Dubstep Topic (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

soundcollector    posted on 22-02-2010 19:17
Hallo,

Ik weet niet als er veel dj's onder jullie zijn die Dubstep draaien.
Ik draai Dub en ik zou misschien graag hier een topic over starten.

De bedoeling is om gewoon plaatjes te posten die jij geweldig vindt, als we dit zo onderhouden en samenwerken kunnen we alle underground plaatjes misschien aan het licht brengen voor de enkele dub-dj\'s onder ons.?

Ik vind het vaak een probleem om echte nieuwe platen te zoeken.

Enkele dikke plaatjes:

Noah D - Hardcore
G Double - The Highest
Von D ft. Lady The Phe - Show me (skream mix)
Trolley Snatcha - The future
The Qemists Ft. Wiley - Dem Na Like me (Subscape Dub)

User edit by soundcollector on 22-02-2010 @ 19:22:15 (2%)

What do you think about Dubstep Topic ??

Vote :   
Estacy    posted on 22-02-2010 19:36
draai geen dubsteb, maar vindt het wel lekker om te luisteren. ben totaal geen kenner, mn favoriet:

Chase & Status - Eastern jam
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Wolf    posted on 22-02-2010 20:02
Draai zelf geen dudstep, maar wel al wat feestjes.

caspa - cockney violin
dizzee rascal - bonkers (doorly remix)
la roux - in for the kill (skream remix)

Deze vind ik grappig, zeker eens op youtube chekkn:
parker - where's my monkey (knip oogje op de hit where's my money)
Mistabishi -? printer jam ( barbarix remix)
dubstep santa
sonik    posted on 22-02-2010 20:26
Vind het wel leuk om te draaien, voor de afwissseling 'n paar tracks tussendoor.

Excision & Datsik - Swagga

Jinder - Youth Blood(12th Planet & Flinch Remix)

Linton Brown - Horndog(Main Mix)

Ladybox - Cookies Fly?(12th Planet & Flinch Remix)

Crookers - No Security

Ludacris - How Low ( is geen dubstep, maar past er wel bij qua tempo)
User edit by sonik on 22-02-2010 @ 20:26:50 (7%)
hoppie    posted on 22-02-2010 20:40
wat is dubstep?
Question everything
Mixt-Ape    posted on 22-02-2010 20:41
Dude meen je dat nu
tek-zotic    posted on 22-02-2010 21:29
ik vind dubstep dik Happy, laughing
enkele leuke plaatjes
Bionic - Commando ( Rusko rmx )
Skism - The blank ( 16 bit rmx )
Sidney samson - Riverside ( TC rmx )
Radical guru - strong dub
Last japan - Jungle warrior
hoppie    posted on 22-02-2010 21:29
ja dat meen ikCool
Question everything
OneSixty    posted on 22-02-2010 22:16
Poster: hoppie
wat is dubstep?

Is je youtube kapot?

My dubstep likes:

Borgore - Guided Relaxation Dub
Calvin Harris - I m not alone (Doorly remix)
Doctor P - Gargoyle
Joker and Ginz - Purple City
MarchMellow - Reel Simple
Dizzee Rascal - Bonkers (Waltz Dubstep Remix)
Borgore ? Telemarketing
The prodigy - take me to the hospital (rusko remix)??> kent iedere dubstep kenner denk ik wel, maar als je deze stijl nieuw checkt is dit een musthave.

kan een van de admins trouwens wat stijlen toevoegen aan degene die je kan kiezen in je profiel? ik zie geen dubstep.
User edit by OneSixty on 22-02-2010 @ 22:27:37 (100%)
main    posted on 22-02-2010 22:32
haha, ik ging eens dubstep maken. was 3 uur bezig met zo'n wobble en nog klonk ie verneukt..

zeer lastig genre om te maken kan uit eigen ervaring zeggen (ook al heb ik het maar 5 keer geprobeerd)
Renzis    posted on 22-02-2010 22:58
Ik geef eerlijk toe dat ik weinig dubstep ken en/of heb gehoord, heb net een aantal tracks uit dit topic gecheckt maar ik voel het niet.

Kan een gepassioneerde Dubstepdj mij dan uitleggen waarom dit nou zo goed is? Het is een flinke portie adrenaline, voor de rest komt het vooral over als een panische hoop weirde sounds. Een beetje logica lijkt te ontbreken.
JollyJunkie    posted on 22-02-2010 22:58
Ik draai dubstep, alleen waarschijnlijk niet de dubstep die jullie gewend zijn.
Alle dubstep waar zo'n standaard wobble in zit vind ik bij voorbaat al kut.
Tracks die ik vet vind:
Untold - No One Likes A Smart Arse
Ramadanman - Humber
Estacy    posted on 22-02-2010 23:11
Poster: Renzis

Kan een gepassioneerde Dubstepdj mij dan uitleggen waarom dit nou zo goed is? Het is een flinke portie adrenaline, voor de rest komt het vooral over als een panische hoop weirde sounds. Een beetje logica lijkt te ontbreken.

waarom vindt jij house goed? waarom vindt persoon A ferrari mooi, terwijl persoon B liever Lamborghini rijdt??
Mixt-ape hierboven vindt bijv. Hardcore kut muziek. Paul Elstak vindt dat niet.?

Ik vindt Dubstep wel een beetje te vergelijken met hippie muziek. Experimenteel, apart, en als je niet oplet, (of der eentje opstookt) ben je zo in een andere wereld aan het rondzweven.

Renzis    posted on 22-02-2010 23:13
@Estacy, helemaal waar. En als iemand die house niet kent mij vraagt zal ik het hem uitleggen waarom ik het dik vind. Maar als je goed leest zie je dat ik dat bij dubstep nog niet zie. Dus vraag ik dat, kan ik in ieder geval proberen het op die manier te beleven en wellicht raakt het me dan.

Geen gekke vraag lijkt me
Mixt-Ape    posted on 22-02-2010 23:28
Nee, heeft niks met uitschelden te maken.
Estacy    posted on 22-02-2010 23:34
Poster: Renzis
@Estacy, helemaal waar. En als iemand die house niet kent mij vraagt zal ik het hem uitleggen waarom ik het dik vind. Maar als je goed leest zie je dat ik dat bij dubstep nog niet zie. Dus vraag ik dat, kan ik in ieder geval proberen het op die manier te beleven en wellicht raakt het me dan.

Geen gekke vraag lijkt me

laat ik het zo zeggen, jij houdt van House, house is opzich best voorspelbaar, niet altijd even complex en vaak niet heel experimenteel
Dubsteb is gewoon extreem anders, niet voorspelbaar, best complex, het tegenovergestelde van House zo'n beetje.?
Kan me wel voorstellen dat als House (muziek) fan je dan of completely flabbergasted bent en denkt WAUW, of je het echt 4x niks vindt.?
OneSixty    posted on 22-02-2010 23:38
Poster: Mixt-Ape
Nee, heeft niks met uitschelden te maken.

Mm, oke ik was ff in de war met het david guetta topic waarin djdoliviera zo'n uitspraken deed.
kzit er weer niet bij men hoofd bij.

Weet djdoliviera ook meteen?wat ik over zijn uitspraken?denk Happy, laughing

Maar dan nog vind ik dat dubstep zeker geen lege en simpele muziek is, maar iedereen zen stijl h?.
User edit by OneSixty on 22-02-2010 @ 23:39:58 (38%)
Bartjens    posted on 23-02-2010 08:55
Is het misschien een idee om alle bullshitpost hierboven te verwijderen door een Mod zodat we weer lekker ontopic kunnen?

[mod edit : Gedaan...]

Ik vind het namelijk w?l een leuk topic namelijk, en ik vind het jammer dat er meteen weer zo'n nutteloze discussie ontstaat..... Soundcollector wil een leuke lijst met Dubstep samenstellen omdat hij, net als veel anderen, deze muziek wel leuk vind.
Ieder mag natuurlijk een eigen mening hebben, maar respecteer de mening van een ander ook, zo voorkom je de verloedering van DJR.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Mijn favo's:

Chase & Status - Heartbeat
Klaxons - It's Not Over (Skream Remix)
Basement Jaxx - Raindrops (Doorlys Dubstep Rmx)?
Caspa & Rusko - Cockney Violin
Emalkay - When I Look At You?
Pendulum - Showdown (Excision Remix)
Excision & Datsik - Calypso
Alter Ego - Fuckingham Palace (Modeselektor Rmx)

En de klapper die al jaren meegaat:
Benga & Coki - Night?
www.djbrowbeat.com
Mod edit by Lead on 23-02-2010 18:19 (3%)
Lead    posted on 23-02-2010 18:22
Poster: Bartjens
Is het misschien een idee om alle bullshitpost hierboven te verwijderen door een Mod zodat we weer lekker ontopic kunnen?

Gedaan...

Een discussie is goed, maar meningen kunnen gewoon verschillen. Je hoeft het niet ens te zijn met anderen, maar je kunt iedereen wel in zijn waarde laten... Ik vind zwart een mooie kleur en dat is niet iedereen met me eens, en dat maakt me niet uit. Dan kies ik toch zwart als anderen iets anders kiezen ??

Als ik iemand wil overtuigen kan ik hem mijn argumenten geven waarom ik zwart goed vind, maar als dit iemand niet overtuigd denk ik : 'Prima'... ik wou dat meer mensen het daar bij konden laten.

Graag weer ontopic over dubstep en de lijstjes met tracks, alle offtopic postings worden verwijderd.
Discussie mag per PM naar mij.
Let the BASS be louder
Estacy    posted on 23-02-2010 18:52
tnx Lead!

Wat zijn nou echt Dubstep knallers, die je echt gehoord moet hebben. zoiets als Tiesto voor Trance zegmaar?
soundcollector    posted on 23-02-2010 21:13
Een knaller van een dj is Rusko --> Als je een beetje dubstep kan luisteren moet je zeker zijn essentiel mix (bbc) eens downloaden en luisteren Winking my eye
OneSixty    posted on 23-02-2010 21:16
Iemand een idee van subgenres in dubstep?

Ik?categoriseer?is het in mijn hoofd gewoon als harde en chille dub, maar een echte benamingen ken ik niet.
JollyJunkie    posted on 23-02-2010 21:44
Poster: Estacy
tnx Lead!

Wat zijn nou echt Dubstep knallers, die je echt gehoord moet hebben. zoiets als Tiesto voor Trance zegmaar?

In de mainstream-Dubstep is Skream de 'Ti?sto', andere grote namen zijn Excision, Datsik, Rusko, Benga, Vaski, Nero, Doorly, Emalkay, Caspa, 16bit en Joker.
?
De Ti?sto van techno-achtige-Dubstep is Burial, andere grote artiesten zijn Martin, Floating Points, Modeselektor (en samen met Apparat ,Apparat + Modeselektor = Moderat, zijn ze ook erg goed), Instra:mental en Untold.

Dan heb je ook nog blije-Dubstep (geen idee hoe ik dit anders moet noemen), dit is nog zo jong dat er niet echt een Ti?sto is aan te wijzen, wellicht kan je Hudson Mohwake als Tiesto zien. Andere grote artiesten zijn Rustie, Silkie, Raffertie, Starkey (ben ik niet zo'n fan van, lijkt een beetje commercieel te worden), Eskmo en Mike Slott (is wel iets meer Hiphop-achtig).
User edit by JollyJunkie on 23-02-2010 @ 21:44:38 (1%)
Estacy    posted on 23-02-2010 21:53
kijk, dat helpt al! ik zal ze es ff een bezoekje brengen via YT.
DjVictorF    posted on 23-02-2010 22:50
Ik vind Dubstep echt prachtige muziek. Het jammere is dat ik niet goed weet waar ik het moet zoeken. Dus mijn vraag: Waar halen jullie je dubstep vandaan? Door veel mensen wordt het nog niet erkend als muziek stijl (omdat ze het niet kennen).
Wat ik toch wel een goed nummer vind is:
Simian Mobile Disco ft Beth Ditto - Cruel Intentions (Joker Remix)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn bovenstaande vraag!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
soundcollector    posted on 24-02-2010 11:47
Meeste dubstep vind ik op warez... Lekkere site. Door vooral veel livesets, en radiosets te downloade van verschillende artiesten.
Er zijn ook dubstep fora, maar daar zitk niet vaak op.

223 Users online: 62 Guests (161 Unknown)
Pages generated today : 31.564
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.438.198