Wat is de naam? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 05-10-2009 13:37
Hey DJR,

Ik en een paar vrienden van me hadden op school een discussie of house nou de hoofdgroep van techno, trance, dance, house etc. is. Ik ging hier niet in mee. Hoe noem je noual die genres bij elkaar?

Greetz.
Gewoon.

What do you think about Wat is de naam? ??

Vote :   
nils7    posted on 05-10-2009 13:39
Club?
Elektronische muziek?
Dance?
Saskia    posted on 05-10-2009 14:48
Je kan ze toch niet allemaal samen noemen? Het zijn toch aparte stijlen.. Je noemt rock en klassiek ook niks samen..
Estacy    posted on 05-10-2009 15:10
Het begon met House zou je kunnen zeggen... Vandaar uit zijn veel verschillende stijlen ontstaan
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
cross-over    posted on 05-10-2009 15:12
Dat hangt er vanaf hoever je in de tijd terug wilt gaan.

Als je bekijkt dat we Trance vroeger de Duitse techno genoemd is, weet je direct waar het vandaan komt.
Techo zelf is ook weer ontstaan uit een bepaalde stroming in de disco.

Als je de geschiedenis een beetje doorwerkt dan zijn de meeste stijlen wel aan elkaar verwant.
Op dit moment kun je de bestaande sub groupen nog een beetje onder 1 noemer plaatsen maar met de hoofdstromingen is dat een stuk moeilijker.

http://soundcloud.com/lau-daniels
Dolivieira    posted on 05-10-2009 15:32
Moelijke discussie
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Esmee    posted on 05-10-2009 15:39
Hmm
ik noem het eigenlijk allemaal dance als ik het over alles bij elkaar heb.
In de VS spreken ze vaak over Techno geloof ik.
ik noem metal en punk ook allemaal rock... dus sja...
ccc    posted on 05-10-2009 15:53
Kijk op wikipedia. House is volgens wiki een stroming in de popmuziek.

En sowieso, de huidige house, is totaal andere house dan 10 jaar terug.
User edit by ccc on 05-10-2009 @ 15:54:46 (11%)
dJORD    posted on 05-10-2009 16:23
beetje een late leeuw onderwerp slotje??
Dolivieira    posted on 05-10-2009 16:41
Poster: Esmee
Hmm
ik noem het eigenlijk allemaal dance als ik het over alles bij elkaar heb.
In de VS spreken ze vaak over Techno geloof ik.
ik noem metal en punk ook allemaal rock... dus sja...

Idd Dance is de grote hoofdgroep waar alles wat dancebaar is ondervalt.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
ccc    posted on 05-10-2009 16:48
Poster: dJORD
beetje een late leeuw onderwerp slotje??

beetje een wannabe admin :/

dJORD    posted on 05-10-2009 16:50
als ik admin was was dit topic al dicht
ccc    posted on 05-10-2009 16:52
Gelukkig ben je geen admin, want dan zou DJR geen leden meer hebben.
FML    posted on 05-10-2009 17:42
Poster: ccc

Cool

Ik noem alles wat fancy is house , en de harde stylen noem ik hardstyles ( geen hardstyle dus )
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Limb-Girdle    posted on 05-10-2009 20:12
All in all.. het begon ooit met de electronische muziek...
Wanneer je al die subgenres binnen house, dance, hardstyle, hardcore, etc. moet samenvatten:
"elektronische muziek"
Where the music meets the deejay!
JollyJunkie    posted on 05-10-2009 20:22
Poster: ccc

Cool
Ik vind dat het begon met Techno en dat het samen te vatten is in Electronic, en eventueel Dance.
niiicola    posted on 05-10-2009 20:42
Erg veel antwoorden maar wat is het nou?
Gewoon.
JollyJunkie    posted on 05-10-2009 20:46
Poster: niiicola
Erg veel antwoorden maar wat is het nou?

Er is geen antwoord, geld voor iedereen anders, het meest bekende (en logische) atwoord is toch wel gewoon Dance, alleen in andere landen gebruiken ze weer Techno, en in andere Electronic.
Dyno    posted on 05-10-2009 22:13
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje uit de hand lopen met al die benamingen.
Je weet van sommige nummers niet meer in welk hokje ze nou eigenlijk moeten. Vooral in de house/dance/club scene vind ik het allemaal erg verwarrend. Ik bedoel, wat is nou het verschil tussen? progressive, electro en gewone house?!

Belachelijk al die aparte benamingen voor 1 stijl.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
JollyJunkie    posted on 06-10-2009 06:50
Poster: Dyno
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje uit de hand lopen met al die benamingen.
Je weet van sommige nummers niet meer in welk hokje ze nou eigenlijk moeten. Vooral in de house/dance/club scene vind ik het allemaal erg verwarrend. Ik bedoel, wat is nou het verschil tussen? progressive, electro en gewone house?!

Belachelijk al die aparte benamingen voor 1 stijl.

Het verschil tussen Electro en House snap ik wel, Electro klinkt een stuk drukker en ongeordender (of hoe je dat schrijft). Electro heeft ook meer Electronische klanken.
BIj progressive vind ik het een stuk lastiger, als ik bij Beatport kijk bij Progressive vind ik het allemaal hetzelfde klinken, maar wel anders als house, ik heb alleen geen idee hoe ik het verschil moet omschrijven.
RiX    posted on 11-10-2009 19:59
progressive is vaak met opzwepend tempo en synth-geluiden.
electro komt uit jaren 80 (toch?) toen men met bepaalde synth's ging werken. electro house is met die 'bleepjes' Winking my eye
house is lastiger te omschrijven, omdat er zoveel subcathegorieen zijn bedacht. voor mij is house: laidback, chill, niet te druk...
Tekhead    posted on 12-10-2009 04:29
jongens, jongens toch, wou gaan slapen, maar na het lezen van dit topic, ff wachten nog daarmee.

Je hebt 1 overkoepelende naam, HOUSE, daarin heb je diverse hoofdstijlen, die alle meerdere substijlen hebben gekregen, enkel maar commercieel bedoelt. House is ontstaan in de jaren 80, maar niet als muziekstijl maar als een prive feestje, door jongeren georganiseerd, omdat deze younghsters meestal de dancings niet binnen mochten en zij ook wilde feesten, de muziekkeuze op die feestjes, was progressief en gebasseerd en geinspireerd door electronische muziekinstrumenten, en new-wave tunes. Deze muziek werd ook alleen op die house party's gedraaid en niet in de dancings. Toen uitbaters van dancings veel van hun klienteel zagen vertrekken naar die house party's zijn zij ook op die trein gesprongen met het gekende succesvolle vervolg. Omdat het niet monotoom zou worden, en nieuwe artiesten opstonden werden er meerdere stijlen gecreeerd, die op heden nog altijd in gebruik zijn, zoals Techno, Trance, Dance, en uiteraard House, dus house is niet alleen de verzamelnaam maar ook een eigen stijl, en vanuit deze 4 hoofdstijlen werden er weer andere substijlen gecreeerd, en iedere plaat die een klein beetje anders of vernieuwend klonk kreeg bijna een eigen stijl, vele geraken niet verder dan 1 plaat. House is in elk land waar het gedraaid wordt populair, maar welke stijl in dat land het populairst is, is verschillend en heel uiteenlopend. Nederland is een Trance land, ook mede door enkele Nederlandse TOP dj's zoals Tiesto en Ferry Corsten, en vele andere, Duitsland is een Techno land, vooral schranz, zeer harde en doordringende techno, Belgie is Harder style's, en Techno, en de VS zijn House, en club (lounge). De oudere wereld top dj's in de leeftijdscategorie 38 tem 50 j, bijna allemaal in de techno clubs en festivals vertoeven, en allen een palmares hebben om u tegen te zeggen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bootstrap    posted on 12-10-2009 11:01
Poster: Tekhead
jongens, jongens toch, wou gaan slapen, maar na het lezen van dit topic, ff wachten nog daarmee.

Je hebt 1 overkoepelende naam, HOUSE, daarin heb je diverse hoofdstijlen, die alle meerdere substijlen hebben gekregen, enkel maar commercieel bedoelt. House is ontstaan in de jaren 80, maar niet als muziekstijl maar als een prive feestje, door jongeren georganiseerd.....

Mooi verhaal Tek Happy, laughing Had het zelf niet beter kunnen uitleggen.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
TheOutTaker    posted on 12-10-2009 19:24
Poster: Tekhead

Je hebt 1 overkoepelende naam, HOUSE, daarin heb je diverse hoofdstijlen, die alle meerdere substijlen hebben gekregen, enkel maar commercieel bedoelt. House is ontstaan in de jaren 80, maar niet als muziekstijl maar als een prive feestje, door jongeren georganiseerd, omdat deze younghsters meestal de dancings niet binnen mochten en zij ook wilde feesten, de muziekkeuze op die feestjes, was progressief en gebasseerd en geinspireerd door electronische muziekinstrumenten, en new-wave tunes. Deze muziek werd ook alleen op die house party's gedraaid en niet in de dancings. Toen uitbaters van dancings veel van hun klienteel zagen vertrekken naar die house party's zijn zij ook op die trein gesprongen met het gekende succesvolle vervolg. Omdat het niet monotoom zou worden, en nieuwe artiesten opstonden werden er meerdere stijlen gecreeerd, die op heden nog altijd in gebruik zijn, zoals Techno, Trance, Dance, en uiteraard House, dus house is niet alleen de verzamelnaam maar ook een eigen stijl, en vanuit deze 4 hoofdstijlen werden er weer andere substijlen gecreeerd, en iedere plaat die een klein beetje anders of vernieuwend klonk kreeg bijna een eigen stijl, vele geraken niet verder dan 1 plaat. House is in elk land waar het gedraaid wordt populair, maar welke stijl in dat land het populairst is, is verschillend en heel uiteenlopend. Nederland is een [b]Trance land[/b], ook mede door enkele Nederlandse TOP dj's zoals Tiesto en Ferry Corsten, en vele andere, Duitsland is een Techno land, vooral schranz, zeer harde en doordringende techno, Belgie is Harder style's, en Techno, en de VS zijn House, en club (lounge). De oudere wereld top dj's in de leeftijdscategorie 38 tem 50 j, bijna allemaal in de techno clubs en festivals vertoeven, en allen een palmares hebben om u tegen te zeggen.

Voor mijn leven niet, kijk naar Q-Dance, Art of Dance en andere oranisaties. Die zetten naar mijn idee HARDE feesten neer(MoH, Thunderdome, Project Hardcore, Mindcontroller ect.). In Nederland is Hardcore, Early Rave, Hardstyle, Industriel, Darkcore, terror, speedcore ect. Heel erg populair na Hiphop. Ik zou Nederland nooit voor mijn leven een Trance land noemen Winking my eye
T_G    posted on 13-10-2009 09:27
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
ArCee    posted on 14-10-2009 10:56
Alles is gegonnen met house (1988 in Nederland)?en alles wat erna kwam zijn Substijlen. In principe is alles dus gewoon House muziek.
Frankie Knuckels liet in 86 of 87 een drum machiene meelopen met platen in zijn set, dat was toen disco etc. Toen dat aansloeg maakte hij platen met die drum machiene als beat, die discotheek was the Warehouse in Chicago, vandaar House.
User edit by ArCee on 14-10-2009 @ 10:58:51 (100%)

112 Users online: 63 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 244
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.816.790