Poster: djdolivieira
Kijk die gat is zelf ontstaan door de platenmaatschappijen. die zijn gewoon lekker met het beveiligen van CD en DVD bezig geweest terwijl iedereen illegaal aan het downloaden was.
Ik heb alleen medelijden voor de kleine artiest. Zolang ik zei dat grote artiesten in kasten van huizen wonen met grote keukens waar ze nog nooit in gekookt hebben, met inloopkasten waar je in kan verdwalen tussen de schoenen en kleren, Met 7 kamers waar van studio's, game en bioscoop kamers zitten, met 3 zwembaden, tennisveld en basketbalveld in de tuin?is aangelegd en 10 wagens en motoren voor de deur heb staan. (kijk maar naar MTV Crips) heb ik geen medelijden met ze.
Kijk die gat is zelf ontstaan door de platenmaatschappijen. die zijn gewoon lekker met het beveiligen van CD en DVD bezig geweest terwijl iedereen illegaal aan het downloaden was.
Poster: PaulBrugel
Ik vind het jammer jullie de rol van een platenmaatschappij?zwaar onderschatten.??
Je vergeet er wel bij te zeggen dat de gene die het rijkste er van wordt de platen maatschappijen zelf waren. Die hebben jaren hun zakken kunnen vulllen. Die tei is nu aan het keren. En als je als artiost echt goed ben dan kom je er wel. ?
En laat nou net het laatste wel eens fout gaan. ik ken artiesten die nog lang nog niet al hun geld hebben ontvangen. En dat gebeurd heel vaak juist bij de kleinere labels.
Poster:?Tekhead
?Geloof je hem dan niet Stagiar ?
En laat nou net het laatste wel eens fout gaan. ik ken artiesten die nog lang nog niet al hun geld hebben ontvangen. En dat gebeurd heel vaak juist bij de kleinere labels.
Poster: Stagiar
Platenmaatschappijen hebben dit zichzelf aangedaan, we kunnen er niet meer omheen en dat zouden we ook niet eens meer moeten proberen.
Ik geloof dat Erik de Zwart nu met een interessant project bezig is om als platenmaatschappij toch nog inkomsten te krijgen, dmv van een deal op procentuele basis over alles wat een artiest doet. (de platenmaatschappij krijgt dus ook een deel van de gage).
Wat mij betreft een erg goede zet, aangezien je een full package deal sluit met een derde partij (Label, Boeker, Distributie).?
Daar zou Armada ook maar eens naar moeten gaan kijken, het grootste gedeelte van de artiesten in hun stal hoeven het niet meer voor het geld te doen.
Nee, in eerste instantie geloof ik niets of niemand die via een forum een verhaal verteld dat maar voor 'waar' aangenomen moet worden.
Daarnaast vind ik dit nogal een ernstige beschuldiging, vandaar dat ik eerst een degelijk bronvermelding zou willen zien voordat ik inga op wat ArCee in zijn openingspost heeft neergezet.
Een simpele google search op 'Armada Podcasts' zou in principe al iets moeten opleveren over dit verhaal, dat doet het niet dus vandaar mijn scepticisme
Poster: PaulBrugel
Een heel grappig voorbeeld....
DJ Frank draait in Highstreet etc.
Poster: ArCee
Wat ik niet begrijp is het volgende
1) Armada voorziet de deejays wel van promo's, maar legt ze vervolgens een verbod op om ze te gebruiken in een podcast?? Niet om het 1 of ander, maar als ik een beetje een toonaangevende deejay was, geen van Buuren want die is Mr?Armada en hij mag, en gaat ze natuurlijk wel gewoon draaien, dan zou ik gewoon mijn contact verbreken met Armada onder deze regels. Er blijven meer dan zat labels over om een goede show mee te draaien.
2) Armada zegt ook nog eens: Gebruik in een radio show is wel toegestaan, gebruik in een podcast mag alleen als men maximaal 2 minuten laat horen van de track? Nou, dan noem jij je show vanaf nu geen podcast meer, maar radio show. Je zorgt dat ergens op de residentlijst van een station komt te staan die hem vervolgens uitzend, en bied hem na uitzending nog steeds aan ter download als podcast, maar het is geen podcast, het is een radio show (geworden). Het is zo krom als een hoepel.
Het lijkt in mijn optiek verdomd veel op machtmisbruik, dat als eerste.
Ten tweede, aangezien Armin de nr 1 deejays is geworden, Armada het nr 1 label en ASOT de nr 1 podcast, lijkt het wel alsof ze dat zo willen vast houden, door op een bepaalde wijze de concurentie aan banden te leggen. Daar riekt het in mijn ogen wel een beetje naar?
Zo kan Armin tunes blijven draaien, exclusief in zijn ASOT show?
Aan de top blijven door machtsmisbruik? Als dat zo is, Juzus, wat is de deejay en muziek wereld diep in de shit gezakt zeg, abnormaal.
Wat ik niet begrijp is het volgende
1) Armada voorziet de deejays wel van promo's, maar legt ze vervolgens een verbod op om ze te gebruiken in een podcast??
Poster: Bvanleeuwen
Beetje overdreven. Wel promo's mogen gebruiken bij gigs, wel promos in radioshows maar niet in podcasts.....ik zie het grote probleem niet.
Poster: RAS
waar blijft de bron Arcee?
Het is alleen jammer dat Armada ook veel sublabels heeft, dus als die dezelfde kant op gaan?
Ras, sorry, in mijn positie bij TFM Radio kan ik niet alles zomaar bloot geven, heeft soms ook te maken met een stukje vertrouwen in bepaalde zaken, maar hier een citaat uit de mail:
Hey Rene.?Hope all is well, my podcast is on hold currently as Armada and many other labels are forbidding the playlisting of their tunes on them. So until it is clear what can and cannot be used i have decided to put my podcast on hold im afraid?CheersS8#@5^