Start van de avond (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJADMIN    posted on 03-02-2010 14:19
Beste mede DJ's,

ik kom steeds vaker nu op plaatsen waar ik een uurtje of 5 moet draaien. 10 uur beginnen, en tot een uur of 3. Tussen 10 en 11 moet er lekkere muziek gedraaid worden, aldus de meeste eigenaren. Vroeger draaide ik dan vaak nieuwe house, of echte nieuwe nummers. Vanaf een uur of half 12 zal je moeten knallen, dus het tempo opschroeven. Daarvoor vind ik het nog soms lastig. Ik heb wel enkele cd's met lekkere ''intro'' nummers (commercieel), in de trend van :

Boogie 2 nite
The beat is rockin
Stereo love
Zookey (lift your leg up)
Don't cha

Allemaal nummers die het perfect doen als intro, maar niet echt zullen werken na 12 uur heb ik ervaren.

Mijn vraag ; noem eens enkele lekkere intro nummers die jullie zelf vaak gebruiken. Liefst wel met een commerciele achtergrond...!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about Start van de avond ??

Vote :   
Dolivieira    posted on 03-02-2010 14:26
Is een beetje moeilijk zeggen vanaf hier. Wat voor tent is het? Wat voor volk komt er? Wat?voor stylen vinden ze lekker? enz enz. Aan de hand daarvan kan?ik je een beetje helpen. Vroeger deden we niet anders. Toen gingen tenten om 9 uur open en eindigen we om een uur of 5. Dan komt het neer bij echt DJen. Maar ik hoor het wel. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
DJADMIN    posted on 03-02-2010 14:57
Ik wil het een beetje een algemeen topic houden....dus lekker all round. Ik denk dat het niet echt normaal is dat er voor 12 uur hardstyle, hardcore of iets dergelijks gedraaid word.

Ik wil hier graag een verzamelplaats maken voor ''intro nummers'' voor elke stijl, zodat iedere member die all round draait er ook echt iets aan heeft !
ruben-b    posted on 03-02-2010 15:17
ik maak soms zelf een intro, dat pakt tot nu toe wel goed uit. zo had ik laatst een mashup van be faithfull van fatman scoop?met get up(diplo mix) van de bingo players gemaakt.

die sloeg wel goed aan alleen was het wel dat ik al best hard begon.Cool
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
MaximDJ    posted on 03-02-2010 16:01
Sexy Bitch is ook altijd een goede. Black eyed Peas - I got a feeling.
Nog niet teveel diepe house gaan draaien
Party Sensations. Excellence in entertainment.
GD    posted on 03-02-2010 16:45
Bookashade - Body LanguageSmile
Kanye west - Love Lockdown
Olav Basoski - Waterman
Gregor S - Boa viagem, viajar etc.
Rune - Calabria
Bucketheads - The bomb
Ducksauce - Anyway

Allemaal wat rustigere shit voor in het begin des avonds. Er is zoveel. Dit zijn er n paar

RnB/Hip-Hop dan? Ook lekker rustig om mee te beginnen.. Of moet het in de house sfeer blijven?
Edit: Elke stijl dus. Sowieso R&B, Hip-Hop, Urban aan begin van de avond. Reggaeton fcourse. Meisjes alvast een beetje los laten komen.

User edit by GD on 03-02-2010 @ 16:47:56 (40%)
Ziax    posted on 03-02-2010 17:18
Op feestjes waar ik het meest draaien worden veel nummer die onder het POKER FLAT label worden uitgebracht meestal wel gesmaakt. Rustig, vrij minimalistische house maar die je toch doet aanvoelen dat er een knallend feestje zit aan te komen.
Dolivieira    posted on 03-02-2010 17:33
Op een allround avond ga je niet met minimalistische muziek beginnen. Ik begin dan een beetje met Rustige nummers wel dansbare. Zeg maar een beetje R&B, Hiphop,?Rustige Dance?en rustige Beachhouse. Veel vocale shit. Zeg maar wat sfeer kan maken.?Als mensen binnen komen moeten ze lekker kunnen?binnen komen. Wat GD zeg?is al een voorbeeld. Ook kan je er een paar goede?oude jaren 80 en 90 plaatjes er in gooien zoals?:?Soul II Soul?- Back to Life, Mantronix - Got To Have You Love of Snap?- The Power.?Plaatjes die iedereen kent maar niet vaak meer gedraait wordt zeg maar. Je hederdaagse Hitjes moet je juist voor als het druk en gezellig is bewaren gecombineerd?met oude krakers waar je van weety dat de dansvloer vol gaat staan. ???
User edit by Dolivieira on 03-02-2010 @ 17:35:39 (13%)
RemcoV    posted on 03-02-2010 18:47
Ik moet zeggen dat Admin een goed punt maakt hier.

Ik kom ook wel eens op plaatsen waar ik om 22:00 uur al moet beginnen.
Het is dan lastig om je plaatjes te kiezen, omdat je het liefst gewoon al wilt knallen.

Nummers die ik dan veel draai in het begin de avond:

- Ian Carey - Get shaky
- Ducksauce - Anyway
- Wat zullen we drinken (apres ski versie)
- Don Omar - Dale don dale
- Beyonce - Crazy in love
- Het vliegerlied (apres ski versie)

Gewoon commerci?le dingen die iedereen kent, maar waar ze nog niet 100% op los gaan.
Meestal ga ik na 12en gewoon maximaal knallen, dus dan gooi ik er gemiddeld 40 platen door in een uur vari?rend van genre.

Dan ziet mn playlist er zo uit:

- I gotta feeling (FMIF remix)
- Moombah (Afrojack remix)
- Kom pak je lasso maar (Apres ski mix)
- Marco Borsato - Je hoeft niet naar huis vanacht
- DMX - Party up in here
- Wisin Y Yandel - Rakata
?
etc. etc. etc.
Tekhead    posted on 03-02-2010 18:49
hangt af van het soort publiek dat je voor de kiezen krijgt, meestal als ik iemand na 00:00 uur aflos, gaat er een intro sample van start met m'n naam, ff fx-dreuntje, en go, maar hangt echt wel van publiek af.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 03-02-2010 @ 18:49:32 (1%)
nils7    posted on 03-02-2010 18:50
Ik wissel af met top 40, nieuwe muziek (vers gebrande cd's) en wat vrouwen lekkere muziek vinden (als die dansen/blijven is het goed) dus een beetje Shakira, Sean Paul, Jennifer Lopez, Maldon etc. en dat afgewisseld met mijn vaste repetoire uit de house en urban Happy, laughing
Dolivieira    posted on 03-02-2010 19:44
Maar DJen is aanvoelen wat je op de juiste moment moet draaien.
nils7    posted on 03-02-2010 19:48
Poster: djdolivieira
Maar DJen is aanvoelen wat je op de juiste moment moet draaien.

Vroeger kon ik een kanon afschieten tot half 2 (toen ik net kwam draaien waar ik nu draai) en nu staat er toch wel gemiddeld al een man of 50 binnen. Happy, laughing
Maar ik heb wel liever dames binnen, die dansen tenminste als er alleen gasten staan, die kijken zo verveeld voor zich uit en vertrekken meestal ook al watvoor muziek je dan ook draait Unhappy
RemcoV    posted on 03-02-2010 19:58
Poster: nils7

Vroeger kon ik een kanon afschieten tot half 2 (toen ik net kwam draaien waar ik nu draai) en nu staat er toch wel gemiddeld al een man of 50 binnen. Happy, laughing

Maar ik heb wel liever dames binnen, die dansen tenminste als er alleen gasten staan, die kijken zo verveeld voor zich uit en vertrekken meestal ook al watvoor muziek je dan ook draait Unhappy

Dan moet je eens hardstyle draaien Cool

Geloof mij maar, dan houd je de mannen echt wel binnenCool
Corn-Ale    posted on 03-02-2010 20:26
Ik draai/maak ook altijd mashups aan het begin van de avond.
ruben-b    posted on 03-02-2010 20:32
ja idd mash ups doen het meestal wel goed in begin vooral als het de wat 'commercielere' nummers zijn.
Corn-Ale    posted on 03-02-2010 20:48
Poster: ruben-b
ja idd mash ups doen het meestal wel goed in begin vooral als het de wat 'commercielere' nummers zijn.

Ja vooral mashups met "Be/Show Me Love" erin (die van Disfunktion bijvoorbeeld).
ruben-b    posted on 03-02-2010 21:30
ja idd zijn zo verschrikkelijk veel mixes van be daar alleen al kun je volgens mij een hele avond mee vullen als je wil.Cool
GD    posted on 03-02-2010 21:31
Op een gegeven moment ben je toch wel door je mashups heen lijkt me... En eigenlijk vind ik bovenstaande mashup ook niet echt geschikt voor het begin van de avond. Heel erg druk en opzwepend al, wat aan het begin van de avond eerder afschrikt.
Nog een paar:
Five - Keep on moving, vinden de meisjes leuk hoor, hangt wel een beetje van de toko af
Postmen n Def Rhymz - De Bom niet om keihard los te gaan, maar je hoofd gaat al op en neer jaja
Will Smith - Get Jiggy With It/Miami lekker bouncy maar wel rustig
Rick James - Superfreak klassiekertje
Suzanne Vega - Tom's Diner, voor echt aan het begin als er slechts een paar mensen hun eerste biertje drinken
Chumbawumba - Tubthumping, daarom
Daft Punk - Around the world, need I say more?
Allemaal leuke nummertjes die je wel in de stemming brengenCool
mrwhoopie    posted on 03-02-2010 22:16
Poster: ruben-b
ja idd zijn zo verschrikkelijk veel mixes van be daar alleen al kun je volgens mij een hele avond mee vullen als je wil.Cool

Welke zijn dat dan?
DJADMIN    posted on 03-02-2010 22:28
Inderdaad mensen, TITELS van tracks en ARTIESTEN willen we horen ! :D
Sandr    posted on 04-02-2010 09:01
Bekend iets (probleem wil ik het niet noemen).
Ik pak het eerste uur altijd vrolijke vocale house.?Oude of nieuwe tracks maakt niet zoveel uit.?Lekkere vrolijke plaatjes zoals:

Rio - After the love
Ian Carey - Get shaky/Keep on rising
Bob Sinclar - Love generation/Tennessee/World hold on
Ducksauce - Anyway
Shapeshiters - Sensitivity
Ron Carrol - Walking in the street/Lucky?star
en vele andere maar meer zit er ff niet in me hoofd

Na?een tijdje (ene keer wat langer dan de andere) ga ik meestal over naar iets opzwependere dingen:

FLG & Ida Corr - Let?me think about it
Bon Sinclar - Together (gregor salto remix)
Elize - Hot stuff?(hardwell sunrise remix)

Als dat niet snel genoeg de dansvloer vult/bezighoud naar mijn zin stap ik direct over op wat R&B platen zoals:

Sean Paul - Ever Blazin
BEP - mas?que nada
etc.

Dit is een gemiddelde avond, als er opeens een vrijgezellen feest?met?20?oudere kerels binnenstapt?bouw je ook anders op.?Uiteindelijk is het allemaal afhankelijk van je publiek maar als je?al een paar jaar ergens resident bent dan?kan je een avond van te voren ongeveer wel uittekenen.?
Play that funky music white boy....
Saskia    posted on 04-02-2010 13:43
Phats & Small - Turn around, doet het ook altijd goed en de bovenstaande nummers inderdaad ook Winking my eye
Sandr    posted on 04-02-2010 14:02
Inderdaaad veel oudere nummers pak ik ook vaak:

Modjo - Lady
Paul Johnson - Get get down
Nightcrawlers - Push the feeling on
Daft Punk - Around the world/one more time
Stardust - Music sounds better with you

Zijn herkenbaar, niet te zwaar en lekker vrolijk!
Play that funky music white boy....
GD    posted on 04-02-2010 15:15
Lange leve de 90's?Cool
Helioxx    posted on 04-02-2010 18:06
Manian- Welcome to the club(radio edit)??Cool
Vrolijk deuntje ^^

214 Users online: 59 Guests (155 Unknown)
Pages generated today : 37.412
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.444.046