Boete Buma Stemra (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Arondjuser    posted on 23-02-2010 21:27
Ik heb een vraagje...
Het zal vast al heel veel gevraagd zijn op het forum maar ik kan het niet echt vinden...
Stel dat ik op een feest sta te draaien en de buma komt langs...
en heb al mijn mappen vol met illegale cd\'s. Wat doen ze dan? Krijg ik een boete of word alles in beslag genomen.
En hoeveel is de boete dan? En zijn er nog verdere sancties?

MVG
DJ @?()?
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd

What do you think about Boete Buma Stemra ??

Vote :   
bambamstudio    posted on 23-02-2010 21:29
Buma komt niet langs, Brein komt langs. En persoonlijk hoop ik dat de boete gigantisch groot is....dus snel maar ff muziek kopen en legaal gaan draaien zou ik zeggen...
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Arondjuser    posted on 23-02-2010 21:29
Eens!
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Seca    posted on 23-02-2010 21:48
////www.djresource.eu/Forum/topic/16204/highlight/SABAM/

Misschien helpt dit je, lees het anders eens door Winking my eye
Ilja    posted on 23-02-2010 22:00
@bambamstudio

A hou toch op schijnheilig geval, er is tot nu toe geen enkel artiest op achteruit gegaan in verband met downloaden, en zolang wij geen op z'n minst Sander van doorn zijn kunnen we niet doodleuk bijna hele beatport kopen ( kleine DJ's hebben immers vaste lasten, en moeten ook eten en drinken ).
bambamstudio    posted on 23-02-2010 22:04
Poster: Ilja
@bambamstudio

A hou toch op schijnheilig geval, er is tot nu toe geen enkel artiest op achteruit gegaan in verband met downloaden, en zolang wij geen op z'n minst Sander van doorn zijn kunnen we niet doodleuk bijna hele beatport kopen ( kleine DJ's hebben immers vaste lasten, en moeten ook eten en drinken ).

mannetje, je weet niet echt niet waar je over praat....echt niet
Sebasz    posted on 23-02-2010 22:10
Poster: bambamstudio

Jij kennelijk ook niet, want muziek DOWNLOADEN is legaal in ons mooie *kuch* Nederland?Cool
En BREIN kan je trouwens geen boete geven, volgensmij hoort buma dat te doen. Maar ik weet niet of die op controle gaan
User edit by Sebasz on 23-02-2010 @ 22:12:05 (61%)
Yorick    posted on 23-02-2010 22:12
Nou als ze alle dj's in nederland gaan controleren zijn ze eerst de komende 15 jaar wel zoet.
En tja denk dat er ongeveer 15% dan overblijf! whahahaha
( mooi getal 15,, was ik maar 15 dan was ik weer jong! HELL YEAH)
tairip    posted on 23-02-2010 22:12
Poster: Sebasz

Jij kennelijk ook niet, want muziek DOWNLOADEN is legaal in ons mooie *kuch* Nederland?Cool

Mits je er voor betaald hebt wel ja. Downloaden via p2p e.d. is zo illegaal als het maar kan. Je dient in het bezit te zijn van een orgineel of een betaalbewijs te hebben.

OneSixty    posted on 23-02-2010 22:17
bambam, een 15 jarige kan zijn geld beter in apparatuur steken.
Ik (denk..) dat de topic starter niet regelmatig in clubs ed draait dus dan is het echt niet evident, ik spreek uit ervaring.

Dan maak je verlies zonder dat je?zelfs apparatuur hebt.(als je een beetje up to date bent..)?

bambamstudio    posted on 23-02-2010 22:22
Poster: Sebasz

En BREIN kan je trouwens geen boete geven, volgensmij hoort buma dat te doen. Maar ik weet niet of die op controle gaan

In Nederland is downloaden volgens de wet toegestaan. Je mag immers een kopie van een cd, dvd etc. voor eigen gebruik maken. Met de nadruk op voor eigen gebruik. Verspreiden, of in het openbaar laten horen (dus DJ set) mag niet.?

User edit by bambamstudio on 23-02-2010 @ 22:23:30 (12%)
bambamstudio    posted on 23-02-2010 22:27
Maar voor de beter weters ik heb wat officieel leesvoer: KLIK?(PDF ALERT)
User edit by bambamstudio on 23-02-2010 @ 22:27:42 (19%)
TripleSpin    posted on 23-02-2010 22:30
Cool?Kijk meteen alles duidelijk.
We don't live in your shadow, but we grow in your shade
bambamstudio    posted on 23-02-2010 22:32
Poster: TripleSpin
Cool?Kijk meteen alles duidelijk.

Zie je dat ik wel weet waarover ik praat Winking my eye
Dolivieira    posted on 23-02-2010 22:33
Ik wordt een beetje moe van deze discussie.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
OneSixty    posted on 23-02-2010 22:39
bam: Geef liever antwoord op mijn reactie ipv "volgens de wet dit, volgens de wet dat..."

Moest iedereen het zo doen zou veel?jong talent verdwijnen omdat ze het niet kunnen betalen.
dacuba    posted on 23-02-2010 22:40
Ik word een beetje moe van mensen die telkens one-liners schrijven zonder toegevoegde waarde.

En dan nog steeds grove spelfouten maken Winking my eye
bambamstudio    posted on 23-02-2010 22:41
Poster: OneSixty
bam: Geef liever antwoord op mijn reactie ipv "volgens de wet dit, volgens de wet dat..."

Moest iedereen het zo doen zou veel?jong talent verdwijnen omdat ze het niet kunnen betalen.

Ook jong talent in de Kartwereld betalen voor hun kart.....das mijn reactie
User edit by bambamstudio on 23-02-2010 @ 22:41:40 (7%)
XMatiC    posted on 23-02-2010 22:43
Poster: OneSixty

Jawel als ze het voor EIGEN gebruik houden kunnen ze THUIS zoveel oefenen als ze willen..
Thuis word een hobby je talent !

Als ze willen gaan draaien (met andere woorden voor andere mmensen = openbaar) moet de muziek betaalt zijn ..

Net hetzelfde als een ijsboer ijs van een ander verkoopt. . . (bij wijzen van spreken)
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 23-02-2010 @ 22:44:15 (1%)
Phenix    posted on 23-02-2010 22:44
Ik draai nu ook nog niet veel buiten de deur, maar koop sinds kort ook gewoon mijn muziek bij beatport, dance-tunes, etc. Gewoon omdat ik later niet voor dit probleem wil komen en anders moet je in 1 keer je gehele muziek collectie legaliseren en ben je in 1 klap heel veel geld kwijt en nu spreid je het over een aantal jaren.

En er is een spreekwoord: Een goed begin is het halve werk!

Edit: Waarom willen (vrijwel altijd) de jongere dj's allemaal Pioneer (het liefst nog gesponserd worden door papa en mama), maar niet voor hun muziek betalen Cool
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 23-02-2010 @ 22:53:55 (42%)
Flexii    posted on 23-02-2010 22:49
Poster: Phenix
Ik draai nu ook nog niet veel buiten de deur, maar koop sinds kort ook gewoon mijn muziek bij beatport, dance-tunes, etc. Gewoon omdat ik later niet voor dit probleem wil komen en anders moet je in 1 keer je gehele muziek collectie legaliseren en ben je in 1 klap heel veel geld kwijt en nu spreid je het over een aantal jaren.

En er is een spreekwoord: Een goed begin is het halve werk!

Het probleem is alleen dan heb je een legale muziek collectie voor thuis als je daar dan een controle krijgt in tegenstelling tot iemand die illegale muziek thuis op zijn pc heeft staan, krijg je geen boete. Al koop je je cd's bij de free record shop, dan moet je nog altijd een licentie betalen om deze in het openbaar te mogen draaien. Net zoals dat je als je de radio aan hebt staan in je kledingwinkel je daarvoor een licentie moet betalen.
Ilja    posted on 23-02-2010 22:54
@bambamstudio
Ga je mij nu aangeven ?
-
bij mij is het gewoon gemengd, zat originele CD's maar ook zat gedownloade muziek, knappe jongens van brein als ze gaan denken dat ze het mogen inzien.
bambamstudio    posted on 23-02-2010 23:08
Poster: Ilja
@bambamstudio

Ga je mij nu aangeven ?

neuh, NSB is al 60 jaar geleden opgeheven...
OneSixty    posted on 23-02-2010 23:13
Poster: XMatiC

Jawel als ze het voor EIGEN gebruik houden kunnen ze THUIS zoveel oefenen als ze willen..
Thuis word een hobby je talent !

Als ze willen gaan draaien (met andere woorden voor andere mmensen = openbaar) moet de muziek betaalt zijn ..

Net hetzelfde als een ijsboer ijs van een ander verkoopt. . . (bij wijzen van spreken)

Dude, zover was ik ook al.

nja, eindeloze duscussie.
mijn mening: investeer in equipment ed, das al duur genoeg.
later als je meer boekingen krijgt ga je maar legaal.

ik had al 3 jaar muziek kunnen kopen legaal, gevolg:

-ik ben honderden, duizenden euro's lichter
-ik heb nooit nieuwe equipment kunnen kopen
-ik heb nogsteeds niets meer berijkt als nu

do the math

User edit by OneSixty on 23-02-2010 @ 23:14:54 (12%)
Sebasz    posted on 23-02-2010 23:23
Oja dus dat zou betekenen dat je met je eigen gekopieerde CD's niet mag draaien. Een mp3tje gedownload/gekocht valt ook onder een gekopieerde cd. Moet nog een hooggerechtshof vinden die iemand daar voor zal veroordelen?Cool. De club betaalt om de muziek te laten afspelen, want je mag niet zomaar muziek voor alle mensen laten afspelen. Daar betaalt de discotheek als het goed is de rechten voor.

Of jij nou je cdtje gebrand hebt of origineel doet daar niks aan af. Geloof me, allemaal bangmakerijCool
User edit by Sebasz on 23-02-2010 @ 23:23:30 (16%)
bambamstudio    posted on 23-02-2010 23:26
Snappen jullie het nu echt niet? Het heeft niets met bangmakerij te maken, het heeft te maken met mentaliteit, met gewoon iedereen die recht heeft op zijn centjes (artiesten en labels), net als DJ's die betaald willen worden voor optredens. Waarom mag een DJ wel veel verdienen maar de artiest, producer die voor de muziek zorgt die een DJ draait niet?

38 Users online: 13 Guests (25 Unknown)
Pages generated today : 18.415
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.242.832