Dubstep Topic (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

soundcollector    posted on 22-02-2010 19:17
Hallo,

Ik weet niet als er veel dj's onder jullie zijn die Dubstep draaien.
Ik draai Dub en ik zou misschien graag hier een topic over starten.

De bedoeling is om gewoon plaatjes te posten die jij geweldig vindt, als we dit zo onderhouden en samenwerken kunnen we alle underground plaatjes misschien aan het licht brengen voor de enkele dub-dj\'s onder ons.?

Ik vind het vaak een probleem om echte nieuwe platen te zoeken.

Enkele dikke plaatjes:

Noah D - Hardcore
G Double - The Highest
Von D ft. Lady The Phe - Show me (skream mix)
Trolley Snatcha - The future
The Qemists Ft. Wiley - Dem Na Like me (Subscape Dub)

User edit by soundcollector on 22-02-2010 @ 19:22:15 (2%)

What do you think about Dubstep Topic ??

Vote :   
main    posted on 24-02-2010 11:57
Poster: OneSixty
Iemand een idee van subgenres in dubstep?

Ik?categoriseer?is het in mijn hoofd gewoon als harde en chille dub, maar een echte benamingen ken ik niet.

is dubstep niet een soort van sub genre van DnB?
tek-zotic    posted on 24-02-2010 12:16
Poster: DjVictorF
Ik vind Dubstep echt prachtige muziek. Het jammere is dat ik niet goed weet waar ik het moet zoeken. Dus mijn vraag: Waar halen jullie je dubstep vandaan? Door veel mensen wordt het nog niet erkend als muziek stijl (omdat ze het niet kennen).
Wat ik toch wel een goed nummer vind is:
Simian Mobile Disco ft Beth Ditto - Cruel Intentions (Joker Remix)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn bovenstaande vraag!

op de site van bbc radio one staan ook wel eens wat setjes ( is erg populair in the uk en dat wordt ook op bbc radio one gedraait )
Bartjens    posted on 24-02-2010 12:22
Poster: main

is dubstep niet een soort van sub genre van DnB?

Dubstep is volgens wiki afgeleid van UK garage, 2-step, Dub, Drum and bass, Grime.

Kijk eens op dubstep.nl, leuk forum waar best veel info op staat?Smile

Poster: tek-zotic

op de site van bbc radio one staan ook wel eens wat setjes ( is erg populair in the uk en dat wordt ook op bbc radio one gedraait )

Jaa, de essential mix! Zowiezo vette mixen elke week. Nu staat de mix van Jack Beats erop, wobble house met een half uurtje dubstep ertussendoor, aanradertje!! Cool?De essential mix van Benga, Caspa en Skream zijn aan te raden qua dubstep. Gewoon even googlen en dan kun je ze zo downloaden.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 24-02-2010 @ 12:26:51 (100%)
JollyJunkie    posted on 24-02-2010 14:46
Poster: Estacy
kijk, dat helpt al! ik zal ze es ff een bezoekje brengen via YT.

Zeg me even wat je van de artiesten vind als je wilt, vind ik wel leuk om te horen.

De Joker remix van Cruel Intentions vin dik ook erg lekker, alleen wel heel erg simpel. In? mijn ogen is het bijna een exacte kopie van het origineel, maar dan met een dubstep beat.
JJenzz    posted on 24-02-2010 15:17
Lijkt mij moeilijk te beatmatchen niet? Ga mij eens paar cd'tjes branden want vind deze muziek echt super! lijkt me wel moeilijk te mixen
Bartjens    posted on 24-02-2010 15:36
Poster: JJenzz
Lijkt mij moeilijk te beatmatchen niet? Ga mij eens paar cd'tjes branden want vind deze muziek echt super! lijkt me wel moeilijk te mixen

Ik heb in november m'n eertse dubstep mix gemaakt, is best goed te mixen alleen moest ik even wennen aan het ritme. Cool

Nog een paar fijne plaatjes voor de liefhebber:

Joker ? Tron
Calvin Harris ? You Used To Love Me (Nero Remix)
Subscape ? Hardcore Members
Benga ? Little Bits
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 24-02-2010 @ 16:22:10 (57%)
Estacy    posted on 24-02-2010 17:43
Poster: JollyJunkie

Zeg me even wat je van de artiesten vind als je wilt, vind ik wel leuk om te horen.

Excision, Datsik, Rusko en Benga vondt ik niks.??Skream vindt ik wel te doen, Vaski, Nero en Emalkay zijn heel erg goed!?
Modeselektor is extreem lekker. ik houd wel van Techno.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mon-D    posted on 24-02-2010 20:39
Valt Breakage ook onder dubset of helemaal niet? dan weet ik wel een vette track!
Bartjens    posted on 24-02-2010 23:58
Modeselektor is extreem lekker.

Kijk voor de gein dan eens naar Moderat, is een combi van Modeselector en Apparat, super goed!!?Cool
Kwam net trouwens nog een vette dubstep plaat tegen, zelf ben ik al jaren fan van de Pixies, nu heeft?Bassnectar een vette remix gemaakt van where is my mind.?Cool
Zeker de moeite voor de gene die van meer van de melodieuze kant houden.?
www.djbrowbeat.com
mentheman88    posted on 25-02-2010 13:30
Poster: Bartjens

Modeselektor is extreem lekker.

Kijk voor de gein dan eens naar Moderat, is een combi van Modeselector en Apparat, super goed!!?Cool

Kwam net trouwens nog een vette dubstep plaat tegen, zelf ben ik al jaren fan van de Pixies, nu heeft?Bassnectar een vette remix gemaakt van where is my mind.?Cool

Zeker de moeite voor de gene die van meer van de melodieuze kant houden.?

Bassnectar is sowiezo de man, ken het ook pas sinds kort, maar draai het echt vaak. Teleport massive van hem vind ik ook keihard.

Hier:
http://www.bassnectar.net/2010/01/2010-idj-mixtape/
kun je een supervette mix van hem downloaden met zowel where's my mind als teleport massive.

oh en dub dj's zijn niet hetzelfde als dubstep.
dubstep is ontstaan uit onder andere dub (wat een reggae soort is).

Bartjens    posted on 25-02-2010 13:51
Thx, gaan we?eens luisteren! Smile
www.djbrowbeat.com
Nandi    posted on 25-02-2010 17:53
Moderat is echt chill, thanks!
Voor de rest nog een paar goeie:
-Cotti
-Coki
-Juju
-Kromestar
JollyJunkie    posted on 25-02-2010 23:06
Airhead & James Blake hebben een heel chill nummer gereleasd, mensen die Moderat lekker vinden vinden dat ook wel lekker.
JollyJunkie    posted on 25-02-2010 23:17
Deze is trouwens ook lekker, erg druk en blij.
Sorry voor dubbelpost want hij weergeeft mijn edit niet.
DjVictorF    posted on 01-03-2010 19:13
Cragga - Mr Postman

Wat een uberhete plaat!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
JollyJunkie    posted on 01-03-2010 22:00
Standaard dubstep wobble met standaard dubstep beat, en een simpel sampletje er over heen gegooit, ik vind het niet lekker...
Nandi    posted on 01-03-2010 22:43
Poster: JollyJunkie
Standaard dubstep wobble met standaard dubstep beat, en een simpel sampletje er over heen gegooit, ik vind het niet lekker...

En daar heb je helemaal gelijk in!
DjVictorF    posted on 01-03-2010 23:13
Ik vind die wobble juist zo vet aan dubstepTongue
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
JollyJunkie    posted on 01-03-2010 23:18
Haha, kan ik me voorstellen, vond ik eerst namelijk zelf ook. Maar hij ging mij nogal vervelen na een maandje dubstep...
driezel    posted on 03-03-2010 21:42
op beatport vind je zalige dub liekes

Poster: DjVictorF
Ik vind Dubstep echt prachtige muziek. Het jammere is dat ik niet goed weet waar ik het moet zoeken. Dus mijn vraag: Waar halen jullie je dubstep vandaan? Door veel mensen wordt het nog niet erkend als muziek stijl (omdat ze het niet kennen).
Wat ik toch wel een goed nummer vind is:
Simian Mobile Disco ft Beth Ditto - Cruel Intentions (Joker Remix)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn bovenstaande vraag!

driezel    posted on 03-03-2010 21:43
mijn lievelings lied is doctor p met sweet shop echt die is echt zooo nice
iggg    posted on 03-03-2010 23:07
http://www.dubstepforum.com/awards/
JollyJunkie    posted on 06-03-2010 23:10
De nieuwe Joy Orbison is wel dik, en de Actress' Neu Haus So-Glo Mix al helemaal!
Mathiz    posted on 07-03-2010 09:54
die dubstep die jij aangeeft vind ik maar troep persoonlijk hoor. Dubstep staat bekend onder zware stevige spacing beats en wobble lijnen en dan geef jij z'on kei rare variant, maar soit iedereen zijn mening he Winking my eye
JollyJunkie    posted on 07-03-2010 12:29
Oke, dat is inderdaad pesoonlijk, maar Dubstep staat toch echt niet bekend onder de beschrijving die jij geeft, de commerci?le Dubstep misschien wel.?Mijn Dubstep is wat expirementeler, dat kan je mooi vinden of niet...

37 Users online: 19 Guests (18 Unknown)
Pages generated today : 18.605
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.243.022