebruik in een radio show is wel toegestaan, gebruik in een podcast mag alleen als men maximaal 2 minuten laat horen van de track? Nou, dan noem jij je show vanaf nu geen podcast meer, maar radio show. Je zorgt dat ergens op de residentlijst van een station komt te staan die hem vervolgens uitzend, en bied hem na uitzending nog steeds aan ter download als podcast, maar het is geen podcast, het is een radio show (geworden). Het is zo krom als een hoepel.

Het lijkt in mijn optiek verdomd veel op machtmisbruik, dat als eerste.
Ten tweede, aangezien Armin de nr 1 deejays is geworden, Armada het nr 1 label en ASOT de nr 1 podcast, lijkt het wel alsof ze dat zo willen vast houden, door op een bepaalde wijze de concurentie aan banden te leggen. Daar riekt het in mijn ogen wel een beetje naar?
Zo kan Armin tunes blijven draaien, exclusief in zijn ASOT show?
Aan de top blijven door machtsmisbruik? Als dat zo is, Juzus, wat is de deejay en muziek wereld diep in de shit gezakt zeg, abnormaal.
User edit by ArCee on 08-04-2010 @ 13:00:36 (5%)
Sandr    posted on 08-04-2010 13:02
Poster: PaulBrugel

Een heel grappig voorbeeld....

DJ Frank draait in Highstreet etc.

Ken jij Ferry of Fer-E toevallig? Is volgens mij maatje van Frank en is dankzij hem ook in de Highstreet, Dixies en Carr? komen te draaien...
Play that funky music white boy....
RAS    posted on 08-04-2010 13:18
waar blijft de bron Arcee?
Bvanleeuwen    posted on 08-04-2010 13:21
Poster: ArCee
1) Armada voorziet de deejays wel van promo's, maar legt ze vervolgens een verbod op om ze te gebruiken in een podcast?? Niet om het 1 of ander, maar als ik een beetje een toonaangevende deejay was, geen van Buuren want die is Mr?Armada en hij mag, en gaat ze natuurlijk wel gewoon draaien, dan zou ik gewoon mijn contact verbreken met Armada onder deze regels. Er blijven meer dan zat labels over om een goede show mee te draaien.

2) Armada zegt ook nog eens: Gebruik in een radio show is wel toegestaan, gebruik in een podcast mag alleen als men maximaal 2 minuten laat horen van de track? Nou, dan noem jij je show vanaf nu geen podcast meer, maar radio show. Je zorgt dat ergens op de residentlijst van een station komt te staan die hem vervolgens uitzend, en bied hem na uitzending nog steeds aan ter download als podcast, maar het is geen podcast, het is een radio show (geworden). Het is zo krom als een hoepel.

Het lijkt in mijn optiek verdomd veel op machtmisbruik, dat als eerste.
Ten tweede, aangezien Armin de nr 1 deejays is geworden, Armada het nr 1 label en ASOT de nr 1 podcast, lijkt het wel alsof ze dat zo willen vast houden, door op een bepaalde wijze de concurentie aan banden te leggen. Daar riekt het in mijn ogen wel een beetje naar?
Zo kan Armin tunes blijven draaien, exclusief in zijn ASOT show?
Aan de top blijven door machtsmisbruik? Als dat zo is, Juzus, wat is de deejay en muziek wereld diep in de shit gezakt zeg, abnormaal.

Beetje overdreven. Wel promo's mogen gebruiken bij gigs, wel promos in radioshows maar niet in podcasts.....ik zie het grote probleem niet.
feestbeest    posted on 08-04-2010 17:16
1) Armada voorziet de deejays wel van promo's, maar legt ze vervolgens een verbod op om ze te gebruiken in een podcast??

Geen woorden voor oja toch wel,
WAIRDCool
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Sebasz    posted on 08-04-2010 17:40
Geef je ze een vinger, dan pakken ze je hele hand?Cool?Stelletje aasgieren daar bij Armada, zal me niks verbazen als Armin himself een van de grote gierige voorstanders is van dat idee?Cool
Sebasz    posted on 08-04-2010 17:42
Poster: Bvanleeuwen

Beetje overdreven. Wel promo's mogen gebruiken bij gigs, wel promos in radioshows maar niet in podcasts.....ik zie het grote probleem niet.

Volgens mij is er ook geen echt probleem, en kunnen ze je juridisch niks maken. Je hebt de track gewoon gekocht of gekregen. Dan mogen hun niet zeggen tegen jou achteraf van, ja he luister eens je mag hem niet op radio 538 gebruiken hoor! of in een mixtape!?Cool
ArCee    posted on 08-04-2010 17:44
Ik kan mij haast niet voorstellen dat iemand als Armin zich verlaagd tot zoiets? Hij zou het toch niet (meer) nodig moeten hebben zou je denken? Feit is wel dat Armin, als eigenaar van Armada, zich erg afzijdig houd in deze kwestie. Hij zal het misschien niet zelf bedacht hebben, maar het tegengaan doet hij ook vooral niet?
Aan de andere kant, iedereen maakt zich tegenwoordig zowat vuil aan spelletjes en trucjes om maar vooral zo hoog mogelijk in aanzien te staan etc.
Als dit DE mnaier is om als deejay, muziekant of producent bovenaan te staan wat ben ik dan blij dat het voor mij maar hobbymatig is en ik mij als PRO niet druk hoef te maken.
ArCee    posted on 08-04-2010 17:47
Poster: RAS
waar blijft de bron Arcee?

Ras, sorry, in mijn positie bij TFM Radio kan ik niet alles zomaar bloot geven, heeft soms ook te maken met een stukje vertrouwen in bepaalde zaken, maar hier een citaat uit de mail:

Hey Rene.?Hope all is well, my podcast is on hold currently as Armada and many other labels are forbidding the playlisting of their tunes on them. So until it is clear what can and cannot be used i have decided to put my podcast on hold im afraid?CheersS8#@5^
feestbeest    posted on 08-04-2010 17:48
Ja, ik vind dat hij zich nu wel naar een redelijk laag niveau gaat.
Want moeten we nu dus ookal gaan onthouden welke tracks van welk label afkomen?
Ik weet dat echt niet hoor! Alleen bij mijn hardstyle tracks, die zijn van santracxxx Cool?en dan zijn dat er maar een paar, ik denk dat ik ze op een hand kan tellenCool
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
ArCee    posted on 08-04-2010 18:08
Het is alleen jammer dat Armada ook veel sublabels heeft, dus als die dezelfde kant op gaan?
BennoRevelli    posted on 08-04-2010 18:36
Het is alleen jammer dat Armada ook veel sublabels heeft, dus als die dezelfde kant op gaan?

Dat zit er dan wel in vrees ik zo..
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Stagiar    posted on 08-04-2010 18:47

Ras, sorry, in mijn positie bij TFM Radio kan ik niet alles zomaar bloot geven, heeft soms ook te maken met een stukje vertrouwen in bepaalde zaken, maar hier een citaat uit de mail:

Hey Rene.?Hope all is well, my podcast is on hold currently as Armada and many other labels are forbidding the playlisting of their tunes on them. So until it is clear what can and cannot be used i have decided to put my podcast on hold im afraid?CheersS8#@5^

Ik begrijp dat je niet alles zomaar mag blootgeven, maar je gooit het wel (suggestief) op een publiek forum?
RAS    posted on 08-04-2010 21:30
Ik heb wat gegoogled en er duiken inmiddels meer berichten over op, o.a. op de facebook van The Thrillseekers.

168 Users online: 53 Guests (115 Unknown)
Pages generated today : 25.836
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.432.470