Sensation white 2010 (2/7)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

EleMentcp    posted on 01-04-2010 00:41
jaja sensation white 2010 op 3 juli, met de naam celebrate life, gaat in de ArenA weer van start.

EDIT2:
De line up is nu helemaal bekend gemaakt voor het festival in nederland:
The full line-up is as follows: Sunnery James & Ryan Marciano, Mr. White, Joris Voorn & 2000 and One, Chuckie and The Swedish House Mafia.

zie wel dat mr white er weer bij is en ik vondt hem na luisteren op radio (kan er helaas nog niet bij zijn volgend jaar pas:s) dat ik zijn muziek keuze niet echt bij in de smaak viel.

Maar zijn er mensen die er heen gaan, en wat vinden jullie van de line up?

EDIT: Sensation zoekt ook nog een Anthem daarom hebben ze op de site ook een poll gemaakt voor welke anthem ze zullen nemen, http://www.sensation.com/netherlands/en/news/index/323/vote-for-the-sensation-2010-anthem, ik vind ze eerlijk vrij weinig weg hebben van anthems om eerlijk te zijn.

voor de geinterseerde de livesets:
http://mixing.dj/2010/07/04/sensation-white-amsterdam-03-07-2010/
User edit by EleMentcp on 04-07-2010 @ 14:35:48 (87%)

What do you think about Sensation white 2010 ??

Vote :   
Stagiar    posted on 01-04-2010 18:41
Poster: Jorrit

Nee SJRM staan gewoon op het hoofdpodium, ze openen de avond.

Dat zei Duncan in hetzelfde interview waarin hij iets zei als: 'Ik had vorige jaren het gevoel alsof het teveel om show en decor ging, ik wou terug naar een dansavond waar het om de muziek gaat' en 'we gaan dit jaar voor een volledig Nederlandse line-up'.

Geruchten zijn trouwens dat dat Mr White De Man Zonder Schaduw is. Vond hem vorig jaar niet slecht draaien, maar hij was totaal verkeerd geplaatst op de avond.

Volgens mij is dat laatste vorig jaar al door hemzelf bekrachtigt op een of andere profielsite. Weet het alleen niet meer zo zeker.
Tekhead    posted on 01-04-2010 18:42
Dat heb ik altijd ervan gevonden van de sensations feestjes, teveel show en decor. maar ze verhogen dat toch maar weer lekker de prijzen
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 01-04-2010 20:21
Poster: Vassilli
71 euro vind ik niks voor sensation.. Kan aan mij liggen.

Sorry vind ik te duur.?Latin village?bijvoorbeeld kost 40 euro. Misteryland 60 euro, Loveland 55euro, Dance Valley is 70euro , I Love Techno ook 60 dacht ik. Om ff een paar voorbeelden?te noemen. En je krijgt er veel meer Podia`s?, DJ/Artisten en Decoratie voor. I????
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 01-04-2010 @ 20:23:09 (7%)
ArCee    posted on 01-04-2010 21:11
Op Chuckie na ken ik niemand, en zelfs die ken ik alleen van naam. Weet wel dat het weer in 1 dag was uitverkocht (echt een hype geworden) en dat ze vanaf dit jaar een samenwerking hebben met Dance For Life. Aangezien Tiesto daar ambassadeur van is (was?) dacht ik wel iets uit zijn hoek qua line-up etc?te vernemen, maar helaas Cool
Het is mij, als Trance dier, te soft en te commercieel (geworden).
T-to-the-J    posted on 01-04-2010 21:14
Haha lol, nog een trance liefhebber hier, lekker voor op de fiets. Maar in mn mixen zal je toch house tegenkomen:P

EDIT: Ti?sto is niet echt trance meer geloof ik, tenminste als ik zo zn podcast luister...
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
User edit by T-to-the-J on 01-04-2010 @ 21:15:06 (81%)
ArCee    posted on 01-04-2010 22:52
Ook weer zo ja...............
Renzis    posted on 01-04-2010 23:55
Wat een negativiteit trouwens weer!

Een feest is meer dan alleen de artiesten (qua naam) zelf. Het gaat om de sfeer, de ambiance, de grootsheid van het stadion en het met duizenden mensen los gaan. Jullie als dj's zouden moeten weten dat dat net zo belangrijk is. De artiesten zijn niet de kleinsten en zullen heus wel gewoon goede sets neerzetten.

Er is elk jaar weer geklaag. En elk jaar is het feestje weer geslaagd! Op die mr White na was het vorig jaar qua muziek echt top!!

Verder snap ik niet dat je de hotste house dj's van het moment als sunnery james&ryan marciano en de nederlandse huidige techno helden Joris Voorn&2000 and one niet kent!!
Dan volg je de muziek van vandaag de dag niet!
Lead    posted on 02-04-2010 00:23
En dat je Chuckie nog nooit hebt horen draaien is denk wel een gemis. Hij doet dingen net even anders (sneller) en combineert dingen die anderen voor lief nemen. Om wat spektakel achter de decks te zien is Chuckie een goede artiest om te gaan bekijken.
Let the BASS be louder
Stagiar    posted on 02-04-2010 01:12
Poster: Lead
En dat je Chuckie nog nooit hebt horen draaien is denk wel een gemis. Hij doet dingen net even anders (sneller) en combineert dingen die anderen voor lief nemen. Om wat spektakel achter de decks te zien is Chuckie een goede artiest om te gaan bekijken.

Zeker waar, jammere is alleen dat dat gedrag nu heel erg veel gekopieerd wordt. Veel dj's draaien zo 30 tot 40 houseplaten achter elkaar, climax na climax. Zit niet echt veel beatmatchen meer in. (natuurlijk gaat het naadloos in elkaar over op 128 bpm, uiteindelijk is dat ook het doel van het DJen.).

Alleen echt spannend wordt het er niet meer van in mijn ogen Happy, laughing.
Ilja    posted on 02-04-2010 01:23
-
Weet je welke feest pas een mega succes was, ? Trance Energy 2008, ?de line-up was legendarisch en die grootheden draaiden ook legendarisch,
Tekhead    posted on 02-04-2010 01:40
Poster: Lead

Lead, heb jij ooit Carl Cox zien draaien met de Technics Decks zo een 6 a 10 jaar geleden ? Man man, daar vlogen de gensters in het rond, net als met dave clarke, dat zijn ARTiesten. The 3 deck Wizzards
Tekhead    posted on 02-04-2010 02:13
Poster: djdolivieira

Sorry vind ik te duur.?Latin village?bijvoorbeeld kost 40 euro. Misteryland 60 euro, Loveland 55euro, Dance Valley is 70euro , I Love Techno ook 60 dacht ik. Om ff een paar voorbeelden?te noemen. En je krijgt er veel meer Podia`s?, DJ/Artisten en Decoratie voor. I????

I Love Techno : 50,00 euro
Laundry Day : 20,00 euro
10 days off : 25,00 euro
Dit zijn feestjes die NIET georganiseerd worden door ID&T en dat zie je zo aan de prijs van het ticket en de DJ Line Up, niet alleen kwaliteit, maar ook kwantiteit aan een mooie prijs.?

Dat nu niemand afkomt met onnozele argumenten waarom de feesten van ID&T zoveel geld kosten. 70,00 euries voor een feestje met 5 of 6 inlandse dj's en een cd-ke (megamix) Ge moet goed gek zijn dat te willen betalen ! Dat zijn al bijna society party's.
Ben zelf enkele maanden geleden naar dave clarke birthday party geweest in discotheek fuse in Brussel, daar draaide in hall 1, buiten Dave Clarke, DJ Hell, Joris Voorn, en nog een Nederlandse top Techno DJ Steve Rachmad, en in zaal 2: Ortin Cam, Monica Electronica, en Stephanie. Inkomprijs ... 15,00 euro, geloof me, deze dj's komen niet spelen voor een pan spek met eieren, en er kunnen ook geen 15.000 mensen binnen. Deze line-up voor deze prijs,dat is pas een all people party.
Mitchell2    posted on 02-04-2010 04:44
Poster: Tekhead

I Love Techno : 50,00 euro
Laundry Day : 20,00 euro
10 days off : 25,00 euro
Dit zijn feestjes die NIET georganiseerd worden door ID&T en dat zie je zo aan de prijs van het ticket en de DJ Line Up, niet alleen kwaliteit, maar ook kwantiteit aan een mooie prijs.?

Dat nu niemand afkomt met onnozele argumenten waarom de feesten van ID&T zoveel geld kosten. 70,00 euries voor een feestje met 5 of 6 inlandse dj's en een cd-ke (megamix) Ge moet goed gek zijn dat te willen betalen ! Dat zijn al bijna society party's.
Ben zelf enkele maanden geleden naar dave clarke birthday party geweest in discotheek fuse in Brussel, daar draaide in hall 1, buiten Dave Clarke, DJ Hell, Joris Voorn, en nog een Nederlandse top Techno DJ Steve Rachmad, en in zaal 2: Ortin Cam, Monica Electronica, en Stephanie. Inkomprijs ... 15,00 euro, geloof me, deze dj's komen niet spelen voor een pan spek met eieren, en er kunnen ook geen 15.000 mensen binnen. Deze line-up voor deze prijs,dat is pas een all people party.
  je hebt helemaal gelijk klaar. vooral die laatste zin zegt veel Winking my eye. Ik zelf ben ook niet gesteld op die feestjes die naar mijn mening puur zijn om lekker veel geld binnen te halen. Heel veel man, dure kaartjes tja dan kom je er wel. Doe mij maar een kleinere gezelschap waarbij je helemaal los kan gaan. Ieder zijn ding natuurlijk.
Renzis    posted on 02-04-2010 10:11
@Tekhead e.a. : Het gaat in dit geval zoals ik hierboven al zei, niet alleen om de artiesten. Het gaat om de hele sfeer, de aankleding etc. Sensation is iets unieks als totaalplaatje.
Dolivieira    posted on 02-04-2010 11:25
Poster: Renzis
@Tekhead e.a. : Het gaat in dit geval zoals ik hierboven al zei, niet alleen om de artiesten. Het gaat om de hele sfeer, de aankleding etc. Sensation is iets unieks als totaalplaatje.

Sorry Renzis, Maar andere feesten doen ook veel aan hun aankleding. Neem Extrema Outdoor bijvoorbeeld Super mooi verlede jaar. Sorry, Ik vind het de melk koe van ID&T. Kwaliteit/kwantiteit verhouding is ver te zoeken. En zo zien er nogh veel meer die veel aan de ankleding doen. Echt uniek vind ik het niet.????

Poster: Stagiar

Zeker waar, jammere is alleen dat dat gedrag nu heel erg veel gekopieerd wordt. Veel dj's draaien zo 30 tot 40 houseplaten achter elkaar, climax na climax. Zit niet echt veel beatmatchen meer in. (natuurlijk gaat het naadloos in elkaar over op 128 bpm, uiteindelijk is dat ook het doel van het DJen.).

Alleen echt spannend wordt het er niet meer van in mijn ogen Happy, laughing.

Idd Stagiar dat is namelijk zo.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 02-04-2010 @ 11:31:59 (83%)
Jorrit    posted on 02-04-2010 12:14
Poster: Renzis

Ik vind inderdaad dat Sensation niet te vergelijken is met andere feestjes, die misschien veel aan decor doen. Het gaat (/ging) bij Sensation om meer dan decor, het was een complete show. Entertainment, decor, licht en geluid, vuurwerkshows en (animatie)films spelen naadloos samen om een totaal beleving te creeeren waar ik niet goed van wordt.

Petje af voor ID&T voor het opzetten van deze totaal beleving, en helemaal voor hoe ze het zo succesvol hebben weten te maken als dat het nu is.
Maar erg dom van Duncan (die wel eens een mediatraining of 2 kan gebruiken als ik hoor hij tijdens 3FM met Giel praat) om te verkondigen dat ze een volledig Nederlandse line-up hebben, minder decor en show willen en de tribune deels als dansgebied in te richten zodat er 40.000 man in kan...
RePlayz    posted on 02-04-2010 12:15
Ik ben er ook zeker bij dit jaar, maar eerlijk gezegd vrees ik wel een beetje voor de kwaliteit. Zowel de line up vind ik matig (voor het doen van Senation) als het feit dat show en decor dit jaar vervallen. In het interview met Duncan op 3FM zegt hij dat ze dit jaar weer eens wat anders willen doen en de mensen meer samen willen laten feesten in plaats van op de tribune naar mooie dingen te zitten kijken. Zit op zich wel een gedachte achter, maar datgene wat Senation al die jaren juist zo spectaculair maakte wordt op deze manier wel teniet gedaan....jammer naar mijn mening. Maar aan de andere kant: het is Sensation en met het beschikbare budget wat ze hebben om dit feest te organiseren kan ik me niet voorstellen dat ze 'back to basic' gaan. We zullen ons laten verrassen!
Maar ik ga er ook heen met de gedachte dat een feestje ook deels eraan ligt wat je er zelf van maakt! :D

Wat betreft Mr. White...ik zou het niet onlogisch vinden als dit maal een andere dj onder deze naam schuil gaat. Ik vond het vorig jaar ook inderdaad niet geweldig, dus laten we hopen dat het dit jaar beter is.

Maar al met al vind ik het wel jammer dat ze een concept en een feest wat al die jaren juist zo goed was, gaan veranderen. Het publiek is er blijkbaar nog niet op uitgekeken, dus een verandering komt naar mijn mening nog niet op het goede moment. Ook de dj keus...volgens het interview hadden ze alle internationale top dj's al eens of meerder keren gehad, dus wilden ze weer wat anders. Ook wat dit betreft snap ik waarom aangezien het publiek hier nog niet op uitgekeken is.

Maar nogmaals, het is Sensation, dus het zal heus wel een feest worden, het is alleen de vraag hoe :P
BennoRevelli    posted on 02-04-2010 12:32
Ik snap de achterliggende gedachte om wat nieuwe of andere namen in de line-up te gooien,
Toch vond ik die van vorig jaar bijvoorbeeld ook al niet zo denderend
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Tekhead    posted on 03-04-2010 00:02
Poster: RePlayz
Ook de dj keus...volgens het interview hadden ze alle internationale top dj's al eens of meerder keren gehad, dus wilden ze weer wat anders. Ook wat dit betreft snap ik waarom aangezien het publiek hier nog niet op uitgekeken is.

Wat een oetlul zeg, alle Internationale Top dj's al gehad ! Vind hun kennis dan even beperkt als hun line-up.

@renzis, de aankleding, decor, vuurspuwende dellen,en andere zooi, dat boeit mij niet, als ik dat wil zien, ga ik naar cirque du soleil. Als ik naar een dance festival ga, wil ik dansen, op zoveel mogelijk goede muziek, en daar wil ik voor betalen. Maar al die drol er rond, afvoeren die handel, (kan je tenminste goede Line-Up inzetten) is mij geen euro waard.

Stagiar    posted on 03-04-2010 03:16
Poster: djdolivieira

Sorry Renzis, Maar andere feesten doen ook veel aan hun aankleding. Neem Extrema Outdoor bijvoorbeeld Super mooi verlede jaar. Sorry, Ik vind het de melk koe van ID&T. Kwaliteit/kwantiteit verhouding is ver te zoeken. En zo zien er nogh veel meer die veel aan de ankleding doen. Echt uniek vind ik het niet.
  ? ?

Idd Stagiar dat is namelijk zo.

Hoe mag ik dat opvatten? Winking my eye

OT,?

Sensation is bekend geworden om de show die om de dj's/muziek heenhangt, deze is 100% te gek, beter kan bijna niet..

Ik vind het jammer dat Duncan heeft besloten om 'back to basic' te gaan, Sensation White was een trancefeest en daarbij ook en van de beste trancefeesten ter wereld. In mijn ogen geldt er qua Sensation maar ??n ding en dat is:

Never change a winning concept.
User edit by Stagiar on 03-04-2010 @ 03:16:55 (5%)
Jorrit    posted on 03-04-2010 10:37
Hou toch op met roepen Sensation is een trancefeest. Dat is de 'mindposition' die het feest onbedoeld heeft opgelopen, Sensation is nooit bedoeld als een trance feest.
Kan me herinneren dat Carl Cox al op de eerste editie draaide, wat dus echt alles behalve trance is.
Ywe    posted on 03-04-2010 11:26
Ik erger me daar ook wel aan, dat geroep dat het niets meer is omdat het geen trancefeest is. Sensation is the whole package, en wil ik graag heen maar helaas te laat met kaarten.

Alle keren (vanaf 2006) dat ik heengegaan ben heb ik genoten van de shows en van de DJ's. De een meer dan de ander. Mr White trok het tempo er helemaal uit vorig jaar, maar hij heeft een jaar kunnen oefenen natuurlijk! Altijd positief blijven.

En Ilja, hou nou eens op met het vergelijken met TE. Dit is compleet wat anders, andere tijden en andere helden. Muziek in ook in ontwikkeling, kunst is om daar als groot commercieel feest in mee te gaan en op te reageren. Wat nu hip is is volgend jaar achterhaald. Echter alles komt weer vroeg of laat terug. Dus er komt vanzelf weer een trance-achtige periode. Gewoon geduld hebben en eerst je postings overdenken voor je op submit drukt.

EDIT: en wij lopen natuurlijk ook voor met muziek... toen hier housequake stond te beuken stond in Polen een trance line-up, omdat dat daar populairste stroming was dat moment

User edit by Ywe on 03-04-2010 @ 11:28:04 (20%)
ArCee    posted on 03-04-2010 11:46
Wat kan mij het nou rotten dat het geen Trancefeest meer is? CoolDe Housers hebben Sensation, de Trancers hebben Trance Energy en zo hebben ze beide hun eigen ding.

Ik mag toch minstens aangeven dat Sensation, door het ontbreken van mijn favorite muziek, mijn ding niet meer is? Volgens mij mag dat in Nederland en volgens mij is daar niets verkeerd aan en staat er geen ongetogen woord in? Cool
Of zitten er hier een paar negatievelingen op het forum te wachten om elk klein woordje aan te grijpen om met bagger te gooien??
Doe eens even normaal!!?
ArCee    posted on 03-04-2010 12:01
Poster: Stagiar

Hoe mag ik dat opvatten? Winking my eye

OT,?

Sensation is bekend geworden om de show die om de dj's/muziek heenhangt, deze is 100% te gek, beter kan bijna niet..

Ik vind het jammer dat Duncan heeft besloten om 'back to basic' te gaan, Sensation White was een trancefeest en daarbij ook en van de beste trancefeesten ter wereld. In mijn ogen geldt er qua Sensation maar ??n ding en dat is:

Never change a winning concept.

Qua entourage en aankleding denk ik inderdaad dat Sensation toonaangevend is, en in het verleden ook geweest is.
Ik bedoel, kijk hoe een voetbalstadion word omgetoverd, elke jaar weer, tot een geweldige feestruimte om de meest verrassende en mooie manieren. Puur spectakel en wat dat aangaat ook een ontzettend compliment naar de bedenkers en bouwers die het toch elk jaar weer flikken. Een puur hoogstandje.

Wel bekruipt mij lichtelijk het gevoel, wat ik in den beginne wel met Sensation had, dat het feest niet meer?baanbrekend is.
Ik vind ten eerste dat de muziek (en daarmee dus ook de deejays)?in de schaduw komt te staan van het 'algemene' plaatje. Het totaal concept maakt het feest.
Ten tweede krijg ik het gevoel dat het baanbrekende eraf is en Sensation op 'safe' gaat met de huidige deejays en TE commerciele sound.
Nu zal dat aan de ene? kant ook wel moeten, Sensation is veel meer geworden als zomaar een groot feest, de belangen zijn veel en veel groter als een paar jaar geleden.
Het is een commerciele aangelegenheid geworden, het paradepaardje van ID&T dus het moet dan ook slagen en uitverkocht zijn anders is de schadepost niet te overzien.
Dan heb ik het nog niet eens over de schade qua aanzien & reputatie?van Sensation en ID&T als zo'n feest zou floppen.
Je kunt het ook wel merken qua muziek, het maakt geen bal meer uit welke deejays er staan te draaien. Sensation heeft zo'n reputatie opgebouwd dat, wie er ook staat, het raakt toch wel in no time uitverkocht.
Tenminste, voor het zogenaamde commerciele 'witte' deel, het zwarte deel kreeg meer en meer moeite om alle kaarten af te zetten en is nu ook met stille trom van het podium verdwenen.
Een bewijs dat ID&T met dit feest zijn nek niet meer durft uit te steken en op safe gaat. Wat dat aangaat vind ik wel dat de 'spirit' van vroeger eruit is, uit heel ID&T trouwens, maar gezien de omvang is dat ook niet vreemd te noemen, het gaat uiteindelijk om de centjes.
Maar hoe je het ook bekijkt, wat je er ook van vind, het blijft een spectakel waar we als klein landje trots op mogen zijn Cool
User edit by ArCee on 03-04-2010 @ 12:03:59 (3%)
LilQuint    posted on 03-04-2010 12:38
Het viel me dit jaar op dat normaal binnen 20 min. de kaarten al zijn uitverkocht (vorig jaar)
Ze vestigde elk jaar een record.
Maar dit jaar duurden het 3 uur :O

63 Users online: 20 Guests (43 Unknown)
Pages generated today : 41.584
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.966.349