Armada, het label wat in het leven geroepen is door Armin van Buuren, legt per direct deejays wereldwijd een verbod op om tracks van het label nog langer in
podcast uitzendingen te gebruiken.
Het idee of de juiste reden achter deze beslissing is (nog)?niet gegeven maar het vermoeden bestaat dat Armada waarschijnlijk vergoedingen wil ontvangen voor nummers van hun label die in, veelal, gratis podcasts worden gebruikt.
Het vreemde in dit verhaal is wel, dat veel van de bewuste deejays deze zelfde nummers als promo krijgen aangerijkt van het label zelf?
Diverse deejays hebben momenteel hun podcast even op 'hold' gezet tot er een reden bekend is van deze beslissing. Andere deejays zeggen dat zij zich hierdoor niet laten tegen houden of afschrikken als er een verbod word gegeven zonder gegronde reden, of overwegen Armada vanaf heden links te laten liggen in hun uitzendingen.
Feit is wel dat in navolging van Armada, enkele andere labels hetzelfde overwegen.
Ik zeg,
belachelijkheid is weet troef. Ik bedoel, track die in een set verwerkt zijn mogen niet gedraait worden

?Deze deejays hebben de gebruikte tracks zelf aangeleverd gekregen als promo door het label, of zij hebben hem gekocht en er dus voor betaald. Verwerkt in een set kan er hoogstens een RIP van gemaakt worden?
Dit is wel heel miereneukerig denken en volgens mij gooit Armada zijn eigen ruiten zometeen in. Ik bedoel, waarvoor worden tracks gemaakt, om te draaien toch?
Waarom stuur je een promo, om te laten horen in je set, live, radio of podcast toch? Zo leren de mensen je tracks kennen, ze horen hem, kijken de track list na en gaan hem kopen. Waar is een promo anders voor bedoeld?
Aangezien Armada behoorlijk terrein begon te verliezen in de trance scene vanwege commeerciele riedeltjes en nietszeggend niemendalltjes qua muziek, proberen ze opeens hiermee wat goed te maken voor zichzelf?
Wat een ongelofelijke kortzichtigheid en ongein.
Ik zeg:
BAN ARMADA RECORDS!!

(we verliezen er qua muziekale inbreng toch?niet veel aan).