Armada legt deejays verbod op. (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 07-04-2010 07:17
Armada, het label wat in het leven geroepen is door Armin van Buuren, legt per direct deejays wereldwijd een verbod op om tracks van het label nog langer in podcast uitzendingen te gebruiken.
Het idee of de juiste reden achter deze beslissing is (nog)?niet gegeven maar het vermoeden bestaat dat Armada waarschijnlijk vergoedingen wil ontvangen voor nummers van hun label die in, veelal, gratis podcasts worden gebruikt.
Het vreemde in dit verhaal is wel, dat veel van de bewuste deejays deze zelfde nummers als promo krijgen aangerijkt van het label zelf?
Diverse deejays hebben momenteel hun podcast even op 'hold' gezet tot er een reden bekend is van deze beslissing. Andere deejays zeggen dat zij zich hierdoor niet laten tegen houden of afschrikken als er een verbod word gegeven zonder gegronde reden, of overwegen Armada vanaf heden links te laten liggen in hun uitzendingen.
Feit is wel dat in navolging van Armada, enkele andere labels hetzelfde overwegen.

Ik zeg, belachelijkheid is weet troef. Ik bedoel, track die in een set verwerkt zijn mogen niet gedraait worden Cool?Deze deejays hebben de gebruikte tracks zelf aangeleverd gekregen als promo door het label, of zij hebben hem gekocht en er dus voor betaald. Verwerkt in een set kan er hoogstens een RIP van gemaakt worden?
Dit is wel heel miereneukerig denken en volgens mij gooit Armada zijn eigen ruiten zometeen in. Ik bedoel, waarvoor worden tracks gemaakt, om te draaien toch?
Waarom stuur je een promo, om te laten horen in je set, live, radio of podcast toch? Zo leren de mensen je tracks kennen, ze horen hem, kijken de track list na en gaan hem kopen. Waar is een promo anders voor bedoeld?
Aangezien Armada behoorlijk terrein begon te verliezen in de trance scene vanwege commeerciele riedeltjes en nietszeggend niemendalltjes qua muziek, proberen ze opeens hiermee wat goed te maken voor zichzelf?
Wat een ongelofelijke kortzichtigheid en ongein.

Ik zeg: BAN ARMADA RECORDS!! Cool
(we verliezen er qua muziekale inbreng toch?niet veel aan).Cool
User edit by ArCee on 07-04-2010 @ 07:22:08 (9%)

What do you think about Armada legt deejays verbod op. ??

Vote :   
T-to-the-J    posted on 07-04-2010 07:41
Sjezus, waar slaat dat op?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
ArCee    posted on 07-04-2010 07:48
http://www.facebook.com/armadamusic?ref=mf#!/armadamusic?ref=mf

Ik zeg, vol kladden die page met klachten over dit belachelijke gedoe?en dominantie misbruik.
Ilja    posted on 07-04-2010 08:20
Ach kijk, zoals ik al had verwacht, jongens en meisjes beginnen grootheidswaanzin te krijgen, hopelijk is dit het begin van het einde voor Armada. Lang leve Blackhole Recordings.
BennoRevelli    posted on 07-04-2010 08:31
Echt totaal belachelijk.. en dan te bedenken dat ik nog veel Armada cd's heb liggen hier..
Kijk illegaal verkregen is voor mij een ander verhaal, maar als je er gewoon netjes voor hebt betaald?

|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
PaulBrugel    posted on 07-04-2010 08:33
Tja, podcast.... Het is in mijn ogen MP3. Je kan mijn jaarmix ook als podcast downloaden bij Decibel. Het is gewoon een MP3 file. Die kan je op CD branden, heb je hem gratis. Vroeger kreeg je je promo's. Die draaide je zelf, kreeg niemand in zijn bezit. Tegenwoordig heb je internet, mp3 wordt allemaal wat moeilijker. Vergeet niet dat een platenmaatschappij erg veel geld in promotie en marketing moet steken?in zijn platen. Als een plaat al circuleert?bij?de luisteraars (de mensen die de track zouden kopen) vervalt de exclusiviteit van een plaat, betekent minder omzet / verkoop etc. De tijden dat platenmaatschappijen gouden bergen verdienen is voorbij. De singlemarkt is ingestort, Compilaties verkopen bijna niet, waar moet een platenmaatschappij zijn inkomsten dan nog van krijgen?
?
Ik denk dat je anders zal oordelen als je zelf bij een platenmaatschappij werkt en ook?inziet?dat ze in zwaar weer zitten.?
Ilja    posted on 07-04-2010 08:34
Moeten wij nu Armin capsones van Buuren hoogspersoonlijk gaan bellen om te vragen of wij een track van armada mogen draaien. ?Cool
PaulBrugel    posted on 07-04-2010 08:35
Poster: Beatunite
Echt totaal belachelijk.. en dan te bedenken dat ik nog veel Armada cd's heb liggen hier..
Kijk illegaal verkregen is voor mij een ander verhaal, maar als je er gewoon netjes voor hebt betaald?

Podcast is gratis!!
PaulBrugel    posted on 07-04-2010 08:36
Poster: Ilja
Moeten wij nu Armin capsones van Buuren hoogspersoonlijk gaan bellen om te vragen of wij een track van armada mogen draaien. ?Cool

Je zal anders oordelen als je ook weet wat er speelt bij dit soort bedrijven.
Ilja    posted on 07-04-2010 08:38
Pardon, maar ik doe freelance werk voor Spinnin Entertainment ( onderdeel van spinnin records ), dus weet weldegelijk wat er speelt, en nog nooit zoiets belachelijk gehoord, ? Tiesto is al sinds 2007 met clublife aan de gang, en kreeg nooit zo'n dom idee.
BennoRevelli    posted on 07-04-2010 08:40
Het is nog vroeg,, haha
Maar ok?, ik snap in dat geval beide partijen wel een beetje.
maar toch wel een vreemd iets als je het mij vraagt...

PaulBrugel    posted on 07-04-2010 08:41
Pardon, maar ik doe freelance werk voor Spinnin Entertainment ( onderdeel van spinnin records ), dus weet weldegelijk wat er speelt, en nog nooit zoiets belachelijk gehoord, ? Tiesto is al sinds 2007 met clublife aan de gang, en kreeg nooit zo'n dom idee.

Dan vraag ik me af wat je daar dan doet. Je zou dan wel beter moeten weten hoe het zit met marketing, promotie, distributie van platen. Tevens vraag ik me af wat je bij Spinnin doet. Je zit toch in Japan met je boekingskantoor? Jij had het toch allemaal gemaakt? En in een andere post lees ik nu weer dat je op zoek bent naar een geschikte discotheek om te draaien. Ik kan geen hoogte van je krijgen
User edit by PaulBrugel on 07-04-2010 @ 08:42:28 (61%)
Ilja    posted on 07-04-2010 08:44
Podcasts zijn promotie, ?en van podcasts rippen is niet fijn, en het is nog eens meestal 128 kbps. ?Mensen die akkoord gaan met deze maatregel zijn gewoon stel makke schapen. ?Als dit zo doorgaat mogen wij binnenkort per gedraaide track gaan betalen.
BennoRevelli    posted on 07-04-2010 08:50
Podcasts zijn promotie, ?en van podcasts rippen is niet fijn, en het is nog eens meestal 128 kbps. ?Mensen die akkoord gaan met deze maatregel zijn gewoon stel makke schapen. ?Als dit zo doorgaat mogen wij binnenkort per gedraaide track gaan betalen.

Hoop niet dat het ooit zover komt,

PaulBrugel    posted on 07-04-2010 08:51

Makke schapen ja? Misschien zijn het wel mensen die weten waar ze mee bezig zijn en die er ook daadwerkelijk verstand van hebben. Ik denk dat een Armada weet wat hij doet.
PaulBrugel    posted on 07-04-2010 08:54
Er zijn al een aantal platenmaatschappijen omgevallen door het internet en MP3, er zullen er meer volgen. Jammer dat?er mensen zijn?die niet inzien wat voor gevolg dit heeft voor artiesten en DJ's.
Ilja    posted on 07-04-2010 08:56
Poster: PaulBrugel

Makke schapen ja? Misschien zijn het wel mensen die weten waar ze mee bezig zijn en die er ook daadwerkelijk verstand van hebben. Ik denk dat een Armada weet wat hij doet.

Ja hun met deze maatregel naar de haaien helpen ( zelfs met de grote labels kan het snel gaan hoor, want artiesten die dit belachelijk vinden zullen heel snel naar een ander jumpen ).?
Ilja    posted on 07-04-2010 08:57
Er zijn al een aantal platenmaatschappijen omgevallen door het internet en MP3, er zullen er meer volgen. Jammer dat?er mensen zijn?die niet inzien wat voor gevolg dit heeft voor artiesten en DJ's.

Artiesten en DJ's verdienen hun brood met optredens ( en flink ook nog ), dus velen moeten niet zo klagen.?

Producties maak je om je naam te promoten en om zo publiek naar je te trekken waneer je gaat optreden, meesten zijn gewoon te gierig en arrogant geworden om dat te inzien. ?
User edit by Ilja on 07-04-2010 @ 08:59:57 (52%)
Flaged
PaulBrugel    posted on 07-04-2010 09:14
Je weet gewoon niet waarover je praat. Nu wil het dan ook wel weten, wat doe je bij Spinnin? Ik heb je niet bij de contactpersonen. Produceer je zelf? Heb je zelf een label? Waar draai je? Want misschien zijn de artiesten niet arrogant, maar ben je dat zelf wel. Kom maar op, want als ik er achter kom dat je een beetje gebakken lucht loopt te verkondigen?met die praatjes?je, stop ik per direct met discussieren.?Maar?ik kan er naast zitten?he. Dan zal ik mij deftig excuseren.??
MaD    posted on 07-04-2010 09:22
Armada slaat door met hun jacht op Illegale downloads en het is commercieel gezien een slechte zet. Dat terwijl ze toch wel erg commercieel bezig waren de laatste tijd en ons doodgooien met nietszeggende compilaties.?
Zoals Arcee al zij: Het is gratis promotie voor je tracks, wil je dan dat ASOT met zijn 20 miljoen luisteraars geen Armada tracks meer draait (lees: Promoot) Radioshows zijn d? manier om mensen in aanraking te brengen met de nieuwste tracks..
Snap niet dat zo`n label de plank zo erg mis kan slaan met dit belachelijke idee...
noadja.com /// aboveall.nl
Ilja    posted on 07-04-2010 09:24
Je weet gewoon niet waarover je praat. Nu wil het dan ook wel weten, wat doe je bij Spinnin? Ik heb je niet bij de contactpersonen. Produceer je zelf? Heb je zelf een label? Waar draai je? Want misschien zijn de artiesten niet arrogant, maar ben je dat zelf wel. Kom maar op, want als ik er achter kom dat je een beetje gebakken lucht loopt te verkondigen?met die praatjes?je, stop ik per direct met discussieren.?Maar?ik kan er naast zitten?he. Dan zal ik mij deftig excuseren.??

Ik doe artiesten promotie in Russisch sprekende landen. ?( 2x is Japan afgeketst omdat er kwa reiskosten niet tot stand kwamen ), ?Nu ben ik in onderhandeling met Pacha Moscow en andere clubs uit de regio voor boeken van onder andere 2 Faced Funks, Ummet Ozcan. ? ?
-
Ik ben sindskort begonnen met logic te leren en heb einde deze maand mijn eerste betaalde GIG, en daar ga ik ook voor, optredens, producties zal ik puur voor mijn promotie gebruiken, en zal er niet om janken als er iemand het op een CD brand en in een club gaat draaien, des te meer promotie voor mij. ? ? ? ?
PaulBrugel    posted on 07-04-2010 09:45

Ik doe artiesten promotie in Russisch sprekende landen. ?( 2x is Japan afgeketst omdat er kwa reiskosten niet tot stand kwamen ), ?Nu ben ik in onderhandeling met Pacha Moscow en andere clubs uit de regio voor boeken van onder andere 2 Faced Funks, Ummet Ozcan. ? ?

-

Ik ben sindskort begonnen met logic te leren en heb einde deze maand mijn eerste betaalde GIG, en daar ga ik ook voor, optredens, producties zal ik puur voor mijn promotie gebruiken, en zal er niet om janken als er iemand het op een CD brand en in een club gaat draaien, des te meer promotie voor mij. ? ? ? ?

Nou, nu stel je me wel teleur. Ik dacht dat je het gemaakt had in muziekland. Maar als ik dit lees kan ik erop uitmaken dat je momenteel nog niks bereikt hebt, en dat het nog moet gaan komen. Ja, dan begrijp ik wel waar die flauwekul vandaan komt.
main    posted on 07-04-2010 09:52

Artiesten en DJ's verdienen hun brood met optredens ( en flink ook nog ), dus velen moeten niet zo klagen.?

Producties maak je om je naam te promoten en om zo publiek naar je te trekken waneer je gaat optreden, meesten zijn gewoon te gierig en arrogant geworden om dat te inzien. ?
  producties om je naam te promoten? ik hoop toch wel dat de meeste dj's het voor hun plezier doen, dat is mijn reden dat ik 'produceer' namelijk, omdat ik het leuk vind! ontopic: ik denk dat armada wel genoeg promotie heeft (lijkt me..) en dat ze nu dus voor het geld gaan ipv de publiciteit. maar dat lijkt mij dan weer logisch Happy, laughing
Ilja    posted on 07-04-2010 09:52
O dus jij denkt omdat je 33 bent dat je wel alles beter weet.
main    posted on 07-04-2010 09:53
O dus jij denkt omdat je 33 bent dat je wel alles beter weet.
  nee, omdat ie al lang in het vak zit. laten we nu weer even gezellig doen, deal? Happy, laughing
Dolivieira    posted on 07-04-2010 09:54
Tijd zal het leren of dit wel de goede zet is. Ik denk persoonlijk van niet. Defected heeft ook een paar jaar geleden het uitdelen van promos aan banden gelegt. Niet geholpen. Tracks lekken nog steeds. Maar niet meer in podcast laten draaien is absurd.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

179 Users online: 55 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 25.898
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.432.532