Poster: DJADMIN
Hardstyle. Het is een stroming die niet eenmalig is zoals de Jumpstyle, maar al jaren lang de muziekwereld domineert. Soms zijn er sub stijlen, maar deze verdwijnen vaak net zo snel als dat ze komen.
Ik ben zelf allround dj, maar hardstyle / hardcore word meestal door de eigenaren van de discotheken niet gewaardeerd. Ik mag het in sommige tenten vaak ook (liever) niet draaien. Maargoed, de laatste tijd zie ik steeds vaker dat groepen naar me toe komen om hardstyle vragen. Ik heb dan niet echt een antwoord klaar, want verder als Nothing Else Matters kom ik vaker niet.
De club eigenaren hebben er dan geen problemen mee, mits het een nummer of 2?/ 3 is. Ze moeten dan wel enigsins een commerciele achtergrond hebben.
Mijn vraag aan jullie is dan ook ; wat zijn voorbeelden van commerciele hardstyle nummers, die het ''hele publiek'' wel kan waarderen en ook de eigenaren.
Kom dus niet aan met nummers die alleen jij vet vind, is wel leuk om te horen, maar het gaat gewoon om een paar commerciele hardstyle nummers te hebben om het iedereen naar zijn zin te maken.
1: headhunterz - scrap attack
2: evil activities - nobody said it was easy
3: zany & dv8 - nothing else matters
dat zijn de vaste platen die ik voor het beuk werk gebruik.
worden altijd wel gewaardeerd, zelfs 'breez@h sletjes' die erop staan te 'hakken'.
als je verder uit wil breiden voor wat niet 'iedereen' kent:
4: Showtek - puta madre
5: frontliner - spacer & tuuduu
6: showtek - fts
wat je wel moet realiseren is dat hardcore e.d
SOMS een agressiefe sfeer opwekt,
kijk dus GOED over de gehele avond wat voor publiek je binnen hebt,
je kan wel gaan knallen met Neophyte/ophidian/angerfist enzo.. maar geheid dat je knokpartijen krijgt.
Daarom hou ik het persoonlijk meestal bij bovenstaande 3/4. en roep daarna gewoon door de mic dat we beukend de avond afsluiten, als je dan merkt dat grotendeels naar huis is aan het einde. en je echt alleen nog een paar fanatieke 'harde' fans hebt, dan kan je nog wel even doorgaan..
over het algemeen vind een eigenaar alles prima, als het beuken maar niet te lang duurd (tenzij iedereen ECHT los gaat, wat een gok voor jou als dj is) en jou muziek een een positieve reactie geeft op het publiek en de omzet.
een vechtpartij kost al gauw 25 man minder, en met dat + de negatieve aandacht die daarna op straat gaat dat er een knok partij is geweest, werkt daar niet echt aan mee..
amen