Start van de avond (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJADMIN    posted on 03-02-2010 14:19
Beste mede DJ's,

ik kom steeds vaker nu op plaatsen waar ik een uurtje of 5 moet draaien. 10 uur beginnen, en tot een uur of 3. Tussen 10 en 11 moet er lekkere muziek gedraaid worden, aldus de meeste eigenaren. Vroeger draaide ik dan vaak nieuwe house, of echte nieuwe nummers. Vanaf een uur of half 12 zal je moeten knallen, dus het tempo opschroeven. Daarvoor vind ik het nog soms lastig. Ik heb wel enkele cd's met lekkere ''intro'' nummers (commercieel), in de trend van :

Boogie 2 nite
The beat is rockin
Stereo love
Zookey (lift your leg up)
Don't cha

Allemaal nummers die het perfect doen als intro, maar niet echt zullen werken na 12 uur heb ik ervaren.

Mijn vraag ; noem eens enkele lekkere intro nummers die jullie zelf vaak gebruiken. Liefst wel met een commerciele achtergrond...!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about Start van de avond ??

Vote :   
CaSE    posted on 07-02-2010 20:40
Aan het begin van de avond draai ik wel altijd up-tempo, mensen moeten toch in de stemming komen. Hierbij pak ik dan veel vocale beach house en house remixen van bekende top 40 nummers.

Tom Novy - Your Body
Gregor Salto - Boa Viagem
Bob Sinclar - Love Generation
Junior Jack - E Samba
MR V - Put Your Drink Down
Freestylers - Push Up

Natuurlijk hangt het er helemaal vanaf op wat voor feest je aan het draaien bent. Bruiloften/bedrijfs feesten begin ik vaak met de rustigere jaren 90 platen.

DjVictorF    posted on 07-02-2010 22:22
Run DMC vs Bodyrox - It's like my bodyrox (Dani L. Mebius Mashup)

Gouwe ouwe. Doet het altijd goed! Iedereen ken Run DMC en iedereen kent Yeah Yeah van bodyrox.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
ArCee    posted on 08-02-2010 15:33
Mijn vraag ; noem eens enkele lekkere intro nummers die jullie zelf vaak gebruiken. Liefst wel met een commerciele achtergrond...!

Dat lijkt mij per feest verschillend, en ook qua bezoekers etc, tenzij je telkens op dezelfde plek staat te draaien natuurlijk? Op zich vind ik het vrij moeilijk om heel algemeen dit soort nummers te geven, het licht aan de avond.
Tomazos    posted on 08-02-2010 15:42
Poster: MaximDJ
Sexy Bitch is ook altijd een goede. Black eyed Peas - I got a feeling.
Nog niet teveel diepe house gaan draaien

dat moet je dus niet begin van de avond draaien..

ik draai altijd (oudere) B/c hitjes, en niet te agressief
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Dolivieira    posted on 08-02-2010 16:09
Poster: ArCee

Dat lijkt mij per feest verschillend, en ook qua bezoekers etc, tenzij je telkens op dezelfde plek staat te draaien natuurlijk? Op zich vind ik het vrij moeilijk om heel algemeen dit soort nummers te geven, het licht aan de avond.

Idd, dat verschild per avond en lokatie.

Poster: MaximDJ
Sexy Bitch is ook altijd een goede. Black eyed Peas - I got a feeling.

Ik ben het hier ook met Tomazos eens dat deze nummers die jij opnoemt zeker niet in het begin horen MaximDJ.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Snoey    posted on 08-02-2010 16:11
Mijn avond begint met een Redbull en een rondje personeel en een tripje naar de wc.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Lucalicious    posted on 08-02-2010 16:37
de echt populaire nummers al i got a feeling ed moet je voor wat later bewaren, in het begin moet je gewoon lekkere muziek draaien, niet te onbekend, ook weer niet gelijk alle toppers er in gooien.
nils7    posted on 08-02-2010 16:56
Jah de knallers of hits niet meteen het eerste uur weg draaien!
Gewoon lekker bewaren voor de drukte...
Soms als rustig is en hij wordt aangevraagd dan draai ik het wel maar anders niet!
Saskia    posted on 08-02-2010 18:14
Ik hoor soms ook vaker dat ze de hitjes heel vroeg draaien en dan later op de avond weer..
Snoey    posted on 08-02-2010 18:19
Poster: Lucalicious
de echt populaire nummers al i got a feeling ed moet je voor wat later bewaren, in het begin moet je gewoon lekkere muziek draaien, niet te onbekend, ook weer niet gelijk alle toppers er in gooien.

Voor later? Juist niet, dan ga je knallen. Dit nummer is perfect op de vooravond, heb het regelmatig die hele tent los zien gaan om half 12 met die plaat.?

En na 2 uur draai ik hem nog eens, geen hond die het vervelend vind.
ElVrieso    posted on 08-02-2010 18:27
Poster: Snoey

Voor later? Juist niet, dan ga je knallen. Dit nummer is perfect op de vooravond, heb het regelmatig die hele tent los zien gaan om half 12 met die plaat.?

En na 2 uur draai ik hem nog eens, geen hond die het vervelend vind.

Jawel, dat nummer komt langzamerhand me neus uit :D
Bruno de Vries - @djelvrieso
Snoey    posted on 08-02-2010 18:45
Ligt eraan wat je ervoor draait, als jij alleen house RNB en hitjes draait, ja dan gaat ie snel vervelen.?

Maar ik draai vaak veel oude muziek en flinke rampestampers, en als je dan aan je top zit met beuken, en je draait hem weer, dan zie je die hele sfeer weer helemaal opleven.
DJADMIN    posted on 08-02-2010 20:36
Poster: nils7
Jah de knallers of hits niet meteen het eerste uur weg draaien!
Gewoon lekker bewaren voor de drukte...

Soms als rustig is en hij wordt aangevraagd dan draai ik het wel maar anders niet!

En daar zit dus juist t probleem. Zeker als je in een stad draait met meerdere discotheken, dan is het belangrijk een goede intro te hebben. Dan moet je dus al behoorlijke nummers hebben, zodat die dansvloer vol komt en je 't ''echte'' programma kan doen..
juist naar de hitjes die er voor zorgen dat de dansvloer vol komt, d??r ben ik naar op zoek ! Dat je daarna sexy bitch / i got a feelin erin gooit om iedereen los te krijgen, is prima !
Dolivieira    posted on 08-02-2010 22:55
Maar als DJ weet je toch wel wat de hitjes zijn.
djjw    posted on 08-02-2010 23:09
Poster: DJADMIN

En daar zit dus juist t probleem. Zeker als je in een stad draait met meerdere discotheken, dan is het belangrijk een goede intro te hebben. Dan moet je dus al behoorlijke nummers hebben, zodat die dansvloer vol komt en je 't ''echte'' programma kan doen..
juist naar de hitjes die er voor zorgen dat de dansvloer vol komt, d??r ben ik naar op zoek ! Dat je daarna sexy bitch / i got a feelin erin gooit om iedereen los te krijgen, is prima !

Het gaat vaak ook om de manier?waarop je het draait, je kan nog zulke leuke nummers draaien
maar als ze telang opstaan of mixt ze te laat in word het statisch en?je haalt de sfeer er uit...

Niemand kan toch nummers gaan lopen roepen die je moet draaien om het los te krijgen...
Dat is van zoveel dingen afhankelijk, dat moet je zien, voelen en horen!!

Maar wat ik mis... is waar je de muziek wil gaan draaien, dat je het allround wilt houden prima,
maar allround in een cafe is anders dan allround op een bruiloft..
Misschien heb je het al gezegd maar dan heb ik er over heen gelezen.
Zonder dat iemand weet waar je gaat draaien is het zinloos om nummers te roepen!!

User edit by djjw on 08-02-2010 @ 23:19:34 (38%)
DJADMIN    posted on 08-02-2010 23:30
Poster: djdolivieira
Maar als DJ weet je toch wel wat de hitjes zijn.

Tuurlijk, maar het is de kunst om deze zo te mixen in je intro als ook in je ''main program'' van 12 tot 3.
@ Djjw
Ik had 't in mn openingspost over ''eigenaren'', dus dacht al dat je begrepen had dat t om discotheken / cafe's enzovoort gaat.
Waar het mij om gaat is gewoon om een mooi overzicht te krijgen van nummers die lekker als intro kunnen dienen. Wat veel mensen hier denk ik niet of nauwelijks begrijpen, is dat een goede intro de rest van de avond voor een groot deel bepaald, althans, op plaatsen waar veel concurrentie is. Wanneer je intro goed is, blijven mensen hangen, en word het steeds drukker, dus aangenamer.?
De kunst is echter om niet al je krediet te verspelen op het begin van de avond, want dan moet je gaan herhalen...en als dat t? opzichtig gebeurt reageert het publiek niet meer.
De hele vraag van het topic is om mee te denken aan nummers die mensen wel (rustig) aan het dansen zet, commercieel en dus herkenbaar zijn, maar die je niet zo snel in je hoofdprogramma zet. Mooi voorbeeld vind ik Boogie 2 nite van de welbekende dames. Heerlijk nummer om in je intro te gebruiken, maar niet voor in je main programma. Of celabration van Madonna, een zelfde geval...
Capiche waar ik heen wil ?
djvir20    posted on 10-02-2010 16:24
Hey allemaal ik zit met een vraag voor jullie: Ik moet de 19e op de 18e verjaardag het 1e uur van de avond draaien 9-10u maar ik vroeg me af u jullie soms wat tips hebben voor mij ?
Wat wordt er gedraaid: Ik draai zo'n beetje all around maar hoofdzakelijk electro
Andere dj's op de avond gaan draaien: drum 'n bass, techno, dance, all around.

Zo, hopelijk hebben jullie tips over wat ik zeker wel moet doen en wat zeker niet.
En inderdaad zoals djoliveira als zij: niet direct te fel ambiance proberen in te krijgen.
LouisCasper    posted on 10-02-2010 16:27
Poster: djvir20
Hey allemaal ik zit met een vraag voor jullie: Ik moet de 19e op de 18e verjaardag het 1e uur van de avond draaien 9-10u maar ik vroeg me af u jullie soms wat tips hebben voor mij ?
Wat wordt er gedraaid: Ik draai zo'n beetje all around maar hoofdzakelijk electro
Andere dj's op de avond gaan draaien: drum 'n bass, techno, dance, all around.

Zo, hopelijk hebben jullie tips over wat ik zeker wel moet doen en wat zeker niet.
En inderdaad zoals djoliveira als zij: niet direct te fel ambiance proberen in te krijgen.

Op het begin wil iedereen nog even rustig met elkaar praten en rustig een biertje kunnen drinken dus ik zou beginnen met rustige latin house ofzo. (Denk aan Big Difference etc.)
Edit: Kijk anders ook even naar CD's zoals Latin House Sessions etc.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 10-02-2010 @ 16:27:48 (10%)
djvir20    posted on 10-02-2010 16:40
Ja zo latin house vind ik ook niet mis maar heb er nu geen nummers van.
IK ben er ook niet zo thuis in, in de latin wereld.
Maar ik vind het wel goede muziek dus ik ga eens rondkijken voor goede latin :P
CopainsDeluxe    posted on 10-02-2010 20:32
Minimal zou ook zeker niet mis zijn dan ! ^^
Deadmau5,...
Je wou vroeger toch hoofdzakelijk minimalCool
Dolivieira    posted on 10-02-2010 20:40
Poster: CopainsDeluxe
Minimal zou ook zeker niet mis zijn dan ! ^^
Deadmau5,...
Je wou vroeger toch hoofdzakelijk minimalCool

Zou ik niet doen op een feestje waar alles gedraaid wordt. Op zulke avonden kan minimal of Deadmau5 vrij deprimerent over komen.
CopainsDeluxe    posted on 10-02-2010 20:49
Ja dat is wel als je er zo bij nadenkt, was op I Love techno toen ook wel een beetje , zeker als je net van de Bloody Beetroots kwam , dan was deadmau5 zo saai Cool.

Eum eens denken, rustige house, en @ jasper ga een beetje op verkenning?voor die latin house!^^
Een uurtje draaien krijg je echt wel vol hoor ! ^^
GD    posted on 11-02-2010 12:10
Verzamel ff de tracks die tot nu toe in dit topic genoemd zijn. Heb je je uurtje wel ongeveer denk ik.
CopainsDeluxe    posted on 11-02-2010 16:18
Ja zeker eens doen ! ^^
Maar vooral ook blijven draaien wat je zelf ook leuk vind !
djvir20    posted on 11-02-2010 16:36
Inderdaad maar niet echt die knallers van formaat maar als ik zie dat zowat iedereen binne is tegen het einde van mijn set kan ik zo een beetje sfeer beginnen maken ? niet ?
Anders lijkt het zo of ik slecht draai en degene na mij heel goed draait denk ik dan?

Maar in ieder geval die latin lijkt me echt wel wat? !

199 Users online: 51 Guests (148 Unknown)
Pages generated today : 32.367
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.439.001