Commerciele hardstyle (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJADMIN    posted on 25-02-2010 12:20
Hardstyle. Het is een stroming die niet eenmalig is zoals de Jumpstyle, maar al jaren lang de muziekwereld domineert. Soms zijn er sub stijlen, maar deze verdwijnen vaak net zo snel als dat ze komen.

Ik ben zelf allround dj, maar hardstyle / hardcore word meestal door de eigenaren van de discotheken niet gewaardeerd. Ik mag het in sommige tenten vaak ook (liever) niet draaien. Maargoed, de laatste tijd zie ik steeds vaker dat groepen naar me toe komen om hardstyle vragen. Ik heb dan niet echt een antwoord klaar, want verder als Nothing Else Matters kom ik vaker niet.

De club eigenaren hebben er dan geen problemen mee, mits het een nummer of 2?/ 3 is. Ze moeten dan wel enigsins een commerciele achtergrond hebben.

Mijn vraag aan jullie is dan ook ; wat zijn voorbeelden van commerciele hardstyle nummers, die het ''hele publiek'' wel kan waarderen en ook de eigenaren.

Kom dus niet aan met nummers die alleen jij vet vind, is wel leuk om te horen, maar het gaat gewoon om een paar commerciele hardstyle nummers te hebben om het iedereen naar zijn zin te maken.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about Commerciele hardstyle ??

Vote :   
Woudtje    posted on 25-02-2010 12:26
Spacer-Frontliner,?H.A.A.R.P-Nagoom?misschien? Deze platen zijn best wel Trancy achtig, of moet het nog softer?
Outsider    posted on 25-02-2010 12:31
Denk bij commerciele hardstyle vooral aan Showtek, Headhunterz en een aantal andere scantraxx artiesten. deze maken hardstyle met veel melodieen Winking my eye die vallen vast wel in de smaak bij de clubeigenaren
DJADMIN    posted on 25-02-2010 12:33
Het belangrijkste is dat er gewoon herkenbare melodi?n / teksten inzitten...die van FTS van Showtek, die kent iedereen wel...dus dat is denk ik wel een nummer dat kan !
polly    posted on 25-02-2010 12:44
Ik denk dat de meeste Southstylers - Pounding senses wel kennen.
En je hebt natuurlijk showtek - green stuff
kuituhh    posted on 25-02-2010 12:50
Dj Stephy - monsoon ofzoiets?

Je zou dus kunnen kijken naar nummers waar top 40 nummers in verwerkt zijn. Of nummer met u2 stukken erin ofzo? Zit nu op me werk zal thuis nog eens kijken.

Zo heeft zatox - oxygen (behind blue eyes) erin zitten van dacht Limp bizkit, als ik het goed zeg hoor.

succes ermee
Spin that Sh!t BAM!
User edit by kuituhh on 25-02-2010 @ 12:53:17 (52%)
polly    posted on 25-02-2010 12:54
Poster: kuituhh
Dj Stephy - monsoon ofzoiets?

Je zou dus kunnen kijken naar nummers waar top 40 nummers in verwerkt zijn. Of nummer met u2 stukken erin ofzo? Zit nu op me werk zal thuis nog eens kijken.

Zo heeft zatox - oxygen (behind blue eyes) erin zitten van dacht Limp bizkit, als ik het goed zeg hoor.

succes ermee

Je bedoeld zeker evil activities - nobody said it was easy
Xtremer    posted on 25-02-2010 12:58
Wie kent ze niet, of gaan goed los:
- Zany & DV8 - Nothing Else Matters
- The Prophet Vs Deepack - Stampuhh!!
- Technoboy - Ti Sento
- Tatanka & Zatox - Gangsta
- Showtek - Here We Fucking Go
- Ran-D - Living For The Moment
- Mr Puta - Green Stuff
- Headhunterz & Wildstylez Vs Noisecontrollers - Tonight

Ga zo maar doorCool
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
kuituhh    posted on 25-02-2010 13:48
Poster: polly

Je bedoeld zeker evil activities - nobody said it was easy

nee want dan zou ik die wel zeggen denk ik zo. Happy, laughing Btw dat is ook hardcore en geen hardstyle maar in de lijn van commercieel en bekend is het zeker een goede :D
Spin that Sh!t BAM!
dp_    posted on 25-02-2010 13:54
Phases (TBY Romantic mix)
Angel (Hardstyle Masterz cut)
Crap Attack
Bleeding for the Hardstylerz
Colours of the harder styles

Maargoed beter draai je gewoon geen commercieele hardstyle, de stijl is de afgelopen 2 jaar al helemaal de tering in geholpen Cool
Sandr    posted on 25-02-2010 14:27
Ik ken je "probleem". Heb eigenlijk hetzelfde alleen zijn de hardere stijlen in Zeeland nog best populair.
Ik probeer nummers te vinden/draaien die toch?"echt stampen zijn" zonder dat de rest van de tent direct leegloopt.

Wat happy hardcore is altijd een makkelijke om mee te beginnen....en dat maakt de stap naar hardstyle een stuk makkelijker. Maar nummers die ik vaak draai (ok? uber commercieel maar toch het "veiligst")

Dj Tony - Wipe ouy
The artist also know as - eating donuts
Showtek - FTS
Beholder & Zany - Bleeding for the harder styles
Headhunterz - Scrap attack
D-block & Estefan - The nature of our mind
Zany ft DV8 - Nothing Else Matters
D-Block & S-te-Fan Ft. MC Villain - Keep It Coming

En vaak sluit ik dan nog af met een nog iets heftiger plaatje omdat de liefhebbers van nog wat harder het anders te "soft" vinden:

Masters Of Ceremony - Bottoms Up
DJ Isaac - Bad Dreams
Evil Activities - Nobody said it was easy

En soms moet je ook gewoon wat oude tussenplaatjes gebruiken:
Kernkraft 400 - Zombie Nation? levert bij mij vaak nog positieve reacties op!

Laat maar even weten of dit is wat je bedoeld!

Play that funky music white boy....
Tomazos    posted on 25-02-2010 14:41
Poster: DJADMIN
Hardstyle. Het is een stroming die niet eenmalig is zoals de Jumpstyle, maar al jaren lang de muziekwereld domineert. Soms zijn er sub stijlen, maar deze verdwijnen vaak net zo snel als dat ze komen.

Ik ben zelf allround dj, maar hardstyle / hardcore word meestal door de eigenaren van de discotheken niet gewaardeerd. Ik mag het in sommige tenten vaak ook (liever) niet draaien. Maargoed, de laatste tijd zie ik steeds vaker dat groepen naar me toe komen om hardstyle vragen. Ik heb dan niet echt een antwoord klaar, want verder als Nothing Else Matters kom ik vaker niet.

De club eigenaren hebben er dan geen problemen mee, mits het een nummer of 2?/ 3 is. Ze moeten dan wel enigsins een commerciele achtergrond hebben.

Mijn vraag aan jullie is dan ook ; wat zijn voorbeelden van commerciele hardstyle nummers, die het ''hele publiek'' wel kan waarderen en ook de eigenaren.

Kom dus niet aan met nummers die alleen jij vet vind, is wel leuk om te horen, maar het gaat gewoon om een paar commerciele hardstyle nummers te hebben om het iedereen naar zijn zin te maken.

1: headhunterz - scrap attack
2: evil activities - nobody said it was easy
3: zany & dv8 - nothing else matters

dat zijn de vaste platen die ik voor het beuk werk gebruik.
worden altijd wel gewaardeerd, zelfs 'breez@h sletjes' die erop staan te 'hakken'.

als je verder uit wil breiden voor wat niet 'iedereen' kent:
4: Showtek - puta madre
5: frontliner - spacer & tuuduu
6: showtek - fts

wat je wel moet realiseren is dat hardcore e.d SOMS een agressiefe sfeer opwekt,
kijk dus GOED over de gehele avond wat voor publiek je binnen hebt,

je kan wel gaan knallen met Neophyte/ophidian/angerfist enzo.. maar geheid dat je knokpartijen krijgt.

Daarom hou ik het persoonlijk meestal bij bovenstaande 3/4. en roep daarna gewoon door de mic dat we beukend de avond afsluiten, als je dan merkt dat grotendeels naar huis is aan het einde. en je echt alleen nog een paar fanatieke 'harde' fans hebt, dan kan je nog wel even doorgaan..

over het algemeen vind een eigenaar alles prima, als het beuken maar niet te lang duurd (tenzij iedereen ECHT los gaat, wat een gok voor jou als dj is) en jou muziek een een positieve reactie geeft op het publiek en de omzet.

een vechtpartij kost al gauw 25 man minder, en met dat + de negatieve aandacht die daarna op straat gaat dat er een knok partij is geweest, werkt daar niet echt aan mee..

amenCool
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
tairip    posted on 25-02-2010 14:59
Ik ken niemand die FTS niet kent. Zelfs mensen die HS verafschuwen.
DJADMIN    posted on 25-02-2010 16:04
@ Sandr & Tomas

Super, dat zijn nog eens verhalen haha ! :D

Lucalicious    posted on 25-02-2010 18:18
ik ken werkelijk nul van de nummers die hierboven zijn genoemd...
Dj_Fantasy    posted on 25-02-2010 19:03
Probeer misschien ook eens wat early rave te draaien?
Charly Lownoise of Darkraver ofzo?

Je moet zelf eens op zoek gaan naar nummers waar je bekende melo's in vindt.
Misschien met de nummers die andere nu geven al draaien, en anders ook eens aan het publiek zelf vragen?
dj2dj.nl
Tomazos    posted on 25-02-2010 21:42
paul elstak, mental theo+charly lownoise, Dune - hardcore vibes..

dat soort dingen vind iedereen leuk Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
TimmyV    posted on 25-02-2010 22:47
Blademasterz - Masterblade

Veel mensen die het deuntje kennen van de Blade films.

EDIT:

SMD - Just Like You
Perfect nummer om te draaien in een kroeg voor afwisseling.
Tekst van Krezip.
Let's go f*cking mental
User edit by TimmyV on 25-02-2010 @ 22:50:58 (100%)
XMatiC    posted on 25-02-2010 23:17
Aanvullend op bovenstaande postS

Headhunterz - the sacrefice
DBSTF - ride with us
DBSTF - Music Made addict
Pavo - raven
Psygo Punkz?- Ghostclass

Die zijn denk ik wel het meest gekend...
www.youtube.com/LennertDJ
Sound-Division    posted on 25-02-2010 23:36
Brennan Heart - Just As Easy
Stagiar    posted on 26-02-2010 01:10
One Blade van Brennan Heart doet het ook altijd goed.
XMatiC    posted on 26-02-2010 08:00
Poster: Sound-Division
Brennan Heart - Just As Easy

Vette tekst is dat ook he Winking my eye
Als je die aanzet zingt het volk allemaal mee Happy, laughing
verder liedjes zoals :
Headhunterz - say my name
Headhunterz - psyencid (ofzo iets :p)

Verder van die zachte hardstyle liedjes zijn gelieft en commerciel genoemt.
Ik hou liever van de echte harde hardstyle.
DJADMIN    posted on 26-02-2010 08:26
Poster: XMatiC

Verder van die zachte hardstyle liedjes zijn gelieft en commerciel genoemt.
Ik hou liever van de echte harde hardstyle.

Juist, en 90% van het allround publiek houdt daar dus niet van
Snaad    posted on 26-02-2010 08:50
Knal alles van headhunterz voorbij en iedereen kent het. Headhunterz is zo mainstream en commercieel als je het maar krijgen kan.Zoals hierboven al ergens genoemd werd, meeste scantraxx artiesten. Die lui worden echt gehyped als de pest, en vervolgens uitgekotst?door de massa, omdat alle setjes altijd het zelfde zijn, met alleen maar dezelfde nummers.?
Sandr    posted on 26-02-2010 09:34
De topic starter vraagt om commerciele hardstyle die door het grootste gedeelte van de mensen nog wordt gewaardeerd... Ik noem het "veilige" hardstyle... omdat het vrij veilig is om te draaien (dat niet heel de toko leeg loopt)

Of een bepaald label of een bepaald artiest te commercieel is naar jou zin is niet echt van toegevoegde waarde op het topic...
Play that funky music white boy....
XMatiC    posted on 26-02-2010 09:42
Poster: DJADMIN

Juist, en 90% van het allround publiek houdt daar dus niet van

Ja dat is wel ...
Geef ze de eerste uren van die zachte hardstyle en tegen 05:00 begin je met de harde hardstyle dan maakt het hun toch niet uit....

49 Users online: 9 Guests (40 Unknown)
Pages generated today : 33.719
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.958.484