als of de mensen dat ook maar iets boeit.
Persoonlijk zie ik dan liever iemand draaien met een controller, dan weet het publiek tenminste dat ie niet kan beatmixen op een echte draaitafel
Greetz
Poster: Flexii
dan kun je net zo goed gelijk een cd kopen die aan elkaar gemixt is en gewoon de cd af laten lopen, dan heb je geen dj meer nodig.
Poster: tom-j
nee want er bestaat ook nog zoiets als interactie en creativiteit.
Poster: FlexiiPoster: tom-j
nee want er bestaat ook nog zoiets als interactie en creativiteit.
Ik bedoelde dus te zeggen dat als je je er zo vanaf wil maken het helemaal geen zin meer voor je heeft om nog dj te zijn. Dan moet je het gewoon aan andere overlaten.als je zo wilt 'draaien' ben je wat mij betreft ook geen DJ.
Poster: wannes951
maar als ge nu house draait, das tog nie moeilijk, bijna alles is 128 of 130 bpm, dus het is ofwel voor 128 bpm da ge uwe pitch op +1,60 % moet zette en dan loopt da altijd gelijk met de 130 bpm
Poster: nils7
Heheheh klopt!
Werkt perfect...
Alleen met loopjes enzo niet (er vanuit gaande dat een loopje vaak net niet perfect is)
Poster: djdolivieira
Drum?n Bass is niet moeilijker te mixen als house. Heb zelf ook een tijdje?Drum n Bass gedraait en moet eerlijk zeggen? dat het niet zo moeilijk is. Maar met de komst van de CDJ is het mixen?zowiezo makkelijker geworden. Pre Pitched CD geloof ik niet in. Het zal wel een voorgebvrogrammerde Mix cd zijn. ?
Poster: Mixt-Ape
Ja maar DnB moet je toch op vinyl draaien...die 2 zijn diep met mekaar verbonden!
Poster: durko
Ik vind dat je zelf moet weten of je het doet. Er zijn misschien djs die het fijner vinden werken om welke reden dan ook. Ikzelf ben er geen voorstander van. Het is veel leuker om keiveel te oefenen en er heel wat uurtjes mee bezig te zijn, want het leren mixen van muziek kun je nog relatief snel leren, het beatmatchen niet.
Btw, kijk eens in een hoop electronische genres zoals club of hardstyle. Heel veel tracks van verschillende DJ's met hetzelfde bpm. Denk aan 128 of in hardstyle 150.
Poster: djdolivieira
Drum?n Bass is niet moeilijker te mixen als house. Heb zelf ook een tijdje?Drum n Bass gedraait en moet eerlijk zeggen? dat het niet zo moeilijk is. Maar met de komst van de CDJ is het mixen?zowiezo makkelijker geworden. Pre Pitched CD geloof ik niet in. Het zal wel een voorgebvrogrammerde Mix cd zijn. ?
Poster: iggg
Even makkelijk zou ik toch niet zeggen hoor... Ik zie een beginner niet direct 2 dnb platen mixen.. house daarentegen valt nog mee. En dat van die voorgreprogrammeerde mix cd: dat dacht ik ook maar in dat filmpje van chase n status doet hij een rewind en laat hij het nummer starten van in het begin, dus dat kan niet bij een mix cd. Bovendien heeft het veel voordelen, niemand zal merken dat je fake mixed. Bij een mix cd valt het veel sneller op.
Poster: Steephun
Ik vind het helemaal niet zo gek om pre-pitched cd's te gebruiken. Wat is namelijk de meerwaarde van het zelf moeten beatmatchen...?
De echte creativiteit in mixen komt tegenwoordig door het gebruik van loops, effecten en hotcue's. Het gelijk laten lopen van een plaatje is natuurlijk hardstikke leuk, maar dat is gewoon de basis; het publiek en de organisatie verwachten niet anders. Echt onderscheidend vermogen creeer je pas?door creatieve dingen - als je het mij vraagt..